QUE HI POSSEU A LA PAPILLA DE FRUITES????

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Vilma
:: zebra
Entrades: 1481
Membre des de: dc. feb. 06, 2008 7:34 am
Ubicació: SUPER ENAMORADA DEL MEU MARIT I EL MEU FILLL!!!!!
Contacta:

QUE HI POSSEU A LA PAPILLA DE FRUITES????

EntradaAutor: Vilma » dt. nov. 18, 2008 11:58 pm

Hola nines!!!
Ja fa uns 10 dies que li donem la papilla de fruita a l'Oriol, vam començar amb la poma i la pera, després el plàtan i ara també amb el suc de taronja.
Jo li poso:
1 Poma
1 Pera
1 Plàtan ( li trec la part negra, que es indigesta)
1 Suc d'una taronja.
L'Oriol es menja tranquilament un bol de 240 ml, i li encanta, ara però que esta encostipadet li donc primer amb cullera i després amb el bibi.

Que li posseu vosaltres a la papilla de fruites??
Si es menja tot el bol fa falta que li dongui un bibi llet???
Gràcies guapes i molts petonets!!!!
Imatge
Imatge
Momo
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dc. nov. 19, 2008 7:27 am

Caram, 240ml!?!?! L'Aleix de fruita no en pren tanta!
Bé, ell pren primer pit i després la fruita. Normalment no li barrejo, li faig una mica més de mitja poma, un plàtan, una pera... Depèn del que tingui. Sempre li barrejo una mica de llet meva i una galeta s/gluten.
Algun dia, ara que ja menja petit suisse, al plàtan li he barrejat un petit suisse. Queda boníssim!
Sempre se la menja amb cullera, amb els bibis va molt lent. Em fa l'efecte que no tira bé.
El suc de taronja sempre li faig a mig matí, perquè la pediatra ens va dir que la vitamina C els excita molt i podria afectar-li per dormir. A més us dic que ho hem comprovat... :pandi: :koala: :cangui: :pandi: :koala: :cangui:
MARBCN
Entrades: 1873
Membre des de: dj. ago. 07, 2008 3:22 pm
Ubicació: Manresa

EntradaAutor: MARBCN » dc. nov. 19, 2008 8:17 am

Jo tinc 6 nebots, hi un d'ells es petit i ara tambe esta amb la fruita! i es menja un bol ben gros i el seu bibi despres. Aixi que jo crec que si ell s'ho menja amb gana i li senta be....perque deixarlo amb gana?
pigadeta
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dc. nov. 19, 2008 9:49 am

Déu ni do una peça de cada.... el Roger va començar amb mitja més o menys 180 ml segons les peces, de poma, pera, plàtan i el suc de taronja que vam retirar perque era temporada de taronjes dolentes. li vam sustituir per meló, després he anat introduint la sindria (que moltes vegades li donava xupada, era més marrano!!) també les prunes amb totes les seves varietats, el raïm (això el dia que tinc més temps, pelar tots els granets!!!! i ara per fi una galeteta, pero es clar ja té quasi 9 mesos!!!

Tampoc no acostumo a barrejar més de 3 fruites i segons veig vaig convinant fruites més laxants o menys.

A mi em van recalcar que no li donés cap bibe després es a dir que anés sustituint aquella toma per la fruita sino sempre li agradarà més el bibe i deixarà part de la fruita, també he tingut sort que el tio desde el primer dia ha estat encantat
Vilma
Entrades: 1481
Membre des de: dc. feb. 06, 2008 7:34 am
Ubicació: SUPER ENAMORADA DEL MEU MARIT I EL MEU FILLL!!!!!
Contacta:

EntradaAutor: Vilma » dg. nov. 23, 2008 12:15 am

Gràcies guapes, es que es un embolic, es a dir, no li barrejo totes les fruites???
Ell s'ho menja, i avui per exemple que no ha vulgut tot doncs també ha menjat una mica de bibe, no se.
El que si que em fa, es a la toma del dinar, doncs el tio no en vol gaire, potser es que va tip, però ell esmorça a les 8 del matí.
Quin lio deu meu!!!!!!!!
Imatge
Imatge
pigadeta
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dl. nov. 24, 2008 8:15 am

