despertar-los o no??
despertar-los o no??
Bon dia;
Sempre he sentit dir que els nens que dormen poc a la nit no han de dormir molt durant el dia perquè així estan més cansats a la nit i dormen més. El meu fill petit es desperta sovint a la nit i no se si despertar-lo quan dorm durant el dia. Ell normalment dorm al matí durant 1-2 hores, al migdia una altra estoneta i després a mitja tarda ( aquesta no sempre i si dorm intento que no sigui molta estona).
Trobeu que l'he de despertar?? Dorm molt??? Què en penseu??
Moltes gràcies
Sempre he sentit dir que els nens que dormen poc a la nit no han de dormir molt durant el dia perquè així estan més cansats a la nit i dormen més. El meu fill petit es desperta sovint a la nit i no se si despertar-lo quan dorm durant el dia. Ell normalment dorm al matí durant 1-2 hores, al migdia una altra estoneta i després a mitja tarda ( aquesta no sempre i si dorm intento que no sigui molta estona).
Trobeu que l'he de despertar?? Dorm molt??? Què en penseu??
Moltes gràcies

Re: despertar-los o no??
Ter10, una pregunta: quan es desperta de nit, es desvetlla o es torna a adormir fàcilment? La Laia mai no ha dormit tirades molt llargues de nit (en les seves fases més bones, ha fet alguna tirada de sis hores, però això ha sigut dos dies comptats en nou mesos), però quan noto que es remou molt, intento oferir-li el xumet i, si això no serveix, li ofereixo el pit i es torna a quedar ben adormida. He de dir que fem collit i, per tant, m'és molt fàcil notar si es regira. T'ho dic perquè, si és així, jo no el despertaria pas de dia. Passen fases (almenys així ho ha fet la meva petita), i potser d'aquí a un mes gairebé no et dormirà gens de dia... Jo de tu aprofitaria!
Ara, si el tema és que de nit es desvetlla i passeu els dos la nit en vetlla, ja no et puc aconsellar, ho sento!
Salut!
Ara, si el tema és que de nit es desvetlla i passeu els dos la nit en vetlla, ja no et puc aconsellar, ho sento!
Salut!
Penso que el teu fill de 6 mesos es desperti durant la nit és absolutament normal per l'edat que té, independentment de si dorm més o menys durant el dia.
Quan són tant petits no saben encadenar les diferents fases del son i es van despertant.
La meva opció, en aquestes edats, era no despertar el meu fill. Com que ell solet va anar regulant una mica els horaris, en el sentit de fer una tirada llarga a la nit (amb varis despertars) i algunes migdiades durant el dia, doncs dormia quan tenia son i punt.
Ara que ha d'anar al cole sí que el desperto, al matí per anar-hi, i també si allarga massa la migdiada perquè sinó va a dormir massa tard i llavors al matí té molta son, però té 2 anys i mig, i si no fos per això, tampoc el despertaria.
Quan són tant petits no saben encadenar les diferents fases del son i es van despertant.
La meva opció, en aquestes edats, era no despertar el meu fill. Com que ell solet va anar regulant una mica els horaris, en el sentit de fer una tirada llarga a la nit (amb varis despertars) i algunes migdiades durant el dia, doncs dormia quan tenia son i punt.
Ara que ha d'anar al cole sí que el desperto, al matí per anar-hi, i també si allarga massa la migdiada perquè sinó va a dormir massa tard i llavors al matí té molta son, però té 2 anys i mig, i si no fos per això, tampoc el despertaria.
Hola!
Jo et recomenaria que llegissis aquest llibre sobre les migdiades en nens desdel neixament fins els 6 anys. A mi em va anar molt bé per a millorar el son nocturn. Principalment recomana, observar l'infant i oferir-li la possibilitat de dormir quan té son, aconseguir migdiades regulars i a ser possible de mínim 1 hora i establir rutines per les migdiades així com per abans d'anar a dormir. Segons he llegit sobre el son, commés descansats van els nens a dormir més relaxats estan i més bé dormen. O sigui, que despertar-los, no crec que sigui una bona opció i menys sent tan petit (entenc que té 6 mesos per la resposta anterior,tot i que tu no en dius l'edat).
Mira, el llibre és aquest; jo vaig agafar-lo a la biblioteca!!!
http://dormirsinllorar.com/shop/la-sies ... ntley.html
Aquesta autora: Elisabeth Pantley també té més llibres sobre el son que sonen pautes per a millorar-lo.
Jo et recomenaria que llegissis aquest llibre sobre les migdiades en nens desdel neixament fins els 6 anys. A mi em va anar molt bé per a millorar el son nocturn. Principalment recomana, observar l'infant i oferir-li la possibilitat de dormir quan té son, aconseguir migdiades regulars i a ser possible de mínim 1 hora i establir rutines per les migdiades així com per abans d'anar a dormir. Segons he llegit sobre el son, commés descansats van els nens a dormir més relaxats estan i més bé dormen. O sigui, que despertar-los, no crec que sigui una bona opció i menys sent tan petit (entenc que té 6 mesos per la resposta anterior,tot i que tu no en dius l'edat).
Mira, el llibre és aquest; jo vaig agafar-lo a la biblioteca!!!
http://dormirsinllorar.com/shop/la-sies ... ntley.html
Aquesta autora: Elisabeth Pantley també té més llibres sobre el son que sonen pautes per a millorar-lo.
Depèn de l'edat, j oamb el meu de 3 anys si que si els caps de setmana les migdiades les fa un pèl més llargues (entre setmana a l'escola 1h) per tant li deixo màxim 2 hores al finde.
A la petita el que ella vulgui.
A la petita el que ella vulgui.
el meu té 30 mesos i no el desperto mai, ni que s'adormi a les 6 o les 7 de la tarda...i dorm 1 o 2 hores...normalment ja fa nit fins l'endemà al matí despertant-se un o 2 cops per bibis...com més dormen més son tenen diuen...però jo no el desperto....si he d'estar feins a la 1 perquè esta despert m'hi estic i si es lleva a les 7 del matí també per tant i mes el teu que es tant petitó...
El meu fill farà 11 mesos, al mati s'adorm al cotxet mentres anem a passejar, dorm 1h, despres de dinar dorm 2h i a la tarda no dorm, a la nit va a dormir tard, fem collit perque a la cuna no hi ha manera que s'adormi.
Aixi que jo si dorm no el despertaria.
Aixi que jo si dorm no el despertaria.
Com ja t'han comentat, jo no el despertaria. La meva filla té 6 mesos I això dels despertars nocturs ha passat diferents èpoques, però jo crec que es normal ells passen per molts canvis I això altera en el ritme de son.
La meva nena Quan no ha dormit migdiades suficients a la nit a part d'estar molt pesada Li costa + conciliar el son. Si durant el día ha dormit el que ella ha volgut a la nit esta + tranquila I també dorm millor.
Jo no la desperto Mai I hi ha dies que dorm + migdiades o son + llargues k altres però jo procuro no interrompre-la mai... Pensó k si algún día dorm + s xk ho necessita, el cos es intel-ligent si reclama son es xk necessita reposar energía...
Trobo k es massa petita x adoptar horarios rigorosos... D fet aixó dels horaris s + per organizació dels adults...
La meva nena Quan no ha dormit migdiades suficients a la nit a part d'estar molt pesada Li costa + conciliar el son. Si durant el día ha dormit el que ella ha volgut a la nit esta + tranquila I també dorm millor.
Jo no la desperto Mai I hi ha dies que dorm + migdiades o son + llargues k altres però jo procuro no interrompre-la mai... Pensó k si algún día dorm + s xk ho necessita, el cos es intel-ligent si reclama son es xk necessita reposar energía...
Trobo k es massa petita x adoptar horarios rigorosos... D fet aixó dels horaris s + per organizació dels adults...
- ginko biloba
- :: rateta

- Entrades: 192
- Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm
D'acord amb el que ja s'ha comentat. La meva avia deia: "-La son, crida la son.". I jo penso que és veritat. Les poques vegades que el meu fill no ha dormit el que ha volgut durant el dia, a la nit no ha suposat que dormís més, sino el contrari. Estava neguitós i li costava dormir. Deixa'l que dormi de forma regular i segur que poc a poc anirà agafant el ritme.
Moltes gràcies noies per contestar!!!
Jo també penso que la son crida a la son i la veritat és que durant el matí i el migdia dorm el que vol, però de vegades he de sortir a portar o buscar el gran del cole i tot i que intento que no es desperti quan l'agafo per marxar es desperta...pobret em fa una pena....i suposo que aleshores ja li he trencat el son
També és veritat que si alguna tarda no ha dormit el suficient està més neguitós i li costa molt agafar el son. Per exemple ahir el vaig haver de despertar a les 4 per anar a buscar el gran i ja no va dormir fins les 9...doncs aquesta nit s'ha despertat cada hora
Aquestes vacances de nadal que no tindrem uns horaris fixes faré el que em dieu...el deixaré dormir el que vulgui a veure si la cosa millora

Jo també penso que la son crida a la son i la veritat és que durant el matí i el migdia dorm el que vol, però de vegades he de sortir a portar o buscar el gran del cole i tot i que intento que no es desperti quan l'agafo per marxar es desperta...pobret em fa una pena....i suposo que aleshores ja li he trencat el son
També és veritat que si alguna tarda no ha dormit el suficient està més neguitós i li costa molt agafar el son. Per exemple ahir el vaig haver de despertar a les 4 per anar a buscar el gran i ja no va dormir fins les 9...doncs aquesta nit s'ha despertat cada hora
Aquestes vacances de nadal que no tindrem uns horaris fixes faré el que em dieu...el deixaré dormir el que vulgui a veure si la cosa millora

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 20 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |