Collit vs no collit
Re: Collit vs no collit
El Carlos González está totalment a favor del collit, excepte en els casos en que pot ser perillós per certes circunstàncies (greu sobrepés, forta medicació, alcohol, drogues, etc... ). Si en l´article posa el contrari, està molt mal documentat.
He llegit una part de l´article que heu posat més amunt i com que ja estic totalment en desacord amb el que posa al principi, l´he deixat.
Al nostre fill no l´hem deixat plorar mai de la vida, hi hem anat sempre inmediatament, tant quan dormia amb nosaltres com quan dormia sol, i és un nen que s´adorm perfectament sol, a qui ja no cal dormir en bracos. Que té dies com tothom, que alguns necessita ajuda i d´altres no perque cau rendit (com tothom).
Jo crec (perque així m´ho demostra cada dia, ara que es va fent grandet), que el contacte, i el respondre a les necessitats dels nostres fills precisament els donen autonomia i confianca pel dia de demà (és ridícul pretendre que un nadó humà sigui "independent"). I en canvi desatendre´ls i deixar-los plorar l´unic que els genera és desconfianca, inseguretat i una profunda soledat.
Sempre m´ho he plantejat així: deixo a algun adult plorar sense fer-li cas? quan la meva mare, germana, marit, amics... ploren no m´apresso a intentar esbrinar què passa i consolar-los?? com podria fer cap altra cosa amb el meu fill? no m´entra al cap.
He llegit una part de l´article que heu posat més amunt i com que ja estic totalment en desacord amb el que posa al principi, l´he deixat.
Al nostre fill no l´hem deixat plorar mai de la vida, hi hem anat sempre inmediatament, tant quan dormia amb nosaltres com quan dormia sol, i és un nen que s´adorm perfectament sol, a qui ja no cal dormir en bracos. Que té dies com tothom, que alguns necessita ajuda i d´altres no perque cau rendit (com tothom).
Jo crec (perque així m´ho demostra cada dia, ara que es va fent grandet), que el contacte, i el respondre a les necessitats dels nostres fills precisament els donen autonomia i confianca pel dia de demà (és ridícul pretendre que un nadó humà sigui "independent"). I en canvi desatendre´ls i deixar-los plorar l´unic que els genera és desconfianca, inseguretat i una profunda soledat.
Sempre m´ho he plantejat així: deixo a algun adult plorar sense fer-li cas? quan la meva mare, germana, marit, amics... ploren no m´apresso a intentar esbrinar què passa i consolar-los?? com podria fer cap altra cosa amb el meu fill? no m´entra al cap.
Si molta gent es preguntés si el que fa als fills ho faria a un adult, deixaria de fer i de dir moltes coses. Un cop vaig llegir un fragment en que s'aplicava una mena d'Estivill; al final descobries que no es tractava d'un nen, sinó d'un avi. Intentava fer veure com hem normalitzat comportaments cap als nens que de cap manera tindríem amb els adults, i no ho hem de perdre de vista, grans o petits, som persones.
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
El que passa, Mara17, és que tampoc està be escudar-se amb això per no educar als nanos.
Molts pares no posen limits ("els nens han de fer el que volen i nosaltres no som qui per aturar-los") i això tampoc és.
Molts pares no posen limits ("els nens han de fer el que volen i nosaltres no som qui per aturar-los") i això tampoc és.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
També està bé no barrejar conceptes. Tractar amb respecte no vol dir no educar. Ni cridar o dir segons què vol dir educar. Vaja, em sembla a mi. Es poden posar límits i normes i educar sense problemes de manera respectuosa.
Quan dieu això és perquè sempre que 'eduqueu' o 'poseu límits' crideu o castigueu? Suposo que no, oi? També expliqueu, imagino. És que educar no és res més que predicar amb l'exemple i tenir molta paciència (sí, de vegades també s'escapen crits!), no infondre cap 'política del terror' (no ho dic per ningú d'aquí, eh?, és que ahir vaig ser al carrer i vaig veure unes quantes escenes que tela).
Kines escenes mara17 k vols dir amb aixo del terror?
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Normalment no cridem, no.
Però porta una època que ... Segurament sí que m'haguessis inclòs en aquestes escenes que tela :ooops:
Portem un desembre que expliquem, paciència, expliquem, cridem, respirem, tornem a cridar i potser fins i tot s'ha escapat alguna picada al cul.
Per exemple aquell dia que es va treure el cinturó de la cadira tres cops a la ronda de dalt... El tercer cop vaig sortir de la ronda i el senyor que va veure l'escena també va flipar.
Però això no ha estat mai lo "habitual", ni molt menys
Però hi ha mares que, en comptes de pujar el to, haguessin sortit del cotxe i haguessin portar el nen al parc.
Però porta una època que ... Segurament sí que m'haguessis inclòs en aquestes escenes que tela :ooops:
Portem un desembre que expliquem, paciència, expliquem, cridem, respirem, tornem a cridar i potser fins i tot s'ha escapat alguna picada al cul.
Per exemple aquell dia que es va treure el cinturó de la cadira tres cops a la ronda de dalt... El tercer cop vaig sortir de la ronda i el senyor que va veure l'escena també va flipar.
Però això no ha estat mai lo "habitual", ni molt menys
Però hi ha mares que, en comptes de pujar el to, haguessin sortit del cotxe i haguessin portar el nen al parc.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
Una cosa és aturar una acció perillosa i l'altra amenaçar sistemàticament o parlar malament per qualsevol xorrada. Jo davant d'una cosa que pot suposar un perill també crido per aturar-ho, em surt de dins! I els meus també em munten pollastres, eh? No són de Mart! 

Jo estic amb vosaltres hiha situacions extremes en k la reflexio no es possible
Una de les coses k he llegit tb del carlos gonzalez k ara es centra en els adults es k els pares han de deixar experimentar als nens les consequencies xq siguin adolescents segurs de si mateixos
Totalment dacord pero aixo no es pot aplicar en totes totes les situacions segueixis la teoria o sistema crec k com dius mara17 hiha moments k el crit et surt de dins x evitar un mal major i crec k es bo k sigui aixi
Una de les coses k he llegit tb del carlos gonzalez k ara es centra en els adults es k els pares han de deixar experimentar als nens les consequencies xq siguin adolescents segurs de si mateixos
Totalment dacord pero aixo no es pot aplicar en totes totes les situacions segueixis la teoria o sistema crec k com dius mara17 hiha moments k el crit et surt de dins x evitar un mal major i crec k es bo k sigui aixi
http://www.serpadres.es/familia/vida-en ... ninos.html
Us deixo el link de lentrevista al carlos gonzalez sobre els adolescents
Ja direu k en penseu!!
Us deixo el link de lentrevista al carlos gonzalez sobre els adolescents
Ja direu k en penseu!!
Ja se k no es el tema dakest fil pero jo discrepo totalment en el tema del divorci em sembla una mica surrealista nose ehh la meva opinio
Què té a veure educar o posar límits amb el son dels nadons?? ara m´he perdut totalment...
Hi ha tanques de seguretat per les cadiretes, pels nens que "s´escapen", el meu es diu Houdini stop
Hi ha tanques de seguretat per les cadiretes, pels nens que "s´escapen", el meu es diu Houdini stop

Bueno hiha temes k porten a altres aixo sempre passa...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, montsekit