Veuràs com a partir de les papilles es van regulant ells mateixos l'horari, i deixaràn de acabar-se el que abans s'acababen... es questió de ajudar-los a regular-se, anar atrassant o avançant una mica la toma, a mi em van comentar que a partir del 6-7 mes haurien de ser com a molt 5 tomes (si es despertés per la nit.... pero això ha de ser gradual)
Blanca07
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dl. nov. 24, 2008 10:22 am

a la meva filla mai de mai li ha agradat la fruita!!! Però sempre li he donat encara que sigui a la força (el pedriatra digestiu li obliga a menajr fruita perque va molt malament amb les caques) i encara avui en dia li dono la fruite triturada i barrejada. és clar que només li dono 2 fruites: kiwi (desde que té 8 mesos i sempre 1 kiwi al dia) i després li poso pera, o prèssec o plàtan (però una fruita que sigui dolça ja que el kiwi ja és àcid) i depèn si està molt àcid potser li poso cereals o una galeta, hi han vegades que li poso (si em paso amb el cerals i li queda molt espès) li poso llet... i la veritat que no li agrada però s'ho menja.
Blanca07
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dl. nov. 24, 2008 10:25 am

Vilma ha escrit:Gràcies guapes, es que es un embolic, es a dir, no li barrejo totes les fruites???
Ell s'ho menja, i avui per exemple que no ha vulgut tot doncs també ha menjat una mica de bibe, no se.
El que si que em fa, es a la toma del dinar, doncs el tio no en vol gaire, potser es que va tip, però ell esmorça a les 8 del matí.
Quin lio deu meu!!!!!!!!

Prova a donar-li la fruita per berenar.
Per esmorçar bibi, per dinar bibi o verdura (no sé si ja ha començat amb la verdura) per berenar la fruita per sopar bibi o sopeta.

La meva filla prenia moltes tomes de LM
Seti
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dc. nov. 21, 2007 9:02 am

EntradaAutor: Seti » dt. nov. 25, 2008 7:49 am

la nostra cigroneta com q va una miqueta restreta intentem donar-li fruites ambmola fibra.
Li possem:
-Pera
-Suc de tronja/o Mandarina
-Mango
-Meló....
Anem variant.... Tmb li hem provat la pinya, el raim, les prunes etc......
sònia-2
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

EntradaAutor: sònia-2 » ds. nov. 29, 2008 10:20 pm

Bona nit noies.

Nosaltres fa poc que també hem començat amb les fruites. I la veritat és que no li agraden gaire, per a no dir gens.
Estic intentant anar fent invents i combinacions a veure si trobo la manera que li puguin agradar.

Per exemple; barrejat amb suc de taronja, no li agrada, el plàtan, em sembla que tampoc li agrada, hem van dir que provés amb la fruita cuita, tampoc li agrada, també em van dir que li posés una mica de cereals, tampoc li agrada.... la pera i la poma barrejada crec que és l'únic que li agrada una mica ja que algun dia potser es pren dues o tres cullerades, però m'agradaria fer més proves, però no se m'acut en quines fruites. A més ara a l'hivern el tema fruites està complicat. o sóc jo que ho sé veure.

Algú sap alguna altra combinació?

Moltes gràcies! :trona:
Imatge
Imatge
Rosanna
Entrades: 1039
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 7:42 am

EntradaAutor: Rosanna » dg. nov. 30, 2008 5:38 pm

L'Arnau ha trigat dues setmanes a menjar-se 1/2 poma, pera, plàtan i suc de taronja!. Però ara sho menja la mar de bé!! aixòsi.. la primera cullerada ganyota segura!!!
ARNAU I ARAN[album][/album]
Nira
:: conillet
Entrades: 372
Membre des de: dt. jul. 10, 2007 3:47 pm

Re: QUE HI POSSEU A LA PAPILLA DE FRUITES????

EntradaAutor: Nira » dv. gen. 02, 2009 4:51 pm

Hola noies,

Us volia fer una pregunta que potser és una mica tonta però com que dubto una mica prefereixo preguntar-ho: és igual posar taronja que mandarina? Nosaltres fa un parell de setmanes que estem amb la fruita i la meva mare l'altre dia, que no teníem taronges a casa, va posar-hi un parell de trossos de mandarina, sabeu si ho puc fer sense problemes?

Gràcies!
Imatge
minerva2
Entrades: 366
Membre des de: dt. set. 02, 2008 11:58 am

EntradaAutor: minerva2 » dg. gen. 04, 2009 9:47 am

Hola,
nosaltres començarem dintre de poc, pero volia comentar una cosa a la sonia-2, tinc una amiga que tampoc li agradaven les papilles ni de fruites ni de verdures, i la solució va ser possar-li llet. A partir d'aquell dia s'ho va menjar tot.
lauri17
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. març 09, 2008 1:03 pm

EntradaAutor: lauri17 » dg. gen. 04, 2009 9:02 pm

Hola Nira! Jo a la meva peque com amb la taronja no s'ho menjava li exprimia una mandarina sencera, m'ho va dir la pediatra i la seva infermera també. A més de mares que conec que els hi passava el mateix.
Ara li faig una peça o dues + mig yogur del "Mi primer Danone" perqué encara li costava, i així si que s'ho menja.

L'infermera m'ha dit que li doni el suc d'una mandarina o de raïm abans de la verdura per complementar la fruita que no pren a la tarda, però amb la mandarina no m'atraveixo perque hi ha gent que m'ha dit que li puc cremar a la nena l'esòfag o l'estòmac, o fer-li malbé els intestins o produir-li una gastrointeritis. I pensareu, "Què boja!" o "Si t'ho ha dit l'infermera?", però et queda aquest dubte i neguit... Alguna em pot dir si li ha donat al seu peque? Si no li aniré a preguntar a la meva infermera de nou, que ha estat de vacances...
ImatgeImatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dl. gen. 05, 2009 9:22 pm

A mi la pediatra em va dir que li podia donar mandarina i taronja. Sempre li he donat mandarina, taronja encara no, perquè a mi no m'agrada tant i normalment no en tinc a casa. Li agrada força (el suc, la mandarina xafada no) i no li ha sentat mai malament.
lauri17
Entrades: 109
Membre des de: dg. març 09, 2008 1:03 pm

EntradaAutor: lauri17 » dt. gen. 06, 2009 6:27 pm

Ei, Momo, i des de quan li estàs donant el suc sol de la mandarina com a "beguda", per entendre'ns?
ImatgeImatge
Nira

EntradaAutor: Nira » dt. gen. 13, 2009 9:18 pm

Gràcies noies!

Al meu petit tampoc no li agrada gaire la fruita, potser també em diran que li doni suc abans de la verdura com a tu Lauri. Si ho fan ja t'ho diré.
Imatge
sònia-2
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

EntradaAutor: sònia-2 » dc. gen. 14, 2009 10:42 pm

Bona nit noies.

A la meva filla tampoc li fascina gaire la fruita, per ara he aconseguit alguna cullerada de pera i alguna menys de poma. Però des de que em van dir que ja li podia donar galetes Maria, per ara tot ha anat millor.

Vaig anar a la botiga ecològica i li vaig comprar unes galetes ecològiques de polenta i li poso una galeta triturada amb la fruita i ara menja molta més fruita. :trona:
Imatge
Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dj. gen. 15, 2009 7:53 am

Ostres Lauri17, perdona que no havia vist el missatge!
Jo li dono des dels 6 mesos aproximadament. Quan hi van començar a haver mandarines bones, perquè abans ho havia provat i no li agradava massa, era massa àcid. Així que des de principis de novembre.
Nira

EntradaAutor: Nira » dg. feb. 01, 2009 5:08 pm

Lauri, l'altre dia vaig anar a la revisió i li vaig comentar a la pediatra si al Max li podia donar suc de taronja amb biberó i em va dir que sí, que no hi havia cap problema. No va comentar res de que li pugués fer mal. Sí que va dir que prefereix que se'l prengui barrejat amb la fruita, però com que està constipat per donar-li líquid és una bona opció.

A veure si et serveix la meva resposta.

Ens veiem per aquí!
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::