Cada vegada li costa més dormir

Els hàbits de dormir.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. gen. 15, 2016 12:30 am

Hola!

La meva filla últimament té problemes per adormir-se, quan abans no li passava... Un cop s'adorm passem bona nit, però durant el dia, costa un munt que faci migdiades. I no és que la vulgui obligar a fer la migdiada, té son, se li nota, i està molta estona rondinant i no hi ha manera que s'adormi si no va en cotxe (no hem arribat al punt d'utilitzar-lo per adormir-la encara...), si no passeja amb cotxet i xumet (tot i que no sempre s'hi adorm) o bé sinó la porto a una habitació a les fosques i menja allà o bé la passejo en braços. Fins i tot a la nit he d'estar mitja hora o més tancada amb ella a les fosques perquè dormi.

Us ha passat el mateix? És una fase normal i amb el temps s'adormirà amb més facilitat? Ara té 5 mesos i mig.
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: marta9 » dv. gen. 15, 2016 12:00 pm

Es fan grans, és normal! Al principi els nadons quan tenen son s,adormen com i on sigui i no es desperten encara que els germans ballin i cantin a la sala del costat... Però això no dura per sempre...

Tinc tres fills i com mínim els meus, no sé si les altres hi coincidiran, cap als 6 mesos fan un canvi, de cop i volta no "saben" dormir i n,han d,aprendre. No hi pateixis, son unes setmanetes. Intenta ajudar-lo a trobar una manera de dormir que sigui còmoda i bona per tots dos a la llarga... Per exemple sortir al carrer amb el cotxe funciona ràpid, però no és convenient a la llarga... Pensa que el que feu ara esdevindrà costum i ell o ella ho esperarà cada nit... En el meu cas aprofito quan comença a tenir soneta però encara no està molt passada de voltes, que llavors costa més, m,estiro amb ella al llit a les fosques, amb la pipa (si li agrada, que potser al teu no li va), i li explico un conte, o li canto cançonetes, o li acaricio la panxeta... Ella primer protesta, deprés fa el burro i riu i juga... I poc a poc va cedint, es toca la orella, xuma el xumet i cau. Ara té dos anys i és cosa de deu minutets. Nosaltres fem collit amb la petita, els dos grans ja no.

Els primers dies us costarà una miqueta, però de seguida passarà a ser una estoneta agradable, ja ho veuràs!
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Floretes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dt. jul. 22, 2014 4:44 pm

Re: Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: Floretes » ds. gen. 16, 2016 8:05 am

A mi també em va passar el mateix. Durant el dia, l'adormia en braços i al deixar-la al bressol es despertava. O m'obligava a passejar perquè dormís.
Ara he trobat la solució amb la gandueleta. Al principi ens va costar una miqueta però en cosa de dos dies, va entendre que servia per dormir i ara en 10' està fregida.

Espero que trobis la manera!
La Felicitat és un viatge, no un destí!

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. gen. 16, 2016 1:57 pm

Gràcies maques!

Ja ho imaginava que seria una fase més d'adaptació i que significava que es feia gran...

El problema es que el que em funciona avui demà ja no serveix per res. Ahir es va dormir amb una cançoneta, avui res de res. S'ha adormit a la gandula x pur esgotament, quan portavem una hora i mitja provant coses... S'ha adormit amb certa facilitat en braços però era deixar-la a la cuna i plorar desesperada, com si l'abandonés allà quan en realitat seguia acaronant-la. I llavors per tornar a adormir-la mitja hora més i aixi 3-4 vegades...

Espero que passi ràpid aquesta fase perqué ho passa fatal i jo també!
Montsemontse
Entrades: 2
Membre des de: dl. maig 30, 2016 8:28 am

Re: Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: Montsemontse » dl. maig 30, 2016 9:19 am

A mi me'stà passant exactament el mateix... El meu nen té 5 mesos i fins ara dormia bastant bé de nit i de dia li costava una mica més, però dormia. Ara, de dia és terrible, veiem que té moltíssima son però no hi ha manera que s'adormi. Hem recorregut al cotxet, sortim al jardí i es queda KO, però clar, sé que en realitat no ho estic fent bé. Si l'intento dormir a la gandula o al llit, no hi ha manera, plora i plora i plora, com si tingués punxes. L'hauria de deixar plorar fins que s'adormi i aprengui que allí també pot dormir? (suposa deixar-lo plorar més de mitja hora, que és el màxim que he suportat jo, al final acabem plorant els dos. No el deixava sol, però, igual ho hauria de fer?)

Per la nit, concilia el son bastant bé al llit (fem collit). El que passa és que havia arribat a aguantar quasi bé 5 hores dormint i ara cada hora no és que es deperti, sinó que comença a plorar adormit i si no hi vas, acaba despertant-se desesperat. No sempre és gana. No sé si és que canvia d'una fase del són a l'altra o què, però és desesperant...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. juny 10, 2016 11:20 pm

Hola Montsemontse,

Si que és desesperant el tema de dormir... Ara la meva nena ja té més de 10 mesos i no ens passa com abans (no tant...). Seguim tenint problemes en el sentit que de dies si no és al cotxe (i amb penes i treballs) no s'adorm a no ser que estigui a les fosques... Res de passejar amb el cotxet fins que s'adormi. A més si té son però no molta tanca els ulls i sembla que s'hagi adormit però a la que la deixes a la cuna es desperta, s'hi asseu... No sé si estic fent alguna cosa malament perquè si hi sóc jo sempre l'he d'acabar adormint amb el pit i quan ja "dorm" i li trec per posar-li el xumet i intentar el trasllat a la cuna o al llit es desperta... No tardem tan com abans però hi ha dies que déu n'hi do. Jo també he pensat que potser l'hauria de deixar plorar però és superior a mi, no aguanto sentir-la més de 5 minuts, a més no crec que sigui bo... Has llegit "Dormir sin làgrimas"? Te'l recomano.

Suposo que com dèiem son etapes... A la nit ella es desperta molt sovint encara, només per sentir que hi ha algu al seu costat, fa un parell de xarrupades al pit i torna a dormir. Jo m'he adaptat a això i gairebé no em desvetllo tot i que hi ha dies que sí és durillo perquè o està malalta o té mal a les genives i es desperta cada dos per tres!!

Suposo que no puc queixar-me perquè jo sempre he sigut mal dormidora... La meva mare diu que jo feia el mateix, i encara a dia d'avui em costa adormir-me a les nits (em pensava que amb la lactància moriria però el cos és sabi ho he acabat gestionant bé). De tota la vida he sigut d'anar a dormir tard i llevar-me també tard si puc, i ella va pel mateix camí. La nena poques vegades s'adorm abans de les 23 o 23:30h i de dies s'aixeca les 9:30h com a molt aviat... Així que ja veus.

Suposo que toca tenir paciència i respectar la seva evolució en el son, com en el parlar, caminar, etc cada nen necessita el seu temps.
Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Re: Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: Luthien » dv. jul. 15, 2016 1:55 pm

M'hi sento molt identificada!

La meva filla ara té 4 mesos i escaig, i per la nit sempre dorm molt bé. Amb alguna etapa de despertar-se més sovint, però sol fer tirades llargues d'entre 4 i 9 hores sense despertar-se per menjar. El problema ve ara durant el dia i, en alguns casos, a l'hora de dur-la a dormir per la nit. Agafa unes ploreres increïbles com si la matessin, i sé que és de son, però fa mal el cor (i l'oïda!!!). Com deia algú per aquí dalt, cada cop la calmo d'una manera diferent, i el que serveix avui demà no servirà de res. Impossible establir una rutina al respecte!

Pel que veig això pot anar per llarg... l'Arlet és la més petita de les que apareixen en aquest tema, i ja començo a desesperar... crec que en tinc per a mesos, jajaa! :-:)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Cada vegada li costa més dormir

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. jul. 19, 2016 6:52 pm

Hola Luthien,

Nosaltres anem millor amb el son durant el dia, tot i que n'hi ha (com per exemple avui) que indica que té son (badalls, rondinar, fregar-se ulls...) i quan anem al llit sembla que dorm però a la que surts de l'habitació plora i s'asseu i sembla la més desperta del món... A vegades ho tornem a provar i s'acaba adormint, a vegades no... Crec que sovint deu fer microsons (just abans que intentem deixar-la) i llavors ja es deu sentir descansada,... perquè si ens cansem de fer proves i tornem a jugar, etc llavors no es queixa més ni mostra signes de son...

No sé pas... jejeje. La meva està a punt de fer l'any eh! Aixi que paciència jejeje Suposo que en aquesta època de l'any també hi influeix molt la calor.

Ara ella a més sembla que fa altres regressions com per exemple amb el menjar, abans menjava super bé la verdura i la carn, el peix, bé tot! Ara no ho vol ni triturat ni a trossos,... Només accepta coses fresques a trossos (fruita i iogurt) i de la resta ben poc, casi no es pot dir ni que mengi la resta d'aliments. Estic esperant a la visita de la setmana vinent al pediatre per comentar-li.... Espero que siguin les dents o altre cop la calor però ja no sé que pensar. Ella segueix fent molt de pit, així que d'entrada no pateixo perquè ja ho recupera amb la llet, sobretot a la nit, però jo esperava que a aquestes alçades cada cop el menjar sòlid i a trossos li agradés més i no el contrari....

A veure si mica en mica van aprenent! De fet són molts canvis per elles pobretes!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::