El "pla pare"

Els hàbits de dormir.
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

El "pla pare"

EntradaAutor: novella » dt. juny 25, 2013 9:26 pm

Hola marones, a veure si em podeu aconsellar. El meu petit va cap als 9 mesos i MAI ha dormit bé. Normalment es desperta cada 2 hores o inclús menys. Nosaltres fem tot el què podem: migdiades sagrades, rutina i relax abans de dormir, fem collit...però després de tants mesos dormint poc, començem a anar molt cansats, sobretot jo! La veritat és que el xic continua fent pit i a la nit s'hi estaria tota l'estona! Hi va haver un temps que mamava i es deixava anar i de seguida ens adormiem els dos, però ara no, i jo em desvetllo i al final dormo poquíssim i incòmode (de dormir de costat, braç aixecat...agafo uns mals d'esquena!).
Una amiga em va comentar que la seva filla va començar a dormir millor quan li va fer destete nocturn (li va fer als 8 mesos) i de dia, continuava amb el pit. Em va parlar del "pla pare" i de com durant uns dies va ser el pare qui atenia a la nena en els despertars, bressolant-la, cantant-li, mimant-la... Fins que la nena va deixar de demanar el pit. Segons diu, va ser deixar de demanar el pit i reduir considerablement els despertars!! Algú més ho ha provat? Funciona? Perquè amb el meu home ens estàvem plantejant fer-ho a l'agost, aprofitant que estarem de vacances...però també tinc dubtes...no vull fer-li passar malament al meu fill, ni que senti que no estic allà per donar-li el que demana...aisss...la son és tan mala consellera! I és tant temptadora la idea de dormir una mica més!! Necessito el vostre consell marones! I les vostres experiències!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: El "pla pare"

EntradaAutor: Alehop » dt. juny 25, 2013 9:55 pm

Jo ho vaig fer, desesperada, quan el Nico tenia 9 mesos. Em va coincidir amb una època de moltissima feina i moltissim estrès i no podia amb tot...li vaig proposar a l'Alehopman provar-ho durant una setmana...i va funcionar.

El primer dia van ser al voltant de 5 despertars: quan el petit es va despertar per primer cop, ell se'l va ficar al llit i jo vaig marxar a l'habitacio de la nostra filla gran, a l'altre llit. No li va costar gens adormir-se al costat del seu pare. La veritat es que vam flipar tots dos, perque costava moltissim que es tornes a dormir i es lassava hores enganxat al pit, neguitos...

Passada la setmana es despertava un o dos cops com a molt cada nit i en teniem prou amb anar (el seu pare o jo), acaronar-lo, tocar-lo i es tornava a quedar fregit...

A nosaltres ens va funcionar molt be...jo sí recomano provar-ho...ànims!!!
lluna80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 1:25 pm

Re: El "pla pare"

EntradaAutor: lluna80 » dc. juny 26, 2013 6:58 am

Jo també ho vaig fer quan la nena tenia 9 mesos i jo havia de començar a treballar.
Li va costar una mica al principi i plorava moooolt, pero mica en mica es va anar acostumant i va començar a dormir millor!
Durant el dia seguíem fent pit i perfecte!
jambina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

Re: El "pla pare"

EntradaAutor: jambina » dc. juny 26, 2013 10:00 am

Jo recomano el llibre el sueño del bebe sin lagrimas d'Elizabeth Pantley. L'autora mare de quatre fills i que ha fet collit i teta amb tots, amb el petit es va trobar com tu, que la tenia esgotada a la nit i va anar provant cosetes per anar allargant les tirades de son. Al llibre explica molts trucs i a mi em va anar bé, ara no és una cosa ràpida que amb una setmana ho acosnegueixis, és paciència. mira dos trucs que diu són:
- Moltes vegades es desperten i no caldria adormir-lo al pit. Ella proposa d'esperar-se una mica si encara no plora i només fa sorollets, aviam si es torna a adormir sol, li pots fer ssshhhhh. Que no funciona? doncs al pit i a la propera ho tornes a provar. També proposa que si feu collit que sigui el pare qui el tingui al costat i li faci shhhhh o el què li sembli, i si no funciona, doncs al pit...
- Per anar acostumant-lo a que no s'adormi al pit, quan està mamant i ja està acabant, posar-li el dit per desenganxar-lo. que torna a buscar el pit? li ofereixes. i ho proves al cap de 10', aviam si cola... Al principi li treuràs que ja dorm segurement, però cada vegada li aniràs traient abans fins que vagi aprenent a afagar el son fora del pit...
ÉS un mètode llarg però a mi em va anar bé.
Si t'interessa pots buscar el llibre a alguna biblioteca i el fulleges...
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: El "pla pare"

EntradaAutor: rundi » dc. juny 26, 2013 9:53 pm

Jo ho fet amb els dos i funciona.
Fins els 9 mesos he fet collit amb el petit. Al final.no dormíem cap dels dos i jo estava molt esgotada.
Fa unes setmanes el pare va començar a atendre'l ell per les nits. Jo tenia molt clar que si demanava pit no li negaria ni una vegada. Ell quan vol pit busca la teta, encara que sigui al pare. I no, no ho ha fet.
Des de que l'atén ell dorm quasi del tirón i fins les 6:30 o 7h no demana teta.
Estem molt més descansats de millor humor i durant el dia també dorm millor.
T'ho recomano totalment.
No dormir és un infern.
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: El "pla pare"

EntradaAutor: pirene1979 » dj. juny 27, 2013 9:37 am

Hola,

Aquí una veu discordant! Nosaltres vam fer la mateixa jugada amb la gran quan tenia 16 mesos: durant un mes sencer només la va atendre el pare quan es despertava a la nit. I sí, va deixar de demanar pit, però no va deixar de despertar-se ni de demanar que estiguéssim per ella. No va ser fins gairebé 6 mesos més tard que va començar a fer nits senceres, després de vàries setmanes, cap als 21 mesos, despertant-se i desvetllant-se més que mai.

Cal dir que entre tot això jo em vaig tornar a quedar embarassada, quan ella tenia 18-19 mesos, i que cap als 21-22 es va deslletar del tot, just quan jo entrava al segon trimestre. Per tant, el que va coincidir en el temps va ser el deslletament total i les primeres nits d'una tirada. El deslletament nocturn ens va servir només per poder repartir-nos entre dos la responsabilitat de les nits (la qual cosa ja és un punt, però no una solució miraculosa a la son endarrerida).

Per cert, cal tenir en compte també que pot haver-hi passes enrere: després de quatre o cinc mesos dormint seguit gairebé sempre, quan va nèixer la petita van tornar els despertars de la gran, com a mínim un cop. Llavors tenia 27 mesos. Ara que la petita ja té 7 mesos i la gran 34, torna a dormir seguit (la petita és una altra història, és clar...).

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::