QUINES RUTINES FEU? estic feta un embolic!
QUINES RUTINES FEU? estic feta un embolic!
Hola a totes!!! tinc uns quants dubtes, a veure si em podeu ajudar: (el meu nen té 12 dies de vida i l'alimento amb LM)
- A partir de quan vau començar a fer rutines???
- A partir de quina hora?
- Us va costar molt que "pillés" la rutina?
- Què feu?
- El bany entra dins de la rutina? si és que si, el banyeu cada dia???
Ja sé que son molte spreguntes, però és que jo sóc MOLT novata
El Xavi de moment dorm quasi tot el dia, però quan arriben les 21.00h o així que és quan vull que dormi realment, li dono el pit, el canvio i...ULLS COM A TARONGES
!!!i fins les 23.00 passades no hi ha manera que agafi el son... he pensat que el millor és començçar a agafar una rutina, però com veieu no sé ni per on començar, a més no sé si és massa petit...aix,estic feta un embolic!!!es nota oi???? 
- A partir de quan vau començar a fer rutines???
- A partir de quina hora?
- Us va costar molt que "pillés" la rutina?
- Què feu?
- El bany entra dins de la rutina? si és que si, el banyeu cada dia???
Ja sé que son molte spreguntes, però és que jo sóc MOLT novata
El Xavi de moment dorm quasi tot el dia, però quan arriben les 21.00h o així que és quan vull que dormi realment, li dono el pit, el canvio i...ULLS COM A TARONGES
!!!i fins les 23.00 passades no hi ha manera que agafi el son... he pensat que el millor és començçar a agafar una rutina, però com veieu no sé ni per on començar, a més no sé si és massa petit...aix,estic feta un embolic!!!es nota oi???? 

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
- xaturrina
- :: zebra

- Entrades: 1607
- Membre des de: dl. des. 03, 2007 10:02 pm
- Ubicació: Bellpuig
- Contacta:
Re: QUINES RUTINES FEU? estic feta un embolic!
Felicitats pel teu petit Crissi!!
No corris tant dona, pensa que el teu petit és molt petit. Tot just fa 12 dies que ha tret el caparró i ell encara no distingeix el dia de la nit. ( fins els 6 mesos , més o menys, no ho distingeixen)
Jo et recomanaria que llegissis "Dormir sense llàgrimes" de la Rosa Jové. T'explica com és el son dels nadons i perque, i t'ajudarà a entendre-ho. A ella no li va masa lo de les rutines, però això ja és una altra història , però si que al final del llibre dona uns quants truquets o idees per que els petits dormin millor.
Ara per ara jo m'oblidaria de les rutines. Si vols banyar-lo perque et ve de gust i perque a ell li agrada i ho passeu bé, doncs està molt bé però per la meva experiència amb l'Oriol, això no vol dir que dormin millor.
Tot anirà arribant al seu temps i ell et marcarà el ritme i el moment de fer cada cosa.
Espero haver-te ajudat , no se si m'he explicat prou bé.
No corris tant dona, pensa que el teu petit és molt petit. Tot just fa 12 dies que ha tret el caparró i ell encara no distingeix el dia de la nit. ( fins els 6 mesos , més o menys, no ho distingeixen)
Jo et recomanaria que llegissis "Dormir sense llàgrimes" de la Rosa Jové. T'explica com és el son dels nadons i perque, i t'ajudarà a entendre-ho. A ella no li va masa lo de les rutines, però això ja és una altra història , però si que al final del llibre dona uns quants truquets o idees per que els petits dormin millor.
Ara per ara jo m'oblidaria de les rutines. Si vols banyar-lo perque et ve de gust i perque a ell li agrada i ho passeu bé, doncs està molt bé però per la meva experiència amb l'Oriol, això no vol dir que dormin millor.
Tot anirà arribant al seu temps i ell et marcarà el ritme i el moment de fer cada cosa.
Espero haver-te ajudat , no se si m'he explicat prou bé.
- Espiadimonis
- :: cèrvol

- Entrades: 502
- Membre des de: dt. feb. 12, 2008 10:10 pm
Definitivament, el nen és massa petit per imposar-li cap rutina. Temps al temps. De moment, paciència i disfruta del nadonet, que en quatre dies ja serà gran! Petons!
- Bombolla
- :: dragona

- Entrades: 4444
- Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
- Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
- Contacta:
Hola Crissenoa!
Primer de tot enhorbona pel teu Xavi!
A veure, crec que és del tot normal que estiguis feta un mar de dubtes, crec que totes ho hem estat, sobretot al principi, i poc a poc les coses van agafant el seu ritme "natural". Amb això vull dir que cada nen és un món, i al que a un li pot anar bé al'altre no.
Jo em vaig trobar com tu, molt perduda al principi, perquè intentava instaurar alguna rutina, però al fer pit a demanda els horaris no eren mai els mateixos perquè depenia de l'hora que havia fet la darrera presa. De totes maneres penso que està bé instaurar poc a poc unes rutines, potser no amb uns horaris estrictes sinó amb "unes maneres de fer". És a dir, al principi el què feiem era fer la rutina de bany-teta-dormir, però sense fixar-nos si eren les 20h o les 19:30, perquè depeniem de l'hora de les preses. Al començament la meva filla també estava més desperta a partir de les 21h que abans, i hi havia dies que fins la 1 de la matinada encara estavem en dansa. Però poc a poc anireu agafant la rutina i horaris que a vosaltres us aniran bé, i ja no t'agobiaràs tant
Aix. ara no sé si m'he sabut explicar gaire bé!
Primer de tot enhorbona pel teu Xavi!
A veure, crec que és del tot normal que estiguis feta un mar de dubtes, crec que totes ho hem estat, sobretot al principi, i poc a poc les coses van agafant el seu ritme "natural". Amb això vull dir que cada nen és un món, i al que a un li pot anar bé al'altre no.
Jo em vaig trobar com tu, molt perduda al principi, perquè intentava instaurar alguna rutina, però al fer pit a demanda els horaris no eren mai els mateixos perquè depenia de l'hora que havia fet la darrera presa. De totes maneres penso que està bé instaurar poc a poc unes rutines, potser no amb uns horaris estrictes sinó amb "unes maneres de fer". És a dir, al principi el què feiem era fer la rutina de bany-teta-dormir, però sense fixar-nos si eren les 20h o les 19:30, perquè depeniem de l'hora de les preses. Al començament la meva filla també estava més desperta a partir de les 21h que abans, i hi havia dies que fins la 1 de la matinada encara estavem en dansa. Però poc a poc anireu agafant la rutina i horaris que a vosaltres us aniran bé, i ja no t'agobiaràs tant
Aix. ara no sé si m'he sabut explicar gaire bé!

Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741
Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
Benvinguda a la nova vida!!!!!
Tranquila, tot arribarà. Ara estigues per tu i el nen que encara us heu de situar.
Una abraçada!!!
Tranquila, tot arribarà. Ara estigues per tu i el nen que encara us heu de situar.
Una abraçada!!!
Moltes felicitats Crissienoa!!! I com t'entenc... al començament és tot tant dificil... però totes ens en sortim!!
La meva experiència és la següent:
Des dels primers dies ( no recordo quan però molt d'hora) sempre feia el mateix a l'hora d'anar a dormir. Bany (dia si, dia no), posar-li cremeta, pit (ara bibe) i a dormir. Durant dos o tres mesos, això ho feia a les 11 o 12 de la nit, pq era l'hora a la que anaba a dormir jo i així aprofitaba la dormida més llarga que feia en Pol. A vegades era més tard, pq era l'hora que li tocaba el pit. I llavors ho vaig començar a fer a les 8 o 9, tot i que durant molts dies jo dormia poc pq seguia anant a dormir tard i ell es despertaba al cap d'una estona.
Doncs ara i desde fa un meset ben bo, segueixo fent la mateixa "rutina" i hi ha molt dies que ell ja ho demana (comença a rondinar fins que anem cap a l'habitació), i després de tot això es posar-lo al seu llit (despert o adormit) i en 10 o 15 minuts ja dorm com un angelet! La veritat és que no sé si es per la rutina o no, però a mi m'ha anat de conya. Al començament casi que era més un relax per ell que per mi, però a la llarga, crec que a ell també li ha anat bé, pq ja relaciona l'hora d'anar a dormir amb tot el que fem abans.
Però mooolta calma, pq cada nen és un món. I no t'atavalis, pq ho facis com ho facis segur que ho fas de conya, i com ha dit la xaturrina moltes vegades els nens et diuen el que necessiten!
La meva experiència és la següent:
Des dels primers dies ( no recordo quan però molt d'hora) sempre feia el mateix a l'hora d'anar a dormir. Bany (dia si, dia no), posar-li cremeta, pit (ara bibe) i a dormir. Durant dos o tres mesos, això ho feia a les 11 o 12 de la nit, pq era l'hora a la que anaba a dormir jo i així aprofitaba la dormida més llarga que feia en Pol. A vegades era més tard, pq era l'hora que li tocaba el pit. I llavors ho vaig començar a fer a les 8 o 9, tot i que durant molts dies jo dormia poc pq seguia anant a dormir tard i ell es despertaba al cap d'una estona.
Doncs ara i desde fa un meset ben bo, segueixo fent la mateixa "rutina" i hi ha molt dies que ell ja ho demana (comença a rondinar fins que anem cap a l'habitació), i després de tot això es posar-lo al seu llit (despert o adormit) i en 10 o 15 minuts ja dorm com un angelet! La veritat és que no sé si es per la rutina o no, però a mi m'ha anat de conya. Al començament casi que era més un relax per ell que per mi, però a la llarga, crec que a ell també li ha anat bé, pq ja relaciona l'hora d'anar a dormir amb tot el que fem abans.
Però mooolta calma, pq cada nen és un món. I no t'atavalis, pq ho facis com ho facis segur que ho fas de conya, i com ha dit la xaturrina moltes vegades els nens et diuen el que necessiten!

