amb 4 mesos dorm menys hores seguides que de nadó

Els hàbits de dormir.
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

amb 4 mesos dorm menys hores seguides que de nadó

EntradaAutor: raquel79 » dj. oct. 28, 2010 4:08 pm

nenes, ja ho he comentat en algun altre post, però és que realment estic, a part de super cansada per la son, molt desconcertada...
l'emma quan va neixer era una passada, de nadó, amb un mes per exemple, va arribar a dormir 5, 6 i 7 hores seguides... i des de fa unes setmanes, cada vegada es desperta més sovint, total, que m'aguanta com a moooolt 3 hores seguides dormint, tot i que lo més habitual són 2 hores o 2 i mitja... com pot ser? no hauria de ser al revés...?
dilluns vam come´çar amb la papilla d'arrós perqè la pediatra va dir que així segur que dormiria més (fem LM). El primer dia va dormir 3 horetes i mitja seguides... el següent dia igual, però ahir a la nit, que va ser precisament quan va menjar més quantitat de papilla a la hora i mitja ja estava desperta!!!! i és clar, si la intento calmar sense agafar-la es posa com una moto i és pitjor, perquè acaba desvetllant-se i li costa més agafar la dormida... tothom et diu que li has d'ensenyar a dormir soleta i és el que fem... la posem a la cuna i deixem que s'adormi sola... però no sabem com fer perque dormi més hores seguides...
creieu que hauria de consultar la pediatra?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: amb 4 mesos dorm menys hores seguides que de nadó

EntradaAutor: edae » dj. oct. 28, 2010 4:39 pm

Et recomano que llegeixis el llibre de la Rosa Jové "Dormir sin lagrimas" que explica el procés del son dels nens.
Imatge
Imatge
nuralb
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

EntradaAutor: nuralb » dj. oct. 28, 2010 5:00 pm

A la meva nena tb li va passar el mateix amb aquests mesos,...finalment vam deduïr que
tenia sed,..al introduïr menjar solid,..es a dir la papilla,..no estàn acostumats,....i
tenen mes sed i per això es despertava, pq anava jo i li donava una miqueta de pit i,... zz:-)
amb el temps el q vam fer va ser deixar-li un bibe d'aquests q no gotejen amb aigüa i ella
quan es despertava, l'agafaba i en prenia una miqueta i,.. zz:-)
però em sembla que això ja ho vam fer quan era més grandeta,......
Imatge
Imatge
katt
:: zebra
Entrades: 1763
Membre des de: dg. des. 28, 2008 5:45 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: katt » dj. oct. 28, 2010 5:04 pm

Ai, com em sona això. El meu dimoniet té 9 mesos i mig i excepte algun dia de nadó nadó que va fer 5 o 6 hores, mai més ho ha fet, sempre es desperta cada 3-4 hores i després cada 2 i no hi ha forma d´arribar a les 4-5-6 hores seguides.

Molts ànims i moooolta paciència !!!
mamilaia
:: rateta
:: rateta
Entrades: 174
Membre des de: dt. oct. 05, 2010 9:01 am

EntradaAutor: mamilaia » dj. oct. 28, 2010 5:28 pm

Ostres, no vull desanimarte però... jo porto així 15 mesos!!! tot just fa un parell que me fa tirades més llargues, però la norma era cada 2-3 hores aixecat! lo que et recomano és que en la mesura de lo posible intentis no agafar-la en braços, ja sé que costa però al final val la pena, encara que com pots veure jo no soc la més indicada per aconsellar-te!!

Pot ser que li faci mal algo? poder li comencen les dentetes?? no sé, pot ser molts motius o simplement mamitis aguda.

Paciència reina!!
ImatgeImatge
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. oct. 28, 2010 5:32 pm

raquel79 ha escrit: tothom et diu que li has d'ensenyar a dormir soleta i és el que fem... la posem a la cuna i deixem que s'adormi sola...

Buuuf, tu creus que pots fer cas al que tothom diu?? jo també t'aconsello que et llegeixis la Rosa Jové, va molt bé per entendre el son dels petits i entendre, que el més normal és que es desperti, que és instint de supervivència i que si es desperta el millor que pots fer és donar-li teta (que a part de calmar la set, com es diu per aquí) és el millor i el que necessita per tornar-se a dormir.
Molta paciència, que és molt petitona! el meu va cap als 3 anys i es desperta encara 2 o 3 cops per nit.
No facis cas a la gent i fes el que et surti del cor... si veus que dormiràs més si la poses al teu llit, t'asseguro que no li faràs cap mal, i tu descansaràs, a més que potser algun dels cops que es desperti s'adormirà soleta al veure't i tu ni te n'adonaràs!
sort!
Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. oct. 28, 2010 5:33 pm

mamilaia ha escrit:Ostres, no vull desanimarte però... jo porto així 15 mesos!!! tot just fa un parell que me fa tirades més llargues, però la norma era cada 2-3 hores aixecat! lo que et recomano és que en la mesura de lo posible intentis no agafar-la en braços, ja sé que costa però al final val la pena, encara que com pots veure jo no soc la més indicada per aconsellar-te!!

Pot ser que li faci mal algo? poder li comencen les dentetes?? no sé, pot ser molts motius o simplement mamitis aguda.

Paciència reina!!

ens hem creuat! et puc preguntar amb quin fonament dius que intenti no agafar-la en braços?? realment creus que és el millor?
Imatge
CarmeD
Entrades: 1987
Membre des de: dl. jul. 20, 2009 6:02 pm

EntradaAutor: CarmeD » dj. oct. 28, 2010 5:49 pm

Em sembla que és típic de l'edat perquè a totes (mentida, potser al 80%) ens ha passat, i normalment cap als 4-6 mesos.
Com molt bé t'han dit, passa del què et diguin. Tant si et diuen que la deixis al llit plorar, com si et diuen que li donis pit.
Què és el millor, dependrà de tu i de la teva filla. A mi em fan la mateixa por uns que els altres. Dona, si diguessis que la deixaràs al mig del carrer, congelant-se i morta de gana, et diria que no ho fessis. Però estic segura que fas el que creus millor en aquell moment. Per tant, el meu consell, fuig de les persones que tenen molt marcada una tendència i que creuen que tenen la veritat absoluta i que el que no fan els altres és un crim.
Dona-li pit, no li donis, dona-li aigua, deixa-la que aprengui a dormir-se sola, ensenya-li a dormir-se als teus braços...
Només sé que has d'estar segura del què fas i ser constant. En el nostre cas fa un parell de mesos que s'adorm sol i que "només" es desperta un cop a mitja nit, a fer un bibe (vam destetar als 9 mesos). No sé què ho va fer, possiblement perquè tocava. I sé que hi ha molta gent que no se'ls desperta en tota la nit i d'altra que se'ls desperta molt més sovint.
És molt cansat, però fes el què creguis!!!!!!!!!!!!!
Molts ànims.
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dj. oct. 28, 2010 8:37 pm

Raquel, el que t'aconsello és que tinguis paciència, el que li passa a la teva filla és normal.
Nosaltres vam començar amb els despertars als 8-9 mesos i fins que no ha complert els 26 mesos, no he descansat ni una nit seguida.
Al començament també em desconcertava com tu que de cop i volta no dormís el que jo creia que havia de dormir, però al final vaig optar per acompanyar-la i ajudar-la quan es despertés. Perque pogués agafar el son. Que feia? Doncs la majoria de les vegades acabavam les dues dormint al sofà, després de beure una miqueta de llet. D'altres, la portavam al llit i dormiam tots tres, o s'adormia quan la bressolava mentre li cantava una cançoneta o hi havia vegades que només amb donar-li aigua i posar-li el xumet al seu abast ja s'adormia.
El meu home i molta gent del meu voltant, sempre em criticava i em deia que la nena ens prenia el pèl, que s'havia acostumat als braços, que no sabia adormir-se sola... però jo sabia que tard o d'hora els seus cicles de son madurarien i arribaria una dia que sola sabria adormir-se un altre cop quan es despertés a les nits. I així va ser, però als 26 mesos.
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dj. oct. 28, 2010 8:38 pm

Raquel, pot ser una crisis de creixement? Fa moltes setmanes que dura?

El Quim no es cap marmota pero ja des de principis de setembre dormia des de les 9 fins les 4-5 del mati, bibe i despres fins les 7-8. Fa un parell de setmanes va començar a despertar-se cada 2 hores i ha sigut molt dur, estava desesperada i ja no sabia que fer. De cop i volta fa 4 dies que torna a dormir fins les 4-5, no crec que hagi fet res especial, nomes li vaig donar aero-red i el va ajudar pq tenia molts pets pero tampoc crec que hagi sigut determinant.

O sigui que he arribat a la conclusió que potser ha sigut una petita crisis, que necessitava menjar mes o estava mes inquiet.

Anims, potser nomes es questió de paciencia!!!
LídiaG
Entrades: 930
Membre des de: dl. abr. 12, 2010 4:14 pm

EntradaAutor: LídiaG » dj. oct. 28, 2010 11:32 pm

Hola RAquel!!

1- Rosa Jové, com ja t'han dit, per entendre el son dels nadons.

2- TAmbé pot ser brot de creixement, http://www.albalactanciamaterna.org/lactancia/crisis-o-brotes-de-crecimiento

3- No sé com és la nena durant el dia, pot ser un bebè d'alta demanda, per si et pot ser útil http://www.bebesaltademanda.com/

4- Fes cas del teu instint, com t'han dit, el que "servia", "funcionava" fa dues setmanes, ara ja no val i d'aquí dues setmanes potser serà diferent, vés fent cas del teu instint.
LídiaG
Entrades: 930
Membre des de: dl. abr. 12, 2010 4:14 pm

EntradaAutor: LídiaG » dj. oct. 28, 2010 11:32 pm

I mooooooooolts ànims, que segur q ho fas molt bé!!!!!!!! :love: :love: :love: :love:
nuralb
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

EntradaAutor: nuralb » dv. oct. 29, 2010 8:04 am

a nosaltres ens va passar amb la Claudia i vam deduïr que era sed,....
però jo sempre m'aixecava i li donava teta,...s'estava una estoneta i al moment zz:-)
hi havia dies q es despertava un parell de vegades, uns dies q nomès una vegada,...
però la Claudia va estar així fins els 13-14 mesos,....q llavors va ser quan li vaig treure la teta de nit i li vam posar el bibe amb aigüa al llitet i oli en un llum,.....actualment no sol despertar-se en tota la nit,...però alguna vegada potser si q es desperta, pq l'ha caigut el xumet o pq estava somiant,......
però bueno,....paciencia, no??
nosaltres quan dormin tb hi ha vegades q ens despertem, pq estem inquiets, ens preocupa alguna cosa, ens desvetllem,....llavors no és d'estranyar que als nens tb els hi passi, no???
Imatge
Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. oct. 29, 2010 10:08 am

Raquel, el Bernat fa el mateix o fins i tot encara es desperta més. Hi ha nits que es desperta cada hora i mitja.
En el nostre cas, dormim junst, així que li enxufo la teta i (intento) seguir dormint. Jo també he provat adormir-lo sense teta però és pitjor peruqè es desperta i plora.
Així que m'ho prenc amb moooolta calma. Sé que són fases i que ja canviarà. I sé que hi ha bastants nens que fan el mateix, tot i que només s'expliquin les històries de nens de pit que dormen 6 hores seguides als 2 mesos!
Ah! i el Bernat també va tenir una època de dormir 4 o 5 hores seguides però va durar una setmana o dues i ja no ho ha tornat a fer més... de fet crec que es desperta més ara que quan va néixer.

Jo també et recomano el llibre de la Rosa Jover, que no et donarà cap sol.lucií (perquè penso que no hi ha altre sol.lució que la paciència) però t'ajudarà a entendre la son dels nens.

Per cert, en diverses bandes he llegit i sentit que això dels cerelas abans de dormir és un mite i que no ajuda a dormir més... a veure si a l'Emma sí que li serveix...

ànims guapa! :-()-)

(i pasat pel post de juny!!! :ok: )
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
lia
:: poltre
:: poltre
Entrades: 611
Membre des de: dt. abr. 14, 2009 5:16 pm

EntradaAutor: lia » dv. oct. 29, 2010 1:46 pm

katt ha escrit:Ai, com em sona això. El meu dimoniet té 9 mesos i mig i excepte algun dia de nadó nadó que va fer 5 o 6 hores, mai més ho ha fet, sempre es desperta cada 3-4 hores i després cada 2 i no hi ha forma d´arribar a les 4-5-6 hores seguides.

Molts ànims i moooolta paciència !!!

Jo et dic el mateix que la Kat! de l'etna petita dormia sempre 4 hores seguides!! i ara només ho fa de tant en tant! sempre es desperta un cop com a mínim i si hi ha algo com un costipat, les dents o algun canvi en el desenvolupament (gatejar, caminar) pot despertar-se cada hora, aquets dies dorm amb naltrus perque sino no ho aguantem i la resta fa la primera tirada a la seva habitació i la resta entre mig dels papis anant fent xupitos de teta!

i creu-me Raquel sigui com sigui tot és normal i el millor és pendres-ho amb paciència i pensar que tu estàs alli per ajudar-la el millor que saps, perque si naltrus ens posem nervioses pés pitjor per tots!
Imatge

Imatge
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dv. oct. 29, 2010 3:25 pm

NEUETES, mira que llegeixo posts i opinions sobre la son...jo mateixa en vaig obrir un molt similar fa 1 mes, però llegir-te m'ha donat una pau i una tranquilitat que ningú m'havia donat; Mira que tot el que li has dit a la Raquel ja ho sé, i que m'ho he repetit i m'ho han repetit 10000000 vegades, però avui especialment i de la mà de les teves paraules (no sé si pq estic més bleda, més cansada i més adolorida de lo normal) ,'ha calat :love: GRACIES! >.-<: :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. oct. 29, 2010 6:05 pm

crissienoa ha escrit:NEUETES, mira que llegeixo posts i opinions sobre la son...jo mateixa en vaig obrir un molt similar fa 1 mes, però llegir-te m'ha donat una pau i una tranquilitat que ningú m'havia donat; Mira que tot el que li has dit a la Raquel ja ho sé, i que m'ho he repetit i m'ho han repetit 10000000 vegades, però avui especialment i de la mà de les teves paraules (no sé si pq estic més bleda, més cansada i més adolorida de lo normal) ,'ha calat :love: GRACIES! >.-<: :-()-)

<:-)

És que és veritat!! hi ha molta gent del meu voltant (sogra, mare, marit, germà, cunyada i un llarg etcétera) que sempre m'acusava de "malcriar-la" quan sabien que l'adormia amb braços i em tatxaven directament de no fer les coses bè (o sease, de mala mare) quan em defensava dient "la nena està madurant el seus cicles de son i arribarà un dia en que ja serà prou madura per poder adormir-se sola". Jo vaig ser tossuda, i de fet confio plenament amb el meu instint i el meu sentit comú (i no m'he llegit cap llibre). Al final el meu marit va optar per fer-me cas i confiar en mi (com d'altres coses a la vida) i al final m'han donat la raó.
La Neus amb dos anys i mig, ja s'adorm sola i no es desperta a les nits. I va ser un canvi que el va fer ella soleta: no vaig aplicar cap mètode (ni estivills, ni Hoggs, ni res), només el meu acompanyament. En canvi, jo vaig sacrificar moltes nits la meva son i també treballo.
Per això us dic que tingueu paciència, que el tema son amb un bebè és complicat i desconcertant i el més important, no escolteu a ningú (hi ha moltes opinions alienes que valdria més no fer cas).

Doneu un cop d'ull a aquest post: viewtopic.php?f=25&t=12198

:-()-)
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dc. nov. 03, 2010 2:47 pm

nenes, primer que tot no sé com agraïr-vos tot el que heu escrit, de veritat... i llegir que la meva nena no és un bitxo raro també m'ha animat molt... tots els nens de les meves amigues, noi, dormen del tiron un munt d'hores... no ho entenc! i es miren l'emma com si fos de marte, i a mi amb una cara de pena...
la veritat que amb els cereals no hem solucionat gran cosa... potser sí que hem aconseguit alguna dormideta més llarga, d'unes 3 hores i mitja, però res més... això sí, la dormida més llarga que fa la senyora, de casi 4 hores, és la darrera de totes, quan jo ja estic alçada! serà marrana! : lasito :
suposo que és això, paciència, i esperar que algun dia dormi almenys 4 horetes o 5 seguides...
em sap greu queixar-me, perquè pel demés l'emma és una nena super bona... però és arribar la nit i... en fi...
ara aquests dies pobrá té un un munt de mocs i li costa domir encara més... en fi, santa paciència!
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dc. nov. 03, 2010 2:53 pm

mamilaia ha escrit:Ostres, no vull desanimarte però... jo porto així 15 mesos!!! tot just fa un parell que me fa tirades més llargues, però la norma era cada 2-3 hores aixecat! lo que et recomano és que en la mesura de lo posible intentis no agafar-la en braços, ja sé que costa però al final val la pena, encara que com pots veure jo no soc la més indicada per aconsellar-te!!

Paciència reina!!

mamilaia, 15 mesos... renoia!!! la veritat és que sou totes unes campiones... m'animeu molt , de veritat... i si totes heu pogut, jo també podré!!!!! >.-<: >.-<: >.-<:
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dc. nov. 03, 2010 2:54 pm

CarmeD ha escrit:Em sembla que és típic de l'edat perquè a totes (mentida, potser al 80%) ens ha passat, i normalment cap als 4-6 mesos.
Com molt bé t'han dit, passa del què et diguin. Tant si et diuen que la deixis al llit plorar, com si et diuen que li donis pit.
Què és el millor, dependrà de tu i de la teva filla. A mi em fan la mateixa por uns que els altres. Dona, si diguessis que la deixaràs al mig del carrer, congelant-se i morta de gana, et diria que no ho fessis. Però estic segura que fas el que creus millor en aquell moment. Per tant, el meu consell, fuig de les persones que tenen molt marcada una tendència i que creuen que tenen la veritat absoluta i que el que no fan els altres és un crim.
Dona-li pit, no li donis, dona-li aigua, deixa-la que aprengui a dormir-se sola, ensenya-li a dormir-se als teus braços...
Només sé que has d'estar segura del què fas i ser constant. En el nostre cas fa un parell de mesos que s'adorm sol i que "només" es desperta un cop a mitja nit, a fer un bibe (vam destetar als 9 mesos). No sé què ho va fer, possiblement perquè tocava. I sé que hi ha molta gent que no se'ls desperta en tota la nit i d'altra que se'ls desperta molt més sovint.
És molt cansat, però fes el què creguis!!!!!!!!!!!!!
Molts ànims.

prenc nota de les teves paraules, solet, especialment pel que fa al tema de la constància! :ok:

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::