Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

Els hàbits de dormir.
Avatar de l’usuari
Mape
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. ago. 30, 2015 9:33 pm

Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: Mape » dl. ago. 31, 2015 4:41 pm

Bones maretes!!
Tinc un nen de dos mesos i mig, fem lactància materna, tot i que esporàdicament li donem un biberó.
Des de que va nèixer li costa molt dormir i té el son molt lleuger, com res es desperta. A l'hospital quan feia 2 dies que no dormia una infermera ens va dir que ens el fiquessim al llit per poder descansar i ho vam fer, des de llavors sempre ha dormit amb nosaltres. Quan vam arribar a casa vam probar de deixar-lo adormit al moisés però semblava que tingués punxes, era tocar l'esquena amb el llitet i obrir uns ulls com taronges :-:) -
Per a nosaltres el collit no era una opció jo no ho volia però en vistes de l'èxit no hi va haver cap altre remei si és que voliem dormir una mica. Jo no m'hi trobo còmode, ademés si em moc un milímetre el nen ho nota i es desperta.
Per fer-lo dormir a la nit li dono el pit estirada al llit fins que s'adorm i llavors jo puc marxar i sopar amb el meu marit. Voldria trobar alguna altra manera d'adormir-lo però fins ara això és l'únic que funciona i clar pateixo per quan el dugui a la llar d'infants.
Vaig llegir el llibre de la Tracy Hogg, no em veig capaç d'aplicar tot el sistema EASY però potser només amb allò que explica de PU/PD ja s'acostumaria a adormir-se al seu llitet. També estic esperant que arribi a la biblioteca el llibre de l'Elizabeth Pantley per si hi trec alguna idea.
Vosaltres ho heu probat això de la Hogg? Funciona?

Gràcies!! :content: :content:
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: garota » dt. set. 01, 2015 12:11 pm

Holaaa!!! Podries fer 5 cèntims del mètode aquest que dius de la Hogg?
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: martina13 » dt. set. 01, 2015 3:40 pm

La pantley fa molt esforç diguem en crear rutines fermes abans de dormir
A mi el llibre en va encantar ara el metode no em va funcionar
Ella diu k amb una mesos funciona i k paciencia pero vaja...
Crec k la tracy hogg es similar a la Pantley no ?
I crec k es una autora k va morir oi?
Avatar de l’usuari
Mape
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. ago. 30, 2015 9:33 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: Mape » dt. set. 01, 2015 6:38 pm

Bones!!
Garota, el mètode de la Hogg a grans trets diu que s'ha d'establir una rutina per al petitó, cada dia fer el mateix. Ella en diu EASY són les sigles en anglès, E= eat (menjar), A= activity (jugar), S=sleep (dormir) i Y (you) tu. Bàsicament seria: primer el nen menja, després dedicar una estona al joc, després dormir i mentre el nen dorm tens temps per a tu (dormir, cuidar-te...). Ella diu que els nens s'han d'adormir sols i per això el dormir i menjar estan "separats". Això que dic jo del PU/PD és Pick up/ Put down, i vindria a ser que deixes al nen al bressol pq s'adormi, quan comenci a plorar l'agafes, el tranquilitzets i el tornes a deixar al seu llitet i així fins que s'adormi. Ella diu que la primera nit potser ho hauràs de fer 150 vegades, la segona 100, la tercera 80, i així anar reduint fins que aprengui a dormir-se sol. Això no es pot fer fins que tinguin 3 mesos, es veu que fins llavors no estan preparats madurativament parlant. La qüestió és no deixar plorar la criatura, que cada vegada que plora s'agafi i se'l consoli. TAmbé explica que s'ha de fer una rutina del anar a dormir, tipus bany, canço, la mateixa frase (tipus: ara anem a dormir i tindràs somnis molt macos... o el que cadascú vulgui dir-li al nen), baixar la persina, passar cortina...També aconsella embolicar els nens més petits de 4 mesos pq sino amb els seus propis moviments involuntaris es desvetllen. Tot això s'ha de fer tant a les migdiades com per la nit.
Aconsella estar una setmana o quinze dies a casa pq el nen pugui acostumar-se i que es necessita ajuda d'algú pq sino és molt, molt dur.
Jo no m'hi veig capaç de fer tot això, potser el PU/PD si que ho faria però tota la resta...ffff.
El llibre està bé, de fet a mi m'ha ajudat a detectar quan té són el nen i quan té gana abans no plori.
Salut nenes!! :content:
Avatar de l’usuari
Mape
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. ago. 30, 2015 9:33 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: Mape » dt. set. 01, 2015 6:42 pm

Martina,
La Hogg sí que va morir, era una infermera anglesa amb moltíssima experiència amb nens. Feia com d'assessora als pares per ajudar-los a resoldre els problemes de són dels petitons, li deien la "susurradora de bebés" Aniria bé tenir aquest perfil de professionals per ajudar-nos, veritat?
:ok:
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: pesoleta314 » dc. set. 02, 2015 1:58 pm

Crec que és molt petit per posar en pràctica res!! Pots anar-lo acostumant a unes rutines, si vols, però el que expliques crec que és la cosa més normal del món!

Jo vaig arribar a moments de molt desespero (molts despertars i HORES per adormir-la). I, com tu, també vaig estar una època amb això d'adormir-la estirada i marxar. També dormia fatal amb el collit, però era això o muerte. Vam intentar ensenyar-li a dormir al seu llit, a una altra habitació. Vaig arribar a fer rutines molt estrictes durant setmanes. Tots aquests mètodes els vam provar i reprovar. Vaig llegir-me tots els llibres que trobava i provar totes les coses que veia per aquí o que em recomanava la gent (menys l'Estivill, perquè no hi combrego). I passaven els mesos i no millorava. vaig deixar el pit als 10 mesos per altres motius i tampoc li va servir per dormir més. Tenia èpoques més bones i més dolentes, però dels tres despertars per nit no baixàvem.

Total, que ha estat començar a caminar i que dormi del tirón (però del tirón tirón, eh? 12 hores sense nena). I s'adorm en 10 minuts. Si una cosa he vist és que cada nen és un món i a cadascú li funcionen coses diferents. Que per provar no hi perds res, però que si no funciona, no desesperis. Ves provant coses. Però igualment, ja et dic, 2 mesos és moooolt petit i molt immadur. I a la llar tranquil·la, que hi han molts peques no que no saben dormir sense la mare, i tots se n'acaben sortint (no sé com s'ho fan, però ho fan). La meva a casa els avis s'adormia a la trona tota sola; quan m'ho van dir no m'ho creia.

Ànims i paciència!
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. set. 02, 2015 3:01 pm

Jo em vaig llegir el llibre i no em va agradar el metode EASY, molt rígid, on queda el tema alimentació a demanda? A més que hi deia algunes coses que amb algú que fa pit pot fer que l'acabi deixant (comprobar després de mamar quanta ml ha pres el bebé usant un tirallets i algunes perles més).
Tot i això vaig probar el agafar/deixar, i casualitat o no, va plorar moltíssim i al dia següent, potser per la suada de les enfabiades tenía el cos ple de sudamines (tenia uns 4 mesos o així). Va estar molesta uns dies així que vaig passar de tornar-ho a fer.
Prefereixo Pantley, és molt lent, si, però que són uns mesos comparats en tota la vida? ;-)
Vàrem fer la transició al seu bressol (completa vàrem tardar uns 5 mesos) i treure el tema de succió-son, fa molts i molts mesos que fa teta per dormir però no necessita la teta a la boca per continuar dormint. Dóna moltes idees.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Mape
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. ago. 30, 2015 9:33 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: Mape » dc. set. 02, 2015 5:22 pm

Sí el tema de la lactància a demanda no va amb la Hogg. L'EASY el veig molt rígid i no em sento capaç de fer-ho. Ara el nen em demana pit mes o menys cada 2 hores, que hauria de fer tenir-lo una hora plorant i passant gana? pobret...Ja m'ho pensava que això de deixar i agafar no resultaria....que ploraria... :ufs: De totes maneres sí que hi ha coses que explica el llibre que estan bé. T'ensenya a identificar pq plora la criatura. Poter hi ha mares que no els hi costa de saber que els hi passa als seus fills però a mi em va costar una mica adonar-me que lo que tenia el meu fill constantment era son. Ara ja veig abans que plori que té son o gana.
Quan pugui llegir el llibre de la Pantley espero treure bones idees per canviar d'hàbits però que el nen no ho passi malament.
Gràcies per les respotes! >.-<:
Avatar de l’usuari
Mape
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. ago. 30, 2015 9:33 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: Mape » dc. set. 02, 2015 9:24 pm

Pesoleta, gràcies pels ànims!
Va be sentir d'altres mares que s'han trobat com jo ara, així no em sento sola.
Sí tens raó cada nen és diferent i s'ha d'anar probant que és el que li pot funcionar o no. M'ha fet molta gracia això que dius de collit o muerte! ja tens raó ja!!
Aniré probant coses diferents amb paciència :-o00m i amor pel meu petitó, i suposo que si res funciona el temps farà la feina, no? segons tinc entés el tema de la són és maduratiu i cada nen té el seu ritme. Ah! també el portem a un osteopata, ens va dir que tenia tensions al diafragma i al cap. La veritat que després de la primera sesió sí que vaig veure que no treia tant però de la son, res de res! més aviat al contrari...però jo diria que ara el tinc amb la famosa crisi dels 3 mesos.
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: pesoleta314 » dj. set. 03, 2015 9:36 am

El que és guai de la Pantley és que no és un mètode en sí, sinó un recull d'idees, i pots anar-les provant. A mi em va anar bé "fer un estudi" de com dormia ma filla, perquè també em passava que es moria de son i jo no ho sabia detectar. Ho divideix entre nens de menys de 4 mesos i nens de més edat. A mi em va agradar molt, et fa sentir normal, hehe.
I tema plors, jo no he sabut mai diferenciar els plors de ma filla... dec ser dura d'oïda :r) Ho anava fent per descarte.
Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: Halia » dt. oct. 06, 2015 9:22 pm

Mape, em recordes a mi al principi. De fet, he mirat el nom de l'autor del post perquè pensava q era meu (amb això ja saps que vaig tenir un inici com tu).
És cert que nosaltres vam fracassar amb la LM i que fem LA, però està a punt de fer els 4 mesos i puc dir que des dels 2 mesos i mig vaig decidir posar-la al bressol. El motiu? Jo no dormia GENS fent collit... ella es movia amb una respiració més forta q una altre... i si em volia tapar ja "apaga y vámonos". Així que ho vaig estar intentant i ella dormia bé. Durant una setmana va dormir al bressol però jo patia perquè estava sola a l'habitació (sempre amb càmera) i nosaltres junts.... així que va tornar al llit. Però una nit jo tenia fred i em vaig voler tapar i ella no volia. Es va enfadar, pq la sentia remugar... i vaig dir en veu alta "fins aquí!". I al bressol. Ara em fa la nit del tiron tota soleta. Jo no dormo tota la nit, perquè estic pendent d'ella però les hores que dormo, descanso.

Jo el bibi li he donat a demanda sempre, i si hagués fet pit, tb (està clar) així que jo t'aconsello que provis el bressol i si es desperta "x " vegades, doncs un dia seran menys. Però el pit quan et reclami no és una opció, és el que hi ha... :love:

Al final, tu crearàs el teu propi mètode!!!

Ànims guapa!

Per cert, com va?
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mape
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. ago. 30, 2015 9:33 pm

Re: Mètode Tracy Hogg PU/PD funciona?

EntradaAutor: Mape » dj. oct. 08, 2015 9:59 pm

Hola!!
Gràcies pel teu consell Halia! jo diria que amb el meu no funcionarà pas això...tan de bo anés bé! Vaig estar probant uns dies a deixar-lo al moisés tota la nit i només vaig aconseguir acabar molt, molt cansada. Es despertava igual de sovint, cada hora i mitja més o menys cap al final de la nit, llavors jo em trobava que entre que m'aixecava i el feia dormir, jo em desbellava i després no podia agafar el son, una nit només vaig dormir 4 hores i en dos trams diferents. Jo d'aquesta manera a l'endemà no funciono, no podia ni mantenir una conversa decent, al conduir ho pasava fatal i això ja és més seriós, per tant vaig tornar al collit...Dormir no dormo bé però si que vaig més reposada, em trobo més be a l'endemà, tinc forces per afrontar el dia.
La veritat és que no sé com ho faré. Vaig probar un dia a donar-li el pit estirada al seu bressol tal i com fem al llit de matrimoni però al cap de poca estona es va despertar i ja no vaig tenir més paciència per estar cargolada i donant el pit. Suposo que hauré de trobar la manera d'estar mig "còmoda" al seu bressol i a veure si així si està el primer tram de la nit. Ara fa uns dies que alguna nit fa 7 hores seguides, de 21 a 4h, estic molt contenta >.-<: , ara ja jomés faltaria que ho fes al seu bressol.
Em vaig llegir el llibre de la Pantley, està molt be. Vaig treure algunes idees, però encara ho he de posar en pràctica. Al final m'he mig rendit...i penso que a mesura que passi el temps anirà dormint més hores i llavors potser quan tingui el son més profund el podré passar al bressol.
FA uns dies vaig parlar amb una parella que estaven en el mateix cas que nosaltres, ara la seva nena té 3 anys i em va dir que al començar a caminar i anar a la guarde va ser quan va començar a dormir millor però que encara hi ha nits que es desperta dient que està sola a l'habitació i que se sent sola.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::