Estèvia o sucre morè

Estil de vida saludable
Vidanatural
Entrades: 4
Membre des de: dj. oct. 15, 2015 6:39 pm

Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: Vidanatural » dj. oct. 15, 2015 7:13 pm

M'agradaria que algú em pogués comentar els avantatges d'aquests dos productes (l' estèvia o el sucre morè) per substituir el sucre blanc refinat? Quin creieu que és el millor?
Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: Boniqueta » dv. oct. 16, 2015 8:01 am

Com a millor jo crec que ho són els dos (sempre que el sucre morè sigui de canya integral i de cultiu ecològic i no el sucre morè que venen als supermercats). Però jo triar per triar em decanto pel sucre morè ja que el gust de l'estèvia no m'agrada gens. A veure si algú més entès o tècnic ens pot orientar....
Imatge
Avatar de l’usuari
Dalilala
:: gosset
:: gosset
Entrades: 482
Membre des de: dl. oct. 20, 2014 4:35 pm

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: Dalilala » dv. oct. 16, 2015 8:49 am

Hola,

L'estevia és més saludable perquè no fa pujades de sucre i no hi ha pics d'insulina. Ara el gust no és el mateix...

Jo per substituir el sucre utilitzo xarop d'atzavara (sirope de agave). El gust és molt similar al sucre. Per exemple, a un iogurt, un pastís no es nota si ho has fet d'una manera o altra. I també té un índex glucèmic més baix, per tant més saludable que el sucre.

Ara si no vols renunciar al sucre, jo agafaria la varietat que es diu panela ja que no és refinada (ara té el mateix índex glucèmic) i conserva propietats que el sucre refinat, blanc o integral, a perdut.

Sacarines i derivats són pitjor que el sucre...

També hi ha malasses que van bé (jo no ho he provat) tipus d'arròs o de poma...

Jo recomano el xarop per fer el canvi del sucre, s'hi assembla molt de gust i no aporta gustos diferents a les coses, ara les malasses potser també van bé i potser proves l'estevia i t'agrada...

Jo els classificaria així, de menys saludables a més saludables:
- sacarina i derivats
- sucre blanc
- sucre integral (millor ecològic com diu la Boniqueta)
- sucre panela
- xarop d'atzavara
- malasses
- estevia
9/14 comencem a buscar i trobem endometriosis
2/16 m'opero Tot ok
1/17 1a FIV 2 embrions Beta-
7/17 2a FIV 3 embr. posem 2 B-
1/18 frigo B-
CIMAB: ell: anticossos als ..::·· ! Jo, natural killers altes
4/18 FIV 4 emb.
2/19 transfer 2 emb. B+! Bioquímic...
3/19 transfer 2 emb. B-
9/19 ovo B- i operació polip
12/19 B+!!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: ada_bcn » dv. oct. 16, 2015 9:29 am

Jo compro sucre de canya ecológic pels nens, en prenen molt poc la veritat... i jo intento amb l'estevia però es que no m'acabo d'acostumar al gust. El agave l'he vist, també ecológic, però no m'he atrevit, potser ho provo.
Sobre l'estevia... ufff... les pastilletes aquelles d'estevia que semblen sacarína, o el liquid que és lo mateix... això deu portar una porquería considerable també no? Pq per endolcir una cosa amb estevia n'han de possar molt molt menys i la pastilla té la mateixa mida, deu portar un polsim d'estevia i un munt d'altres coses, no? per aconseguir el tamany dic.
He plantat estevia a la terrassa i la idea es les infusions i si faig algún batut de fruita o alguna cosa que vulgui endolcir posar una fulla d'estevia. Diu que va molt bé pendren una al matí...
De la mel no heu parlat... Als meus fills de vegades els faig pa amb mel per esmorzar, la mel també és ecológica la que prenen, i al gran li agrada al iogurth, qué tal la mel?
Apart, mireu de comprar el sproductes que específicament digui que no porten sucre refinat? pq es que hi ha sucre a tot arreu... He trobat suc amb llet endolcit amb estévia, però com la llet que prenen és ecológica també, i el suc aquest no ho és doncs l'han provat un parell de cops potser només... A l'escola bressol un dia a la semana han posat de berenar "pasta de pastisseria i un suc" i la veritat é sque no sé qué posar-li... de momento anem tirant amb galetes també eco, fetes amb sucre de canya, però el suc (avui és le primer dia que li poso) només trobo sucs dels normals, petits amb canya... i és fatal per les dents!
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: Rosita15 » dv. oct. 16, 2015 10:08 am

Molt interessant aquest post!

Ada, és veritat, a saber que hi posen a les pastilletes de stevia. Aix! Jo aquí posant-me tant tranquil.la. Alguna marca que sigui 100% natural?
La mel és ideal i boníssima per endolcir yogurts, tes... i té moltíssimes propietats, però clar, una bomba per a qui evitem els sucres per temes de salut.
I ara als sucs granini els fan amb Stevia, però només he vist format gran.
Avatar de l’usuari
Ire1987
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dl. set. 21, 2015 10:12 pm

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: Ire1987 » ds. oct. 17, 2015 12:32 pm

Hola noies, sobre el tema estevia.. imagino que depen on la compreu.. per ex al super vaig mirar i d'estèvia portava un 0,1 % i moltes E... jo compro sucre morè a la grana, es un majorista de menjar ecologic, pero tambe pots comprar al menor... els preus no son molt cars..
Jo 34 ell 32
Primer fill maig del 2017 despres de una fiv positiva a la segona transfer.
Gener 2021 Em quedo embarassada de manera natural
Juny 2021 21 setmanes ets un Nen i està tot bé
Vidanatural
Entrades: 4
Membre des de: dj. oct. 15, 2015 6:39 pm

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: Vidanatural » dt. oct. 20, 2015 6:20 pm

Moltes gràcies per les vostres respostes perquè he après molt! Totes són molt interessants!!
ambert
Entrades: 1
Membre des de: dv. oct. 23, 2015 12:32 am

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: ambert » dv. oct. 23, 2015 12:53 am

Hola, yo os recomiendo Melaza de arroz eco (la finestra del cielo, u otra marca) No es un simple azúcar, contiene bastantes nutrientes más (minerales, vitaminas, ).. está muy rica y es más saludable que el azúcar puro, aunque sea panela ( no moreno de este de mercadona, que es blanco pero tintado) que es un azúcar sin refinar.... También está muy bien el concentrado de manzana, o de otras frutas, que al menos también contienen algunos nutrientes...
Saludos...
aspi
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dj. abr. 07, 2016 8:14 pm

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: aspi » dv. abr. 08, 2016 11:37 pm

Nosaltres a casa tenim o sucre moré de canya integral i ecologic o sucre de panela, tb ecologic.
He llegit que el de panela és el millor, pero s'ha de ficar una mica més que de sucre normal per endolcir
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Estèvia o sucre morè

EntradaAutor: martina13 » dg. abr. 10, 2016 4:23 pm

Jo laltre dia ignorant de mi vaig comprar estevia al super.i la meva inngrata sorpresa va ser veure que tenia mes E- que una bomba atomica!!!
Quina marca estevia compreu??

Torna a “Ecologia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::