Maleït Mètode Estivill

Els hàbits de dormir.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Clara13 » dt. jul. 28, 2015 7:33 am

El meu petitó ja té gairebé un any. Els primers mesos van ser durs, no ho negaré (despertars cada hora i mitja dia i nit, durant mesos...terrible), però com deia en un post anterior, tot passa. Les nits encara no són del tiron, molts cops es desperta i inclús es desvetlla a les 3 del mati fins les 5 (em llevo a les 6 per anar a treballar), o sigui que hi ha vegades que és de bogos, però en general dorm bé. El que vull dir és que tot té el seu procés evolutiu, cada nen és un món i porta un ritme molt concret, al que des de el meu punt de vista ens hi hem d'adaptar, i no al revés. Els nens no molesten a propòsit, ho fan per que tenen una necessitat que cal cobrir però sovint aquesta necessitat no es vol correspondre al nostre ritme de vida, o no volem resignar-nos a perdre determinades comoditats. A dia d'avui, continuem fent collit però el meu peque és cada cop més autònom. S'adorm al cotxe, al cotxet, al llit, on sigui...sol i sense protestar. Altres vegades si necessita el pit o si vol adormir-se amb cançons, doncs es fa, i tan feliços.... No sé, suposo que depén de l'enfoc que cada mama doni a la seva manera de criar, jo penso que un bebé et transforma de tal manera que tu mateixa et vas adaptant i vas trobant els mètodes més adequats per fer la vostra vida millor i que al final, tot i el desgast, les coses sempre van millorant.
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: pesoleta314 » dg. ago. 02, 2015 9:02 am

Molt d'acord amb la Clara i la Kabbisa!

A mi em sap greu que em diguin que no l'he acostumada bé o que no ho he intentat prou. Cada nen és com és; si a tots els anés bé el mateix ja hauria escrit un llibre i m'hauria forrat! Ma filla ha tingut èpoques que ens hem estat 2-3 hores per adormir-la, èpoques que en 10 minuts estava KO, èpoques en què es despertava cada 45 minuts; èpoques en què ha dormit del tirón... Nosaltres l'hem intentada "acostumar" al nostre ritme de vida, he provat mil i un invents... i va començar a dormir millor el dia en què em vaig deixar de tanta teoria i vaig escoltar-la a ella. I, tot i així, són tan canviants... fins fa dos dies s'adormia a les fosques, en braços i prou. Ara fa uns dies que plora desconsoladament i l'únic que la calma és que li canti (quan mai MAI li he cantat per adormir-la!). A mi m'és igual si em necessita o no per adormir-se, trobo més fotut haver-se de despertar cada hora (motiu pel qual vam estar molts mesos fent collit; jo al principi dormia fatal, però era això o no dormir). Ara dorm al seu bressol tan "panxa", llevat d'alguna nit que ens necessita; no ho qüestiono, si vol dormir amb nosaltres, que hi dormi. Després torna al seu bressol i hi dorm igual.

Ma filla, quan anem a menjar a fora, es porta de forma molt tranquil·la. Es queda asseguda a la trona, menja en silenci, juga ella sola... Jo deia que era perquè li havíem acostumat des del dia 1, fins que em vaig trobar pares que també duien els crios a menjar fora des del dia 1 i els muntaven uns pollos terribles. Va a nens, com tot.

I crec que confonem el concepte "instint" amb el concepte "preferències". L'instint és una cosa que ens ve de dins i ens connecta amb el nostre cantó animal, una cosa que no es raona: quan tens gana, menges; quan tens son, dorms; quan la cria plora, l'atens. Les preferències són raonades, i és una cosa que TU decideixes que ha de prevaldre sobre la resta. No dic que una cosa sigui millor que l'altra, dic que ho estem barrejant.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::