Fruita i verdura ecològica

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » dv. nov. 11, 2011 4:21 pm

Algú em podria donar referències d'empreses serioses que reparteixin fruita i verdura ecològiques (directament del pagès) a Barcelona? Que tinguin versions en "format petit", no molt cares... És que he trobat vàries per Internet, però m'agradaria que algú em donés referències directes.
Ah, i si pot confirmar-me que els repartidors truquen abans, ho agrairia, perquè estic farta d'haver d'estar esperant tota la tarda ficada a casa només perquè el repartidor no té ganes de trucar. Que tothom tenim cosetes a fer, coi! :-(( El pitjor és que de l'empresa em demanen el telf i m'asseguren que trucaran abans, però després, gairebé sempre, els repartidors passen de fer-ho i a sobre quan a la fi arriben et miren de dalt a baix com si fossis histèrica...
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Inopia » dv. nov. 11, 2011 5:12 pm

Hola,
Jo fa 3 anys que estic amb els de Disfruta&Verdura i estic molt contenta. Tant per la qualitat del producte, com per les entregues. Això si, les caixes ja venen fetes, vull dir que no és un mercat on tu tries el contingut. Amb una setmana d'antel·lació t'avisen dels continguts de la propera entrega i llavors si no t'acaba de convèncer la canvies.
Jo demano la Caixa Collita Petita 6-8Kg de Fruita i Verdura i tinc entrega setmanal, també pots escollir entregues quinzenals. Tenen també un assortit de caixes "complementàries" i altres productes (carxofes,patates i cebes, cítrics, ous ecològics, oli ecològic...) que pots afegir a la teva entrega habitual. Entre una cosa i una altra jo crec que compten amb un "menú" de més de 15 caixes diferents. Tenen fins i tot caixes "sense cols" per aquells a qui aquest tipus de verdura no els agrada, caixes especial per nens (suposo que inclouen la fruita i verdura que més agrada als petits...).
De tant en tant tenen també algun detallet i inclouen algun regalet (plàntules d'enciams, de maduixes per que et facis el teu propi hortet), vinagretes preparades, caramels, carbasses d'aquestes rares "decoratives", esponjes de loofah...
Sempre es fruita de temporada, gairebé tota ecològica i la que no ho és està en procés de certificació.
Suposo que si ja has indagat per internet ja els hauràs vist, però et deixo igualment la seva web. A la seva pàgina del Facebook trobaràs també molta informació.
http://www.disfrutaverdura.com/
https://www.facebook.com/DisfrutaVerdura

Que vagi molt bé! Fins aviat,
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Inopia » dv. nov. 11, 2011 5:15 pm

Ah, oblidava el tema de les entregues. A mi no em truquen, sempre tens un dia assignat i normalment és pel matí. L'horari no varia massa, a mi m'arriben els divendres entre les 9am-11am màxim. Algun cop m'ha arribat més tard, però molt esporàdicament, et diria que en 3 anys m'ha passat 2 o 3 cops. De tota manera, jo crec que això serà millor que ho concretis amb ells, segur que ho podeu arreglar d'alguna manera. :ok:
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Julyet » dv. nov. 11, 2011 6:40 pm

Jo vaig comprar durant 2 anys a www.hortetdelbaix.com i n'estava encantadíssima (tot i que no tot és producte ecològic, a la web et diu la procedència de cada producte, si és collita pròpia, etc.).
Però aquest estiu ens han apujat les despeses d'enviament de 0- 2 euros a entre 3 i 8!! Així que ho sento molt però ho he deixat, ja que comprava setmanalment i se'm disparava la cosa.
Em sap molt de greu perquè el servei i el producte era excel·lent, però "no ens ho podem permitir".
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » ds. nov. 12, 2011 10:28 am

Inopia ha escrit:Ah, oblidava el tema de les entregues. A mi no em truquen, sempre tens un dia assignat i normalment és pel matí. L'horari no varia massa, a mi m'arriben els divendres entre les 9am-11am màxim. Algun cop m'ha arribat més tard, però molt esporàdicament, et diria que en 3 anys m'ha passat 2 o 3 cops. De tota manera, jo crec que això serà millor que ho concretis amb ells, segur que ho podeu arreglar d'alguna manera. :ok:


Clar, és que aquest és el problema que tenim nosaltres, que només hi podem ser per la tarda (a partir de les 18 o així) i encara no tenim confiança amb els veïns per demanar-los que es quedin la caixa mentres tant... Bé, hem parlat amb uns, però fan més o menys el nostre horari. I la portera només ve pel matí, després de que sortim a la feina, i es clar... quan ens la donaria?

Vam provar una empresa que no s'anuncia per Internet, però ens van dir que vindrien el divendres "a partir de les 16", que trucarien abans... i el repartidor es va presentar a les 19 sense avisar (i va dir que no avisava mai), i hale, tres hores aqui ficada esperant. A més, no ens va agradar gaire la verdura... els tomàquets eren quatre petits i verds, les mandarines també eren verdes... en fi.

Julyet ha escrit:Jo vaig comprar durant 2 anys a http://www.hortetdelbaix.com i n'estava encantadíssima (tot i que no tot és producte ecològic, a la web et diu la procedència de cada producte, si és collita pròpia, etc.).
Però aquest estiu ens han apujat les despeses d'enviament de 0- 2 euros a entre 3 i 8!! Així que ho sento molt però ho he deixat, ja que comprava setmanalment i se'm disparava la cosa.
Em sap molt de greu perquè el servei i el producte era excel·lent, però "no ens ho podem permitir".


El tema és que a nosaltres ens agradaria menjar ecològic, per això estariem disposats a pagar més calers (apart de pel sabor, és clar)... Però tampoc tinc gaire clar si tot el que s'anuncia com a ecològic ho és ?-) Veig que tenen coses ecològiques, saps si es poden demanar exclusivament? :ok:

Goga ha escrit:A mi m'han parlat molt bé de Can Perol: http://www.canperol.cat


Vam estar mirant-ho, però ens va semblar caret (amb les despeses d'enviament...). A més, em sembla que té horaris fixes, oi? Però ens ho podríem plantejar, depenent de la franja horària, perquè jo els divendres per la tarda lliuro i la veritat és que té molt bona pinta :ok: Una cosa, saps si t'has de comprometre uns mesos o pots demanar el producte quan et vagi bé?

Gràcies a totes!! :-()-) :p-)
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Julyet » ds. nov. 12, 2011 10:43 am

Danu,sí, pots demanar només el que t'interessi. Ara, jo els productes de collita pròpia és el que recomano més (pensa que és collir i servir, i l'ecològic si no és collita pròpia ja van passant els dies, transport, ja no és tan sostenible...).
Ja et dic que durant 2 anys he fet compra setmanal, i el servei és molt i molt bo (et truquen abans de venir, tu tries el dia dins de la franja horària, t'atenen tan per mail com per telèfon...). Però el preu del producte + les despeses d'enviament per a mi ja és excessiu (però no he trobat una altra empresa més barata, m'he mirat les que heu enllaçat i no veig gaire diferència, ja sé per què han pujat...).
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: charito » ds. nov. 12, 2011 11:44 am

Nosaltres comprem farà un any al Dr. Veg http://www.doctorveg.es/?lang=ca

Estem contents de la qualitat, la setmana abans pots fer fins a 3 canvis a la cistella. L'entrega me la fan els dimecres de 7 a 9, es bona hora perque ja solem estar a casa. No tots els dies entreguen tan tard, 2 o 3 a la setmana:

HORARIS I ZONES DE LLIURAMENT
Barcelona Capital - Dimarts, dimecres i dijous
De 8.30 h a 11.00 h / De 11.00 h a 13.00 h / De 13.00 h a 15.00 h / De 15.00 h a 17.00 h / De 17.00 h a 19.00 h / De 19.00 h a 21.00 h
L'Hospitalet de Llobregat - Dimecres i dijous
De 9.00 h a 14 h / De 19.00 h a 21 h
Barcelona Província - Dimarts, dimecres i dijous
De 9.00 h a 14 h
Girona Capital - Dijous
De 8.30 h a 11.00 h / De 11.00 h a 13.00 h / De 13.00 h a 15.00 h / De 15.00 h a 17.00 h / De 17.00 h a 19.00 h / De 19.00 h a 21.00 h
Girona Província - Consultar.

Sort!
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » ds. nov. 12, 2011 11:57 am

Goga ha escrit:No en tinc ni idea, parlava per uns amics que sempre hi compren i en parlen molt bé. Realment el gust és molt diferent? És molt més bo? Ens ho havíem plantejat però com que n'has de demanar grans quantitats no sé si al final se'ns acabaria fent malbé.


Encara no ho he provat, només una mandarina... i bé... no es que estigui malament, però pel preu la trobo una mica seca... n'he tastat de millors. :ufs:

Julyet ha escrit:Danu,sí, pots demanar només el que t'interessi. Ara, jo els productes de collita pròpia és el que recomano més (pensa que és collir i servir, i l'ecològic si no és collita pròpia ja van passant els dies, transport, ja no és tan sostenible...).
Ja et dic que durant 2 anys he fet compra setmanal, i el servei és molt i molt bo (et truquen abans de venir, tu tries el dia dins de la franja horària, t'atenen tan per mail com per telèfon...). Però el preu del producte + les despeses d'enviament per a mi ja és excessiu (però no he trobat una altra empresa més barata, m'he mirat les que heu enllaçat i no veig gaire diferència, ja sé per què han pujat...).


Hm... potser tens raó, el suposadament ecològic està de moda i em consta que de vegades només per pagar i fer un papeleo ja els dónen la certificació... això que he provat no era tan bo com m'esperava, igual és pel que tu dius. L'empresa que em va portar ahir la fruita i verdura no té web, t'envien cada setmana la cistella base per mail, amb una recepta i algunes cosetes més que es poden comprar apart (ous, oli, pa, miso...). Me la va recomanar una companya de la feina perquè és una mica més barata que la resta: uns 6 kg amb espinacs, enciam, quatre pomes, cinc mandarines, quatre o cinc petits kiwis, tres patates, quatre petits tomàquets (que no fan gaire olor, encara no els he tastat), mig bròcoli, dues o tres peres i un manat de pastanagues, 20 euros (perquè vaig fer dos canvis respecte a la cistella original, sinó serien 18 euros, tot inclòs). Quan ho provi tot veig si en faig publicitat i continuo, o no...

Avui m'han contestat molt educadament a la queixa que vaig fer ahir pel repartidor, i m'han dit que parlarien amb ell seriosament perquè li paguen un mòbil perquè truqui amb antelació. Això és un punt al seu favor. Però si el producte no és bo, provaré amb uns altres, encara que no siguin ecològics, que ja m'has fet dubtar :-:)
ISASF
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dt. des. 07, 2010 7:52 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: ISASF » ds. nov. 12, 2011 12:03 pm

M'ha encantat aquest post, em sembla que ens animarem.
El disfruta verdura, ho trobo molt interessant.. i això que tinguis ous, em sembla super important!! Ja fa tems que volia trobar-ne, ous de gallina de tota la vida!
Gràcies!!
isa s.f.
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » ds. nov. 12, 2011 12:31 pm

roser a. ha escrit:Nosaltres comprem farà un any al Dr. Veg http://www.doctorveg.es/?lang=ca

Estem contents de la qualitat, la setmana abans pots fer fins a 3 canvis a la cistella. L'entrega me la fan els dimecres de 7 a 9, es bona hora perque ja solem estar a casa. No tots els dies entreguen tan tard, 2 o 3 a la setmana:

HORARIS I ZONES DE LLIURAMENT
Barcelona Capital - Dimarts, dimecres i dijous
De 8.30 h a 11.00 h / De 11.00 h a 13.00 h / De 13.00 h a 15.00 h / De 15.00 h a 17.00 h / De 17.00 h a 19.00 h / De 19.00 h a 21.00 h
L'Hospitalet de Llobregat - Dimecres i dijous
De 9.00 h a 14 h / De 19.00 h a 21 h
Barcelona Província - Dimarts, dimecres i dijous
De 9.00 h a 14 h
Girona Capital - Dijous
De 8.30 h a 11.00 h / De 11.00 h a 13.00 h / De 13.00 h a 15.00 h / De 15.00 h a 17.00 h / De 17.00 h a 19.00 h / De 19.00 h a 21.00 h
Girona Província - Consultar.

Sort!


Està molt bé, el que em feia una mica enrera era el preu, però ho valoraré :ok:
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Julyet » ds. nov. 12, 2011 3:31 pm

Efectivament, Danu, sobre el menjar ecològic podríem parlar hores i hores sobre els pros i contres, la línia entre la "moda" i les avantatges em sembla que és molt fina (haig de dir que jo consumeixo forces productes d'aquest tipus, frescos i elaborats, però hauria de matisar el perquè de cada un, i ens vaig incorporant i treient segons "aprenc"). La meva conclusió és que els productes frescos el millor és de temporada i proximitat.

Heu parlat dels ous. Això sí que és algo que considero molt important consumir-ne de pagès o ecològic (jo consumeixo de pagès, els compro al súper, són catalans i valen la meitat literalment que els ecològics, ah, i el doble que els normals). O sigui, els de categoria 1 o 0.
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: FloR » ds. nov. 12, 2011 3:42 pm

Nosaltres vam demanar molt al Disfruta i Verdura però surt caret, i a més com de moment som dos, era massa quantitat la cistella petita. Quan toqui AC del peque ho tornarem a mirar, encara que això que dieu sobre l'ecològic o el producte fresc i de proximitat és cert! El meu pare te hort (minúscul no penseu :-() i no te res a veure amb aquestes cases.. mooolt més bo!
I ara que penso, aquests dies que estic de baixa he descobert que al Carrefour Planet del GV2 venen verdures dels horts de Gavà, hi ha una secció amb varia productes de temporada que m'han agradat força!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » ds. nov. 12, 2011 5:29 pm

Julyet ha escrit:Efectivament, Danu, sobre el menjar ecològic podríem parlar hores i hores sobre els pros i contres, la línia entre la "moda" i les avantatges em sembla que és molt fina (haig de dir que jo consumeixo forces productes d'aquest tipus, frescos i elaborats, però hauria de matisar el perquè de cada un, i ens vaig incorporant i treient segons "aprenc"). La meva conclusió és que els productes frescos el millor és de temporada i proximitat.

Heu parlat dels ous. Això sí que és algo que considero molt important consumir-ne de pagès o ecològic (jo consumeixo de pagès, els compro al súper, són catalans i valen la meitat literalment que els ecològics, ah, i el doble que els normals). O sigui, els de categoria 1 o 0.


Nosaltres també consumim ous de 1 o 0 :ok: Però el sabor és el mateix que el dels altres... i m'agradaria que fossin de "loved chicken", però, a més, bons!! :content:
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: charito » ds. nov. 12, 2011 8:22 pm

Respecte a si es mes bona, nosaltres trobem molta diferencia, per exemple les bledes son molt mes dolces, us dic que el dia que ens la porten i fem un bon plat de verdura bullida la disfrutem com enanos. Pero es clar tambè dependrà si al lloc on vius de per si la fruita i verdura ja es de pagès i tanta diferencia no hi haura.

Jo tinc arbres fruiters en un terreny a fora i la diferencia es abismal, tant que mai compro a la fruiteria el que tinc als arbres.

A Barcelona jo trobo que no es fàcil trobar verdura de qualitat, si no es que vas a un bon mercat i la pagues careta que pel cas prefereixo que m'ho portin a casa.
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Julyet » ds. nov. 12, 2011 8:27 pm

En el meu cas, Roser, jo les bledes i espinacs de la web que he enllaçat els trobava boníssims, perquè era collita pròpia, i com deia abans: collir i servir. Si utilitzen productes perquè la collita no es faci malbé (i siguin segurs i jo rentant i cuinant els pugui treure) penso que no afecta en el sabor. En canvi n'he comprat d'ecològics que venen de més lluny, s'han de collir abans, triguem més a arribar... i no és el mateix.

Danu, jo amb els ous SÍ que ho noto molt!! Haig de dir que algunes vegades més que d'altres, però he fet fins i tot "cates a cegues" amb la meva parella. No noto diferència dels eco als de pagès, però dels 1 als 3 moltíssim!
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Inopia » ds. nov. 12, 2011 9:03 pm

Hola,
A tot això que comenteu dels productes ecològics, jo ho noto sobretot amb la durada de la fruita i la verdura. Les pomes poden aguantar 15 dies perfectament i els enciams a la nevera sobrepassen la setmana. Els tomàquets acostumen a ser més bons i els pebrots i albergínies, si fas l'escalivada es nota. Les Bledes, els enciams i els espinacs, res a veure tampoc amb els de supermercat. Jo diria que en general si que noto la diferència.
De tota manera, el fet que sigui ecològic no es garantia de fruita molt saborosa. A vegades et pot arribar un meló o una síndria, ben insípid. Aquest estiu em va passar amb les cireres. Amb les pluges del mes de Juliol, les cireres van agafar humitat. Quan van arribar a casa, van aguantar dos dies i es van florir totes. Vaig reclamar i no m'ho van cobrar, a la següent entrega em van regalar 2 Kg. de préssecs i em van tornar a portar les cireres, que ja van durar prou

Això si, si algú té l'opció del seu propi hortet...llavors si que no hi ha color! Molt, molt Millor! :ok:

A mi el que em va bé de DisfrutaVerdura és que no puc escollir les caixes, per tant menjo com a casa ma mare "esto es lo que hay" "o lo tomas o lo dejas"...i aprofito per investigar receptes i fer experiments i no em queda altre remei que menjar-m'ho.
I dels ous ecològics, si que es nota! Els més bons que he provat en els darrers mesos son els de la Polleria del CC L'ILLA, espectaculars, de veritat. Ara tinc uns de dietètica i bons, són molt bons, però els de l'Illa va ser tota una sorpresa. :ok:
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » ds. nov. 12, 2011 9:05 pm

Julyet, doncs la veritat és que jo la diferència dels ous no la noto gaire... Acostumo a comprar de l'1 al Carrefour, on els compres tu?
Ja he provat la pastanaga, un tomàquet i uns espinacs. No estan malament, millor que els que s'acostumen a comprar a la fruiteria, això segur. Però... els comparo amb els tomàquets grans y sucosos que em dónen els meus oncles del seu hort, que només agafar-los ja sents la flaire... o els espinacs que comprava a un poble d'Àvila directament al pagès... i no és el mateix :ufs: Així que segurament provarem amb alguna de les webs que ens heu dit!! Encara que no siguin certificadament ecològics... Jo més que res ho deia perquè m'atreia això de què no portessin pesticides...
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Danu » ds. nov. 12, 2011 9:07 pm

Inopia ha escrit:I dels ous ecològics, si que es nota! Els més bons que he provat en els darrers mesos son els de la Polleria del CC L'ILLA, espectaculars, de veritat. Ara tinc uns de dietètica i bons, són molt bons, però els de l'Illa va ser tota una sorpresa. :ok:


Ens hem creuat!! Dius que els venen a l'Illa?? I són 0?? Doncs els provaré, que em queda a la vora!!! :p-) :p-) :love:
Inopia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Inopia » dg. nov. 13, 2011 7:28 am

Hola!
Si els vaig comprar a la Polleria que es diu l'Aviram i em van sorprendre, tant que fins i tot ho recordo :love:
Ara també en tinc uns que vaig comprar a la dietètica del davant, a la mateixa Illa, aprofitant que anava a comprar vàries coses i han sortit molt bons. Aquest són de la marca El Rull de Can Pons: www.canmaspons.com i són d'agricultura ecològica certificada (2,81Euros 1/2 dotzena valien).
Però em van agradar més els de l'Aviram, tot i que no recordo la marca.
Sort!
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Fruita i verdura ecològica

EntradaAutor: Julyet » dg. nov. 13, 2011 9:59 am

Els ous que compro ara al súper del poble són de la marca "Naturou". Abans comprava els de pagès de la web que vaig posar (la marca surt allà crec...). El preu més o menys diria que és el mateix, 1'50.

Per cert, quan dic que la diferència de sabor per mi no varia tan d'ecològic o no per descomptat que MAI ho comparo amb el producte fresc del supermercat, allò no val res! Parlo de collites de proximitat i producte de temporada SEMPRE, ni càmeres ni res, i que hagin madurat on toca, no fora.

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::