Collit: tamany del llit
Collit: tamany del llit
Hola a totes!
Demano la vostra ajuda a les mames que heu fet (o feu collit)
Nosaltres estem decidits a fer-ne, però el dubte que se'ns planteja és com ho organitzem perquè hi capiguem tots 3.
Ara tenim un llit de matrimoni dels "normals" (1'35m d'ample) però aquí ja veiem que és impossible encabir-nos-hi.
Hem descartat comprar un llit de baranes i adosar-lo al nostre perquè no ens agraden gens.
Llavors se'ns presenten 2 possibilitats:
-comprar-nos un llit d'1,60 m d'ample
-comprar un llit individual de la mateixa alçada que el nostre (que és a terra) de 80 o 90 cm d'ample i enganxar-lo al nostre llit (i tot contra la paret) de manera que el Bernat quedaria entre la paret i jo (bé, ja m'ha dit una amiga que feia aquest sistema que d'anar donant el pit molts dies acabava ella al llit individual i el nen al gran amb el papa
)
Bé, com veieu el dubte és si amb un llit d'1,60 hi cabrem o de seguida se'ns fara estret i dormirem tots apretats.
Em podeu explicar com ho heu fet vosaltres?
Gràcies!!

Demano la vostra ajuda a les mames que heu fet (o feu collit)
Nosaltres estem decidits a fer-ne, però el dubte que se'ns planteja és com ho organitzem perquè hi capiguem tots 3.
Ara tenim un llit de matrimoni dels "normals" (1'35m d'ample) però aquí ja veiem que és impossible encabir-nos-hi.
Hem descartat comprar un llit de baranes i adosar-lo al nostre perquè no ens agraden gens.
Llavors se'ns presenten 2 possibilitats:
-comprar-nos un llit d'1,60 m d'ample
-comprar un llit individual de la mateixa alçada que el nostre (que és a terra) de 80 o 90 cm d'ample i enganxar-lo al nostre llit (i tot contra la paret) de manera que el Bernat quedaria entre la paret i jo (bé, ja m'ha dit una amiga que feia aquest sistema que d'anar donant el pit molts dies acabava ella al llit individual i el nen al gran amb el papa
)Bé, com veieu el dubte és si amb un llit d'1,60 hi cabrem o de seguida se'ns fara estret i dormirem tots apretats.
Em podeu explicar com ho heu fet vosaltres?
Gràcies!!

Re: Collit: tamany del llit
Hola guapa,
ja queda poquet eh! Mira, nosaltres hem estat fent collit (ara en fem la segona meitat de la nit!) i com que no ens ho haviem plantejat, ens vam trobar tots tres en un llit de matrimoni dels normals, com el que tu tens. Ens vem adaptar bé i tots tres descansem bé, però de cara a un proper sempre he pensat que lo més pràctic, si es té lloc i es pot, es posar un matalàs individual a la mateixa alçada que el vostre llit, i enganxat a la paret com tu dius. Si tens lloc i possibilitat, jo et recomano això, ha de ser súper-còmode, segur!!!

ja queda poquet eh! Mira, nosaltres hem estat fent collit (ara en fem la segona meitat de la nit!) i com que no ens ho haviem plantejat, ens vam trobar tots tres en un llit de matrimoni dels normals, com el que tu tens. Ens vem adaptar bé i tots tres descansem bé, però de cara a un proper sempre he pensat que lo més pràctic, si es té lloc i es pot, es posar un matalàs individual a la mateixa alçada que el vostre llit, i enganxat a la paret com tu dius. Si tens lloc i possibilitat, jo et recomano això, ha de ser súper-còmode, segur!!!
- Naylacris
- :: dinosaure
- Entrades: 12234
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Yo hago colecho con mi peque y dormimos en una cama de 1.50 cm de ancho ¿hay camas de 1.60 cm de ancho no lo sabia? y genial la verdad, a parte los fines de semana en casa de mis suegros tenemos cama normal de 1.35 h y también dormimos bien, siempre es si Ana entre los dos.
- cristina1671
- :: cèrvol

- Entrades: 562
- Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
- Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)
Nosaltres vam fer collit amb el nostre fill (encara algun dia el fem), però el nostre llit és de 1,60 i no hem tingut problemes d'espai. De fet el peque estava al mig i es posava atravessat i nosaltres dos a la punteta. Imagino que amb un llit de 1,35 deu ser més problemàtic per les mides.
No sé què aconsellar-te sobre afegir més llits. Jo pensaria en si després els podras fer servir per quan el nen sigui més gran i dormi ja sol..
No sé què aconsellar-te sobre afegir més llits. Jo pensaria en si després els podras fer servir per quan el nen sigui més gran i dormi ja sol..
Nosaltres quan era molt petita fèiem collit en un llit de 150cm sense problema. Ara q ja és més grandeta, només ve la segona part de la nit, però tenim un de 160cm. Realment amb el de 160 (ja el vam comprar pensant en un segon fill també), a nosaltres ens sobra espai; fins i tot de vegades ella està ben entrevessada... 

de les opcions que tens jo no m'ho pensaria dos vegades, si tens espai per posar un llit 1.50 o 1.60, potser seria la millor opció.
Jo faig collit des que el Roger tenia uns 6 mesos, i amb el meu llit de 1.40 és fooooorça estret, però nosaltres no tenim més opcions perquè no tenim espai...
Comprar un llit més gran és una bona inversió.
Jo faig collit des que el Roger tenia uns 6 mesos, i amb el meu llit de 1.40 és fooooorça estret, però nosaltres no tenim més opcions perquè no tenim espai...
Comprar un llit més gran és una bona inversió.
Home, nosaltres tenim un futón de 180 cm d'ample i la veritat és que estem la mar de bé... A més, com estem a un pam de terra, mai he tingut por de deixar-lo sol.
- empordanesa
- :: formigueta

- Entrades: 51
- Membre des de: dc. maig 27, 2009 1:18 pm
Nosaltres vam començar amb un llit de 135, després un de 150 i després hi vam afegir un de 90 !
Perquè tant de moviment?
El de 135 era el que teniem, i la nena dormia entre nosaltres dos. Quan la tia va començar a dormir atravessada al llit, amb el cap amb el meu i els peus al cap del papa, vam decidir que amb 15cm més, potser aniriem millor.
I així va ser.
Llavors, quan em vaig quedar embarassada del segon, la nena ja tenia dos anys i poc. A partir dels 6 mesos la cosa es va complicar perque la meva panxa i jo ja no hi cabiem bé. Vam decidir acoplar un llit de 90 i explicar-li que era el seu llit de nena gran. Dormiem junts, però ella al seu llit amb els seus llençols.
En néixer el petit, ella continuava al seu llit de "gran" i el seu germà dormia entre nosaltres, així no hi havia perill de patades...
Ara, passats 8 mesos, la nena dorm a la seva habitació, on va voler anar ella, i el nen dorm al llit gran amb nosaltres. D'aquí uns mesos (uns quants) el traslladarem al llit de 90, i després, quan ell vulgui anirà a dormir amb la seva germana.
La raó per la qual estic molt satisfeta de la decisió de posar un altre llit és (a part de la comoditat) la transició suau i feliç que ha fet la patufa cap a la seva habitació a dormir soleta.
Espero haver-te ajudat!
Perquè tant de moviment?
El de 135 era el que teniem, i la nena dormia entre nosaltres dos. Quan la tia va començar a dormir atravessada al llit, amb el cap amb el meu i els peus al cap del papa, vam decidir que amb 15cm més, potser aniriem millor.
I així va ser.
Llavors, quan em vaig quedar embarassada del segon, la nena ja tenia dos anys i poc. A partir dels 6 mesos la cosa es va complicar perque la meva panxa i jo ja no hi cabiem bé. Vam decidir acoplar un llit de 90 i explicar-li que era el seu llit de nena gran. Dormiem junts, però ella al seu llit amb els seus llençols.
En néixer el petit, ella continuava al seu llit de "gran" i el seu germà dormia entre nosaltres, així no hi havia perill de patades...
Ara, passats 8 mesos, la nena dorm a la seva habitació, on va voler anar ella, i el nen dorm al llit gran amb nosaltres. D'aquí uns mesos (uns quants) el traslladarem al llit de 90, i després, quan ell vulgui anirà a dormir amb la seva germana.
La raó per la qual estic molt satisfeta de la decisió de posar un altre llit és (a part de la comoditat) la transició suau i feliç que ha fet la patufa cap a la seva habitació a dormir soleta.
Espero haver-te ajudat!
Amb un llit de 160 cm s'hi cap, però si comprant-ne un de 90 per posar al costat del vostre, més endavant el pots fer servir per l'habitació del nen, potser és millor idea, no ???
- gemmaurrea
- :: gosset

- Entrades: 484
- Membre des de: dj. gen. 01, 2009 11:12 am
- Contacta:
Hola
Nosaltres henm fet collit fins fa cosa de 2 mesos (ara el nene té 16 nesos), i encara algun dia, sobretot els caps de setmana acaba entre nsoaltres...
Teníem un llit d 135,, però de seguida vàrem veure que la cosa no funcionava, de manera que vam canviar el llit per un de 160 d'ample, ja que l¡habitació és prou gran i ens ho permetia. I el canvi va ser subtancial, ens ho vam notar molt!!
Nosaltres henm fet collit fins fa cosa de 2 mesos (ara el nene té 16 nesos), i encara algun dia, sobretot els caps de setmana acaba entre nsoaltres...
Teníem un llit d 135,, però de seguida vàrem veure que la cosa no funcionava, de manera que vam canviar el llit per un de 160 d'ample, ja que l¡habitació és prou gran i ens ho permetia. I el canvi va ser subtancial, ens ho vam notar molt!!
Nosaltres tenim un llit de 1,50 i la Irene té 2 anys passats i hi cabem la mar de bé!!!
Hem tingut èpoques de patades i cops de puny, però darrerament sembla que ens anem tranquilitzant i tot es posa a puestu.
Sort!!!!
Hem tingut èpoques de patades i cops de puny, però darrerament sembla que ens anem tranquilitzant i tot es posa a puestu.
Sort!!!!
Hola guapes!
Moltes gràcies a totes!
Crec que finalment ens decantarem per acoplar un llit de 90.
El nostre llit és al terra (un de l'Ikea que és un somier i el matalàs) pel que serà fàcil buscar un altre somier individual i que quedin a la mateixa alçada. A més no hi ha perill de que caigui i ell podrà pujar i baixar sol quan comenci a gatejar.
A la que será la seva habitació ara hi ha un llit individual però vell que ens han donat, així que no em fa res comprar-ne un i que quan sigui el moment trïi si vol dormir en un llit a terra o en el llit amb potes que hi ha ara.
(per cert, per qui preguntava lo dels llits d'1,60... a l'Ikea he vist que molts llits de matrimoni els fan d'1,40 i 1,60, les dues mides)
Moltes gràcies a totes!
Crec que finalment ens decantarem per acoplar un llit de 90.
El nostre llit és al terra (un de l'Ikea que és un somier i el matalàs) pel que serà fàcil buscar un altre somier individual i que quedin a la mateixa alçada. A més no hi ha perill de que caigui i ell podrà pujar i baixar sol quan comenci a gatejar.
A la que será la seva habitació ara hi ha un llit individual però vell que ens han donat, així que no em fa res comprar-ne un i que quan sigui el moment trïi si vol dormir en un llit a terra o en el llit amb potes que hi ha ara.
(per cert, per qui preguntava lo dels llits d'1,60... a l'Ikea he vist que molts llits de matrimoni els fan d'1,40 i 1,60, les dues mides)
Nosaltres tenim un llit de 150 i un de 90 enganxat al gran. Hi hem dormit tots 4 i sense cap problema! Ara dormo jo en el gran amb el peque i el meu marit en el de 90. Si compres un de 90, després el podràs aprofitar per quan li vulguis fer el canvi d'habitació! 
Al final hem decidit que enganxarem un llit de 90 al nostre. Com que tenim un llit a terra (un de l'Ikea típic) doncs encarregarem a un fuster que ens faci un somier que sigui just a la mateixa alçada. I com que nosaltres ens hem de canviar el matalàs, comprarem dos matalassos iguals.
I quan el Bernat sigui més gran i vagi a la seva habitació que trïi si li és més comode un llit a terra o el que hi ha amb potes a la que serà la seva habitació.
Gràcies per totes les respostes
I quan el Bernat sigui més gran i vagi a la seva habitació que trïi si li és més comode un llit a terra o el que hi ha amb potes a la que serà la seva habitació.
Gràcies per totes les respostes
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |