Ajuda!!!Es desperta molts cops per la nit!
Ajuda!!!Es desperta molts cops per la nit!
Hola a tothom!!
Us volia comentar el cas del meu nen a veure què us sembla....la veritat és que el meu marit i jo estem desesperats!
Tenim un nen de 10 mesos que dormia super bé (unes 9-10 hores seguides sense dir ni mu).....i ara de sobte des de fa unes 3 setmanes es desperta unes 4-6 vegades cada nit ploriquejant...
No sé si té gana, fred o calor, però he provat de fer-ho tot i no es soluciona el problema.....això sí, si el porto al nostre llit dorm tota la nit sense ni bellugar-se (nosaltres no hem fet collit mai, per tant tampoc entendria que volgués dormir amb nosaltres).
No sé què fer....estem esgotats!
A algú li ha passat el mateix?És una cosa passatgera?Què opineu del meu cas?
Moltes gràcies!!
Us volia comentar el cas del meu nen a veure què us sembla....la veritat és que el meu marit i jo estem desesperats!
Tenim un nen de 10 mesos que dormia super bé (unes 9-10 hores seguides sense dir ni mu).....i ara de sobte des de fa unes 3 setmanes es desperta unes 4-6 vegades cada nit ploriquejant...
No sé si té gana, fred o calor, però he provat de fer-ho tot i no es soluciona el problema.....això sí, si el porto al nostre llit dorm tota la nit sense ni bellugar-se (nosaltres no hem fet collit mai, per tant tampoc entendria que volgués dormir amb nosaltres).
No sé què fer....estem esgotats!
A algú li ha passat el mateix?És una cosa passatgera?Què opineu del meu cas?
Moltes gràcies!!
Re: Ajuda!!!Es desperta molts cops per la nit!
Carrega't de paciència que és normal. És una fase, que pot durar més o menys, però que passa.
La son és un procès maduratiu com el caminar o el parlar, no se n'aprén. Els adults sabem enllaçar aquests despertars nocturns sense gairebé desvetllant-nos, però els nens petits (menors de 3-4 anys) no ho saben fer i quan es desvetllen no saben conciliar el son un altre cop i per aixó us reclama. Es desperta sol, enmig de la foscor i la quietud de la nit i us necessita per tenir consol i seguretat.
A mi em va passar exactament el que expliques (la nena era un pèl més gran, passava de l'any) i el que vaig fer simplement va ser acompanyar-la cada nit en aquest procès. Hi havia nits que només amb la pipa n'hi havia prou, d'altres amb una mica de llet calenta i d'altres amb collit. Fins que als 2 anys i mig (més o menys) ho va deixar de fer, d'un dia per l'altre.
I no pateixis en si ara el nen vol dormir amb vosaltres, quan mai heu fet collit. La nena fa més collit ara que quan era bebé i ella sap que sempre té el llit dels papes per quan vulgui... Només vol el vostre contacte, sentir seguretat i protecció i qui millor que la mare i el pare...
Molta paciència i molts ànims.
La son és un procès maduratiu com el caminar o el parlar, no se n'aprén. Els adults sabem enllaçar aquests despertars nocturns sense gairebé desvetllant-nos, però els nens petits (menors de 3-4 anys) no ho saben fer i quan es desvetllen no saben conciliar el son un altre cop i per aixó us reclama. Es desperta sol, enmig de la foscor i la quietud de la nit i us necessita per tenir consol i seguretat.
A mi em va passar exactament el que expliques (la nena era un pèl més gran, passava de l'any) i el que vaig fer simplement va ser acompanyar-la cada nit en aquest procès. Hi havia nits que només amb la pipa n'hi havia prou, d'altres amb una mica de llet calenta i d'altres amb collit. Fins que als 2 anys i mig (més o menys) ho va deixar de fer, d'un dia per l'altre.
I no pateixis en si ara el nen vol dormir amb vosaltres, quan mai heu fet collit. La nena fa més collit ara que quan era bebé i ella sap que sempre té el llit dels papes per quan vulgui... Només vol el vostre contacte, sentir seguretat i protecció i qui millor que la mare i el pare...
Molta paciència i molts ànims.
Hola,
a nosaltres ens passa el mateix. Però amb un problema afegit, que si el posem al nostre llit, es continua despertant igual. Tot i que és més còmode posar-li la pipa, acurrucar-lo cap a mi, donar-li pit....
Espero doncs, que li passi ben aviat, ja que a més de dia també està força irritable!!
Pobret. Tot i que a les nits em faci emfadar... me l'estimo més cada dia!
a nosaltres ens passa el mateix. Però amb un problema afegit, que si el posem al nostre llit, es continua despertant igual. Tot i que és més còmode posar-li la pipa, acurrucar-lo cap a mi, donar-li pit....
Espero doncs, que li passi ben aviat, ja que a més de dia també està força irritable!!
Pobret. Tot i que a les nits em faci emfadar... me l'estimo més cada dia!
- Alesta
- :: zebra

- Entrades: 1034
- Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
- Ubicació: Al peu del Montseny
Noies, i no seran les dentetes? Quan us he llegit és el primer que m'ha vingut al cap... Jo no he tingut aquest problema, però un parell d'amigues han "patit" les dentetes dels seus peques així...
De totes maneres jo sóc més del parer de la neuetes i com que el son és un procés i ells han d'aprendre a enllaçar les diferents fases, és normal que, a mida que van adquirint noves fases del son es vagin despertant més, fins que arriba un bon dia en que aprenen a enllaçar-les...
Bé, molta paciència!
De totes maneres jo sóc més del parer de la neuetes i com que el son és un procés i ells han d'aprendre a enllaçar les diferents fases, és normal que, a mida que van adquirint noves fases del son es vagin despertant més, fins que arriba un bon dia en que aprenen a enllaçar-les...
Bé, molta paciència!

El bloc de la peke: http://lapetitasuricatilla.blogspot.com

El bloc de la nostra aventura: http://elviajedemimaternidad.blogspot.com
- ursulxunxa
- :: granota

- Entrades: 206
- Membre des de: dc. jul. 21, 2010 1:26 pm
xaan, paciència
Coincideixo amb el què t'ha dit la neuetes.
El meu té 7 mesos i esdeperta moltíssims cops. Li dono pit intento que no es desvetlli gaire per tal que es torni a adormir ben aviat. Com ja t'han dit són fases i s'han d'anar passant i anar-los acompanyant amb tot el carinyo.
Coincideixo amb el què t'ha dit la neuetes.
El meu té 7 mesos i esdeperta moltíssims cops. Li dono pit intento que no es desvetlli gaire per tal que es torni a adormir ben aviat. Com ja t'han dit són fases i s'han d'anar passant i anar-los acompanyant amb tot el carinyo.
Tinc coses que ja no faig servir per a vendre (robeta i altres):
https://plus.google.com/u/0/109507779799288343021/posts
https://plus.google.com/u/0/109507779799288343021/posts
Nosaltres estem igual
.
La nostra nena té ara 9 mesos i havia dormit súper bé (9-10 hores seguides) fins començar l'escola bressol el mes de setembre. No sé si serà que vol més mama, o que li han de sortir les dents, o... però la veritat és que cada nit es desperta 5-6 vegades i jo començo a estar feta pols.
Edito per dir que nosaltres també hem intentat que dormís al nostre llit i res de res
.La nostra nena té ara 9 mesos i havia dormit súper bé (9-10 hores seguides) fins començar l'escola bressol el mes de setembre. No sé si serà que vol més mama, o que li han de sortir les dents, o... però la veritat és que cada nit es desperta 5-6 vegades i jo començo a estar feta pols.
Edito per dir que nosaltres també hem intentat que dormís al nostre llit i res de res
Moltes gràcies a totes per les respostes!! Encara que sembli de "tontos", saber que li passa a més gent em consola!jajaja.
Aquesta nit passada ja no s´ha despertat!! A veure què passa avui!:)))
Potser si que són etapes que passen i hem de tenir paciència....a mi el que em preocupava era que no li passés alguna cosa i jo no ho sapigués veure. En fi, ja us aniré explicant com anem.....és que el tema de la son em sembla tant important....
Aquesta nit passada ja no s´ha despertat!! A veure què passa avui!:)))
Potser si que són etapes que passen i hem de tenir paciència....a mi el que em preocupava era que no li passés alguna cosa i jo no ho sapigués veure. En fi, ja us aniré explicant com anem.....és que el tema de la son em sembla tant important....
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
Vosaltres mateixos heu trobat la solució... si al vostre llit dorm bé, doncs és que potser quan es desperta us troba a faltar, o no li agrada estar sol... Per tant, encara que fins ara no hagi fet collit, potser ara en vol fer i tots contents.
El llibre de la Rosa Jové "dormir sin lágrimas" explica molt bé les fases del son dels infants... val la pena llegir-lo!
El llibre de la Rosa Jové "dormir sin lágrimas" explica molt bé les fases del son dels infants... val la pena llegir-lo!
a mi tambè em consola saber que a més gent li passa!
Nosaltres hem obtat per fer collit quan es desperta, i això que nosaltres quasibé no l'hem fet.
Nosaltres hem obtat per fer collit quan es desperta, i això que nosaltres quasibé no l'hem fet.
Holaaa!! Una costa..El meu peque té 5 mesos i nomes menja pit...bé..ara he començat amb la fruita pero poc a poquet i mai m'ha dormit més de 4 hores seguides. Es desperta moltissims cops i a vegades només vol la pipa i a vegades fem collit i s'adorm...voldria saber quan van començar els vostres peques a dormir 9 hores seguides i si auqestes 9 hores eren amb pit o ja els hi donaveu bibi.
Gracies!!!! Nenes és que tinc molta sooon nenes...vaig arrastrada tot el dia!!
Muaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaks
Gracies!!!! Nenes és que tinc molta sooon nenes...vaig arrastrada tot el dia!!
Muaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaks

- sandrajuli

El meu va començar a dormir 9 hores seguides als 3 anys, quan va deixar el pit a la nit...
Però fent collit no dorms més? Jo donava pit adormida...
Ànims!
Però fent collit no dorms més? Jo donava pit adormida...
Ànims!
- Alesta

La meva està a punt de fer els 19 mesos i MAI ha dormit 9 hores seguides, però jo ni m'entero de quan em desperto... potser són 2 o 3 o 4 cops per nit, però vaja, com que dormim en sidecar quan es desperta li dono teta i m'adormo a l'instant...
Com ho fas tu? poses al nen al seu llit i quan es desperta el passes al teu llit i seguiu així tota la nit? Si és així, potser et desvetlles al haver d'aixecar-te per agafar-lo?
No sé, però pel que dius, si es desperta cada 4 hores, no es deu despertar més de 3 o 4 cops en una nit, no? si estàs tan cansada, vols dir que no serà per altres coses i no només per no dormir seguit? o es desperta més vegades? No sé, només és una idea...
Com ho fas tu? poses al nen al seu llit i quan es desperta el passes al teu llit i seguiu així tota la nit? Si és així, potser et desvetlles al haver d'aixecar-te per agafar-lo?
No sé, però pel que dius, si es desperta cada 4 hores, no es deu despertar més de 3 o 4 cops en una nit, no? si estàs tan cansada, vols dir que no serà per altres coses i no només per no dormir seguit? o es desperta més vegades? No sé, només és una idea...

Gràvies pels ànims sandrajuli!!!!
Alesta nono encara no treballo...però bueno ja veig que paciència i na fent!!! Ja dormirem més endavaaant
Alesta nono encara no treballo...però bueno ja veig que paciència i na fent!!! Ja dormirem més endavaaant

- sandrajuli

haha! em sap greu donar-te tan pocs ànims... potser en el vostre cas és diferent!
però per si de cas, pensa que jo he estat 3 anys així i agafant-ho bé, no hi ha problemes de cansament. Cal estar mentalitzat i com heu dit, si te'l poses a prop, no cal despertar-se per donar-li teta!
però per si de cas, pensa que jo he estat 3 anys així i agafant-ho bé, no hi ha problemes de cansament. Cal estar mentalitzat i com heu dit, si te'l poses a prop, no cal despertar-se per donar-li teta!
ostres, anava a obrir un post similar!!! el Francesc cada cop allargava més els despertars, fent 7 i 8 hores seguides, però des de que ha començat a la llar d'infants...pas enrera ben gran. O sigui, que ara es desperta 3 cops quan ja només fèia 1 o ens casos excepcionals 2! Les dents no són, un parell de nits veient que es tocava molt les dents li vem donar apiretal i es va despertar igual. El tema és que per la nit li costa conciliar el son però durant el dia no massa!!! Durant el dia el posem al bressol amb el seu nino amb música uns minuts i als 5 o 10' pujo a la seva habitació, el poso panxa avall i amb 4 copets al cul...crujit!! Ja firmo que les nits siguin així.... aviam si és passatger per totes, noies!
Ei Gloria, el meu peque encara no ha començat la llar d'infants però ja t'ho diré quan comenci, de moment amb pit es desperta 2/3 cops cada nit...però com m'han dit per aquí dalt paciència!!!
La pediatra ens va dir q intentessim no donar-li el pit quan es despertés però donantli tarda 5 minuts en adormir-se si no li dono no s'adoooorm!!!!! així que....nem fent així!!!!
La pediatra ens va dir q intentessim no donar-li el pit quan es despertés però donantli tarda 5 minuts en adormir-se si no li dono no s'adoooorm!!!!! així que....nem fent així!!!!

Hola a totes! El meu nen té 10 mesos i jo començo a estar realment desesperada. Quan tenia 3 mesos dormia des de les 8-9 fins les 3-4 d'una tirada, però ara fa una temporada que mama cada hora,i per tant no dormo més d'una hora seguida. Si tinc la sort de tenir-lo dormint a les 9, a mig sopar ja tornem a estar amb el pit. Estic esgotada. Alguna vegada he intentat no donar-li el pit quan es desperta, i ha estat un drama. Tenim el bressol en sidecar des de sempre, però passa la major part de la nit al nostre llit. 2, 3 o 4 vegades a la nit ho portava amb dignitat, però ara no descansem ni ell ni jo. I abans queia planxat amb el pit de seguida, però ara moltes nits li costa adormir-se i acaba anant a dormir tard, i a les 7 del matí ja el tinc en peu. Crec que dorm massa poc per l'edat que té.
Segueix el mateix patró que la seva germana gran, i amb ella vam acabar al metge quan tenia dos anys per un cas d'insomni infantil de llibre. A ella li vam poder explicar, amb dos anys, que era gran i que dormiria sola, i ho va pillar de seguida, però el Pau té 10 mesos.
El biberó no el vol ni veure (fa uns mesos sí que se'n prenia algun si jo no hi era), i la pipa li costa agafar-la.
Alguna idea?
Segueix el mateix patró que la seva germana gran, i amb ella vam acabar al metge quan tenia dos anys per un cas d'insomni infantil de llibre. A ella li vam poder explicar, amb dos anys, que era gran i que dormiria sola, i ho va pillar de seguida, però el Pau té 10 mesos.
El biberó no el vol ni veure (fa uns mesos sí que se'n prenia algun si jo no hi era), i la pipa li costa agafar-la.
Alguna idea?
- Alesta

Ostres mandarina, em sap greu que ara estigui així el Pau... segur que ja heu provat de tot, però què tal la rutina d'anar a dormir, com la porteu? heu canviat alguna cosa últimament en el seu entorn? està fent algun canvi important (p.ex aprendre a gatejar o a caminar o...)? (a la meva li passaven molt aquestes coses quan havia de fer una avançada important, i encara li passa!!!) Has canviat alguna cosa en la teva dieta que pugui influir en la lleteta? Com està el Pau la resta del dia? està content i tranquil o irritable i malhumorat?
No sé, però t'has llegit el llibre de la Rosa Jové? Està molt bé perquè t'explica com és el son infantil i com va evolucionant i et dóna alguna guia per tal que cadascú adapti algunes tècniques segons el seu cas personal... Nosaltres, desesperats com estàvem perquè des del principi que no dormia, vam arribar a fer taules de son (abans de llegir el llibre i tot!!!jeje) i vam veure que sí que dormia les hores que necessitava però que ho feia molt mal repartit i clar, ens vam dedicar a intentar concentrar les hores d eson quan a nosaltres ens semblava que havia de dormir més... (però cada cas és diferent!!! potser el teu no té res a veure¿?)
Ai, potser no et serveix de res tot això i ja t'ho havies plantejat tot... bé, espero haver-te ajudat ni que sigui una miqueta!!!
No sé, però t'has llegit el llibre de la Rosa Jové? Està molt bé perquè t'explica com és el son infantil i com va evolucionant i et dóna alguna guia per tal que cadascú adapti algunes tècniques segons el seu cas personal... Nosaltres, desesperats com estàvem perquè des del principi que no dormia, vam arribar a fer taules de son (abans de llegir el llibre i tot!!!jeje) i vam veure que sí que dormia les hores que necessitava però que ho feia molt mal repartit i clar, ens vam dedicar a intentar concentrar les hores d eson quan a nosaltres ens semblava que havia de dormir més... (però cada cas és diferent!!! potser el teu no té res a veure¿?)
Ai, potser no et serveix de res tot això i ja t'ho havies plantejat tot... bé, espero haver-te ajudat ni que sigui una miqueta!!!

Hola mandarina!! Jo també et diria lo que diu l'Alesta dels hàbits abans d'anar a dormir...pero suposo que ja ho deus fer tot!! Jo sempre faig més o menys el mateix i ara fa 2 dies que em dorm de 9 a 12 i després de 12 a 5..i ja a les 7 es desperta....però de 12 a 5 descanso per fi una miqueta....ufff aquests petits...jijij 

Hola, el meu nen te once mesos i tambe es segueix despertant per la nit a mes le estant sortint tres dents ahora i esta molt neguitos..
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 22 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

,Magar