Molts dubtes sobre els nadons i com dormir amb ells!

Els hàbits de dormir.
nivaira
:: zebra
Entrades: 1667
Membre des de: dj. oct. 07, 2010 10:05 am
Ubicació: Barcelona

Molts dubtes sobre els nadons i com dormir amb ells!

EntradaAutor: nivaira » dg. març 13, 2011 7:57 pm

Hola noies!
Encara em falta molta, però és un tema que tinc ben present i és com volem dormir amb el nostre fill/a. El cas és que som partidaris que dormi amb nosaltres, però ja m'he perdut en les diferents modalitats. Perdoneu la meva ignorància però... què és exactament el collit? Quantes "modalitats" hi ha? Vull dir, hi ha que dormi amb els pares, el collir, el sidecar, etc???
Necessito detalls!

D'altra banda, hi ha familiars que amb bona fe però sense compartir la nostra manera de pensar ens diuen que no dormim amb la criatura, que coneixen un cas (només un...) d'una noia que el va ofegar. Jo dormia amb els meus pares i mai em va passar res, i les meves amigues que són mares, fan exactament el mateix. Però, quins arguments els puc donar per "fer-los" callar id eixar-los clar que no els aixafes???

Moltes gràcies i perdoneu la meva ignorància... :(
Imatge
Prometem que creixerà lliure en una terra lliure!

Imatge

Panxupacte al 100 %!!!!: Madrona, Brunadenit, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Pimpam, Mama2010, Anoa, Brownie i Martavila!
nivaira

Re: Molts dubtes sobre els nadons i com dormir amb ells!

EntradaAutor: nivaira » dg. març 13, 2011 8:33 pm

Ah, i si sabeu consells per assegurar que no els aixafes... és que el meu company està molt preocupat amb això!
Imatge

Imatge

Panxupacte al 100 %!!!!: Madrona, Brunadenit, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Pimpam, Mama2010, Anoa, Brownie i Martavila!
ña
:: lleona
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

EntradaAutor: ña » dg. març 13, 2011 8:39 pm

Que jo sapiga, collit nomes hi ha un, dormir amb el peke. Sidecar es posar el bressol amb les baranes que toquen al vostre llit tretes, i aixi es mes facil poder-lo passar d'un costat cap a l'altre.
De histories de no dormir amb pekes............ preparat a escoltar moltes, pero una vegada que el tinguis...... al menys en el meu cas, no tornes a dormi igual que abans. Estas mes pendent de si necessita alguna cosa, si respira, si esta despert..... i a mes, per donar el pit, en el meu cas, va ser el millor, perque aixi ni tu t'has d'aixecar, ni plora tant........ Truqui: posar el braç com a barrera amb el pare, que ells si que s'adormen com abans!!!!!!! una llum a prop per si la necessites, mocadors de paper, paciencia i molt de carinyo!!!!!! A nosaltres ens va molt be fa 21 mesos i estem a punt de repetir i ens hi ficarem tots 4 al llit i la gossa al peus!!!!!
Per cert, rebatiras les coses a uns quants, pero al final et canses de donar explicacions, no t'has d'amagar, pero tampoc publicar-ho, si em pregunten contesto i si no, doncs no, aixo es depen de la paciencia i les ganes que tinguis.
Ja ens explicaras que tal i a veure si hi ha algu amb mes experiencia i dotacions teoriques que jo!!!
ImatgeImatgeImatge
nivaira

EntradaAutor: nivaira » dg. març 13, 2011 8:52 pm

Moltes gràcies ña!!! Això del braç, exactament com el poses?
Ja... encara estic de 14 setmanes i ja m'he hagut de discutir amb familiars pel tema de dormir amb el peke!
Imatge

Imatge

Lisa_Cat
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
Ubicació: Vallès Occidental

EntradaAutor: Lisa_Cat » dg. març 13, 2011 9:23 pm

Hola!
nosaltres no fem collit, però alguna nit que ha estat malaltó o a les 6 del matí ja no volia dormir, l'he posat entre el seu pare i meu i hem seguit dormint. i com diu la ña, no dorms igual. a més he llegit (diria que al Carlos Gonzalez) que si no prens pastilles per dormir o altres medicaments que et deixin KO, les possibilitats de xafar la criatura són mínimes.
al Liso també li feia por xafar-lo, i tot i que dorm més profundament que jo, també ha canviat el 'xip'.
i sincerament, no crec que t'hagis de justificar de res, si tots dos hi esteu d'acord, ningú més s'hi ha de ficar!
Lisa ||*||

Imatge
Imatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dg. març 13, 2011 9:28 pm

Nivaira només dir-te que sempre hi ha algú que coneix algú que va ofegar-o casi un bebe...
Feu el que el cor us dicit i com millor hagueu de dormir... nosaltes des del principi hem tingut els petits al seu llitet "enganxat" al nostrre llit, però a la minima els porto amb mi al llit i tot i que el gan ara es mou massa i ja no permet gaires hores de collit he de dir que no sóc més feliç que quan dormen al meu costadet, ni que dormi millor jo sola en un llit enorme :-D a vegades expediaria el meu marit al sofa unes hores per estar mes a l'ample :-D :content:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Neus2010
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » dg. març 13, 2011 10:09 pm

Com ja t'han dit de collit només n'hi ha un que és dormir amb el bebe o nen/a al llit. Altra cosa es posar la cuna anexada al llit o el moisès com s'ha fet des de fa uns anys.
Jo només dir-te que quan va néixer la meva filla també teníem moltes pors i dubtes, però és la millor cosa que hem decidit des de llavors. La veritat es que ha dormit sempre molt bé ella i jo de seguida sóc conscient de qualsevol cosa que necessita. Però el millor de tot és notar l'escalfor dels cossos juntets, veure com s'aropa al cos i al pit a mitja nit, despertar-se en família...
Totes aquestes coses que t'estic dient són en les que jo penso quan algú fa algun comentari sobre el tema. La veritat que jo no m'he sentit masses comentaris en aquest sentit perque no és una cosa que vagi dient. Considero que com dormim a casa meva és una decisió íntima sobre la que ningú ha d'opinar. I si algú opina callo, me'ls miro i no dic res. No tinc perque oposar-me a cap opinió dels altres. Ells tenen la seva forma de fer i jo la meva. Jo no em fico a casa d'ells i per suposat ells no tenen perque ficar-se a casa meva. Si no contestes a cap de les opinions s'adonaran que no tenen massa cosa a dir-hi.
La gent en general es veu en cor d'opinar sobre com dormen, com mengen, com es comporten els bebés, però en realitat no hi tenen cap dret. Oi que jo no li pregunto a la gent si dorm junt al marit o dormen en llits separats? Doncs perque ells pregunten com dormo jo o la meva filla?
I sobre el tema de seguretat al fer collit hi ha editat un llibre sobre una persona que ha fet estudis al respecte i explica totes les mesures de seguretat. El llibre és Dormir con tu bebé: Una guía para padres sobre el colecho de James McKenna.
Espero que et sigui útil.
Neus
Neus2010
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » dg. març 13, 2011 10:09 pm

Com ja t'han dit de collit només n'hi ha un que és dormir amb el bebe o nen/a al llit. Altra cosa es posar la cuna anexada al llit o el moisès com s'ha fet des de fa uns anys.
Jo només dir-te que quan va néixer la meva filla també teníem moltes pors i dubtes, però és la millor cosa que hem decidit des de llavors. La veritat es que ha dormit sempre molt bé ella i jo de seguida sóc conscient de qualsevol cosa que necessita. Però el millor de tot és notar l'escalfor dels cossos juntets, veure com s'aropa al cos i al pit a mitja nit, despertar-se en família...
Totes aquestes coses que t'estic dient són en les que jo penso quan algú fa algun comentari sobre el tema. La veritat que jo no m'he sentit masses comentaris en aquest sentit perque no és una cosa que vagi dient. Considero que com dormim a casa meva és una decisió íntima sobre la que ningú ha d'opinar. I si algú opina callo, me'ls miro i no dic res. No tinc perque oposar-me a cap opinió dels altres. Ells tenen la seva forma de fer i jo la meva. Jo no em fico a casa d'ells i per suposat ells no tenen perque ficar-se a casa meva. Si no contestes a cap de les opinions s'adonaran que no tenen massa cosa a dir-hi.
La gent en general es veu en cor d'opinar sobre com dormen, com mengen, com es comporten els bebés, però en realitat no hi tenen cap dret. Oi que jo no li pregunto a la gent si dorm junt al marit o dormen en llits separats? Doncs perque ells pregunten com dormo jo o la meva filla?
I sobre el tema de seguretat al fer collit hi ha editat un llibre sobre una persona que ha fet estudis al respecte i explica totes les mesures de seguretat. El llibre és Dormir con tu bebé: Una guía para padres sobre el colecho de James McKenna.
Espero que et sigui útil.
Neus
ariun
Entrades: 1241
Membre des de: ds. ago. 23, 2008 12:11 am
Ubicació: LLEIDA
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dl. març 14, 2011 8:46 am

Bon dia;

Aquest és un tema força controvertit. A ningú li interessa que fa una parella a casa seva fins que decideix tenir un fill, llavors tothom es posa en com han de dormir.

La meva experiencia personal ha passat per diferents situacions que t'han anat comentant les altres socpetitones. Moïses ( que no m'agrada perque t'has d'aixecar), sidecar ( el que faig anar amb el gran) i collit ( ho he fet amb el gran i ara amb el petit) Pero el millor es que et llegeixis el llibre que t'han recomanat i anar provant, segur que trobareu les respostes per donar a la gent i la millor forma per dormir tots.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
nivaira

EntradaAutor: nivaira » dl. març 14, 2011 5:14 pm

Gràcies boniques!!! Sou fantàstiques!
Jo passo d'anar explicant la nostra vida però hi ha familiars directíssims que s'hi fiquen molt! arg!!!
Tinc una ganes que neixi i tenir-lo/la al costadet!!!! I olorar i sentir i escoltar tot, tot, tot el que fa!
Imatge

Imatge

ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

EntradaAutor: ninoneta » dl. març 14, 2011 5:36 pm

[/quote]La gent en general es veu en cor d'opinar sobre com dormen, com mengen, com es comporten els bebés, però en realitat no hi tenen cap dret. Oi que jo no li pregunto a la gent si dorm junt al marit o dormen en llits separats? Doncs perque ells pregunten com dormo jo o la meva filla?[/quote]

Totalment d'acord, Neus!
Nosaltres fem collit, vam començar no fent-ne, pq ens feia por aixafar-la, no voliem que s'acostumés... però quan va començar a despertar-se més sovint, sobre els quatre mesos... ho vam provar, i per nosaltres és la millor opció, tan de bo ho haguessim fet abans!! ara gairebé ni em desperto quan ella es desperta a la nit, i el meu home ni s'entera. Ell té el son molt profund i es mou molt, i mai ha aixafat a la nena, no es belluga de la seva zona, pobre. Per mi és una qüestió de supervivència, abans mai hagués imaginat q ho fariem... quan tens el nen a casa et vas adaptant per fer-ho tot més fàcil...

Nivaira, quan neixi veuras que n'és de bonic despertar-te amb ell miran-te!!!
Imatge
Moxae
:: granota
:: granota
Entrades: 217
Membre des de: dv. nov. 26, 2010 6:08 pm

EntradaAutor: Moxae » dl. març 14, 2011 7:01 pm

Dic el mateix que la ninoneta, al principi no feia collit per por ( i pq no ho tenia previst, la veritat), però com li donava el pit estirada i m'adormia abans que el petit acabés...vaig acabar fent collit si o si, i per mi també és una qüestió de supervivència. Així podem dormir 8-10 hores i descansar!
La gent opinarà, segur, però al final acabes ignorant els comentaris...Jo si no em pregunten, no explico res, i si pregunten i s'hi fiquen, canvio de tema i listos. Molta sort!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::