El son dels nadons

Els hàbits de dormir.
curculla
:: gosset
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

El son dels nadons

EntradaAutor: curculla » dv. abr. 23, 2010 10:59 am

Hola,
tinc una nena de tres mesos,i,tot i que pensava que seria més senzill, no sé si ho faig correctament o no. Durant el dia va dormint quan ella vol i jo creia que li havia de respectar els sons. El què passa és que no puc programar res pq encara no segueix un horari de fer els sons, i no sé si l'he de desvetllar per anar a fer el passeig, a classes de massatges,encàrregs,etc o quedar.me a casa que el més important són els seus ritmes biològics. Què en penseu? sembla una tonteria però no sé què he de fer. Gràcies per les vostres opinions i experiències! >.-<: :-:)
rampoina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dj. abr. 30, 2009 5:45 pm

Re: El son dels nadons

EntradaAutor: rampoina » dv. abr. 23, 2010 11:12 am

Des de la meva humil experiència jo feia vida normal durant el dia si haviem de marxar marxàvem encara que es despertés, i no canviava cap planing pel fet que ella durmis, per això és molt personal.

El que si és marcar-li molt bé quant és nit(la meva a partir dels 3 mesos ja tenia hora d'anar a dormir raonable, les 9 abans no), mirar de fer-la dormir cada dia més o menys mateixa hora així agafa un horari. I després el dia ja veuàs com se li regula.

enhorabona per la petita :-((
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dv. abr. 23, 2010 12:47 pm

Jo amb els dos meus, sempre els he respectat els seus horaris, pensava que si a mi no m'agrada que em despertin a mig son, doncs a ells tampoc, i a més un bebè tan petit té com a principal feina dormir i menjar i ja està.
Llavors el que jo feia era que m'avança a ells, és a dir, si sabia que després de la toma de les 8 del matí normalment tornaven a dormir, doncs després de la toma m'afanyava per arreglar-los i marxar de passeig perquè dormíssin al cotxet i jo poder fer la compra o el que fos, i així quan ells sols es despertaven ja era hora de tornar a casa i fer la següent toma.
Pel tema de les nits, jo els banyava (bé i els banyo) cap les 19.00, després sopen i a les 20.00 ja són al llit, bé el petit, la gran a dos quarts. Sempre hem fet aquest ritme i ens ha anat molt bé, doncs els nens des de petits, crec que necessiten unes rutines de menjar i dormir.
No sé si t'he ajudat gaire, espero que sí!!
Imatge
Imatge
jorlu
:: peixet
:: peixet
Entrades: 280
Membre des de: ds. maig 23, 2009 8:45 pm

EntradaAutor: jorlu » dv. abr. 23, 2010 12:57 pm

Doncs jo també els he respectat sempre el son. Jo, com la curculla, m'avançava als esedeveniments. Si aquell dia havia de fer un encàrrec sortia abans que s'adormís al llit i així dormia al cotxet sense haver de trencar-li el son. Penso que és molt important seguir unes rutines sobretot a partir dels 3 mesos ja que ells ja comencen a ser molt més conscients del que passa al seu voltant. El que t'aconsello és sobretot al vespre seguir sempre un mateix horari i rutines. A mi m'ha anat perfecte i amb ells els fa agafar molts seguretat ja que sempre saben el que toca.
xasevi09
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dv. abr. 23, 2010 1:30 pm

Naltres durant el dia hem anat instaurant progressivament les rutines de migdiades i el que és sagrat és l'hora d'anar a dormir (a les nou). Aquesta dinàmica més molt fàcil de portar durant els dies de cada dia però els caps de setmana... els caps de setmana són una altra història, tot es descontrola!!
Imatge

Imatge

Imatge
gemmaurrea
Entrades: 484
Membre des de: dj. gen. 01, 2009 11:12 am
Contacta:

EntradaAutor: gemmaurrea » dv. abr. 23, 2010 2:05 pm

Jo també he intentat sempre respectar el seu son... en la mesura del possible. També intentava preveure coses, sobretot a partir del 3 mesos ja vam començar a tenir una idea de les mini-rutines... podiem preveure si voldria dormir (en funció de com haguéssim passat la nit) i així intentava planificar-me, inetntava sortir abans que s'adormís, així ja agafava el son al cotxet.
De vegades el deixava dormir a casa i em planificava els recados-compres per la tarda.
També alguna vegada que volia sortir al matí, si em pillava que tenia son i jo encara no estava preparada el feia dormir al cotrxet, així ja no calia remenar-lo per soritr, només tapar-lo amb a una manteta i cap al carrer.
Més o menys això és el que vàrem anar fent
maredelna
:: puça
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dc. des. 23, 2009 9:42 pm

EntradaAutor: maredelna » dv. abr. 23, 2010 8:40 pm

Nosaltres també hem intentat respectar el son. I també hem fet com la majoria: anticipar-nos. I ens anava molt bé. Quan començava a ser l'hora de fer el son del matí o de la tarda i havia de sortir, doncs sortia abans i així l'Elna ja la tenia a dins el cotxet!
I, sobretot sobretot, el que sempre hem seguit molt han estat els horaris del vespre. I encara! Crec que la rutina els hi va molt bé per saber a on es troben en tot moment... Ara, els caps de setmana... uf! :ufs: ... fem el què podem! però també penso que ja està bé, així saben diferenciar la setmana laborable amb el cap de setmana.

Petons a totes!
curculla
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

EntradaAutor: curculla » dv. abr. 23, 2010 9:00 pm

Que bé noies, m´heu donat força idees! Gràcies!
lupitafriend
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » ds. maig 01, 2010 9:46 pm

veig q totes remarqueu la importancia de la nit, i la meva pediatra i infermera tb, i m'estic començant a emparanoiar...
la meva nena tb te 3 mesos, i fa dies q provo de posar-la a dormir a les 8-9 i no hi ha manera!
des de les 5 q està desperta i encara fent juerga fins les 11, q es quan ja cau rendida. pero clar, jo penso q no son hores per la nena, i a mes quan tothom em comença a dir q "ja toca" q dormi al seu llitet, q li porti desperta pq ho ha d'aprendre... (fins ara la dormia en braços i despres la posava al llit)
ja no se amb que mes distreure-la pq no dormi passades les 5-6 pq aixi dormi alla les 9, pero no hi ha manera!!
Imatge

Imatge

Imatge
Anabel
:: rateta
:: rateta
Entrades: 151
Membre des de: dl. nov. 23, 2009 10:18 am

EntradaAutor: Anabel » dt. maig 04, 2010 9:52 am

Lupitafriend, la meva nena té 4 mesos i mig i fins fa poc, s'adormia a les 11 i 30 de la nit, ara ja s'adorm sobre les 9 o 9 i 30, en bracets i dorm amb naltros de manera que quan s'adorm sobre les 10, a vegades sopem amb ella fent torns en braços, altres vegades, sopem primer, llavors l'adormo en braços i la tinc damunt fins que me'n vaig a dormir, ara ja la podria deixar al moises però em fa por que es desperti i tornem a començar... Et recomano "entre tu pediatra i jo i dormir sin lágrimas". A veure la son dels bebes és un procés maduratiu, a partir dels 4 mesos es tornen a despertar més, així que tranquil.la, lo del dormir és una odisea... jo és el que pitjor porto.
Després els adults tenim rutines perquè no ens queda un altre remei però si poguéssim potser no aniriem a dormir cada dia a la mateixa hora, ni ens llevariem a la mateixa hora... ja que quan tenim vacances anem amb un altre ritme diaria i diferent cada dia. Els bebes també, no tenen ritme, el ritme els hi volem marcar naltros però no per necessitat d'ells, crec jo sino pe supervivència nostra, perque treballem, ens hem d'aixecar... però tenir un bebé és això i madurarà i canviarà i dormirà bé i al seu llit quan sigui més grandet i tota la nit, és normal el que et passa, intenta si pots adaptar-te amb ell... ja que jo estava super liada al principi perque anava contracorrent, la deixava al moises i es despertava i torna a començar, no l'agava perque no s'acostumés i es passava de voltes plorant i després em costava el doble dormir-la... També estic convençuda per lo que he llegit que l'Estivill funciona però no no ho vull aplicar ja que segons Dr.Papí que ha escrit el llibre el poder de las caricias, els nens deixen de plorar si tu no vas o no els agafes per supervivència perque sino es moririen, i ho passen molt malament ja que es genera en el seu organisme tot un estat d'estrés... que per compensar-ho posteriorment si tu no els calmes ells arriben a desconnectar i deixen de plorar però no per què ai que ve ja el tens acostumat, no! sino per supervivència i per que aprenen a que plorar no els hi serveix per a que els seus pares vagin. Molts ànims.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::