Recull de contes populars per abans de dormir
- pigadeta
- :: dragona

- Entrades: 4871
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
- Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
- Contacta:
Recull de contes populars per abans de dormir
Bé em trobo que li vull començar a explicar al Roger contes... la veritat es que ja ho faig, pero els contes tradicionals, s'acaben convertint en invencions (sense massa sentit), ja m'agrada inventar-me'n, pero des del principi al final, pero i aquells contes tradicionals,.... on són la caputxeta vermella, els 3 porquets, el patufet....
- PRUNAENSUCRADA
- :: cèrvol

- Entrades: 511
- Membre des de: dl. feb. 18, 2008 2:26 pm
- Ubicació: Porqueres
Jo vaig comprar quan en Dídac era molt petit, una col.lecció amb els contes tradicionals en català (crec que anaven amb la Vanguardia). Estan molt bé, a mi m'agrada molt explicar-li aquests contes, tot i que a vegades també ens els inventem.
Un joc que li encanta al peke, és que jo li demano que trii diferents coses, per exemple, que em digui el nom d'un nen o nena, un color, un transport, un menjar, una joguina, etc... el que em vingui al cap en aquell moment, i a partir d'aquestes coses comencem a explicar una història que ens anem inventant, integrant tots els elements que ens ha dit ell. En Dídac està súper atent esperant que surtin les coses que ell ha escollit. És un dels jocs que més li agraden...
El meu pare és un expert inventant contes, però ell els customitza, comença a dir-li tonteries de l'estil "entonses, se'n van anar a menjar un gelat a "platxadaro", i el nen es parteix de riure amb les seves sortides

Un joc que li encanta al peke, és que jo li demano que trii diferents coses, per exemple, que em digui el nom d'un nen o nena, un color, un transport, un menjar, una joguina, etc... el que em vingui al cap en aquell moment, i a partir d'aquestes coses comencem a explicar una història que ens anem inventant, integrant tots els elements que ens ha dit ell. En Dídac està súper atent esperant que surtin les coses que ell ha escollit. És un dels jocs que més li agraden...
El meu pare és un expert inventant contes, però ell els customitza, comença a dir-li tonteries de l'estil "entonses, se'n van anar a menjar un gelat a "platxadaro", i el nen es parteix de riure amb les seves sortides

També tens el gegant del pi, o el conte de l'herbeta de poniol, que tenen cançó, i els hi encanta!
Diria que hi ha publicat un recull de contes catalans tradicionals en caset, que ha d'estar bé. Tinc una amiga que va participar a la gravació, és mallorquina, i em sembla que em va dir que hi surten diferents parlars del país, o sigui que ja només per això és bonic!!! Li preguntaré i us dic alguna cosa.
Diria que hi ha publicat un recull de contes catalans tradicionals en caset, que ha d'estar bé. Tinc una amiga que va participar a la gravació, és mallorquina, i em sembla que em va dir que hi surten diferents parlars del país, o sigui que ja només per això és bonic!!! Li preguntaré i us dic alguna cosa.
Calongina
- carbassona
- :: girafa

- Entrades: 2809
- Membre des de: ds. des. 15, 2007 7:12 pm
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |