Maleït Mètode Estivill

Els hàbits de dormir.
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Mara17 » dl. set. 01, 2014 3:39 pm

Segurament que no, però aquí les úniques que diuen què aprenen els nens quan els deixen plorar són les que hi estan en contra. Les que el defenseu no n'heu dit res, i potser seria enriquidor, no?
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dl. set. 01, 2014 4:03 pm

Mara17 no x res xo en aquest fil x donar meva opinio se mha acusat de maltractadora aixi k poques ganes keden denriquir un debat k ja teniu sentenciat
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dl. set. 01, 2014 4:09 pm

Jo no t'he acusat de res però entenc que no vulguis respondre.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dl. set. 01, 2014 5:40 pm

Mara17 tu mai mhas acusat de re xo hi ha altre gent k si
Potser el k hauriem de fer es anar totes a una sala dakestes on es trenquen plats!!! Aixi ens desestressem!!!
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dl. set. 01, 2014 9:39 pm

Crec que cal destacar un fet, parlar que el ME pot ser considerat un maltractament no vol dir, martina13, que ningú et titlli de maltractadora. Vindria a ser com allò de: "por un perro que maté me llamaron mataperros ". Un acte per si sol no et defineix i no crec que ningú hagi volgut etiquetar -te de maltractadora.
Imatge
Imatge
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

EntradaAutor: Penny » dl. set. 01, 2014 10:47 pm

Jo el que no entenc és com una mare o un pare poden mirar el seu fill als ulls i deixar-lo sol plorant a les fosques. Com podeu??? De què estan fets els vostres cors?
No ho entenc.

Per mi el mètode Estivill és una forma de maltractament. Sí, així, amb totes les lletres. I a qui li cogui, ho sento. Més deu coure als vostres fills trobar-se desamparats.
Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dt. set. 02, 2014 6:58 am

Mira penny potser no mhe explicat prou be o prou clarament...o potser heu de buscar l'expressio debat obert i respectuos al wikipedia

Pero si aixo no ho pilleu tampoc ja vaig dir k ull amb el k publiqueu a xarxes socials xq mestas imputant un delicte i si no ho pots demostrar estas cometent difamacio
Simplement penseu abans descriure
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. set. 02, 2014 9:00 am

Martina, vols dir que cal ser tant exagerada? No se, noia, trobo que potser en fas un gra massa. Aqui s'han donat varies opinions i si s'ha dit que aquest mètode és alguna cosa semblant a maltractament, però ningú t'ha acusat a tu directament en tot cas t'has autoacusat tu mateixa. A més, has decidit tu participar en aquest post, ningú t'hi ha obligat i ja ha comentat la noia que el va obrir que volia donar la seva opinió sobre aquest mètode i tot és respectable no? fins i tot una opinió en contra a la teva, potser no la compartiràs però si la respectaràs, perquè el respecte comença per un mateix.

I jo que sempre em pregunto quan veig que aquests temes que acaben amb acusacions i mals rollos... que ho fa que els pares/mares que decidiu aplicar aquest mètode, sempre acabeu ofenent-vos i no doneu CAP argument a favor o CAP contraargument als pares i mares que pensen al contrari que vosaltres? no, directament us feu les víctimes, les ofeses i doneu el tema per tancat. Serà falta de seguretat? sentiment de culpabilitat?
A mi m'agrada debatre i veure bons arguments a favor o en contra de les diferents postures, jo ja he dit que no m'agrada cap mètode per aplicar a la canalla però encara menys aquest, però estic oberta a diferents punts de vista.
Que a mi m'acusin de mala mare o de maltractadora no em converteix com a tal directament, és la opinió de la persona que m'acusa i també el seu problema si pensa així si jo tinc la seguretat que ho estic fent bé.

I aqui acaba la meva participació al post, ja vaig dubtar en entrar i ja veig que em vaig equivocar.
martina13

EntradaAutor: martina13 » dt. set. 02, 2014 9:30 am

Jo tampoc hi participo mes magraden mes altres temes
Neuetes x si ho llegeixes tinc les idees molt clares i no crec k sigui jo qui exagera
Ma filla dorm ara 12h seguides sense plorar durant el dia esta molt millor
Lhi he fet un be i x molt k em digueu maltractadora tinc la consciencia mes k trankila
Apa deu!!
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dt. set. 02, 2014 9:30 am

Neuetes, molt d'acord. Jo ja ho he demanat diversos cops i no he rebut resposta. Crec que és que simplement no n'hi ha i si no és així m'agradaria saber-ho, ja ho vaig dir. Martina, entenc com et sents pero crec que la primera que es jutja ets tu (fa dies que et llegeixo, des del teu primer intent fallit i el que deies que et semblava el mètode). Entenc que el teu objectiu és dormir tots i no pas maltractar la teva filla, de totes maneres a mi el mètode em continua semblant,com a mínim, insensible (entenc que qui l'aplica pateix molt, pares i fills, no dic insensible a ningú). El mètode té conseqüències que no tenen pq convertir el nen en una persona amb trastorns greus (sempre s'argumenta que són normals), són coses més subtils però no per això poc importants. Entenc que us sentiu atacades i que la resposta és estar a la defensiva, però potser argumentant que el mètode no ensenya el que molta gent pensem que ensenya en faríeu més. De totes maneres, si no vols entrar més (en el moment en què et trobes ara,que estàs aplicant el ME i sabent què en pensaves) ho comprenc.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

EntradaAutor: arlet78 » dt. set. 02, 2014 7:46 pm

Hola noies!!
Hem podeu posar o sabeu on trobar el link on l Estivill diu això q el seu métode no es recomanable per nens menors de tres anys??M aniria molt bé per callar algunes boques. Jo al contrari q la Martina hem sento jutgada per fer collit, al meu voltant es veu molt raro això de collit, deu ser pq visc en un poble! La pregunta estrella és i encara dorm amb vosaltres?(té casi dos anys) Fins i tot m han arribat a dir q és malaltis!!De fet jo crec q molta gent ho ha fet pero sen amaga, jo tb podri ferho per evitar opinions, pero clar quan hi ha algun sopar programat haig de dir la veritat, no anem a cap sopar pq el meu fill ens necessita per dormir!Quans dic això em miren com si fos extraterrestre jajaja
Martina jo no et jutjaré pq és el q no m agrada q em facin a mi, només et faig una reflexió. Pel q he llegit per aquí no creus q li has donat mès oportunitays al métode estivill q no al collit? De veritat nosaltres desde el primer dia tampoc va funcionar de seguida peró ara dorm tota, tota la nit sencera!!
martina13

EntradaAutor: martina13 » dt. set. 02, 2014 9:16 pm

Arlet78 vem estar 5 mesos provant collit, braços, cotxet, posarme jo am ella al bressol...5 mesos son moltes nits de donar oportunitats a ketes opcions...
mhe llegit la jove, la pantley, ens hem informat...xo 5 mesos sense dormir...jo no podia anar a treballar i conduir 2h sense haver dormit...ho veieu com una excusa?? Bueno jo no volia tenir cap accident
I la cria arlet78 bramava 2h x nar a dormir fent totes ketes opcions...
Si no es k no ho hagim intentat xo veient el resultat doncs noies ma filla triga 3 minuts a dormirse sense plorar , dorm 11-12h i molts dies ni es desperta...i saixeca super relaxada...aixo va significar k plores 1 dia??? Si 1r dia k vem fer estivill va plorar...xo portava plorant 2h cada vespre desde feia 5 mesos
ho veieu una excusa??? Maltractament???
Ma filla va començar la guarde ahir i vamos les senyoretes flipen xq va amb tots els nens, menja genial...
He maltractat a ma filla??? Doncs no , no ho he fet xq ni te cap trauma, ni res estrany...dorm millor...
Nose k mes us puc dir xq no ens veieu com a delinqüents pq moltes de les k aneu en contra estivill no mireu massa mes enlla dels vostres convenciments...i em sembla be ehhh cadascu...xo deixeu-nos una mica en pau
No som maltractadors
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dt. set. 02, 2014 9:31 pm

Personalment em fa l'efecte que moltes que diuen que apliquen el Metode Estivill, de veritat que no ho fan.
Em sembla que el mètode és molt precís, diria que marca fins i tot els minuts que has d'esperar el primer cop que deixes sol el nen, el segon cop, el tercer cop, etc. i (digueu-me agosarada) però estic segura que el que fan moltes és deixar plorar "una estona" sols als seus nens abans d'entrar a consolar-los (no 3minuts i mig i després 5 minuts).

A més, parleu de "deixar plorar fins a vomitar als vostres fills". Be, això és demagògic. Totes les mares i moltíssimes que no ho son sabem que hi ha graus i graus de plor.
De portar el ME fins al final, sí que pot passar el que dieu, però estic seguríssima que de sentir al petit plorar "pujant el tò", no em crec que no haguessin entrat a relaxar el nen.

Potser sí que la martina ha llegit el llibre inseguit el ME tal com ho descriu, però per moltes és "només" no anar al primer plor.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
martina13

EntradaAutor: martina13 » dt. set. 02, 2014 9:43 pm

Kabbisa ho has descrit molt be
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 04, 2014 12:40 am

arlet78 ha escrit:Hola noies!!
Hem podeu posar o sabeu on trobar el link on l Estivill diu això q el seu métode no es recomanable per nens menors de tres anys??M aniria molt bé per callar algunes boques.

http://www.bebesymas.com/desarrollo/est ... -tres-anos

Si busques a Google trobaràs més enllaços.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 04, 2014 1:10 am

Això de vomitar ho ha dit la Gusiluz, però no s'ho inventa ni fa demagògia, que l'Estivill ho diu també:

“…lo lógico es que llore, grite, vomite, patalee, diga “sed”, “hambre”, “pupa”, “no te quiero”…lo que sea con tal de conseguir que os dobleguéis, pero ni os inmutéis…Y si os cuesta mucho, pensad que lo estáis haciendo por su salud y la de toda la familia…” “…lo más probable es que en ese momento esté llorando a moco tendido…ni caso. Seguid hablando como si nada…”. (Duérmete niño)

I també:
“A un niño vomitar no le cuesta mucho, y aunque se de golpes –cosa que en principio os puede alarmar y con razón- no llegará a hacerse daño y lo dejará correr tan pronto entienda que vosotros no le dais ninguna importancia” . “Debéis desaparecer de la habitación antes de que el niño se duerma. No tenéis que ayudarle a coger el sueño, acunándolo, acariciándolo o haciéndole fiestas”.

“Nunca dialogaréis con el niño ni haréis caso de sus protestas. Ahora sabéis que sólo está haciendo servir acciones para conseguir reacciones. De hecho, no le pasa nada. Por tanto, no os pongáis nerviosos ni desfallezcáis en ningún momento, ni tan solo cuando veis que el niño vomita o se da golpes”
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
kabbisa

EntradaAutor: kabbisa » dj. set. 04, 2014 8:19 am

Mara17, ja he dit que pot passar (ho posa a tot arreu), el que és demagògic és afirmar que per deixar al nen plorar, inmediatament s'està deixant al nen arribar a vomitar. I també he dit per què crec que és demagògic: perque no m'entra al cap que aquestes mares que deixen que el nen plori una estona, no entrin si el nen puja el nivell de plor a plor histericoporuc.
Evidentment que n'hi ha que apliquen el mètode "a rajatabla", però pregunta quantes han llegit el llibre.

A mí m'horroritza el ME i soc de les que he no dormo de nits.
Ara ja ens despertem 1 o 2 cops cada nit, sigui per fer pipi o pq te sed (i demà farà 3 anys!). I he estat mesos en que despertar-me 3-4 cops cada nit era una delícia! No em vaig plantejar mai el ME. Per si dubtaves.
Però com que demanes visions diferents,...
kabbisa l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 04, 2014 9:29 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 04, 2014 8:36 am

El que demanava és què creuen que aprenen els nens quan se'ls deixa plorar (ja sigui cronometradament o no, però fins que s'adormen) pq passin de necessitar els pares a no fer-ho (o com a mínim que no ho sembli). Entenc molt la motivació i la desesperació de qui no dorm i no em sembla cap tonteria.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
kabbisa

EntradaAutor: kabbisa » dj. set. 04, 2014 9:52 am

Soc bastant contrària a Estivill, però també a Rosa Juvé.

Entenc que cada nen que es desperta tants cops de nit te un motiu. L'estivill diu que no ha après l'hàbit, la rosa, que és un procés maduratiu i que ens hem d'aguantar.
Com l'Elisabeth Pantley, crec que sí, que és un procés maduratiu però que algo podem fer per ajudar al nen a descansar millor.
Cada cas és un mon, i per això no hi ha recepta miraculosa i que hem de buscar cóm ajudar-lo provant i provant. No només hi ha el collit o els pares... Hi ha nens que dormen millor a la que els treus (o canvies) la barana de la cuna. N'hi ha que de cop dormen millor canviant la cuna de lloc o amb una llum encesa o tot a les fosques o que sentin als pares des de la cuna o al revés o inclús fent anar al pare en comptes d'anar la mare (en el meu cas això va ser contraproduent, el que ens va funcionar era portar-lo a dormir cap a les 19:30).

Per lo vist, els nens tenen fases de son de 45minuts, i que alguns nadons no saben passar d'una fase a una altre sense despertar-se. A alguns nadons els ajuda a no despertar-se del tot quan et noten allà (o noten el dou-dou o el xumet o el drap o...) i notant-ho, es relaxen i acaben passant d'una fase a una altre sense despertar-se. La idea és detectar més o menys quan està a punt d'acabar la fase, i abans que acabi, apropar el nino o el xumet o sentant-te al seu costat o el que sigui que l'acompanyi en el canvi.
Vaja, així que encara que sigui un procés maduratiu, existeix una forma per ajudar-los a aprendre. Encara que sigui fisiològic, hi ha alguna forma per ajudar-los a auto-gestionar-se com fem els adults. Es tracte de descobrir què els ajuda a fer el pas entre fases.

Suposo que el ME és portar això a l'extrem: que aprenguin a gestionar-ho ells, que ho facin sols (com si fos un joc de formes i forats, que al principi no saben com i al final aprenen a jugar-hi).

Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 04, 2014 11:42 am

No em dec explicar bé. El que jo vull saber és què pensen que els passa pel cap als nens quan ploren sols a l'habitació i quan veuen entrar els seus pares repetidament però no els agafen. Només això. S'acaben adormint de pur esgotament els primers dies i de resignació després o és que hi ha algun 'aprenentatge' que se m'escapa? Sobre el que has dit de facilitar el son, hi estic d'acord, però no és això el que m'intriga. He llegit estudis de què passa al cervell d'un nen quan el deixen plorar, i tots van en la mateixa direcció. Hi ha estudis de neuropsicòlegs molt prestigiosos la mar d'interessants.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::