El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;

Felicitats Crissienoa!!! Jo crec que encara es molt petitet per marcar rutines...aviam, els nostres bessons dormien a la seva habitació els dos junts (en diferents moises) als 20 dies de vida!!! No podia tenir-los a la nostre perque nosaltres no dormien gens patint si estaríen be i tot aixo (van ser prematurs i a qualsevol sorollet ens despertavem). Aixo ens ha funcionat. Nosaltres hem fet LA desde un inici i sempre cada 3-4 hores. El bany sagrat cada día per començar a marcar, al menys nosaltres. De dia dormíen en les gandules amb les persianes amunt i la tele encesa, l'aspirador amunt i avall, parlant amb gent, acostumar-los al día. I després del bibe de la nit a dormir a les fosques, sense cap llumeta ni musica. Van començar a dormir-me tota la nit als 4 mesos! I ara amb els cereals ni t'explico! A partir del 2on mes van començar una rutina d'horaris que encara funciona! Ara ja només fan 4 àpats (2 a la guarde) papilla fruta x la tarda i cereals a la nit. A les 8 comença el xou del bany, els jocs, i a les 9 a sopar. A les 10 ben adormidets a les cunes fins les 8 del matí! Fan dos "mini-siestas" a la guarde, i dos més a casa (a les 4 i a les 7). Apa, molta sort!!!
Petons!!
Petons!!

Les gràfiques amb el + !!
http://28dias.es/elbereth/wykresy/2009-03-17
http://www.fertilityfriend.com/home/261840
El nostre post: viewtopic.php?f=50&t=13662&start=0
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Jo fins els 3 mesos no vaig establir cap rutina... cada 3-4 hores la nena menjava i llestos... a partir dels 3 mesos va començar a fer les nits senceres (des de les 21-22.00 fins les 7-8.00) i aleshores sí q vaig començar amb una rutina (sobretot quan comences amb les papilles...). Té sols 12 dies... és massa petit per intentar q faci una rutina... Mica a mica els horaris s'aniran regulant...
Hola Crissienoa, i felicitats per en Xavi!!
Jo crec que inconscientment des del primer dia els hi estem instaurant una rutina. Durant el dia fan l'horari que ells volen, mengen i dormen "a demanda", però jo almenys sempre el banyava "més o menys" a la mateixa hora (jo feia dia sí dia no... perquè tan petits tampoc s'embruten) i el posava a dormir a la seva cuna també cap a la mateixa hora, més o menys.
El meu ho va "pillar" com tu dius molt ràpid. Jo el portava a dormir quan hi anàvem nosaltres, així aprofitava la seva dormida més llarga per dormir una miqueta més. Quan tenia un mes dormia 5 hores, prenia pit, i 3 horetes més. Als 3 mesos ja aguantava 8 hores seguides.
Durant el dia dormia al menjador amb llum i soroll, i de nit a la nostra habitació, a les fosques i en silenci.
Si el voleu portar a dormir cap a les 9 com dius potser si el deixeu dormir una miqueta menys durant el dia...
Jo crec que inconscientment des del primer dia els hi estem instaurant una rutina. Durant el dia fan l'horari que ells volen, mengen i dormen "a demanda", però jo almenys sempre el banyava "més o menys" a la mateixa hora (jo feia dia sí dia no... perquè tan petits tampoc s'embruten) i el posava a dormir a la seva cuna també cap a la mateixa hora, més o menys.
El meu ho va "pillar" com tu dius molt ràpid. Jo el portava a dormir quan hi anàvem nosaltres, així aprofitava la seva dormida més llarga per dormir una miqueta més. Quan tenia un mes dormia 5 hores, prenia pit, i 3 horetes més. Als 3 mesos ja aguantava 8 hores seguides.
Durant el dia dormia al menjador amb llum i soroll, i de nit a la nostra habitació, a les fosques i en silenci.
Si el voleu portar a dormir cap a les 9 com dius potser si el deixeu dormir una miqueta menys durant el dia...
HOLAAAAAAAA!"!!!
Moltes gràcies a totes per les respostes i les vostres experiències!!!
LA veritat és que no és que vulgui posar-li una rutina ara! com totes dieu és molt `petitó, i el que marca el ritme ara és ell...i vull continui així de moment; però així com d'alytres temes he llegit moltissim i ho tinc tot bastant clar, del tema de la son no havia llegit i neceesitava tenir algunes referències; PEr exemple veig que més o menys totes coincidiu que als 3 mesos ja aguanten qusi tota una nit...per mi és molt important saber aquestes cosetes, tot i que "cada nen sigui un mon", crec que és bo saber més o menys com actua la mitja de nens..per tenir una "referència";
Moltissimes gracies a totes!!!

Moltes gràcies a totes per les respostes i les vostres experiències!!!
LA veritat és que no és que vulgui posar-li una rutina ara! com totes dieu és molt `petitó, i el que marca el ritme ara és ell...i vull continui així de moment; però així com d'alytres temes he llegit moltissim i ho tinc tot bastant clar, del tema de la son no havia llegit i neceesitava tenir algunes referències; PEr exemple veig que més o menys totes coincidiu que als 3 mesos ja aguanten qusi tota una nit...per mi és molt important saber aquestes cosetes, tot i que "cada nen sigui un mon", crec que és bo saber més o menys com actua la mitja de nens..per tenir una "referència";
Moltissimes gracies a totes!!!

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
- Bombolla
- :: dragona

- Entrades: 4444
- Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
- Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
- Contacta:
crissienoa ha escrit: veig que més o menys totes coincidiu que als 3 mesos ja aguanten quasi tota una nit...
Hola guapa!
Home, aixòq ue quasibé tots als 3 mesos aguantin una nit sencera...realment opino que les que han dit això tenen molta sort, però no crec pas que siguin la majoria de nens que aguantin la nit sencera als 3 mesos. I que consti que no és una critica ni res, que a vegades aquests temes es poden malinterpretar. Simplement que no crec que sigui generalitzat que els bebés de 3 mesos aguantin la nit sencera, i sobretot si fan pit a demanda. Per exemple la meva filla el mes que ve fa 1 any i mig i se segeuix despertant per menjar, altres nens es despertaran perquè els hi haurà caigut el xumet, i d'altres perquè necessitaran que els hi facin mimitos...i després n'hi ha uns altres, que són uns SANTS i deixen descasnar tota la nit als seus pares! hehe
JO també penso que encara és molt petitó, però com t'he dit també crec que està bé agafar uns costums, i així anireu agafant el vostre ritme a poc a poc. Entenc que et sentis una mica perduda, com ja t'he dit suposo que és algo normal i comú en totes o quasibé totes les mares primerenques. Jo amb aquest tema m'hi vaig sentir moltíssim, vaig obrir un post també, mira, aquí et deixo l'enllaç viewtopic.php?f=17&t=9911&p=513309&hilit=rutines+en+un+bebe#p513309. La meva filla llavors tenia 2 mesos, i encara no haviem aconseguit la famosa rutina!!hehe
Així que mooooolta paciència i a disfrutar del petitó de la casa.

Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741
Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
mmm... jo tampoc veig clar això dels 3 mesos i la nit sencera... el meu en té 25 de mesos... i no l'ha fet mai sencera... i això que al principi havia dormit alguna nit 6 hores seguides... però mai més! (he de dir que fa teta a demanda encara)
però jo crec que t'anirà bé llegir el llibre de la Rosa Jové, està molt bé i veuràs que no hi ha "nens mitja"... simplement cadascú té les seves necessitats i tots són diferents.
i això de les rutines... nosaltres som anti-rutines i també ens va bé. El que decideixis estarà bé, sempre que posis el petitó per davant de tot!
però jo crec que t'anirà bé llegir el llibre de la Rosa Jové, està molt bé i veuràs que no hi ha "nens mitja"... simplement cadascú té les seves necessitats i tots són diferents.
i això de les rutines... nosaltres som anti-rutines i també ens va bé. El que decideixis estarà bé, sempre que posis el petitó per davant de tot!
Crissie!!!!
Nosaltres si que fem rutina però no tenim un horari ben fixat (amb l'horari encara estic en període de proves).
La nostra rutina és:
El banyem (cada dia).
Li poso cremeta, li poso el bolquer i el vesteixo.
Me'n vaig a l'habitació (está a fosques i només hi ha oberta la llum de la meva tauleta de nit) i li dono el bibe.
Fem el rotet.
Tenim un peluix musical que només el fem sonar quan és hora d'anar a dormir de nit. Poso el peluix musical (nosaltres li diem la moneta cantarina) i li faig caricietes a la cara. Apago la llum de la tauleta i continuo fent-li caricietes un minutet més.
M'aixeco i el poso a la cuna. El tapo i li dic: "Bona nit Arnau. Que descansis molt bé". Li faig un petó i me'n vaig de l'habitació quan la musiqueta encara està sonant.
M'espero fora fins que s'acaba la música per si de cas es desperta i plora però no sol passar. En no res es queda fregit!
Això sí! El màxim d'hores que ha dormit fins ara han sigut 5,5!
Muaks
Nosaltres si que fem rutina però no tenim un horari ben fixat (amb l'horari encara estic en període de proves).
La nostra rutina és:
El banyem (cada dia).
Li poso cremeta, li poso el bolquer i el vesteixo.
Me'n vaig a l'habitació (está a fosques i només hi ha oberta la llum de la meva tauleta de nit) i li dono el bibe.
Fem el rotet.
Tenim un peluix musical que només el fem sonar quan és hora d'anar a dormir de nit. Poso el peluix musical (nosaltres li diem la moneta cantarina) i li faig caricietes a la cara. Apago la llum de la tauleta i continuo fent-li caricietes un minutet més.
M'aixeco i el poso a la cuna. El tapo i li dic: "Bona nit Arnau. Que descansis molt bé". Li faig un petó i me'n vaig de l'habitació quan la musiqueta encara està sonant.
M'espero fora fins que s'acaba la música per si de cas es desperta i plora però no sol passar. En no res es queda fregit!
Això sí! El màxim d'hores que ha dormit fins ara han sigut 5,5!
Muaks
- heaven25baby
- :: girafa

- Entrades: 2050
- Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
- Contacta:
JO AMB LA MEVA NINA HE TINGUT MOLTA SORT... DESDE ELS 5 MESSOS + o - QUE DORM TOTA LA NIT (TRET D'ALGUNA MALA NIT QUAN LI SORTIEN LES DENTS... POBRETA). LA RUTINA QUE HEM FET SERVIR ÉS MOLT SENCILLA I EFECTIVA.
19 o 19.30h BANY, CREMETA I PIJAMET
20 o 20.30h SOPAR
21h A DORMIR AMB EL SEU CABALLITO DE MAR
ENS HA FUNCIONAT TANT BÉ QUE LA FAREM SERVIR AMB EL NOSTRE SEGON FILL (LI COMPRAREM UNA ALTRE CABALLITO, NOSALTRES DIEM QUE ÉS MÀGIC JEJEJE)... ESPEREM QUE ENS SURTI TANT BÉ COM LA NENA!!! JEJEJE
19 o 19.30h BANY, CREMETA I PIJAMET
20 o 20.30h SOPAR
21h A DORMIR AMB EL SEU CABALLITO DE MAR
ENS HA FUNCIONAT TANT BÉ QUE LA FAREM SERVIR AMB EL NOSTRE SEGON FILL (LI COMPRAREM UNA ALTRE CABALLITO, NOSALTRES DIEM QUE ÉS MÀGIC JEJEJE)... ESPEREM QUE ENS SURTI TANT BÉ COM LA NENA!!! JEJEJE
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
ostres esteu fetes unes expertes.....a mi això em fa bastanta por, però crec k tampoc ñés bo establir rutines amb tants pocs dies de vida, de fet com algú ha coemtnat, les fem sense voler i per tant, no cal obsessionar-nos-hi.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |