bebe de 9 mesos collit

Els hàbits de dormir.
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: Annap82 » dj. juny 13, 2019 11:16 am

Bones a tots,

sóc la mare d'un nen de 8 mesos i mig. Encara fem collit degut a que encara demana teta 2/3 vegades cada nit . zz:-)
M'estic plantejant treure el nen del llit i passar-lo a una cuna que tinc el costat del llit però ho veig molt complicat... :-o00m

Ja us he dit que ell fa teta 2/3 cops, nosè si per gana, o em fa servir de pipa. Ell mai ha volgut ni pipa ni biberons.

Així que ja veieu tot un problema i més ara que comença a fer calor.

Algun consell? com ho vàreu aconseguir?

Recomaneu mètode Estivill? M'agradaria treure'l del nostres llit ja que ara es mou molt , comencem a estar incomodes (3 el llit) i comença a fer calor.

Gràcies
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: Anna Maria » dj. juny 13, 2019 11:33 am

Bones,
nosaltres tenim un llit d'1,20 al costat del nostre, semblant a la de l'enllaç
https://mepicalaetiqueta.com/cuna-de-co ... laje-ikea/
Nosaltres tenim en comptes de barrots "paret", que quan era bebè l'Isaac vam cobrir amb el protector de barana perquè no es donés cop. Ho vam demanar a una fusteria, i només vam haver de treure la tauleta de nit perquè em fos còmode de donar la popa.
De moment hi cap i té 4 anys, jejej
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: Anna Maria » dj. juny 13, 2019 11:35 am

Pel que fa al mètode Estivill, no sóc la més indicada per recomanar-te'l o tirar-te'l per terra, simplement et diré que has de provar el que millor et vagi a tu (de la mateixa manera que has decidit donar popa) i les teves circumstàncies de temps, espai... Hi ha persones que n'estan encantades i n'hi ha que l'odien, però ja et dic, això ho has de decidir tu, el que facis estarà bé.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Nicoleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: Nicoleta » dj. juny 13, 2019 12:30 pm

Hola Annap82,
penso que si esteu incòmodes tots tres al llit, el que et diu l'Anna Maria de posar-hi un llit "afegit" us podria resultar pràctic. O invertir en un llit més gran... feu el que us resulti millor, evidentment, però ja que preguntes per opcions, jo et diria que el collit és molt més còmode per donar el pit, ni que siguin 3 cops. Són 3 cops que no t'has d'aixecar. I per als nens significa sentir-se segurs i estimats.
Amb 9 mesets és petit, no tinguis pressa. Per ell, tot aquest temps que està al vostre costat de nit és temps que està "protegit" i tranquil. No li fa cap mal, al contrari!
Si es mou molt i no esteu còmodes, jo et proposaria el que dèiem a dalt, un llit supletori afegit al vostre, o un llit més gran per a tots tres (ajuntar-ne dos de grans, un llit d'ikea d'aquells de 2,20m,...)
Però, jo no t'aconsellaria gens el mètode Estivill. Ara hi haurà qui se'm tirarà al coll defensant les virtuts d'aquest mètode, però no deixa de ser un mètode conductista, és a dir encaminat a modificar una conducta sense tenir en compte el patiment que implica. Als nens els ensenya que els seus pares ja no els atendran quan els necessitin. I els infants necessiten contacte, seguretat, consol,... si has estat dormint amb el nen fins ara segur que t'importa com se sent, i que no el vols deixar plorar fins que s'adormi resignat i esgotat. Ni per la seva salut mental ni per la teva seria el millor.
T'adjunto un enllaç on s'explica breument el que passa amb aquest mètode de modificació de la conducta i per què hi ha qui diu que "funciona":
https://criatures.ara.cat/blogs/pedra-p ... 87278.html

Tant de bo trobeu la fòrmula que us serveixi a tots tres per estar tots contents i disfrutar-vos mútuament.
Una abraçada
:-) :camio: <:-<
Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

Re: bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: mvillpa » dj. juny 13, 2019 1:49 pm

Hola,

jo la meva filla te 3 anys i fa poc que com a les nits que li costava adormir-se no podia dormir ningú al final vam posar el seu llit a l'habitació amb una barana, però ja de nen gran i la vam translladar amb ella i jo amb ella. El llit és força apla i de moment hi quebem bé una a cada punta o a vegades ella a tocar-me a mi. La meva filla també encara fa teta per dormir i a mitja nit si en vol també. Potser no és la millor opció però de moment almenys el pare dorm tranquil i jo també. De vegades li anem dient que ha d dormir amb les nines i que sempre que voldrà podrà venir amb els pares o nosaltres anirem però diu que no que vol la mama i així seguim.
No tinc gaire relació amb el pare que dorm sol però sabem que un dia tornarem a dormir junts :love:
A la nostra habitació un llit gran no li podiem posar i sempre hi ha l'opció de si s'adorm ràpid, que de moment no és el cas deixar-la i anar al meu llit pero tot passa i ràpid que passa!!
El que et comentes has de mirar l'opció que teniu per l'espai, el que voleu tu i el pare i el nen i fer el que sentiu de cor.
També tinc amics que el pare ha anat al llit petit i s'han quedat al llit gran la mare i el fill. Així que res millor que el que tu vulguis per tu i el teu fill i per tenir el màxim de descans possible.
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: capseta » dj. juny 13, 2019 8:10 pm

Amb la meva vam fer collit els primers 5 mesos. Era collit i a nena a la teta toooota la nit, horrible. Vaig llegir molts llibres sonre son infantil però en cap em donaven cap solució i nomes deien que és normal.
Mica en mica vam anar aconseguint deixar-la al bressol enganxat al llit, després bressol tancat, la vam portar a la seva habitació.... pero feia molts despertars (5-6) i quasi cada cop que es despertava volia teta per dormir-se, i al deixar-la al bressol ho notava i es despertava i tornar a començar.
Amb aquestes condicions vam aguantar uns dos mesos.... i als 8 mesos aprox em vaig fer amb un llibre (biblioteca) que ens va donar moltes idees per millorar el son sense deixar-lo plorar sol al llit com proposen altres mètodes com l’estivill: felices sueños de elizabeth pantley.
Aquí hi ha les primeres pàgines del llibre, per veure què et sembla.
http://www.crianzanatural.es/doc/felicessuenos.pdf

L’he recomanat a moltes mames i a totes els ha anat bé per millorar. Nosaltres hem passat a tenir 1-2 despertars i que l’hora de dormir-la no sigui taaant llarga com fins ara.
I dorm en llit de 200x90 a terra amb barana posada. El més pràctic oer nosaltres per deixar-la i que noe s desperti tant facilment com al bressol.
Ara té 10 mesos i mig.

Ànims!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. juny 13, 2019 10:37 pm

Hola!

Doncs a casa nostra em fet una barreja del que comenten la Nicoleta i la Mvillpa. Amb la primera nena dormiem els dos a un llit de 1,50 i cap problema. La nena es despertava també diverses vegades però feia una mica de teta i es tornava a adormir de seguida, així que personalment, al tenir-la al costat i no haver de llevar-me no em causava massa molésties.

Quan va néixer la segona vam canviar el llit i vam posar un de 1,80, i el meu home "va traslladar-se" a un altre llit i actualment dormo jo amb les dos nenes. La petita (casi 18 mesos) es desperta un parell de vegades però com feia la gran de seguida torna a adormir-se quan sent que estic allà, fa una mica de teta i a dormir de nou. Ara "el problema" és la gran. Amb casi 4 anys hi ha nits que es mou molt! (sort que no és sempre) i clar m'acaba despertant també i s'ajunta amb els despertars de la petita... Peró sempre coincideix que li ronda alguna cosa (costipat, estirades de creixement, nervis per coses viscudes...) i per tant ho prenc amb filosofia. Ara, esporàdicament ha demanat ella anar a dormir a un altre llit (varies vegades amb el pare, i un o dos cops sola) però sempre acaba tornant al meu. Realment notar més espai és agradable, però alhora les nits que ha passat a un altre habitació l'he trobat a faltar i "m'ha sabut greu".

Jo gaudeixo del moment, tot i les incomoditats que puguin suposar perquè sé que arribarà el dia que marxaran voluntariament i ho trobaré a faltar (com la teta, a vegades és molt pesat, però si un dia no en fa gaire ho trobo a faltar i jo li vaig oferint jejeje) a més estic segura que a nivell emocional té repercussions molt positives per les nenes i pel vincle que establim, i que això a la llarga segur també tindrà efectes positius en la nostra relació futura.

Sobre el métode estivill, cadascú a casa seva fa el que vol, i hi ha gent que diu que li ha anat molt bé i que el nen ha plorat només un o dos dies i poca estona (em costa de creure) però jo ni m'ho plantejaria, per tot el que he llegit sobre el métode i sobre criança no pot ser bo de cap manera.

Jo vaig llegir el llibre "Dormir sin làgrimas" de Rosa Juvé, i te'l recomano molt també. Ajuda entendre el perquè dels despertars dels nens, etc.
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: bebe de 9 mesos collit

EntradaAutor: aiguablava » dg. oct. 20, 2019 8:15 am

Els nostres fills han dormit als seus propis dormitoris des de que van arribar a casa i han dormit sempre la mar de bé.
No ens hem trobat en haver de fer canvis d'hàbits però jo només sé donar un consell: facis el que facis, o feu el que feu amb el pare, estigueu convençuts, senti-ho.

Penso que la principal clau de l'èxit de tenir dos fills que han dormit tan bé des de petits ha sigut que ens han vist convençuts i que han viscut amb naturalitat la manera de dormir. Si tocava menjar, el pare o jo ens desplaçàvem al seu dormitori i menjava, i tornàvem al llit, habitacions sempre obertes i ja està. Però no hi ha receptes màgiques, ni úniques, perquè penso que hi ha molts factors: les vostres maneres de ser, costums, temes com insomni d'algun de vosaltres, tarannà de les criatures, models educatius del son...

No facis res perquè "toca"o perquè la majoria ho fa, fes o feu el que sentiu, necessiteu i us va bé a tots, a vosaltres i a la criatura.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::