CANVI AL "MENAJR DE GRAN"
- carpe diem
- :: dinosaure
- Entrades: 14540
- Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
- Contacta:
CANVI AL "MENAJR DE GRAN"
Doncs obro aquest post perque es donin idees sobre la introducció dels aliments que doneu quan a partir de l'any més o menys es deixen les papilles de cereals i verdures i es passa al "menjar de gran".
Al meu li costa,per ara hem provat llenties,truita amb trossets de pernil i brou amb pasta petitona... i acabem sempre amb els cereals.
Com heu fet vosaltres el canvi?
Que ha triomfat més?
Doneu idees i truquillos, que aquests peques se les saben totes per sortir-se amb la seva!
Al meu li costa,per ara hem provat llenties,truita amb trossets de pernil i brou amb pasta petitona... i acabem sempre amb els cereals.
Com heu fet vosaltres el canvi?
Que ha triomfat més?
Doneu idees i truquillos, que aquests peques se les saben totes per sortir-se amb la seva!
- carbassona
- :: girafa

- Entrades: 2809
- Membre des de: ds. des. 15, 2007 7:12 pm
Hola Ges!!
gran tema, aquest!!! a mi em va fer una mandra enorme el canvi, així que ho vem fer a poc a poc. vem començar canviant els dinars, fent mongeta tendra i patata aixefada, canalons (gran invent!! li encanten!!!), croquetes,...i després, ho vem passar a les nits. al principi, marranejavem i abans d' anar a dormir feiem bibe de cereals perque es quedés més tip.
La tàctica que ens funcionava era la distracció, mentre menjàvem, miravem contes, fotos,..no s' adonava i anava menjant, ara ja no cal, ja ho té assumit.
tot i que jo no hagiès pensat mai que utilitzes la distracció per aconseguir algo. era partidària de fer-ho tot a consciència!! però no es pot dir mai d' aquesta aigua no en beurè,....
sort!!!
gran tema, aquest!!! a mi em va fer una mandra enorme el canvi, així que ho vem fer a poc a poc. vem començar canviant els dinars, fent mongeta tendra i patata aixefada, canalons (gran invent!! li encanten!!!), croquetes,...i després, ho vem passar a les nits. al principi, marranejavem i abans d' anar a dormir feiem bibe de cereals perque es quedés més tip.
La tàctica que ens funcionava era la distracció, mentre menjàvem, miravem contes, fotos,..no s' adonava i anava menjant, ara ja no cal, ja ho té assumit.
tot i que jo no hagiès pensat mai que utilitzes la distracció per aconseguir algo. era partidària de fer-ho tot a consciència!! però no es pot dir mai d' aquesta aigua no en beurè,....
sort!!!
- carpe diem
- Contacta:
- carbassona
- :: girafa

- Entrades: 2809
- Membre des de: ds. des. 15, 2007 7:12 pm
- formiga
- :: cèrvol

- Entrades: 545
- Membre des de: dv. set. 15, 2006 10:20 am
- Ubicació: Terrassa, catalunya
Re: CANVI AL "MENAJR DE GRAN"
L'Aleix té 10 mesos fets i ja fa dies que no em vol els cereals, ni per esmorzar, ni per sopar.
Per sopar li alterno amb sopes, cremes de verdures amb arròs i la llet amb cereals. El dia que toca verdura, perfecte, però el dia que toca cereals... No em preocupa tant el cereal, sinó el tema de la llet.
Li segueixo donat teta quan li ve de gust, i es menja un iogurt de postres per dinar cada dia, però no arribo als 500 ml. de llet diaris.
I a més a més, per esmorzar és una guerra. Què els doneu vosaltres? Potser puc provar de donar-li un bibe de llet de postres per sopar, per no repetir el iogurt... Però amb la calor, no els deu venir massa de gust no el bibe calentó? Help!!!
Per sopar li alterno amb sopes, cremes de verdures amb arròs i la llet amb cereals. El dia que toca verdura, perfecte, però el dia que toca cereals... No em preocupa tant el cereal, sinó el tema de la llet.
Li segueixo donat teta quan li ve de gust, i es menja un iogurt de postres per dinar cada dia, però no arribo als 500 ml. de llet diaris.
I a més a més, per esmorzar és una guerra. Què els doneu vosaltres? Potser puc provar de donar-li un bibe de llet de postres per sopar, per no repetir el iogurt... Però amb la calor, no els deu venir massa de gust no el bibe calentó? Help!!!
- carpe diem
- Contacta:
Hola!
Ara veient... fa molt que vaig obrir aquest post i ostres... que encara estem igual! aquest nen meu es resisteix als canvis... o a mi em costa d'acertar-li un menu!
Pel que dius formiga,potser si aniria bé un got de llet despres de sopar,i si li proves natural?
Ara veient... fa molt que vaig obrir aquest post i ostres... que encara estem igual! aquest nen meu es resisteix als canvis... o a mi em costa d'acertar-li un menu!
Pel que dius formiga,potser si aniria bé un got de llet despres de sopar,i si li proves natural?
- llumer
- :: dofí

- Entrades: 3140
- Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
- Ubicació: el vallès occidental
hola Ges, nosaltres estem igual... anem introduint menjar solid, pero nomes el "porquineja".... Diuen que mal de muchos consuelo de tontos, pero ens haurem de conformar en saber que no som les uniques!!! La meva filla fara 2 anys el 27 de juliol, i ja mastega, ja, pero no per menjar-se tot un plat!!! Anem fent apats solids, pero llavors aquell dia va a dormir amb l'estomac mig buit o si ha sigut al dinar... li faig un berenar de campeona!
- carpe diem
- Contacta:
llumer,jo em trobo igual que tu. No menja prou quantitat com per quedar-se tip, no fa un apat complert.
El meu fara els 2 anys a l'agost,també mastega i ja podria menjar de gran i de sobres. Dimecres anem a la pediatra,aviam si ens dona alguna idea de com anar fent aquest canvi
El meu fara els 2 anys a l'agost,també mastega i ja podria menjar de gran i de sobres. Dimecres anem a la pediatra,aviam si ens dona alguna idea de com anar fent aquest canvi
formiga ha escrit:L'Aleix té 10 mesos fets i ja fa dies que no em vol els cereals, ni per esmorzar, ni per sopar.
Formiga jo també estaba preocupada per tema 500 ml de llet quan la Pao va començar a passar de les farinetes...i finalment el que fem per sopar és crema de verdures o sopa (que li agrada molt més que les farinetes de cereals) + iogurt (es menja potser mig iogurt, no l'atabalo perque se'l mengi tot, si menja dos cullerades doncs ja està bé) i després de 15 minuts o així, al llit i bibi de llet sola (es pren potser 100 mililitres però algo és algo). Jo de tu provaria de donar-li per sopar el que dius tu, sopa o verduretes, i després llet.
EGR ha escrit:Hola guapes!
Just ahir volia obrir un post amb aquest tema, però mira que be ja n'hi ha un d'obert...Ges!![]()
La pediatra em va dir que havia de començar a donar-li sòlids a en Pau...pos no se jo, però molt be no anem... el tio veu qualsevol cosa solida que s'acosta a la boca i la tanca i ni fent palanca podria obrir-li..
Sòlid nomes menja els palitos, les galetes... i em trobo que al mati els cereals ja no els vol... i que li dono??? aiss que complicats son punyetes, a part que penso que van molt ràpid, si ja tindrà temps de menjar sòlid!!
Bon dia bonica, veig que ets matinera com jo jejjeje
A mi la pedi també em va dir que comencessim ja a menjar sòlid...però la Paola un àpat sòlid encara no el pot fer, no té tanta traça i es cansa de mastegar...jo de moment vaig afegint-li cosetes sòlides, cada vegada més, però en plan picoteo a part del seu dinar o sopar, pà, formatge, pernil dolç, plàtan...a part dels palitos i galetes sagrats.
Buff el que dius de l'esmorzar...jo de tant en tant, els caps de setmana per variar una mica, li dono per esmorzar un iogurt i unes quantes galetes ( com per substituir la llet + cereals), nu sé...
- llumer

isa, egr.... jo diria que... aneu-lis donant per capritxo, pero... no us agobieu!!! Mira, la Ges i jo... ja tenen gairebé dos anys i encara no fan un menjar solid "digne"!!!
Ges, hem anat avui a la pediatra, i ens ha aconsellat que provem amb hamburguesses i butifarra, que al ser carn picada "passa" millor i no es reseca. Si et serveix també d'ajuda... i a la meva li "encanten" les hamb. de formatge.. .suposo que son mes suaus...
En quant a la llet... jo m'agobiava molt al principi pq la meva filla desde els 6 mesos no pren cap bibi. Vaig començar amb iogurts i amb trossos de formatge (a ella li agrada el semi, el tendre diu que es soso...) i kiris a la fruita... i entre els 300 de llet amb papilla de cereals del mati i iogurts i formatge... hem anat passant molt bé!
Ges, hem anat avui a la pediatra, i ens ha aconsellat que provem amb hamburguesses i butifarra, que al ser carn picada "passa" millor i no es reseca. Si et serveix també d'ajuda... i a la meva li "encanten" les hamb. de formatge.. .suposo que son mes suaus...
En quant a la llet... jo m'agobiava molt al principi pq la meva filla desde els 6 mesos no pren cap bibi. Vaig començar amb iogurts i amb trossos de formatge (a ella li agrada el semi, el tendre diu que es soso...) i kiris a la fruita... i entre els 300 de llet amb papilla de cereals del mati i iogurts i formatge... hem anat passant molt bé!
- carpe diem
- Contacta:
Despres d'haver anat a la pediatra aquesta setmana,algun vespre ja no li dono els cereals al Pau. Li faig butifarra i al costat mongeta amb patata,que li agrada i de postres un petit suis o qualsevol lactic.
Li hem de treure la costum de donar-li els cereals darrere d'aquest menjar,aixi si sap que no n'hi ha anirà menjant més de lo altre
Li hem de treure la costum de donar-li els cereals darrere d'aquest menjar,aixi si sap que no n'hi ha anirà menjant més de lo altre
- llumer

doncs Vilma, a veure si et puc ajudar una mica...
A la meva peque, la sopa li agrada poc. Li haig de fer ben espesseta de pasta, i no salada, pero... amb gustillo! Aprofito moltes vegades l'aigua de bullir la verdura i hi bullo una carcanada de pollastre per donar-hi gustet i de vegades un taquet de pernil... Congelo els pots de caldo i llavors vaig treient de tant... en tant... per bullir-hi la pasta.
Tapioca no n'hi he fet mai...
I la crema de verdures... hi poso el que tinc en aquell moment.
Carbasso, ceba, espinacs, mongeta, pastanaga, bledes,... el que tingui! I de vegades hi afegeixo unes prunes (les del rostit) per compensar una mica la pastanaga i la patata que restrenyeixen...
Com que jo faig olles i congelo (o la thermomix a tope...) intento posar-hi poca patata, perque sino no m'agrada la textura quan es descongela.
Ah, i moltes vegades hi afegeixo uns kiris o formatgets per donar-hi mes gust....
Vaig llegir (i no te res a veure amb el menjar de gran) que quan ja son mes grandets hauriem de fer els llegums i pasta i arros amb carn al migdia i verdura amb peix al vespre... (triturat clar)
Sembla que al triturar no poguem posar-hi segons qué (o almenys jo no ho havia fet mai) i aquest finde vaig fer macarrons amb tomaquet i els vaig triturar amb una mica de llet i vedella (tot triturat) i... per xupar-se els dits!
I un altre de cigrons amb ceba i tomaquet i llom!!!! (tot triturat) La meva filla esta que flipa!!!
Apa, a veure que us sembla!!!
Ges... com va el menjar de gran... es dur eh!!!
A la meva peque, la sopa li agrada poc. Li haig de fer ben espesseta de pasta, i no salada, pero... amb gustillo! Aprofito moltes vegades l'aigua de bullir la verdura i hi bullo una carcanada de pollastre per donar-hi gustet i de vegades un taquet de pernil... Congelo els pots de caldo i llavors vaig treient de tant... en tant... per bullir-hi la pasta.
Tapioca no n'hi he fet mai...
I la crema de verdures... hi poso el que tinc en aquell moment.
Carbasso, ceba, espinacs, mongeta, pastanaga, bledes,... el que tingui! I de vegades hi afegeixo unes prunes (les del rostit) per compensar una mica la pastanaga i la patata que restrenyeixen...
Com que jo faig olles i congelo (o la thermomix a tope...) intento posar-hi poca patata, perque sino no m'agrada la textura quan es descongela.
Ah, i moltes vegades hi afegeixo uns kiris o formatgets per donar-hi mes gust....
Vaig llegir (i no te res a veure amb el menjar de gran) que quan ja son mes grandets hauriem de fer els llegums i pasta i arros amb carn al migdia i verdura amb peix al vespre... (triturat clar)
Sembla que al triturar no poguem posar-hi segons qué (o almenys jo no ho havia fet mai) i aquest finde vaig fer macarrons amb tomaquet i els vaig triturar amb una mica de llet i vedella (tot triturat) i... per xupar-se els dits!
I un altre de cigrons amb ceba i tomaquet i llom!!!! (tot triturat) La meva filla esta que flipa!!!
Apa, a veure que us sembla!!!
Ges... com va el menjar de gran... es dur eh!!!
- Vilma
- :: zebra

- Entrades: 1481
- Membre des de: dc. feb. 06, 2008 7:34 am
- Ubicació: SUPER ENAMORADA DEL MEU MARIT I EL MEU FILLL!!!!!
- Contacta:
Moltes gràcies guapa!!!!!! Això m'anirà molt bé!!!!!! A veure que tal, li provaré de fer tot!!!!!!!
Uf noies! aquest tema m'ha donat ànims, una miqueta, veig que no estic sola en aquest mon.
La meva fa l'any la setmana que ve, i des dels 10 mesos que el pediatra em va dir que comencecim a donar-li molletes de pa amb pernil i cosetes així, dons no en vol saber res! No s'acosta res a la boca! Ni galetes, ni pa, ni fruita, RES! es que no es fica a la boca ni les pedres del parc!!!
Si li dono un crostó de pa el potineja. Ara sembla que comença a rascar-lo amb les dens. El cap de setmana li vaig oferir pernil dolç, dons al segón intent va acabar fent una glopada.
Ara! això si! li vaig deixar tastar el gelat de vainilla i caram si obria la boca! i amb la xocolata també! i molletes de croissant també colen... en fi, no sé per on tirar.
Si algú em pot ajudar per veure com introduir els sòlids....
Gràcies
La meva fa l'any la setmana que ve, i des dels 10 mesos que el pediatra em va dir que comencecim a donar-li molletes de pa amb pernil i cosetes així, dons no en vol saber res! No s'acosta res a la boca! Ni galetes, ni pa, ni fruita, RES! es que no es fica a la boca ni les pedres del parc!!!
Si li dono un crostó de pa el potineja. Ara sembla que comença a rascar-lo amb les dens. El cap de setmana li vaig oferir pernil dolç, dons al segón intent va acabar fent una glopada.
Ara! això si! li vaig deixar tastar el gelat de vainilla i caram si obria la boca! i amb la xocolata també! i molletes de croissant també colen... en fi, no sé per on tirar.
Si algú em pot ajudar per veure com introduir els sòlids....
Gràcies
Noies, pujo aquest post que trobo interessantíssim!!
El meu petit té ja 1 any i 1 meset i també estem introduïnt sòlids mica en mica, però no sé si fer-ho totalment, o deixar bibis per les nits... No sé, estic feta un embolic...
Tot sigui dit, de moment el meu nen no té gens de problema per menjar ni la llet, ni les galetes, ni el pa... Bé, tot el què li donem, ho endrapa!
Quan heu començat a canviar el menú vosaltres? Feu tant els dinars com els sopars sòlids?
Als matins, continueu amb la llet? Els heu canviat l'esmorzar?
He vist en altres posts idees de menús per dinars que he trobat molt interessants!
Per berenar, què els doneu?
I els sopars, veig que algunes alterneu sopetes, cremes de verdures, peix a la planxa, truitetes,... De tota manera, ja no els doneu bibis de cereals?
Gràcies reines!
Ostres, estic feta un mar de dubtes...

El meu petit té ja 1 any i 1 meset i també estem introduïnt sòlids mica en mica, però no sé si fer-ho totalment, o deixar bibis per les nits... No sé, estic feta un embolic...
Tot sigui dit, de moment el meu nen no té gens de problema per menjar ni la llet, ni les galetes, ni el pa... Bé, tot el què li donem, ho endrapa!
Quan heu començat a canviar el menú vosaltres? Feu tant els dinars com els sopars sòlids?
Als matins, continueu amb la llet? Els heu canviat l'esmorzar?
He vist en altres posts idees de menús per dinars que he trobat molt interessants!
Per berenar, què els doneu?
I els sopars, veig que algunes alterneu sopetes, cremes de verdures, peix a la planxa, truitetes,... De tota manera, ja no els doneu bibis de cereals?
Gràcies reines!
Ostres, estic feta un mar de dubtes...

- carpe diem
- Contacta:
Per esmorzar,la pedi ens va dir que podem estar amb els seus cereals fins als 3 anys. Jo li dono BLEVIT.
Gràcies GES,
Li dones amb bibi, però, l'esmorzar? O li dones més com papilla? Nosaltres li donem molt pocs cereals, perquè tampoc li agraden massa... Molta llet i pocs cereals... Això si, les galetes les devora!
Li dones amb bibi, però, l'esmorzar? O li dones més com papilla? Nosaltres li donem molt pocs cereals, perquè tampoc li agraden massa... Molta llet i pocs cereals... Això si, les galetes les devora!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |