Canviar d'estil de vida

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
Carme-it
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Carme-it » dv. ago. 31, 2012 2:24 pm

nuriaau, molt interessant tot el què feu però ull amb omplir garrafes i tenir-les a casa més de 2 setmanes. Uns amics tb ho feien i un dia, van portar a analitzar aigua de l'última garrafa d'aigua que els hi quedava d'una tongada i van quedar esgarrifats del què hi havia.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
fada81
:: peixet
:: peixet
Entrades: 293
Membre des de: dv. maig 18, 2012 2:36 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: fada81 » dv. ago. 31, 2012 2:47 pm

nuriaau

molt bé que ensenyis als nens aquestes coses!!

a mi m'agradaria fer mes coses, peró faig, de moment, el que es pot fer a una gran ciutat en un pis petit: separem les coses per a reciclar, intentem no malgastar aigua, tanquem llums, i ara ens hem comprat un hort urbà, encara que no pugui menjar molt sovint de les coses que hi tenim plantades, ja que triguen molt a crèixer, provaré el tema sabors...

també vaig a comprar sempre que puc la carn i el peix a la plaça, i ara he decidit que quan faci crema de verdures, l'aigua que sobri l'utilitzaré per regar les flors...

he estat informant-me per comprar verdura ecològica, i hi ha varies opcions, l'únic inconvenient és el preu, pero si vull alguna cosa més sana, he de pagar, i això ho entenc...a veure si ho provo un dia i us ho explico!!

jo sempre dic que si es fa l'esforç, encara que sigui poqueta cosa, ja és molt!! >.-<:
Imatge

Laia, ens fas molt feliços!!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Mara17 » ds. set. 01, 2012 3:05 pm

Nosaltres fa un temps hem començat a fer servir el vinagre per substituir el suavitzant. He de dir que el que m'ha meravellat més (perquè no m'esperava pas aquest efecte) és que m'ha tret llànties d'unes estovalles i d'uns tovallons que no hi havia manera que marxessin!!! :ok: :ok: :ok:

La roba no fa olor de vinagre, queda bé i a sobre és barat per a la butxaca i per al planeta.

Vam provar de posar-ne al rentaplats, perquè ens havien comentat que anava bé, i no ens va acabar de convèncer, però potser és que no li vam trobar la dosi. Ho seguirem provant. ;-)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
fada81
:: peixet
:: peixet
Entrades: 293
Membre des de: dv. maig 18, 2012 2:36 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: fada81 » ds. set. 01, 2012 3:45 pm

Hola!

Ostres, i això del vinagre? Es posa igual que el suavitzant! S'ha de barrejar amb aigua? Explica, explica...

Gràcies!
Imatge

Laia, ens fas molt feliços!!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Mara17 » ds. set. 01, 2012 4:04 pm

En Maro, que és el que fa experiments d'aquests, ho posa perquè entri al final de la rentada. Com el suavitzant, sí. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: bertian » dl. set. 03, 2012 11:34 am

Ostres, em sembla súper interessant aquest post!!! Algú em podria dir com es diu el reportatge del que parlen els primers missatges???? Pel què he entès el van fer per TV3, no?
M'agradaria veure'l!!!!!!
Jo reconec que no faig prou encara... Per sort ma mare té un hort i em dóna bastanta verdura que és ecològica 100%, intento mirar la procedència dels aliments i comprar sempre productes de proximitat, però veig que en matèria de carn, peix i llet m'ho hauria de plantejar més seriosament...
A veure si introduïm nous canvis!!!
moltes gràcies pels vostres consells noies!!! :ok:
Avatar de l’usuari
xaia
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dc. juny 02, 2010 9:28 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: xaia » dl. set. 03, 2012 11:45 am

giuletta ha escrit:Bon dia!

a aquesta mateixa fruiteria han incorporat el "racó ecològic" on pots trobar fruites i verdures provinent del maresme o de la zona del gallecs del vallès, i sempre que puc compro coses, però el problema és que al no haver-hi molta rotació i amb aquesta calor els productes moltes vegades es maduren massa i no es poden comprar. També existeix la modalitat de la cistella ecològica, però aquí no pots escollir els productes que vols.

Tema carn, compro pollastre de pagès ecològic. És caret (9€/kg), però realment no m'importa després de veure com "fabriquen" la carn de pollastre. Els ous també ecològics (2,50€ la mitja dotzena). El que em falta per trobar és un lloc on comprar l'altra carn, és a dir, la vedella o xai. Algú em pot donar idees? Potser per Internet...




giuletta,

D'on ets? Jo sóc de Parets i els divendres vaig expressament a Gallecs a comprar verdura, però clar només està obert divendres, dissabte i diumenge... m'aniria molt bé saber on és aquest fruiteria que comentes, igual em surt a compte anar-hi a comprar. Ah, i el pollastre també és més barat del que jo he trobat, em pots dir on el compres?

Gràcies.
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: bertian » dl. set. 03, 2012 11:47 am

Ah!!!! per cert, se m'oblidava!!!!!! Precisament ahir em va venir la regla després de 2 anys de no tenir-la!!! ja ni me'n recordava!!! La Berta té 13 mesos i encara fem LM, però la senyora ha decidit tornar ja!
Doncs he començat a utilitzat la copa menstrual DIVA, avui és el segon dia i no la tinc gaire abundant encara, per tant no puc parlar gaire alt, però sembla que va molt bé!!!! Si en quedo satisfeta apart d'estalviar-me una pasta en compreses i tampons, també contribuiré amb la salut del medi ambient!!!! una coseta més!!!!!!!!!
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: giuletta » ds. oct. 06, 2012 10:16 am

Xaia, això és a Mollet. Des d'abans de l'estiu que no hi visc, però la web de la fruiteria Angela és http://racoecologicangela.blogspot.com.es/.
El pollastre ecològic el comprava a la polleria Maribel i Tomàs del mercat municipal. L'has d'encarregar i te'l porten el dijous.

Ja em diràs si hi vas!!!!
Avatar de l’usuari
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm
Ubicació: Les Pobles

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: sarabafo » ds. oct. 06, 2012 4:35 pm

Quin post més interessant!

fada81 ha escrit:Ostres, i això del vinagre? Es posa igual que el suavitzant! S'ha de barrejar amb aigua? Explica, explica...
t.
Jo també utilitzo vinagre enlloc de suavitzant. Jo ho poso a ull, al compartiment on aniria el suvitzant, l'omplo fins la meitat. no s'hi ha de posar aigua.

També veig que parleu de copes menstruals, jo fa 6 o 7 anys que utilitzo la Mooncup, sóc una ferma desfensora, per mi va ser el millor descobriment del món, a part de l'estalvi en compreses que suposa.

Reciclar també ho fem, vivim en una casa, en un poble, i tenim lloc per reciclar. També tenim un hort, el que passa que el juliol va néixer el Jofre i com que sóc jo la que me'n cuido, el tenim una mica abandonat... :ufs:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
annajana
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 1:57 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: annajana » dg. oct. 07, 2012 9:11 pm

Aquí hi ha el documental del què es parla al principi:

http://blogs.tv3.cat/senseficcio.php?itemid=46337

ha marcat un abans i un desprès a la meva vida!!!
Avatar de l’usuari
xaia
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dc. juny 02, 2010 9:28 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: xaia » dl. oct. 08, 2012 2:13 pm

giuletta ha escrit:Xaia, això és a Mollet. Des d'abans de l'estiu que no hi visc, però la web de la fruiteria Angela és http://racoecologicangela.blogspot.com.es/.
El pollastre ecològic el comprava a la polleria Maribel i Tomàs del mercat municipal. L'has d'encarregar i te'l porten el dijous.

Ja em diràs si hi vas!!!!

Gràcies giuletta... a la fruiteria no aniré (pensava que tenien allà per comprar/triar i veig que s'ha d'encarregar cistella), però al mercat si que m'hi escaparé. Ja et diré que tal. Gràcies de nou!
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: bertian » dl. oct. 08, 2012 3:26 pm

Gràcies Annajana, me'l miraré!!!!!!! segur que és súper interessant!!!!
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: Penny » dj. oct. 18, 2012 12:36 pm

Ahir el programa Singulars del canal 33 va tractar sobre "Nutrició i càncer". Molt, molt, molt interessant, us recomano que el vegeu! No es va centrar només en el càncer, eh, també parlava en general d'alimentació saludable.

I desmunta alguns mites: per exemple: a les dones en etapa menopàusica se'ls recomana menjar làctics, formatge... per evitar l'osteoporosi. Doncs bé, no hi ha cap estudi que demostri que +formatge = -fractures
En canvi, sí que està sobradament demostrat que +proteïnes animals = +fractures

Bé, us deixo l'enllaç:

http://www.tv3.cat/videos/4288610/Franc ... ure-millor

:ok:
Imatge
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: nienna » dj. oct. 18, 2012 1:45 pm

Moltes gràcies penny! Molt bo el consell del doctor "no compreu res que contingui algun ingredient que sigui desconegut per la vostra avia"

Què en penseu?
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: bertian » dv. oct. 19, 2012 12:06 pm

Ostres!!!!!! Acabo de llençar un paquet de xiclets sencer!!! no tenia ni idea de lo dolent que pot arribar a ser l'aspartam!!!!!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: neuetes » ds. oct. 20, 2012 7:45 am

nienna ha escrit:Moltes gràcies penny! Molt bo el consell del doctor "no compreu res que contingui algun ingredient que sigui desconegut per la vostra avia"

Què en penseu?


Ostres, que bona aquesta frase!!! Nosaltres aquest estiu hem començat el nostre procès per cada vegada ser més autosuficients i menys consumidors de productes manufacturats. La primera experiència amb l'hort ha sigut excel.lent, només vam plantar tomàquets, cebes i mongetes tendres, com a prova pilot i ara tinc a la despensa 40 pots de sofregit de tomàquet i ceba i al congelador un munt de mongetes tendres escaldades, netes i congelades!! A més, els meus sogres van plantar un munt de pebrots, albergínies, carabassons i bledes i ho tinc tot escalibat, bullit, tallat i congelat!! tinc menjar per tot l'hivern!!! He de reconèixer que ha sigut una feinada, hi ha gent que prefereix marxar al cap de setmana en comptes de fer sofregit... però ens hem tornat unes formiguetes, que a l'estiu preparen el rebost per l'hivern!!! i a la llarga compensa a la butxaca i a l'autoestima!!
Ara hi hem plantat cols, espinacs, cebes... que no començaràn a sortir fins a la primavera (amb el fred l'hort queda aturat)... també volem provar les patates que diuen que són molt delicades...

Ara el pròxim pas és apendre a fer mermelades i patés...
closca
:: gosset
:: gosset
Entrades: 475
Membre des de: dv. set. 25, 2009 12:44 pm

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: closca » dg. oct. 21, 2012 6:28 pm

Quin post més interessant! no m'he pogut llegit tots els missatges però us volia recomanar una carniceria ecològica al mercat de santa caterina de Barcelona. És diu Carniceria Sergi Casaponsa i té vedella i xai ecològic de Girona. És boníssim tot el que té, de preu jo el trobava igual que altres carniceries però de qualitat.... moooooooooolt millor! Vam començar a comprar-hi quan em vaig quedar embarassada conscient que havia de menjar bé (quasi no menjàvem carn en aquella època pq la trobavem dolenta)... Ara he marxat a viure a Anglaterra i no sabeu com enyoro aquesta botiga... De totes les coses ecològiques que he comprat pel meu fill aquesta de lluny per mi ha sigut la millor.
Imatge
Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: giuletta » dj. oct. 25, 2012 4:09 pm

[/quote]
Gràcies giuletta... a la fruiteria no aniré (pensava que tenien allà per comprar/triar i veig que s'ha d'encarregar cistella), però al mercat si que m'hi escaparé. Ja et diré que tal. Gràcies de nou![/quote]

Xaia, la fruitera existeix físicament, et vaig posar la web perquè vegis l'adreça on està situada.

Sort!
Avatar de l’usuari
damma85
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

Re: Canviar d'estil de vida

EntradaAutor: damma85 » dl. març 10, 2014 10:42 am

Hola mares,

que curios, oi? La maternitat ens canvia i en fa plantejar tantes coses. És un moment idoni per reinventar-nos.

Hi ha moltes coses que ja em removien abans, però fins que no he sigut mare no he començat a investigar realment. He llegit moltíssim des del meu embaràs moguda per trobar un mon millor, una millor manera de fer i possar-ho en pràctica. Inclús he estudiat herbodietética. I estic ara amb dietoterapia i suplementació natural. L alimentació ja no és una forma de mata la gana amb delicies culinaries, ara veig l alimentació com una manera de mantenir-nos sans i evitar malalties.

M ha agradat molt veure que a tantes us ha passat el mateix que a mi. Jo al final, fruit d aquesta investigació i experimentació pel costat verd de la vida, he començat a escriure un blog.

Veig que aquest post està una mica abandonat, però necessitava dir quelcom.
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::