Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

Estil de vida saludable
Avatar de l’usuari
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Yaiza202 » dg. ago. 19, 2012 5:08 pm

Hola.

Desde fa unes setmanes, m'estic mirant molt el tema de Conservants, els "nitritos" la sal, sucre, els productes láctics etc etc. Hem suprimit de casa tot lo que porta sal i sucre, els "nitiritos" (embutits, frankfurts, etc etc) que son els E249, E250, E251 i E252, ja que hem vist tot l'ho que pot provocar: com el Cáncer d'estomac, de colon, prostata etc etc fins que avui estavem mirant el tema dels láctis i hem vist nombrossos estudis amb els problemes de la llet de vaca com qualsevol altre llet d'origen animal, i la seva repercussió com es el Cáncer de mama, de colon i de prostata, esta vist que al Païssos Occidentals hi ha moltá incidéncia amb tot això i amb l'osteoporssis (i això que ens alimentem amb la llet), i als Païssos Orientals es veu que no hi han gairabé casos ja que no utilitzen els láctis. Nosaltres prenem llet de Soja i no se si per les nenes es adequat...vosaltres ho sabeu?
També volia saber on trobar productes ecológics, vivim a Manresa, i tenim un bebé i nose si quan fagi els 6mesos n'hi han farinetes sense traces de llet, i si n'hi han llets que no siguin amb res de vaca.
Merci
Niu
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2559
Membre des de: dj. abr. 27, 2006 7:27 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Niu » dg. ago. 19, 2012 7:22 pm

Havia escrit una parrafada i se m'ha esborrat.
Niu l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 19, 2012 7:24 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dg. ago. 19, 2012 7:46 pm

Yaiza, sobre les llets vegetals et puc dir que la menys recomanen és la de soja. N'hi ha de mil tipus: civada, arròs, mill, sèsam, coco, kamut, espelta. Bé, per avorrir. Que pots variar moltíssim. Algunes van enriquides amb calci d'alga.

Sobre on comprar, em sona que a Manresa hi teniu un Veritas, que acostumen a ser força cars. Em sembla que al mateix carrer on hi ha el Veritas hi ha una altra botiga ecològica, no sé com se diu, perquè no sóc de Manresa, però fa relativament poc hi vaig ser i ho vaig veure. Jo compro en dos súpers ecològics i entre l'un i l'altre ja hi ha diferències de preus entre productes iguals, però encara són més abismals comparats amb el Veritas. Vull dir, que sí, és més car, però remenant trobes més bon preus. Fruita i verdura la compro a pagès, i la carn en una carnisseria que ven carn ecològica. Amb el peix no s'hi pot fer res, el mar és el que és. El compro en una peixateria de tota la vida del mercat i llestos (sempre peix mitjà-petit).

Sobre la despesa que suposa. Parlo sempre des de la meva experiència. Un paquet de pasta eco, per dir alguna cosa, és més car que un de pasta convencional, sí. Però en trobaràs d'unes quantes varietats de cereals diferents (espelta, kamut, blat, fajol...) i no sempre del mateix blat (que acostuma a ser transgènic) que omple les prestatgeries de segons quins establiments. De totes maneres, si et planteges comprar així, hi haurà moltes coses que ja no agafaràs: preparats, refrescos i lactis de mil colors, menjar de sobre, etc. Compraràs més matèria primera directament, i això també és nota en la despesa: inverteixes més en producte bàsic i gastes menys en coses supèrflues.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Penny » dg. ago. 19, 2012 9:59 pm

Yaiza, crec que la Mara vol dir la botiga ecològica L'Arrel, que està al mateix Passeig però a l'altra banda (nº 91), pel costat del Plus més o menys... (Mara vas venir a Manresa?? ooohhh m'hauria agradat molt fer un cafè amb tu! o el que tu prenguis, clar ;) )

Jo també m'ho he estat mirant i a Manresa no hi ha gaires opcions apart del Veritas... hi ha un parell de cooperatives de consum ecològic on es poden comprar fruites, verdures... una és l'Almàixera (http://www.ecoconsum.org/almaixera/index.html ) i l'altra és El Rostoll verd (http://www.rostollverd.org/)
El "rollo" d'aquestes cooperatives és que t'impliquen el compromís d'anar al local un cop per setmana, participar en les diferents comissions... i jo ara mateix no tinc temps per assumir aquest compromís.

Si m'assabento de més llocs ja t'ho diria...
Imatge
Avatar de l’usuari
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Yaiza202 » dl. ago. 20, 2012 12:37 am

Hola.

Gracies per les respostes, m'ha anat molt bé la Informació, ja miraré l'Arrel habeure que tenen i l'hi donaré un cop d'ull a Veritas, esque per Barcelona si que se de llocs pero per aquí no hi ha molta varietat de botigues....
Sobre la llet perque la de Soja es la que menys es recomana? Nosaltres l'agafem amb Calci i no es transgénica, pero esclar nose quina es la mes adient perque prenguines les meves filles.
Alguna a deixat tots els láctis?
Tambe he vist el tema de l'arros blanc, farina etc en uns estudis, i es recomana millor l'integral.
Tot plegat es una mica lio, pero de totes maneres un dia es un dia, i si les petites volen unes Galetes Principe o uns Danonino no sera l'ho pitjo del món, pero en la medida de lo possible, volem que menjin coses sanes, que no estigui ple de coses Cancerigenes.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dl. ago. 20, 2012 9:43 am

Oooh, Penny!!! Ho arribo a saber!!! No tenia ni idea que eres de Manresa!!! Bé, m'ho apunto i el proper cop t'aviso. :ok:

Yaiza, mira, jo llegeixo molt la revista Etselquemenges i he trobat uns articles que et poden orientar una mica.

Sobre la soja, sempre diuen que millor menjar-la fermentada o cuinada, com els orientals: http://www.etselquemenges.cat/especiali ... saludable/

Quan no arribes a comprar-ho tot ecològic: http://www.etselquemenges.cat/repte/ali ... ics-12784/ i http://www.etselquemenges.cat/especiali ... -ecologic/

Jo no prenc cap tipus de lacti. Sóc intolerant a la lactosa i com que no he trobat cap versió eco de llet o iogurts o formatge que sigui sense lactosa, no en prenc. Bé, sí, hi ha una espècie de succedani de formatge, però no en gasto. Ni directament ni indirectament, o sigui que quan vaig a un restaurant he de demanar sempre si porta llet o derivat (i t'asseguro que la posen a tot arreu, fins i tot a la sopa, i gairebé podria dir que no exagero, perquè he trobat cartes infestades de llet de dalt a baix, ni un plat se salvava).

Sobre les farines i cereals, jo sempre els consumeixo integrals. Potser algun dia si he de fer algun plat determinat que trobo que hi va més bé el producte blanc, ho faig i cap problema (i també hi ha productes ecològics amb farines blanques, o arròs blanc), però per sistema tot integral. De fet ara quan vaig a algun lloc i menjo pasta refinada la trobo tova i llepissosa; això és com tenim acostumat el paladar. Les textures canvien molt.

A banda, segur que descobriràs molts altres cereals o grans que potser no coneixies (com a mínim jo no sabia que existien) i que, a banda que acostumen a agradar als nens, et permetran variar encara més l'alimentació i fer que no hi hagi un consum excessiu de blat: la quinoa, el mill (que va fantàstic per fer pastissos o croquetes), el búrgul...

Bé, ja veuràs que a poc a poc vas trobant el que us va millor. En lloc de pensar que si un dia mengen no sé què els farà mal, pensa que ara qualsevol canvi que introdueixis serà beneficiós per a tots vosaltres. Evidentment no pots controlar tot tot el que mengeu, sobretot quan sortiu fora de casa. Enfoca-ho de manera positiva! Pensant en els beneficis dels canvis que fas i no en els perjudicis de l'alimentació convencional. Ja veuràs que el canvi és gratificant! Com a mínim per a mi ho ha estat! :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
annajana
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 1:57 pm

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: annajana » dl. ago. 20, 2012 2:44 pm

No se si teniu pe Manresa algun carrefour o alguna alcampo. Tenen una secció de productes eco bastant gran i t'estalvies uns calerons...
Avatar de l’usuari
anna31
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:53 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: anna31 » dl. ago. 20, 2012 4:56 pm

A mi també m'interessa molt el tema.
Fa temps que estic introduint nous aliments i procuro comprar algunes coses en una botiga de productes biològics.
PErò necessito també un xic d'ajuda perquè no sé com fer-ho amb els nens.
Com es pot reduir una mica la carn? Com es pot substituir que no sigui amb soja?
I per esmorzar? Jo ja no els dono llet, però si làctics.
Es força complicat però a poc a poc.
Val molt la pena.
A veure si entre totes anem recollint informació
Avatar de l’usuari
anna31
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:53 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: anna31 » dl. ago. 20, 2012 4:57 pm

Una pregunta:
He sentit a parlar molt de la quinoa i el mill.
Com s'utilitzen? Sabeu alguna recepta?
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dl. ago. 20, 2012 5:49 pm

Anna, una manera de substituir la carn és per exemple amb el seitan (és gluten). A casa fem macarronades amb pollastre però també amb seitan (es trinxa com si fos carn picada) i també queda molt bo. Això ho pots aplicar a qualsevol cosa que porti carn picada: mandonguilles, lassanyes, etc. També es pot menjar a talls i als nens els agrada sobretot arrebossat, amb farina de galeta, com si fos carn.

Combinar cereals i llegums fa proteïna bona, també.

La quinoa la pots fer servir com si fos el cuscús. Per a amanides fredes o amb verdures. Te força proteïna.

I el mill, en canvi, quan està cuinat té una textura més pastosa, amb la qual cosa va bé per a fer pastissos salats o croquetes. Per exemple: jo faig un pastís amb pastanaga, carbassa i ceba i llavors un cop sofregit hi afegeixo el mill i l'aigua que toca i ho deixo coure tot junt, queda força pastat, ho poses en un motllo i agafa la forma de seguida. Amb quatre llavors de carabassa per sobre ho pots posar al forn i queda molt bo acompanyat amb una salsa d'espinacs i una mica de carbassó (tot escaldat amb mooolt poca aigua i trinxat).

També en pots afegir una mica als purés o sopes. Jo a algunes sopes de verdures el poso civada i m'hi agrada força, també.

La revista que us he dit abans té un apartat que es diu "Fills feliços" i donen idees per a esmorzars i berenars, entre altres coses.

Idees esmorzars: http://www.etselquemenges.cat/fills/els ... als-11175/ i http://www.etselquemenges.cat/fills/es- ... -be-13310/

Perdoneu els rotllos, però és que el tema m'apassiona! :love:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
anna31
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:53 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: anna31 » dt. ago. 21, 2012 1:51 pm

Moltes gràcies Mara17.
Jo estic molt interessada en tot això.
I a poc a poc vull anar introduint petits canvis però vaig una mica perduda.
De moment el pa, i tot el que faig com magdalenes, massa de pizza, etc. ho faig amb farina integral ecològica, d'espelta, d'avena, etc.
I ara, he pensat en deixar el cafè d'esmorzar però com ho substitueixo? No sé si m'explico
Avui he esmorzat un entrepà i un iogurt, però m'ha semblat que em faltava alguna cosa.
Als nens els doneu fruita per esmorzar?
Jo havia pensat de fer sucs i un iogurt, i a l'escola entrepà. Com ho veus?
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dt. ago. 21, 2012 7:00 pm

El cafè el pots substituir amb infusions (que n'hi ha de mil tipus) o amb aquests "cafès" de cereals, que també pots barrejar amb llet vegetal, o sucs de fruites.

Jo la dieta infantil no la controlo però un cop vaig llegir que el que havien de fer era esmorzar fort a casa, i a l'escola un petit mos per aguantar fins al dinar, perquè si es feia al revés de vegades arribaven a l'hora de menjar sense gana.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
anna31
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:53 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: anna31 » dc. ago. 22, 2012 2:59 pm

Els "cafès" de cerelas són tipus Eko (crec que es diu així)?
Doncs ho provaré, avui és el segon dia que no prenc cafè, i deu ser psicològic però al matí penso que ho necessito!!!
Però no n'he près, ni ahir ni avui, m'he menjat un iogurt.
Havia pensat en veure llet d'avena,però què aporta aquesta llet exactament?
Es ben complicat tot això.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dc. ago. 22, 2012 5:44 pm

Bé, sí, tipus Eko, però el que jo tinc és de marca ecològica (ara no te la sabria dir perquè no ho puc mirar). :ok:

La llet de civada té molta fibra, força aminoàcids (diria que gairebé tots, potser n'hi falten un parell, no ho recordo), àcids grassos bons, vitamines i minerals, va bé per a les persones amb restrenyiment... No sé, de totes les que hi ha diuen que és la més completa. La de quinoa també diuen que està molt bé nutritivament (té força proteïna), però potser és més especialeta de gust. Bé, això és molt personal i es tracta d'anar tastant.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: coquette » dc. ago. 22, 2012 10:31 pm

Jo ho menjo quasi tot ecològic i miro molt el que menjo, però no m'agrada ser excessivament estricta i un cafetó sí que m'el permeto. No en prenc cada dia, però no em nego aquest petit plaer, sibretot quan tinc sooon pel matí...
Hi ha cafès ecològics molt bons, cal triar-los 100% Arabica...
Com alternatives al cafè hi ha tès boníssims i el "cafè" de xicòria de la casa Lima és molt bo - però no treu la son! ;-)
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Yaiza202 » dc. ago. 22, 2012 11:23 pm

Mara moltes gracies per tota la info, he estat mirant la web i m'ha anat molt be, es mes estic absorbida porto dos dies mirant tota la informació que hi ha.
Nosaltres tamb prenem els Cereals tipus Eko.

Ja hem introduït a les nenes la LLet de Civada i estan molt contentes, els hi agrada molt, han probat hamburgueses vegetals i formatge vegetal i molt be, i la coliflor no els hi a agradat massa pq la bechamel era de llet de soja i tot sense sal i han trigat mes d'una hora en menjar.....pero s'ho han acabat gairabé tot, aixi q ja estem contents, a sigut un dia ple d'experiences noves per a elles.

La compra la vaig fer al Carrefour que tenien de tot, aixo si no us fieu de la marca Schara (frankfurts) que posen q son Eco i porten E-250...
Ara pel cole faltaran embotits i hem vist que n'hi han vegetals, aixi q perfecte!!!! Almenys intentarem evitar tot l'ho que puguem de conservants, aditius, colorants, láctis etc.......
Avatar de l’usuari
anna31
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:53 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: anna31 » dj. ago. 23, 2012 2:42 pm

Mara17 moltes gràcies per la teva informació, hem va la mar de bé. Jo he començat a prendre llet de civada però saps si té colesterol, crec que no. Però és que jo tinc colesterol i ho he de controlar.

Als nens també els vaig donar aquesta llet però no els agrada gens, que hi farem, seguirem provant.

Feu els iogurts a casa?

Yaiza t'hi has posat de ple eh? Ben fet. Jo del tot encara no, vaig fent a poc a poc.
Jo els embotits els vaig provar però els vaig trobar molt forts, si en sabeu algun que sigui més "suau" m'ho dius, ah! i que no tinguin molta soja.

A mi em fa al·lèrgia la soja.

Bé, estarem en contacte, que a mi em va molt i molt bé.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. ago. 23, 2012 3:44 pm

Doncs em sembla que justament la de civada va molt bé per al colesterol. Sobretot compreu-ne que no portin sucres afegits ni res. :ok:

Al meu home tampoc li agrada gaire. És a dir, no la troba dolenta, però tampoc bona bona. Ara, si fem magdalenes les hi suca i la mar de content! :-D

Jo de iogurts ni en compro ni en faig. Tinc intolerància a la lactosa i per tant, no tasto els lactis. Sé que hi ha gent que fa quefir a casa, que també és bo, i té menys lactosa, pel procés d'elaboració.

Tema embotits no puc ajudar gaire. Jo els entrepans molts cops me'ls faig vegetals directament: tomàquets, espàrrecs verds... D'embotits de seitan i soja en gasto ben poques vegades. Sé que hi ha embotits de pollastre (tipus fuet), i el típic de gall dindi. Això ho venen a la carnisseria eco on compro jo i sempre és millor la carn d'aviram que la de porc, per exemple (tot i que si el porc és bo de tant en tant no passa res, com amb tot). De totes maneres, que jo sàpiga a Catalunya no hi ha producció ecològica de porc i tot ve de fora, però tampoc no ho sé segur, m'ho va dir un noi que treballava en granges ecològiques.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Yaiza202 » dj. ago. 23, 2012 8:07 pm

Anna jo no he probat a fer els iogurts, l'ho que estem prenent es els iogurts de Sojasun, alomillor un dia probo de fer-ne!!!! Nosaltres a les nenes li fiquem Nesquick a la Llet de Civada, ja saben el que estan prenent perque els hi volem fer entendre que la llet de vaca no es adequada, i els hi costa d'entendre perque com a tots, ens han acostumat a dir que es lo millor etc etc, pero bueno de mica en mica es van adaptant, això si avui hem fet conill amb verduretes i ametlles, ho han disfrutat molt, suposo que ja temien de veure un altre dia de verdura jejejeje.

Mara pero els embotits que comentes portan el Conservant E-250???? Esque tinc entes que tots els embotits de carn, frankfurts, bacó etc, porten aquest conservant pel tema de la Botulinia.....Nosaltres probarem els vegetals, habeure com estan
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dieta amb productes ecólogics i sense láctis.

EntradaAutor: Mara17 » dj. ago. 23, 2012 10:34 pm

Yaiza, quan obrin, que ara estan de vacances, t'ho miro, pq els tenen a granel i empaquetats (amb tots els ingredients). I si no ho veig t'ho demano. ;)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::