13 mesos i no dorm

Els hàbits de dormir de 1 a 3 anys.
OlgaSfp
Entrades: 4
Membre des de: dg. des. 09, 2018 2:48 am

13 mesos i no dorm

EntradaAutor: OlgaSfp » dl. gen. 27, 2020 8:13 am

Bon dia!

Segurament n'heu parlat en algun altre fil, però no ho sabut trobar, així que us explico el meu cas.

Tinc un nen de 13 mesos, encara mai a dormit tota la nit d'una tirada, però és ni tan sols dorm 4 hores seguides... cada nit es desperta entre 4 i 8 vegades plorant, xisclant i sembla que es desvetlli. En quan l'agafem al coll, es calma, normalment, no sempre, i llavors es vol adormir als braços. Nosaltres el tornem a posar a la cuna perquè dormi sol i tornem a començar el drama. Després de plors i crits i una mitja hora, s'adorm, però al cap d'1h torna a estar igual...

Estem destrossats, les últimes nits ha sigut molt més intens i estem dormint de cap manera, ni ell ni nosaltres, però no sabem que fer.

A l'hora d'anar a dormir no te problema, s'adorm sol, a vegades remuga una mica, però es queda tranquil, en canvi durant la nit...

Algú li ha passat algo similar? No sabem que més intentar i estem tan esgotats que no sabem que fer.

Gràcies,
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: Bea » dl. gen. 27, 2020 8:53 am

Ostres, et llegeixo i sembla que ho hagi escrit jo!!!

La nostra petita farà un any aquesta setmana, i tal com expliques, es desperta mínim 10 cops cada nit, si té mocs per exemple, poden ser despertars cada 15 o 30 minuts tota la nit. De vegades es desvetlla i està 2h o 3h desperta, aquesta nit per exemple de 23:30 a 2h en vetlla. Hem probat la melatonina sense èxit, perque igual que el teu, de primeres s'adorm bastant bé, i la melatonina serveix per conciliar la son, però l'efecte no dura tota la mit.

Coses que hem probat i ha millorat una mica:
- Agafar-li el xumet amb una pinça a la roba (vigila que la.pinça sigui segura i el cordó curt) de manera que de vegades quan es desperta ella mateixa el busca, se'l posa i es calma sola. Això serveix només de tant en tant, però tota ajuda és poca. Ens esperem sempre un parell de minuts si plora, a veure si ho sap gestionar ella
- Posar-li un sobrepijama, d'aquesta manera no es treu la manta i té molta més movilitat que amb un saquet
- Posar-li un aparell de música amb melodies varies de nadons i programació. Quan plora anem, donem xumet i posem música una estona
- Si té mocs, que és quasi sempre a aquesta època, li posem el Rhinomer baby abans d'anar a dormir
- No posem mai llums ni la toquem ni agafem a no ser que estigui molt nerviosa, si nota la nostra presència vol que l'agafem. Així que xumet i música i prou
- Si això no funciona li fem un bibe, sol pendre un o dos cada nit, de vegades tres. Després del bibe sol dormir 1h seguida
- Si res d'això funciona l'agafem, i aquí ja és una pu**da perquè es desvetlla i triga molta estona a tornar a dormir

Amb tot això, alguna nit (sempre que no tingui mocs ni mal de res) hem aconseguit que dormi 3h o 4h seguides, normalment a la segona part de la nit, de 3 a 7 per exemple. I un dia de la setmana pasada va dormir 5h, però no s'ha tornar a repetir :-(

En fi, que estem a la cerca d'una sol•lució màgica també!
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: Anna Maria » dl. gen. 27, 2020 9:30 am

Bones!
Doncs recepta màgica no n'hi ha, el son és un procés maduratiu, com el caminar, el parlar, etc, i hi ha infants que els hi costa més que d'altres. Nens que dormen 12 hores d'una tirada? N'hi ha, jo mateixa de petita ho vaig ser, però no és la majoria, per més que ens ho vulguin fer creure. Ves intentant tots els trucs que et van dient, i sobretot intenteu no angoixar-vos. És molt dur no poder dormir seguit, una nit sencera, o fins i tot la il·lusió d'un sol despertar durant la nit. Nosaltres em sembla que la primera nit sencera va ser quan ja tenia 2 anys o més, i ara que en té 5 encara a vegades ens hem d'aixecar o per mocs, o per tos, o per set, algun malson...
Molts ànims i una abraçada ben càlida,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: crunchi » dl. gen. 27, 2020 3:01 pm

hola....

fa temps vaig llegir no se on, que el tema de la son no shavia d'enfocar cm un problema, si no com algo maduratiu, passatger.... Crec que això ha sigut clau a casa meva.

Si et serveix com a orientació, el meu nen va començar a dormir del tirón amb 28-29 mesos. El vam traslladar a la seva habitació amb 27 mesos (feiem collit). I seguim fent LM.
Aquesta nit ha dormit amb mi (el seu pare ha nat a dormir al seu llit) pq ahir semblava q es trobava malament pobret, i jo pensava q em reclamaria la teta i tindria varios despertars, i no. Ha dormit del tirón.

Aixi que ja veus. No hi ha recepta magica. Cada nen es un mon.

Anims, aquest dia arriba!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: Bea » dl. gen. 27, 2020 5:36 pm

Està clar que cada nen és diferent, i són pocs els que dormen del tirón amb un any. Jo crec que en aquest punt tant la Olga com jo signariem amb 2 - 3 despertars nocturns, que encara et permeten descansar una mica. 8 o 10 o 15 et fan la vida molt i molt dura, no arribes a entrar mai en un estat de son reparador, només lleuger, i això durant un any seguit et destrossa físicament i t'afecta a l'estat anímic. Jo no havia estat malalta pràcticament mai a la meva vida, i ara vaig encadenant una cosa darrera una altra des de fa mesos.

Al meu cas, amb la primera vam tenir molta sort, als dos mesos i mig ja dormia 6h - 7h seguides, i als 6 mesos ja dormia quasi cada nit de seguit, com a molt un despertar algun dia. El segon no va dormir una nit sencera fins als 23 mesos, però feia un o dos despertars només, anaves, el tranquil·litzaves i a seguir dormint, això és suportable i crec que està entorn de la mitja per edat.

Crec que com han dit les companyes poc més podem fer, és una qüestió madurativa i poc a poc millorarà, no tan aviat com voldriem, però ho farà. Al principi nosaltres estàvem preocupats perquè amb l'experiència dels dos anteriors, pensàvem que li passava alguna cosa, que no era normal. I de fet el pediatra ens ha dit que no ho és, que a aquesta edat s'esperen entre un i tres despertars a la nit, que si són més no descansen bé i no és bo per ells. Però es va limitar a donar-nos melatonina i alguns consells que ja aplicàvem. Durant el dia necessita fer més migdiades que altres nens de la seva edat, però menja bé, juga molt, riu, comença a parlar i caminar, en definitiva segueix l'evolució que toca per edat, per tant en aquest sentit estem tranquils i confiem que en el proper any millorarà.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
OlgaSfp
Entrades: 4
Membre des de: dg. des. 09, 2018 2:48 am

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: OlgaSfp » dg. feb. 02, 2020 9:02 am

Moltes gràcies per les respostes!

Ens està costant una mica, però prenem paciència... provarem alguns dels trucs que heu dit a veure si hi ha alguna millora!

Mil gràcies,
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: Ally83 » dg. feb. 02, 2020 7:09 pm

Hola!

Tinc una filla de 18 mesos i una altre recent nascuda, tema dormir x nosaltres ha estat una mica muntanya russa... vem fer colit fins els 6 mesos, despres a la seva habitació, quan vem veure que es despertava varies vegades vem ficar la cuna a la nostra habitació, així si es despertava la podiem calmar de manera ràpida i no trencar el son de tots...

Al final nosaltres prioritzem el dormir i ara que hi ha la petita de moment estem els 4 amb el llit, la minicuna i la cuna tot en collit, estem esperant que arribi el llit de la gran i passar-la a la seva habitació, si hi ha despertars serà el seu pare qui l’acompanyi.

La majoria de nits com sap que estem allà dorm de seguit 10-12 hores! Així que puc dir que el collit per nosaltres es tot un exit!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: Bea » dl. abr. 27, 2020 10:08 pm

Bona nit,

Entro per donar esperança a qui es trobi en la mateixa situació. Hem vist la llum al final de túnel! A punt de fer 15 mesos, ha començat a dormir 7 o 8 hores seguides, encara no ens ho podem creure!! Ha passat de cop de 5 - 10 despertars cada nit a un o dos o cap!

Jo crec que és sobretot una qüestió madurativa, però el que hem fet nosaltres és quan hem vist que ella estava preparada, anar canviant horaris poc a poc. Fins arribar a fer només una migdiada al dia, li donem el dinar més d'hora, cap a les 11:30 o 12h, després dorm unes 2h o una mica més, a la tarda la cansem mooolt, res de cadireta o trona en cap moment ni jocs tranquils, tota l'estona jugant amb moviment o caminant, que és el que a ella li agrada perque és una nena molt moguda. Cap a les 19h o 19:30h fem un bany i després el sopar. Cap a les 20:30 que acabem, a la cadireta a relaxar-se una estona amb videoclips tranquils a la TV. Cap a les 21h biberó amb cereals i a dormir, de fet sovint s'adorm sola a la cadireta només acabar el bibe.

Sol despertar-se un cop entre les 3h i les 5h, però li donem el xumet i el nino i segueix dormint fins a les 7h, les 8h o les 9h. Alguna nit es desperta un cop més enmig, però venint d'on veniem, estem encantats. Fins i tot aquesta passada nit ha dormit del tirón de 21:30h a 7h!!!!
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: 13 mesos i no dorm

EntradaAutor: Anna Maria » dt. abr. 28, 2020 7:06 am

Bea ha escrit:Bona nit,

Entro per donar esperança a qui es trobi en la mateixa situació. Hem vist la llum al final de túnel! A punt de fer 15 mesos, ha començat a dormir 7 o 8 hores seguides, encara no ens ho podem creure!! Ha passat de cop de 5 - 10 despertars cada nit a un o dos o cap!

Jo crec que és sobretot una qüestió madurativa, però el que hem fet nosaltres és quan hem vist que ella estava preparada, anar canviant horaris poc a poc. Fins arribar a fer només una migdiada al dia, li donem el dinar més d'hora, cap a les 11:30 o 12h, després dorm unes 2h o una mica més, a la tarda la cansem mooolt, res de cadireta o trona en cap moment ni jocs tranquils, tota l'estona jugant amb moviment o caminant, que és el que a ella li agrada perque és una nena molt moguda. Cap a les 19h o 19:30h fem un bany i després el sopar. Cap a les 20:30 que acabem, a la cadireta a relaxar-se una estona amb videoclips tranquils a la TV. Cap a les 21h biberó amb cereals i a dormir, de fet sovint s'adorm sola a la cadireta només acabar el bibe.

Sol despertar-se un cop entre les 3h i les 5h, però li donem el xumet i el nino i segueix dormint fins a les 7h, les 8h o les 9h. Alguna nit es desperta un cop més enmig, però venint d'on veniem, estem encantats. Fins i tot aquesta passada nit ha dormit del tirón de 21:30h a 7h!!!!


Enhorabona!
>.-<: >.-<:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::