Mètode Elizabeth Pantley

Els hàbits de dormir.
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: pesoleta314 » dc. des. 10, 2014 4:55 pm

Hola!

Tinc una nena de 4 mesos. El primer mes dormia com podia (com quasi tots, suposo) i després va venir una època de dolça bonança en què havia arribat a dormir 8'5 hores d'una tirada, normalment 6-7. Total, que als 3 mesos va tenir un brot de creixement d'aquells de despertar-se cada hora i ja no ha tornat a dormir seguit. Primer es despertava 3 cops a la nit, i fa un parell de setmanes que es desperta cada 1'5-3 hores a tot estirar al principi de la nit (cap al final de la nit pot ser cada 45 minuts)

El cas és que mirant diferents mètodes el que més m'ha agradat i trobo més viable és el de l'Elizabeth Pantley. Busco mares/pares per aquí al fòrum que hagin aplicat el mètode o l'estiguin aplicant i així poder posar coses en comú.



Us explico com vaig jo. Vaig començar fa 7 dies aplicant alguns dels seus consells: la vaig posar a la seva habitació (perquè ens despertàvem mútuament si dormia a prop meu; també he intentat fer collit i ha estat un desastre, jo dormo fatal i ella no para quieta ;(), vaig analitzar els seus horaris per posar una rutina que encaixi amb ella i el seu ritme, vaig posar en pràctica la tècnica de posar-la al llit quan encara no estigui adormida del tot i vaig seguir amb el mètode d'apartar-li el mugró de la boca (que vaig començar a fer jo sense haver llegit res). Amb tres dies vaig aconseguir que s'adormís sense plorar (em muntava uns pollos del mil a l'hora d'anar a dormir) i que en els despertars nocturns només trigués 5 minuts a tornar-la a deixar al bressol mig adormida i s'adormia sola (glòria beneïda, jo que havia fet el passadís de casa durant una hora de rellotge amb la nena en braços), i una primera tanda de dormir de 4 hores! Amb el mugró, al segon o tercer intent ja no el reclamava. Tenint en compte que l'autora diu que no esperis veure canvis en menys de 10 dies, vaig flipar molt.

El problema és que hem marxat de casa un parell de dies pel pont, hem canviat horaris i rutines i... patapam, ja hi tornem a ser. Els dos dies fora, fatal, però al tornar ha estat pitjor! Ara torno a no poder-me-la treure de sobre, només vol pit, plorars a dojo... i estic terriblement esgotada ara mateix.

Com diu l'autora, només hi ha dues maneres d'ensenyar als nens a dormir: plorant o amb temps. Prefereixo amb temps, però que dur que es fa de vegades! I això que al que jo aspiro és a que es desperti 2-3 cops en una nit, amb això seria la més feliç del món!

A veure si hi ha algun altre Pantley-friendly pel fòrum :)
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: kabbisa » dc. des. 10, 2014 6:20 pm

Jo em vai comprar el llibre i vam aplicar coses que hi vaig llegir.
Vaig tenir "sort". Els despertars van reduir-se mooolt (de 1 cada hora-hora i mitja a 4 per nit i per a mi això va ser gloriós, amb una de les primeres coses que vam fer un cop llegida tota aquella part de anàlisi.

Fins llavors sopavem amb ell a taula i anàvem a dormir els tres junts.
Va ser això el que vam canviar. Vam posar-lo a dormir abans de sopar nosaltres, entre 20 i 20:30 i oli en un llum!

El nostre s'adormia ràpid, tant al vespre com en els despertars. El seu problema era que es despertava molts cops.

Després, quan els 4 despertars ja em van començar a semblar molts un altre cop, depenent de l'hora del primer despertar, me'l portava al llit per tenir-lo més a mà.

Això si, sempre es dormia amb mi allà. Primer a la teta, després al "regazo", més endavant al meu costat i ara ja puc començar a estar a l'habitació sense estar tota l'estona tocant-lo.

Sort! Segur que trobes el que li va be a la teva filla ;)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. des. 10, 2014 7:12 pm

Jo en vaig treure també bones idees d'aquest llibre!

Vàrem fer la transició al seu bressol amb moooolta calma (el collit tb era desastrós) i vaig fer el tema del pit.

Ja només el fet de que comencés a dormir al seu bressol va ser un canvi brutal!! Es continuava despertant, però tardava menys wn tornar a dormir-se tot i continuar fent pit.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: catalanna » dj. des. 11, 2014 8:08 am

Al món anglosaxó és famós un mètode que es diu 'the sleep lady''. El llibre es diu 'good night, sleep tight' i no el conec amb profunditat, però en té molt bona premsa i representa que fa dormir els nens sense plorar i respectant la lactància materna. Crec que diu algo com que t'asseguis al seu costat quan el poses a dormir i cada dia posis la cadira una mica més lluny. Us ho dic perquè potser és una opció més...!
Avatar de l’usuari
Karpa
:: granota
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dl. març 07, 2011 4:03 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: Karpa » dj. des. 11, 2014 9:53 am

Hola!!!

Jo tambè ho vaig intentar amb les meves bessones, pero fins ara continuant despertant. Ja ho tenim asumit.

Per cert, tinc el llibre i m'el venc, per si a algú l'ínteresa!!!


Karpa
[/code][/code][/code]Imatge
9 abril TE +
20 abril, 1 eco, SON 2!!!!
5 de maig, 2 eco, ja fan 2 cm.
30 de maig, 3 eco. Fan 5.8 i 6.2 cm!! Sembla NEN.
28 de juny, 4 eco. Fan 10 cm, continuan en "llitera", es mouen moltísim y semblan 2 NENES!!!
20 de juliol, morfológica. Son NENES, estan assegudes i ja fan 20 centímetres : )
25 de agost. Eco, tot bé!
FIONA i TURA
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: mar2012 » dj. des. 11, 2014 1:05 pm

Hola..
A mi també m'interessa aquest mètode, perquè fa 6 mesos que dormim fatal, amb despertars cada dos hores, o a vegades cada hora. Quin llibre heu llegit? es que veig que n'hi ha dos no? Felices sueños? o el sueño del bebè sin làgrimas??

En el nostre cas, quan es desperta té molts gasos (no se si es desperta per això.. jo crec que sí).. però es calma al pit i es torna a adormir relativament depressa, normalment, tot i que alguna vegada ens hem quedat 1 hora desperts fins que s'ha tornat a adormir..

Quin llibre em recomaneu? Gràcies.
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: kabbisa » dj. des. 11, 2014 2:51 pm

jo parlo d'aquest: http://www.casadellibro.com/libro-el-su ... 83/1622336

no és un mètode, eh?

Recordo que ella comentava al principi del llibre que amb un dels seus fills havia tingut problemes de son. I s'havia informat de diferents maneres de encarar la situació i només trobava dos formules molt oposades: (a) métode estivill: deixar plorar el nen fins que s'adormi i (b) rosa jové & cia: aguantar-te.
Deia que ok, que sabia que el tema era maduratiu, però que ni volia deixar plorar el nen, ni volia aguantar-se ella. Total que va començar a preguntar què feien altres mares.

El que ella exposa en el llibre son diferents coses que han fet altres mares (i ella mateixa) per intentar que les nits fossin millors. Deia, clarament, que cada nen és un mon, i el que es tracta és d'esbrinar el que necessita el teu nen per dormir millor.

Total que al principi et demana que facis una mena d'estudi dels patrons de son del teu fill: si dorm o no de dia, a quina hora es desperta, per la nit si existeix algun tipus de regularitat en els despertars, si sempre son motivats pel mateix,... No sé, era com un terç del llibre.
Com que jo vivia en una mena de nebulosa, vaig crear un grup secret al facebook (amb el kabbiso) i cada cop que el nen es despertava em posava el nen al pit i em conectava al facebook -beneït mòbil- (i indicava una mica què passava i quanta estona estavem desperts o si s'havia despertat anormalment alterat, o,...).
Així que un cop analitzat el patró de son del teu fill, es tractava d'aplicar coses que havien funcionat a altres mares. En el llibre dona molts exemples.

La idea és que el que em podia anar be a mí (nen que s'adorm relativament ràpid, sempre al pit, amb diversos despertars on reclama pit (o bibi) i que es torna a dormir ràpidament) no és el mateix que el que li pot anar be a un altre nen que s'adorm molt ràpid, es desperta poques vegades però s'està 1h despert.

---

aquest artícle pot ser interessant: http://www.netmoms.es/revista/ninos/los ... -10-pasos/
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: Gatxàn » dj. des. 11, 2014 7:47 pm

Hola!!!

Ostres noies, jo dec ser la típica mare repel.lent que quan algú li demana que dormiu a les nits? jo li dic que i tant!! i és veritat!! i no fem servir cap mètode. Si voleu us explico el què fem. Mai ha dormit al bressol encara i té 6 mesos. Hem fet pit des que va néixer i dorm al nostre llit. Sí que és veritat que als 3 mesos vem notar un petit canvi, perquè estan aprenent a dormir i es desperten , però són microdespertars que si noten el contacte de la mare/pare a prop s'adormen de seguida. El nostre abans feia 1-2 preses a la nit de pit i quasi no ens despertàvem, mamava i ens quedavem els dos ben adormits. Ara que és més grandet, com que l'estómac també els hi creix una miqueta mengen més i no necessita fer cap presa a la nit, fem LA ara :-()-) :-()-)
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: pesoleta314 » dv. des. 12, 2014 9:51 am

Hola!

Gràcies per totes les aportacions. El que més m'agrada del mètode és que, com diu la Kabissa, no és un mètode, sinó un recull d'idees que pots anar aplicant un cop estudies una mica els hàbits del teu fill.

Gatxan, gràcies per la idea (sí que feu una mica de ràbia, els qui dormiu, hehehe), però he provat el collit diversos cops i m'és impossible dormir. Ma filla associa collit amb dormir amb la teta a la boca, i si li trec comença a fer patades. Com pots imaginar, em llevo amb l'esquena feta un quadre, i els mugrons, ni t'explico!! Així que no em serveix :(

Mar2012, són tots dos similars, un és la reedició de l'anterior amb noves aportacions (jo tinc el "the no-cry sleep solution", diria que deu ser el de El sueño del bebé sin lágrimas).

Jo ahir la vaig dur a la pediatra perquè vaig pensar que millor que abans d'assumir que era un tema d'hàbits potser convenia mirar que no es despertés per algun problema de salut. Total, que no té res, només molts gasos. I ahir abans de l'última toma pre-nocturna li vaig fer un massatge que em van ensenyar unes llevadores per si tenen molts gasos.

Ahir, també, vam prendre una decisió una mica dràstica... Amb el tema de treure-li el mugró de la boca (duc com un mes fent-ho) hem aconseguit que a les migdiades ja no necessiti pit (tot i que de vegades s'hi adorm, que a mi també m'agrada tenir-l'hi!), cosa que ha facilitat que ara tant el pare com les iaies la poden adormir sense que plori. Però a la nit és un drama. Resulta que mama fatal de nit, no sé si perquè té son o què; vaig intentar corregir postura, prendre paciència... però no va funcionar; tanca molt la boca, m'estira el mugró... Si mama dos o tres cops en una nit, no passa res; ara, si s'hi està hores, és horrible. Fins i tot m'ha sortit una clivella, jo, que no n'havia tingut cap!! Total, que ahir la va adormir el pare. Van ser 45 minuts (sempre en braços i consolant-la, però jo ben lluny. Tampoc va plorar desesperadament, anava somicant, parava una estona... El primer dia amb el pare cridava com si la matessin i ho vam deixar correr) fins que es va adormir. Als despertars de moment li seguiré donant el pit i retirant mugró (aquesta nit, a la primera que li retirava s'hi quedava!), no és plan que es passi la nit plorant, ni que sigui en braços. I tampoc sé si té gana o no.

No sé si del massatge o d'això que l'adormís sense pit, però aquesta nit hem tingut 4 despertars i als 5 minuts ja tornava a dormir. Per mi, ha estat una nit gloriosa! A veure com va la següent :D
Avatar de l’usuari
Marta_1986
:: tigre
:: tigre
Entrades: 792
Membre des de: dj. set. 05, 2013 3:04 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: Marta_1986 » dv. des. 26, 2014 8:28 pm

ostres molt interessant tot el que heu dit. el llibre aquest que comenteu sembla molt interessant també.
El meu fill té 11 mesos i mai ha dormit bé. Ell dorm la primera tirada al seu bressol i després ja el porto al meu llit per comoditat meva, sincerament, pq llevar-me mil cops com que em fea pal... al principi ho feia però esque no era persona ja.

havia pensat en dur-lo a l'osteopata a veure si el pot ajudar. Jo ja ho tinc molt assumit que dorm fatal pobrete.... i per una banda penso que fins que no acabin de sortir-li les dents dormirà així de fatal
8-1-14 Neix el Roc :love:
1-9-15 TE + :love:
9-11-15 avortament per ou buit :ufs:
1-8-16 TE + Endavant! :love:
18-8-16 avortament per embaràs ectòpic :ufs:
8-3-17 TE + aquest cop ha d'anar bé :) :love:
Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: martina13 » dj. gen. 01, 2015 8:26 am

A mi la pantley em va agradar com a lectura vaig disfrutar molt xo jo vaig intentar seu metode i no em va funcionar
juls
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. feb. 06, 2013 3:01 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: juls » dt. feb. 10, 2015 8:33 pm

Hola noies! fa molt de temps que no actualitzo pero si q vaig entrant per cotillejar. Avui he comprat el llibre de l'Elisabeth Pantley. Nosaltres no tenim un cas dramatic per si millorable. En Roc te 15 mesos i dorm al seur bressol (a la nostre habitació) fins la 1 aproximadament i a partir d'aquí amb nosltres al llit ja que quan el poso al bressol sembla que tigui punxes. La primera tongada no hi ha problema xq en quan el deixo (es posa a plorar en plan dramatic) pero en el moment que arribo al menjador (visc en un pis de 70mts) ja s'ha quedat fregit, no em dona temps ni de sentir-me malament. Però durant la nit no es possible xq nostres som allà. La setmana vintent farem el canvi d'habitació hi he pensat en aquest llibre com a recolzament en aquesta etapa/transició. Ja us explicaré les meves experiencies.
@ 'ェ' @ Firmat: S-JulS

by: FLOWER-CATS

18/03/2013 - TE ++++
03/04/2013 - primera ECO: et sentim el cor
19/04/2013 - ECO8 ja et mous
15/05/2013 - ECO12 ja fas 64mm i no pares de saltar
19/06/2013 - ECO17 Ets un nen :cnen:
silviette
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dg. gen. 18, 2015 8:13 am

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: silviette » dt. març 22, 2016 5:51 pm

El meu nen té 7 mesos i mig i fa tres dies que estem al Mètode Pantley. Lo de les rutines ens ha anat molt bé, perquè m'he adonat que abans d'anar a dormir només fèiem coses que posaven al nen més nerviós, i ara intentem crear un ambient tranquil i que es relaxi abans d'anar a dormir. I la veritat és que s'adorm de seguida mamant, el problema és que al cap de mitja hora es desperta, li torno a donar de mamar i es torna a despertar al cap de mitja hora més. Ahir per exemple, es va adormir a les 20:00 i a les 23:00 ja s'havia despertat com tres o quatre cops. A les nits lo màxim que aguanta són dos hores seguides. Intento treure-li el mugró, però s'enfada i no hi ha manera que es relaxi.
La veritat és que cada cop estic més cansada i irritable perquè molts cops em desvetllo a mitja nit i ja no puc tornar a dormir... A més em preocupa molt que no dormi suficients hores i això li deixi alguna seqüela quan sigui gran...
Imatge
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: pesoleta314 » dc. març 23, 2016 8:59 pm

Silviette, 3 dies és molt poquet per notar res. En el nostre cas, qualsevol canvi, com a mínim, triga una setmana llarga a causar cap efecte. Igualment, el teu nen té edat d'angoixa per separació (és quan comencen a ser conscients que els pots "abandonar"), a la meva li va passar una cosa similar. A més, de dia em muntava uns saraus increïbles només per aixecar-me del seu costat.
Pel tema de les seqüeles, no hi pateixis. Els nens tenen una manera de dormir diferent de la dels adults i de vegades ens costa d'entendre que estiguin descansats amb tants despertars, però ho estan. Si no veus que es passa el dia malhumorat, caient pels racons o sense energia, és que està perfecte! Passa que els pares no ho estem :-o00m També et diré que la meva al final fins als 10 mesos va dormir al nostre llit perquè tenia èpoques de molts despertars i vam perdre l'energia. Quan em vaig motivar, vam agafar un parell de setmanes (sí, 15 dies seguits) de dur-la al seu llit i no dur-la al nostre. Al principi ens podíem aixecar cada hora i al final vam reduir a un parell de cops a la nit. Quan va començar a caminar, com per art de màgia, va començar a dormir 12 hores seguides durant mesos. I ara torna a estar sobre els dos despertars per nit. I no hem canviat res de les seves rutines, però sí que té canvis constants a la vida, és inevitable (que si vacances, que si el pare hi és menys, que si ara estic jo embarassada...), i qualsevol canvi li afecta el son.
Així que molta paciència. Jo encara agafo consells del llibre quan té èpoques dolentes i em solen funcionar. Amb les migdiades ens va anar com oli en un llum. Molts ànims!!
silviette
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dg. gen. 18, 2015 8:13 am

Re: Mètode Elizabeth Pantley

EntradaAutor: silviette » dc. març 30, 2016 11:55 am

Gràcies pels ànims pesoleta! :ok:

La veritat és que vaig escriure el missatge un dia que estava bastant agobiada, perquè portava moltes nits sense descansar bé.
Ahir va fer 10 dies que intentem seguir el mètode Pantley, però entremig hem tingut el canvi d'hora i a més ens hem canviat de casa, així que les rutines no les hem pogut seguir com hem volgut. Malgrat això durant aquests dies hem aconseguit que faci dues migdiades tots els dies, no sempre arribem a l'hora que diu la Pantley, però almenys descansa una mica durant el dia (abans havíem passat dies en els que no dormia gens durant el dia). I a la nit, es segueix despertant moooolt, però s'adorm de seguida i jo crec que ja m'estic acostumant a dormir així, ja que molts cops ni me'n adono, però no crec que haguéssim reduït gaire els despertars, segueixen sent uns 8 o 10.
En fi, moolta paciència :-o00m, tot i que hi ha dies que se m'acaba... A veure si quan comenci a caminar dorm més seguit per la nit zz:-)
Imatge

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::