mètode estivill

Els hàbits de dormir.
devo
:: zebra
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

Re: mètode estivill

EntradaAutor: devo » dt. gen. 04, 2011 10:40 am

Hola!

El meu petit té 7 mesos, i veient que amb les nits anàvem a pitjor i es despertava forces vegades i sobretot que li costava moooolt tornar-se a dormir, ens vam decidir per aplicar el mètode estivill. He de dir que em feia cosa fer-ho, però ara n'estic encantadíssima.

Vam començar fa 2 dies, i estem al.lucinant amb els resultats. El primer dia va trigar 30 minuts en adormir-se (em pensava que seria molt més), i va dormir del tirón fins les 8.15 del matí! Ni m'ho creia! A les 7 i pico el vam sentir moure's i posar-se el xumet, però no va dir res i es va tornar a dormir, i suposo que ho va fer més vegades durant la nit, fins les 8.15 que ja es va posar dret i a xerrar ben content (i descansat!).
A la migdiada del matí va plorar 25 minuts (anar entrant les vegades que fes falta), a la de la tarda 5 minuts, i ahir al vespre només 1 minut i 10 segons, i ja el vam veure per la càmera com s'estirava i es posava en posició de dormir. I ha tornat a dormir del tirón fins les 8! I a la migdiada d'aquest matí s'ha adormit sense plorar GENS, no s'ha ni aixecat dret!

Mai m'hagués pensat que seria tan ràpid! De moment ha plorat més o menys una hora en total (sumant totes les vegades), i això ja és menys que el que hagués plorat amb els despertars de les dues nits que portem. Des que gateja i es posa dret, que a la mínima que es despertava es posava dret al llit, era com un acte reflex (practicant a totes hores...) i això feia que encara es desvetllés més, i un cop desvetllat trigava més o menys una hora en tornar-se a adormir. Només es tornava a adormir passejant en braços o a sobre nostre, estirat amb nosaltres al nostre llit no hi havia manera perquè no parava de moure's... I últimament això era com a mínim un cop cada nit, i a vegades 2, i la resta de vegades que es despertava sí que es tornava a adormir ràpid.

Com us va a vosaltres?
Raquel, quan tornis de vacances segur que ens expliques que l'Emma ja dorm tota la nit :love:
Imatge Imatge Imatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. gen. 05, 2011 9:15 pm

Devo, com me n'alegro que l'experiencia hagi estat bona!!!!! Ole!!!

Nosaltres estem molt costipadets o sigui que passant una mica de males nits, pero vaja, pobret prou be que ho porta!!!

Bona nit de Reis!!!
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

EntradaAutor: raquel79 » dl. gen. 10, 2011 10:42 am

nenes... ja sóc aquí, desprès de les vacances ja tinc un moment per entrar a veure les meves estivilleres!!!!
devo, què bé que t'ha anat aplicar el mètode, no? quina sort si has solucionat els despertars nocturns... nosaltres estem encallats en aquesta fase... l'emma s'adorm molt bé soleta, tant de nit com a les migdiades... potser hem d'entrar una vegada a donar-li aigua abans que s'adormi del tot, però vaja, normalment molt bé... el problema el continuem tenint amb els despertars, no sé si és gaire normal... cada dos hores i mitja o tres, es desperta... bé, tampoc és que es desperti del tot... plora mig adormida, li dones el xumet o un bibi, i continua dormint... o si està més desperta, es queda xerrant solet, i s'adorm sola... per tant, el dormir soleta crec que ho té més o menys controlat, però no pot evitar despertar-se...
ufff... algun consell??? deixar-li xumets al llit no soluciona res, perquè encara no se'¡l sap posar soleta..
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
devo
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dl. gen. 10, 2011 12:23 pm

Ni idea Raquel... jo sí que li deixo 2 o 3 xumets al llit perquè en Nil sí que se'ls sap posar ja.

Doncs nosaltres continuem bé. Ja fa una setmana que vam començar, i vam aconseguir que s'adormís solet sense plorar, però ara fa un parell de dies que torna a plorar una miqueta, sobretot a les migdiades. Pensem que com que descansa molt més a la nit potser necessita dormir menys durant el dia, i passar ja de les 2 migdiades que fa (una al matí i una altra a la tarda) a fer-ne ja només una, com ho veieu?
Continua dormint tota la nit sense despertar-se, només es va despertar una nit cap a les 5 i li va costar força tornar-se a adormir, però la resta de dies dorm del tirón fins les 8 (bé, avui fins les 7, però no ens queixarem!) >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge Imatge Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. gen. 10, 2011 12:32 pm

quina soooort, devo... xx:-D
pitita
:: cèrvol
Entrades: 576
Membre des de: dt. set. 18, 2007 11:22 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: pitita » dl. gen. 10, 2011 1:31 pm

Hola noies!

Bon any a totes!!!! x*x*x

Sembla que totes heu notat canvis aquests dies, oi?!

Roser, com van aquests encostipats? És normal que en dies que es troben malament "ens saltem" una mica el mètode, però després és bo tornar-hi. És molt fàcil que s'acostumin a fer el "gamberro" a les nits... Són molt vius!!! :miko:

Devo, enhorabona per aquesta millora! Com aneu aquests dies? És dur al començament però de seguida es veu la millora!! Jo no recordo quan el peque va deixar de fer la migdiada al matí; però crec que va ser abans dels 7 mesos (va començar a anar als matins a la llar d'infants als 5 mesos i allà no la feia...). No sé, potser seria una solució; però tampoc crec que l'hagis de forçar a NO dormir al matí. Potser si no el poses al seu llitet i feu un passeig potser no s'adorm... Però bé, si necessita dormir al matí, ho farà... zz:-)

Raquel, primer de tots Felicitats per haver aconseguit que s'adormi soleta! Això ja és molt important!!! I pels despertars,... potser si poses al llitet més d'un xumet (i de dos!) i sempre posats al mateix lloc, poses l'Emma a dormir sense xumet i mica en mica li ensenyes a agafar-lo ella soleta, després instintivament i encara que dormin saben on anar a buscar el xumet... :anec:

No us preocupeu per això, que de vegades és només un problema de nervis o de neguit... Nosaltres encara el sentim algun dia com va fent sorolls (tant riu, com plora, sumica, xerra, crida al seu pare...), però tot somiant. Avui per exemple, deurien ser les 6 quan l'he sentit que em cridava, i he fet una mica el ronso per anar-hi (primer dia de feina... :ufs: ), i mira tu, quan he sortit del llit, ja s'havia tornat a adormir...

De vegades correm massa i ells solets es tornen a adormir... zz:-)

Si és que són uns angelets!!!! :love:
Imatge

Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. gen. 10, 2011 1:51 pm

Doncs fa uns dies que, un cop passada la grip aquesta ditxosa, anem francament millor, ara es desperta a la 1-2 que intentem no donar-li bibe i tampoc el vol gaire i a les 6. A les 6 fem bibe pq porta des de les 9 i te ganeta, pero en principi es torna a dormir, fins les 7 o les 8.

Tot i que li costa una miqueta caure a la nit, li costa desconnectar pobret, pq el deixo al bressol tot content, li riu als ninos i tot, mes mono, pero no acaba de caure i somica una mica, vaig entrant i li poso el xumet fins que s'adorm. Pero vaja, no ens podem queixar gens.

A mes ultimament el meu home se'n va a dormir tard i s'encarrega ell del primer despertar, per tant dormo des de les 11 o aixi fins les 6, tot un luxe!!!

Ara hem de continuar perseverant i intentar eliminar la bibe-dependencia, pq durant el dia es la unica manera que caigui per fer la siesta del mati i migdia, pero quan comencem amb el pure de verdures al migdia veurem que passa.

Raquel, em sap greu q es continui despertant potser encara es petita i es normal, si no arriba a plorar i es torna a dormir soleta potser es questió de paciencia i poc a poc dormira mes seguit. Segur que esteu en el bon cami!!! Potser podrieu fer practiques de xumet, el Quim se'l treu i se'l posa solet, el te dominat. Tampoc es gaire xupetero, es mes d'abraçar el nino i acariciar-lo.

Devo, el Quim es cert que al mati normalment s'adorm una estoneta, pero normalment no el poso a dormir si no veig que te son, l'unica siesta sagrada es la migdiada de les 12, tal com fan a la guarde pq aixi quan vagi no se li fara tan pesat.

Tambe pot ser que estiguin assolint fites importants com gatejar o aprendre a seure i com estan excitats els costa mes relaxar-se.

Anims noies que anem be!!!
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. gen. 11, 2011 7:56 am

nenes, ahir quan vaig entrar no vaig pensar en dir-vos... BON ANY!!!!! jejejeje...
la veritat és que ahir anava zombie perduda... vaig dormir molt poc, tenia com un neguit al ser el primer dia de feina desprès de les vacances... que tonta... i mira que podia haver dormit tranquil.lament, perquè la nena a partir de les 4 no es va tornar a despertar... però em passa que quan li dono el bibi em desvetllo moltíssim... què ruc! i em costa tornar a agafar la son... i és clar, el despertador no té pietat i a les 07:30 fa... riiiiiing!!! serà fastigós... brrr....
avui he dormit super bé... li vaig dir al meu home que avui s'encarregués ell de donar-li el bibi nocturn... així que quan va somicar pel bibi la vaig sentir però de seguida em vaig tornar a dormir... total, de les 22:30 a les 03:00 he dormit com un tronc... per mi enllaçar més de tres hores seguides a la nit és un luxe... jejeje...
la veritat roser és que l'emma fa més o menys com el teu peque... per sort s'adorm soleta bastant ràpid, però després entre les 3 i les 4 s'acostuma a despertar (amb sort, perquè hi ha dies que a les 23 o les 00:00 ploriqueja i hi hem d'anar)... li donem bibi i acostuma a despertar-se allà les 6, 6:30... el mateix, xumet i a dormir...
el que hem pensat per acabar amb el bibidependència és anar reduint-lo... al principi li donava de 180, però ara ja faig 150, i aniré rebaixant-lo poc a poc...
aish, quan m'arribaran les nits del tiron... i el que és més... arribaran mai les nits del tiron??? existeixen?? jejeje... :ok:
yolandafl
:: gosset
Entrades: 485
Membre des de: dt. nov. 30, 2010 12:57 pm
Ubicació: Figueres

EntradaAutor: yolandafl » dt. gen. 11, 2011 8:17 am

Bon dia noies!
Ahir per fi vam posar en pràctica el mètode estivill amb en Pau, en plan seriós i va trigar 53 minuts en adormir-se (plorant només sortir de l'habitació). La veritat és que ho vaig passar fatal i aquest matí em sentia fatal però em penso que només s'ha despertat un cop, almenys que jo ho hagi sentit.
A les 6 l'he despertat per donar-li el pit i l'he deixat al nostre llit com sempre. Penseu que pot ser negatiu això?
Jo a les 6 li dono el pit estirada al meu llit i normalment el deixo que segueixi dormint allà amb el seu pare però ara que hem començat amb el mètode en serio em plantejo si això pot entorpir a que s'acostumi a dormir solet més ràpid. Què en penseu???

La migdiada gran normalment també la fa al nostre llit, encara que nosaltres no ens hi posem amb ell i normalment fa unes 2 hores, si nosaltres també dormim llavors si no el despertes no ho fa per si sol.
Imatge ImatgeImatgeImatge

VENC PIS A FIGUERES viewtopic.php?f=61&t=23675
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. gen. 11, 2011 8:40 am

yolandafl ha escrit:Bon dia noies!
Ahir per fi vam posar en pràctica el mètode estivill amb en Pau, en plan seriós i va trigar 53 minuts en adormir-se (plorant només sortir de l'habitació). La veritat és que ho vaig passar fatal i aquest matí em sentia fatal però em penso que només s'ha despertat un cop, almenys que jo ho hagi sentit.
A les 6 l'he despertat per donar-li el pit i l'he deixat al nostre llit com sempre. Penseu que pot ser negatiu això?
Jo a les 6 li dono el pit estirada al meu llit i normalment el deixo que segueixi dormint allà amb el seu pare però ara que hem començat amb el mètode en serio em plantejo si això pot entorpir a que s'acostumi a dormir solet més ràpid. Què en penseu???

La migdiada gran normalment també la fa al nostre llit, encara que nosaltres no ens hi posem amb ell i normalment fa unes 2 hores, si nosaltres també dormim llavors si no el despertes no ho fa per si sol.

yolanda, com t'he dit al post de juny, és molt i molt dur sentir-los plorar... però has de pensar que ho fas per ell, perquè pugui descansar durant la nit... a part, que no està sol, perquè tu li fas saber entrant cada cert temps...
l'emma, la primera nit també va plorar durant casi una hora! horrorós!! fins i tot arriba un moment en que dubtes si funcionarà... i de sobte... s'adormen!!! si no l'has sentit més que una vegada vol dir que el mètode comença a funcionar... ja veuràs que bé!
però de totes formes, fes-te la idea de que segurament avui també plorarà, però ja veuràs que poc a poc ho aconseguiràs!
molta sort!
yolandafl

EntradaAutor: yolandafl » dt. gen. 11, 2011 9:41 am

Gràcies pels ànims. Si que és veritat que arriba un moment que penses vols dir que cal? però llavors vaig pensar que si ho deixava el temps que portava plorant el nen no li hauria servit per res perquè no s'havia adormit... que dur!

nessy
Entrades: 1930
Membre des de: dj. set. 16, 2010 10:12 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nessy » dt. gen. 11, 2011 10:09 am

yolandafl ha escrit:La migdiada gran normalment també la fa al nostre llit, encara que nosaltres no ens hi posem amb ell i normalment fa unes 2 hores, si nosaltres també dormim llavors si no el despertes no ho fa per si sol.

Hola Yolanda,

Jo amb el peque també vaig aplicar el ME ja que no dormiem cap dels dos. A dia d'avui s'adorm solet tant a la nit com per fer la migdiada a l'escola (que ja se li acaba), però la majoria de caps de setmana, fem la migdiada junts al meu llit, com diu ell: Mama, nema fer la boleta? És el nostre moment especial. Tot i això, si jo algún dia no puc o som a casa d'amics o familiars, ell tampoc té problemes per adormir-se.

El que vull dir és que aprenen ràpid a diferenciar les situacions habituals de les excepcionals o especials, sense que unes malmetin les altres.

Jo seguiria amb el pit del matí tal com el fas ara, és el vostre moment (i el de son pare quan tu surts del llit)

Tonets
Passa a veure el que faig: http://milmolt.blogspot.com.es/

Imatge Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. gen. 11, 2011 11:33 am

yolandafl ha escrit:Gràcies pels ànims. Si que és veritat que arriba un moment que penses vols dir que cal? però llavors vaig pensar que si ho deixava el temps que portava plorant el nen no li hauria servit per res perquè no s'havia adormit... que dur!

és exactament el que pensava jo i el que feia que continués...
pitita

EntradaAutor: pitita » dc. gen. 12, 2011 8:52 am

yolanda, com ha anat avui la nit? ha trigat menys a adormir-se? Molts ànims, eh?!

roser, i l'encostipat, ja esteu millor?

raquel, què tal els despertars?

Jo també crec que saben distingir molt bé quan poden venir i quan no... De tota manera, quan nosaltres començàvem a aplicar el ME, era ell que no volia venir al llit amb nosaltres. És ara que si es desperta a les 7 o a les 8 demana de venir amb nosaltres i llavors també és genial veure com s'adorm al teu costat... :love:
Imatge

Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dc. gen. 12, 2011 9:11 am

bon dia, noies...
passo el parte del dia, jejejeje...
doncs ahir, que tenia por que anés fatal, perquè feia una ventolera fora de cuiudado... uns xiulets de l'aire.. ufff... però sorprenentment ha estat una de les millors nits... la vam posar a dormir a les 21 h. amb poques esperances perquè estava molt enjugassada.... i es va dormir en un segon... (a vegades, tot i que no plora, entro a posar-li el xumet, perquè remuga només posar-la al llit)... i s'ha despertat a les 04:20!!! li he donat un bibi...i ha continuat dormint fins que l'he despertat jo perquè la prengués la meva sogra! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: només un despertar!!!
aish, com que sóc tan supersticiosa, segur que per dir-ho avui anirà fatal, jejeje...
visca el doctor estivill!!!
pitita

EntradaAutor: pitita » dc. gen. 12, 2011 9:22 am

Molt bé, Emma, CAMPIONA!!!!!!!!!

Enhorabona als papis!!

Segur que aquesta nit va igual de bé, Raquel! Tingues fe, dona!!! :ok:
Imatge

Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dc. gen. 12, 2011 9:33 am

anrà bé, anirà bé, anirà bé...
ho repetiré com un mantra, pitita, jejeje!!!
merci! :ok:
yolandafl

EntradaAutor: yolandafl » dc. gen. 12, 2011 11:19 am

Doncs avui la nit ha anat millor!!
En Pau va trigar 30 minuts en adormir-se i s'ha despertat 4 cops, però només posar el xumet i tornar a dormir sense problemes. També vaig veure que no plorava tan fort, sinó que començava a ser més aviat gemecs i algun crit en plan "fes-me cas!!!" jaja ara ric però...
Total que estic contenta perquè hem reduit els despertars i el temps per adormir-se i segur que aquesta nit anirà encara millor.

Raquel no siguis negativa dóna :love: :love: segur que l'Emma ja està agafant el ritme i aquesta nit serà igual o millor zz:-) zz:-) zz:-)

pitita

EntradaAutor: pitita » dc. gen. 12, 2011 11:25 am

Yolanda, estic molt contenta que també hagis passat millor nit avui! :ok:

Per mi, poder descansar bé és necessari, tant per nosaltres com pels nostres peques. Algun dia que passem mala nit, ho paguem l'endemà,... jo estic d'un humor...! Doncs imagineu-vos els peques!!

Res noies, que estic molt contenta per vosaltres!!!! :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dc. gen. 12, 2011 11:31 am

yolanda, què bé... ja veuràs que aquests mals ratos aviat tindran recompensa!!! és dur sentir-los plorar, però com diu la pitita, també és per ells, perquè descansen més :ok:
aish, tan de bo la nit d'avui sigui l'inici d'una bona ratxa!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::