Nit amb nen de gairebé 8 mesos que ja es posa dret
Nit amb nen de gairebé 8 mesos que ja es posa dret
Aviam si em podeu aconsellar. Fins els 4 mesos el Francesc només sabia adormir-se en braços, va patir còlics fins els 3 i això va ajudar a que aquesta fos la millor manera d’adormir-lo perque plorava a vegades de les 20 a les 23 i els braços ajudaven a calmar-lo. Un cop passats els còlics la dinámica de dormir en braços va seguir fins que als 4 al nen li costava molt fer-ho, jo em preparava per tornar a la feina i pensant en deixar-lo amb ma tieta vaig començar a tractar de canviar l’hàbit. Vem aplicar un mètoide estivill light i no me’n arrepnteixo pas. No el deixavem pas plorar molta estona i el podiem tocar i acaronar i entrar sempre que fes falta… Vem fer algún pas enrera quan ve manar de vacances al setembre però més o menys, després de 5 minutets rondinant…s’acostuma a dormir solet, sense plors (exceptuant alguna nit que ploriqueja una mica).
Total, que des de que ha apres a posar-se dret la seva obsessió al deixar-lo al bressol és aixecar-se i a mi em fa por pq encara no controla i no vull que es faci mal. Se que s’endurà molts cops i no ho podré evitar però tinc por de deixar-lo solet encara perque ja s’ha endut un parell de cops i és molt petit. Per una altre part si vaig entrant i no el deixo dormir “sol” tornarem enrera, ara tot just que començem la llar d’infants… No se que fer, estic una mica bloquejada amb el tema. Alguna s’ha trobat en una situación similar? M’aconselleu si us plau? Gràcies
Total, que des de que ha apres a posar-se dret la seva obsessió al deixar-lo al bressol és aixecar-se i a mi em fa por pq encara no controla i no vull que es faci mal. Se que s’endurà molts cops i no ho podré evitar però tinc por de deixar-lo solet encara perque ja s’ha endut un parell de cops i és molt petit. Per una altre part si vaig entrant i no el deixo dormir “sol” tornarem enrera, ara tot just que començem la llar d’infants… No se que fer, estic una mica bloquejada amb el tema. Alguna s’ha trobat en una situación similar? M’aconselleu si us plau? Gràcies
Re: Nit amb nen de gairebé 8 mesos que ja es posa dret
Sí, i ara que enté 10 està una hora pujant i baixant, rossegant els barrots i pujant al nostre llit (dorm en llitet apegat al nostre llit) i l'adormo en braços quasi cada dia perque no hi ha manera. Ahir la deivava i em mirava plorant donant-me la maneta... No sap adormir-se sola i no em sento culpable i quan comenci la llar no confio en que millori. Vaig provant coses i dies funcionen i altres no però ja em faig a la idea que és així. De dia és una nena simpàtica, riallera, menja bé, està sana... doncs si l?he d'adormir al braç ho faré, tot i que no desisteixo d'intentar fer-ho d'una altra manera.
i els cops? l'altre dia la meva portava un blau a la galta i no sé com se'l va fer!
Sort!
i els cops? l'altre dia la meva portava un blau a la galta i no sé com se'l va fer!
Sort!
L'Ada també ho fa i mira que és bona dormidora, eh? JO el que faig és que no la poso a la cuna fins que està tranquil·la i relaxada i em mostra algun senyal de son (un badall, rondina més del compte)
De vegades, tot i així quan arribem a la cuna s'aixeca. M'estic amb ella. De vegades l'agafo en braços o d'altres estic amb ella mirant-me-la. La segueixo tranquilitzant com sigui (agafant-la, dient sshhhhhhh...). També em va bé donar-li algun nino, un dou-dou o el mateix llançolet. Ella el va tocant fins que es relaxa i s'adorm. Normalment deixo que s'adormi ella sola a la cuna. Quan veig que més o menys la cosa està feta, surto de l'habitació.
En canvi, amb el Pau encara no me n'he sortit.
O sigui que, ves provant truquets que t'anem dient, potser sí, però ja saps allò que diem sempre "cada nen és un món".
De vegades, tot i així quan arribem a la cuna s'aixeca. M'estic amb ella. De vegades l'agafo en braços o d'altres estic amb ella mirant-me-la. La segueixo tranquilitzant com sigui (agafant-la, dient sshhhhhhh...). També em va bé donar-li algun nino, un dou-dou o el mateix llançolet. Ella el va tocant fins que es relaxa i s'adorm. Normalment deixo que s'adormi ella sola a la cuna. Quan veig que més o menys la cosa està feta, surto de l'habitació.
En canvi, amb el Pau encara no me n'he sortit.
O sigui que, ves provant truquets que t'anem dient, potser sí, però ja saps allò que diem sempre "cada nen és un món".
Vols dir q es pot fer mal al bressol? No entenc molt be, en principi es tovet no? I tens el matalas abaix?
Doncs quan comenci a caminar ja veuras!!!
Doncs quan comenci a caminar ja veuras!!!
Tens els protectors de baranes posats? crec que millor és treure'ls perquè s'hi poden pujar a sobre i aleshores la barana els queda arran de cintura, no se si m'explico.
La meva ha fet ara 18 mesos i es posa de peu quan vol però no pot arribar a caure.
Jo el que faig també és posar-la a dormir quan te signes de son. Si la poso abans de les 21h és un drama i l'hem de tornar a agafar. En canvi si passen de les 21 més o menys, la poso al llit, s'estira i s'adorm. Reconec que és un tema complicadissim!!!!! hem passat per totes les fases possibles, al final vam dir prou, a dormir al teu llit, i poc a poc ho hem aconseguit, amb molta paciència, i ho ha acabat entenent.
En canvi la gran, que te 4 anys encara molts dies necessita adormir-se al sofà, o al nostre llit mentre mira TOM I JERRY!!! gran tom i Jerry, la nostra teràpia per dormir! je je
Ànims noia, segur que ho faras bé
La meva ha fet ara 18 mesos i es posa de peu quan vol però no pot arribar a caure.
Jo el que faig també és posar-la a dormir quan te signes de son. Si la poso abans de les 21h és un drama i l'hem de tornar a agafar. En canvi si passen de les 21 més o menys, la poso al llit, s'estira i s'adorm. Reconec que és un tema complicadissim!!!!! hem passat per totes les fases possibles, al final vam dir prou, a dormir al teu llit, i poc a poc ho hem aconseguit, amb molta paciència, i ho ha acabat entenent.
En canvi la gran, que te 4 anys encara molts dies necessita adormir-se al sofà, o al nostre llit mentre mira TOM I JERRY!!! gran tom i Jerry, la nostra teràpia per dormir! je je
Ànims noia, segur que ho faras bé

Jo més que aconsellar-te et dic què fèiem perquè no hi ha cap "regla" perquè dormin sí o sí..
El nostre feia igual, i al començar la llar li va costar molt dormir-se sol (abans d'anar-hi dormia solet sense protestar cap dia.. al contrari!) llavors al començar entre que s'adaptava i tot vam estar uns dies dormint-lo al nostre llit i d'allà al seu bressol on dormia tota la nit.. Ara, al cap d'uns 3 mesos encara no torna a fer com avans, dormir-se solet, això si: amb contes, cançons i mil i una coses i cada dia menys perquè arriba esgotadíssim..
Jo crec que fas bé de que dormi al seu llitet, de totes maneres posaria protecció al voltant, a part dels protectors normals.. no sé si hi ha alguna funda per cobrir la vora perquè, si es dóna algun copet sigui a la part tova.. El nostre ara també s'aixeca i te la barra aixecada (no pot caure a terra) però si que al caure de cul pot donar-se algun copet al cap si cau amb força impuls... Ja t'ho han dit, quan camini se'n donarà, i encara que faci patir és el que toca.
El nostre feia igual, i al començar la llar li va costar molt dormir-se sol (abans d'anar-hi dormia solet sense protestar cap dia.. al contrari!) llavors al començar entre que s'adaptava i tot vam estar uns dies dormint-lo al nostre llit i d'allà al seu bressol on dormia tota la nit.. Ara, al cap d'uns 3 mesos encara no torna a fer com avans, dormir-se solet, això si: amb contes, cançons i mil i una coses i cada dia menys perquè arriba esgotadíssim..
Jo crec que fas bé de que dormi al seu llitet, de totes maneres posaria protecció al voltant, a part dels protectors normals.. no sé si hi ha alguna funda per cobrir la vora perquè, si es dóna algun copet sigui a la part tova.. El nostre ara també s'aixeca i te la barra aixecada (no pot caure a terra) però si que al caure de cul pot donar-se algun copet al cap si cau amb força impuls... Ja t'ho han dit, quan camini se'n donarà, i encara que faci patir és el que toca.
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
crec que no es pot fer gaire mal. La meva també ho feia, i de seguida va aprendre a aixecar-se bé i a asseure's sense la meva ajuda. Al bressol en va aprendre més aviat que als altres llocs. La veritat és que no sé com s'ho feia. A vegades sentia algun cop, però si no plorava, no hi entrava. No sé dir-te si va ser una setmana, 15 dies o què, però si ara s'adorm sol, jo deixaria que fes, i encara que s'aixequi, ja s'asseurà quan vulgui o pugui i s'estirarà i s'adormirà. Amb el que costa a vegades que dormin, si ell està content jo no tornaria enrere per aquest tema.
Sort
Sort
- petitaemma
- :: girafa

- Entrades: 2229
- Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm
Nosaltres amb l'Ariadna vam estar una temporada que quan va ser la novetat de ficar-se de peus li costava dormir-se, de vegades no savia com baixar, li vaig explicar un parell de vegades com podia baixar soleta i ja no plorava perquè es quedés de peus sense saber què fer; llavors la ficàvem i fiquem al seu llitet i de vegades se fica de peus i quan es cansa s'adorm i te la pots trobar tota atravessada al llit
no sabria dir-te quant va durar...
L'Abril en canvi, ficava els peus malament i si que es fotia unes llets... així que, com les cunetes estan arramblades a la paret, li vam ficar, a part dels protectors tovalloles a les baranes del costat de la paret, el màxim doblegades per fer de coixí en cas de caure cap allà; al principi ens preocupava una mica, però de sobte va deixar de caure tant, ara ens les trobem més d'un dia les dos de peus rient i estirant-se el nas o fincat-se l'una a l'altra un dit a la boca
I igual que l'Ariadna quan se'n cansa d'estar de peus baixa i es queda adormida i sense plors ni res, sort, potser? jeje.
De fet, l'Abril, de vegades la vec caure i ella riu, si és que són de goma! i de vegades ens preocupem molt.
Ànims, perquè quan camini...
no sabria dir-te quant va durar... L'Abril en canvi, ficava els peus malament i si que es fotia unes llets... així que, com les cunetes estan arramblades a la paret, li vam ficar, a part dels protectors tovalloles a les baranes del costat de la paret, el màxim doblegades per fer de coixí en cas de caure cap allà; al principi ens preocupava una mica, però de sobte va deixar de caure tant, ara ens les trobem més d'un dia les dos de peus rient i estirant-se el nas o fincat-se l'una a l'altra un dit a la boca
I igual que l'Ariadna quan se'n cansa d'estar de peus baixa i es queda adormida i sense plors ni res, sort, potser? jeje. De fet, l'Abril, de vegades la vec caure i ella riu, si és que són de goma! i de vegades ens preocupem molt.
Ànims, perquè quan camini...

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Noies, moltísimes gràcies a totes per les vostres explicacions/consells. Algunes de les coses que heu comentat ja les fem, això de posar tovalloles a les baranes per alleugerir el cop, fins i tot hem comprat escuma i hem fet un protector un xic més gruixut que el que tenim ara (que és massa fi), també vaig entrant i sortint de l'habitació per veure que està bé i el vigilo pel monitor. De moment, els pocs cops que s'ha endut han estat fluixets i quan cau també és dels que riu, menys un dels cops que es va donar a la boca contra la barana i va plorar una mica. Se que quan camini serà pitjor, ho se... però fins fa poc no tenia massa traça en això d'estar dret. Fins fa res es posava dret de seguìda però un cop dret ja veies que li faltava equilibri. A base de pràctica està millorant la tècnica i ara ja es manté dret estoneta i amb força equilibri.
Definitivament no vull fer un pas enrera en el tema dormir... ara no dorm perfecte però rondinant 5' al final, amb el xumet i el nino, ho fa tot sol. El canvi és que ara es queda esperant dret a que entri a l'habitació i de moment no se qunata estona estarà fent-ho (una de vosdaltres ha dit 1 hora!!??) Per la nit està tan cansat que mentre li dono el bibe es mig dorm i és més fàcil, el que costa és la migdiada, aviam com ho portem.
També em preocupa que al gener comença a la llar d'infants...com ho faran allà? Els hi hauré de preguntar, se que estaran acostumats a tot...però jo no, que m'ho expliquin si us plau!
Definitivament no vull fer un pas enrera en el tema dormir... ara no dorm perfecte però rondinant 5' al final, amb el xumet i el nino, ho fa tot sol. El canvi és que ara es queda esperant dret a que entri a l'habitació i de moment no se qunata estona estarà fent-ho (una de vosdaltres ha dit 1 hora!!??) Per la nit està tan cansat que mentre li dono el bibe es mig dorm i és més fàcil, el que costa és la migdiada, aviam com ho portem.
També em preocupa que al gener comença a la llar d'infants...com ho faran allà? Els hi hauré de preguntar, se que estaran acostumats a tot...però jo no, que m'ho expliquin si us plau!
Gloria, de veritat no t'agobiis, pensa realment quin mal es pot fer al bressol, un coco? Potser et sona greu, pero es la manera que aprengui tambè, no podem estar vigilant constantment perque en els cocos tambè esta la manera que aprengui com s'ha de fer i aguantar l'equilibri. Relaxa't i no estiguis tant pendent dona!
A l'escola bressol del Quim els possen amb màrfegues, el que s'esta estirat be, el que no, doncs normalment la senyoreta li possa la ma al cul i el fa estar mes o menys quiet, si no fes la migdiada i estigues molestant als altres nens, doncs el treurien de la classe i el tindrien jugant a un altre lloc. Pero et dic el mateix, no t'agobiis ara per el que passara d'aqui un mes, que en un mes els nens canvien mooooolt.
A l'escola bressol del Quim els possen amb màrfegues, el que s'esta estirat be, el que no, doncs normalment la senyoreta li possa la ma al cul i el fa estar mes o menys quiet, si no fes la migdiada i estigues molestant als altres nens, doncs el treurien de la classe i el tindrien jugant a un altre lloc. Pero et dic el mateix, no t'agobiis ara per el que passara d'aqui un mes, que en un mes els nens canvien mooooolt.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |