Petits i petites matiners/es!!

Els hàbits de dormir.
xurum
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dt. juny 29, 2010 9:48 pm

Petits i petites matiners/es!!

EntradaAutor: xurum » dj. des. 08, 2011 6:45 am

Hola!

Fa molt temps que llegeixo les vostres experiències de mares i pares, però fins avui no m'he animat a formar part activa del fòrum. Feia dies que tenia ganes d'escriure i com que no he trobat cap post que parli de nens i nenes matiners, he decidit obrir-ne un.

Tinc un fill de 12 mesos que des dels 5 mesos que dorm tota la nit, per la qual cosa estem encantats, però resulta que es lleva molt i molt d'hora. Normlament no es lleva més tard de les 6 i fins i tot a vegades a quarts de 6 ja està llevat.

El cas és que al cap de poca estona ja torna a tenir son i ha de tornar a dormir. Fins i tot hi ha dies que fa dues migdiades abans de dinar, perquè com que s'ha llevat tant d'hora està que no s'aguanta.

Ho hem provat tot: hem intentat posar-lo a dormir més tard, ja que ell normalment ja demana pera anar a dormir cap a quarts de 8. Però no ha servit de res, al contrari, és pitjor perquè al matí és lleva a la mateixa hora però encara més cansat.
També hem provat de donar-li llet per si el llevava la gana, però sempre ens l'ha posat per barret...
L'hem agafat en braços per tonr-lo a dormir, però tampoc ho hem aconseguit...

Aix...és que si es llevés d'hora perquè se li acaba la son, cap problema, nosaltres anem a dormir més d'hora i ja està. Però es que es al cap de res ha de tornar a dormir!! :-((

Alguna idea????

Gràcies!!!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Petits i petites matiners/es!!

EntradaAutor: neuetes » dj. des. 08, 2011 8:43 am

El tema de la son va per etapes i veuràs que a mesura que el teu nen va creixent, el seu son anirà canviant fins als 3 o 4 anys, que les seves fases de son seràn semblants a un adult. A nosaltres ens va passar que molts dies a les 6 del matí ja estavam tots en marxa, ja que si la nena estava desperta, per molt que intentessis fer-la tornar a dormir arribava un punt que t'acabes de desvetllar i al final t'acabes aixecant "oficialment" :r) . I feia gràcia com moltes vegades els caps de setmana quan tothom dormia nosaltres ja estavam esmorzant!!! :-D
Una pregunta, el nen dorm amb vosaltres? a la seva habitació? i si feu collit? o quan es desperti el porteu al vostre llit? Per provar que no quedi!!
però, en fi, que intenteu tenir paciència que aquesta etapa anirà passant i us trobareu que als 3 o 4 anys (com em trobo jo ara) que tornareu a dormir tots!.
xurum

EntradaAutor: xurum » dj. des. 08, 2011 9:03 am

Si, ja suposem que és una etapa més, però és que quan veus que es lleva tan d'hora i saps que encara no ha acabat la son i no pot dormir, és deseperant! Perquè es lleva malhumorat i irritable.

Neuetes, ell dorm a la seva habitació i també hem provat de portar-lo al nostre llit per mirar es torna a adormir, però encara s'activa més! :miko:

Bé, esperem que se li passi aviat...perquè a les 6 del matí tenim un panorama a casa...tots tres d'una malalluna!
setneuf
:: peixet
:: peixet
Entrades: 264
Membre des de: dj. nov. 04, 2010 8:23 am

EntradaAutor: setneuf » dj. des. 08, 2011 11:58 am

El meu petit de 7 mesos fa el mateix....s'adorm a les 8/9 i a les 6/7 es desperta...el porto al llit amb nosaltres i li dono el pit....esta una estona alla bellugant-se i al final es dorm quan veu que nosaltres dormim :miko: i a les 9 torna a despertar-se i cap alla les 11 es torna a dormir...

nose.... a mi no em fa res que es desperti a les 6.... a vegades em costa més dormir-lo pero sempre s'acaba adormint i em torno a posar al llit a les 7 o així i dormo una horeta més.....

suposo que és a gustos perquè a mi quan ja he dormit 6 hores doncs estic contenta perquè se que hi ha nens que dormen molt menys ;-)
Laetitia
:: lleona
:: lleona
Entrades: 934
Membre des de: dc. juny 24, 2009 1:55 pm

EntradaAutor: Laetitia » dj. des. 08, 2011 2:16 pm

la meva filla té 21 mesos i es desperta cada dia a les 6h30 amb una neregia impressionant. després al cap de dues hores fa una migdiada i després de dinar una altre.
nosaltres anem molts cansats per resignats.
ImatgeImatge
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

EntradaAutor: Vampirets » dj. des. 08, 2011 8:10 pm

Hola xurum!

precisament vaig llegir aquest cas que expliques al llibre de la Rosa Jové, "Dormir sin lágrimas", en el que explica que l'horari del nen no es pot canviar de cop (per exemple, fer-lo anar a dormir una hora més tard), perquè es despertarà igualment a la mateixa hora però de més mal humor. Ella diu que s'ha d'anar fent gradual, de deu minuts en deu minuts o així. T'ho pots mirar!
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dj. des. 08, 2011 10:33 pm

nomes et puc donar anims, perque la Julia te tres anys i ara, els dies que allarga mes, es lleva a les 6.30, pero molts dies abans de les 6 ja es vol llevar! i li passa igual, encara te son, pero res, ella tossud que no vol dormir... tan de bo lo del teu petit sigui una etapa, i mira, si dorm tota la nit d'una tirada ja es molt. Com dius tu, aprofiteu i aneu a dormir mes d'hora vosaltres tambe, aixi a les 6 no se us fara tan dur :ok:
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. des. 09, 2011 11:40 am

xurum, molts ànims i pasciència. Per si et serveix de consol el nostre fill també és dels matiners i a sobre sempre ha estat "mal dormidor" per tant jo et podria dir que encara estàs de sort ;-)
xurum

EntradaAutor: xurum » ds. des. 10, 2011 9:46 am

Gràcies per les vostres aportacions!

Ja sé que no esn podem queixar, ja he dit que estem encantats perquè l'Ireneu fa la nit sencera. Més que res ens costa entendre el fet de que es llevi d'hora però amb malhumor. Si es llevés a les 6 o abans però descansat, cap problema! Però és que molts dies no està bé fins que ha fet la segona dormida del matí....

Bé, suposo que ja s'anirà regulant i ell mateix i anirà trobant l'equilibri.

Gràcies!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::