S'ADORM SOLA, PERÒ ES DESPERTA PLORANT...
S'ADORM SOLA, PERÒ ES DESPERTA PLORANT...
Hola noies! Sóc nova en aquest fòrum. No hi havia entrat mai, però ara, buscant informació, desesperada, us he trobat i, com que he vist que hi ha molt bon rollet, aquí em teniu, a veure si em podeu ajudar.
Bé, vaig al gra. Tinc una nena de cinc mesos i mig. Maaaaai ha dormit bé i des de fa un parell de setmanes ens hem proposat marcar-li un horari i l'habit de dormir-se soleta (Fins ara s'adormia als meus braços).
Us explico la rutina:
8:00 del matí: tots enlaire i ella esmorza
10:00 primera migdiada d'1 o 2 hores.
entre 11 i 12 passejar
1:00 migdia: dinar
2:00 migdia: segona migdiada de 2 hores.
4:00 tarda: brenar (papilla fruites)
7:00 tarda: bany
8:00 vespre: sopar
9:00 nit: cap al llit. Normalment a les 9:30 ja dorm.
Hem aconseguit que s'adormi sola (amb el llit ple de xumets i una rateta de peluix)
El problema ve quan allà les 12 o 1h de la matinada es desperta, es comença a fregar els ulls i es va esverant fins que acaba plorant. Jo no l'agafo a la primera, sinó que vaig allà, l'intento tranquil·litzar, li poso el xumet...però res. Al final l'agafo, la gronxo i quan s'adorm, al llit altre vegada. Al cap de dues o tres horetes... tornem-hi. I així tooooota la nit!
Tinc el llibre de l'Estivill, però el trobo una mica dur per una nena tant peque. I això del co-llit, ni parlar-ne! bàsicament perquè a la nostra habitació en prou feines hi cabem el meu marit i jo.
Aix! Quin rollo que he fet! Ho sento! Perdoneu a aquesta "novatilla"!Però és que estic desesperada!
Bé, vaig al gra. Tinc una nena de cinc mesos i mig. Maaaaai ha dormit bé i des de fa un parell de setmanes ens hem proposat marcar-li un horari i l'habit de dormir-se soleta (Fins ara s'adormia als meus braços).
Us explico la rutina:
8:00 del matí: tots enlaire i ella esmorza
10:00 primera migdiada d'1 o 2 hores.
entre 11 i 12 passejar
1:00 migdia: dinar
2:00 migdia: segona migdiada de 2 hores.
4:00 tarda: brenar (papilla fruites)
7:00 tarda: bany
8:00 vespre: sopar
9:00 nit: cap al llit. Normalment a les 9:30 ja dorm.
Hem aconseguit que s'adormi sola (amb el llit ple de xumets i una rateta de peluix)
El problema ve quan allà les 12 o 1h de la matinada es desperta, es comença a fregar els ulls i es va esverant fins que acaba plorant. Jo no l'agafo a la primera, sinó que vaig allà, l'intento tranquil·litzar, li poso el xumet...però res. Al final l'agafo, la gronxo i quan s'adorm, al llit altre vegada. Al cap de dues o tres horetes... tornem-hi. I així tooooota la nit!
Tinc el llibre de l'Estivill, però el trobo una mica dur per una nena tant peque. I això del co-llit, ni parlar-ne! bàsicament perquè a la nostra habitació en prou feines hi cabem el meu marit i jo.
Aix! Quin rollo que he fet! Ho sento! Perdoneu a aquesta "novatilla"!Però és que estic desesperada!
Re: S'ADORM SOLA, PERÒ ES DESPERTA PLORANT...
Hola Joona!
Has provat a donar-li de menjar? Potser té gana.
T'ho dic perque la Noa ara ja dorm tota la nit, però als 5 mesos i mig encara em feia un bibi entre les 4 i les 6 del matí. I tinc una amiga que dona el pit i el nen amb 9 mesos encara li demana a les 4 del matí.
No sé, és una idea.
Has provat a donar-li de menjar? Potser té gana.
T'ho dic perque la Noa ara ja dorm tota la nit, però als 5 mesos i mig encara em feia un bibi entre les 4 i les 6 del matí. I tinc una amiga que dona el pit i el nen amb 9 mesos encara li demana a les 4 del matí.
No sé, és una idea.

Primer de tot benvinguda al socpetit!
i després, tema dormir a les nit, doncs potser dorm molt de dia no? a mi em sembla que dues migdiades de dues hores és molt, no sé, potser si a la tarda dormís una mica menys a la nit aguantaria més. És una idea eh? que no sóc cap experta en el tema, més que res perquè la meva nena té set mesos i encara no dorm tota la nit seguida
També pot ser que tingui gana perque estigui passant una d'aquelles famoses crisis de creixement, a la meva li va passar als 4-5 mesos, que vam tornar a les tres hores a les nits, però quan vam començar amb les cereals ja va estar.
No sé noia, a veure si surten més idees!! sort
i després, tema dormir a les nit, doncs potser dorm molt de dia no? a mi em sembla que dues migdiades de dues hores és molt, no sé, potser si a la tarda dormís una mica menys a la nit aguantaria més. És una idea eh? que no sóc cap experta en el tema, més que res perquè la meva nena té set mesos i encara no dorm tota la nit seguida
També pot ser que tingui gana perque estigui passant una d'aquelles famoses crisis de creixement, a la meva li va passar als 4-5 mesos, que vam tornar a les tres hores a les nits, però quan vam començar amb les cereals ja va estar.
No sé noia, a veure si surten més idees!! sort
Primer de tot, mooooltes gràcies per les respostes!
Pel que fa al tema de menjar...ja ho provo ja, però no en vol. Menja, com a molt aviat a les set,i d'allà no la treus!
I tema migdia...ja ho provaré!! Potser sí que dorm massa...ja ho provaré...
Moltes gràcies, de debò, tot i així, accepto més respostes...ji, ji!
Pel que fa al tema de menjar...ja ho provo ja, però no en vol. Menja, com a molt aviat a les set,i d'allà no la treus!
I tema migdia...ja ho provaré!! Potser sí que dorm massa...ja ho provaré...
Moltes gràcies, de debò, tot i així, accepto més respostes...ji, ji!
HOLA! SOC NOVA AL FORUM I ARA HE VIST EL QUE ET PASSA I HE PENSAT QUE ES EXACTAMENT EL MATEIX QUE ENS PASSA A NOSALTRES. LA MEVA FILLA ESTA A PUNT DE FER L'ANY I S'ADORM SOLA A LES 9 PERO DURANT LA NIT FA DIVERSOS DESPERTARS, ALGUNS ES SOLUCIONEN AMB LA PIPA PERO ALTRES COPS L'HE D'AGAFAR I TENIR-LA A COLL NI QUE SIGUIN 30 SEGONS I LLAVORS JA LA PUC DIXAR AL LLIT CONTINUA DORMINT. A MES A LES 4 DEL MATI APROX. LI DONO UN BIBE.
LA VERITAT HI HA DIES QUE NOMES HO FA UN PARELL DE VEGADES PERO ALTRES QUE M'HE DE LLEVAR 4 O 5 COPS
EL QUE JO NO ENTENC ES QUE SI EL PRIMER COP S'ADORM SOLA PERQUE LLAVORS NO HO POT TORNAR A FER?
QUE HI FAREM ; SANTA PACIENCIA!
LA VERITAT HI HA DIES QUE NOMES HO FA UN PARELL DE VEGADES PERO ALTRES QUE M'HE DE LLEVAR 4 O 5 COPS
EL QUE JO NO ENTENC ES QUE SI EL PRIMER COP S'ADORM SOLA PERQUE LLAVORS NO HO POT TORNAR A FER?
QUE HI FAREM ; SANTA PACIENCIA!
Sííííííí!!!!!!! És exactament el que em passa a mi!
Jo tampoc entenc que no es torni a dormir...no sé què falla...
En fi, al menys hi ha el forum per desafogar-nos...ji, ji!
Ànims per aquesta nit!!
Jo tampoc entenc que no es torni a dormir...no sé què falla...
En fi, al menys hi ha el forum per desafogar-nos...ji, ji!
Ànims per aquesta nit!!
- estrella75
- :: papallona

- Entrades: 147
- Membre des de: ds. març 22, 2008 7:22 pm
aaaaaaaaaah, aquest és el gran misteri de la vida! (perdoneu, eh, no vull acollonar-vos)
és que nosaltres vam fer igual que ha explicat la Joona, només que un mes més tard.
Crec recordar que cap als 6 mesets i poc també vam començar amb les rutines, bàsicament a l'hora d'anar a dormir perquè li donava el pit i el menjar i els 2 sonets de durant el dia no eren mai a l'hora exacta.
D'haver-la adormit seeempre en braços va passar en poques setmanes a adormir-se tota soleta al seu llitet sense masses drames. va anar molt bé.
A hores d'ara, que ja quasi té 3 anys continúa despertant-se a les nits. Hi vas, la calmes, i torna a dormir com una soca. Però es desperta, sísí (vaja, alguuuna nit del tiron hi ha però poques poques)
Perquè? Ai no sé, ja no ho sé. Sí que somnia molt i molt però vaja, ara per sort ja és al llit gran i baixa soleta, es fica al nostre llit i nosaltres descansem per no haver-nos d'aixecar.
espero que tingueu més sort
és que nosaltres vam fer igual que ha explicat la Joona, només que un mes més tard.
Crec recordar que cap als 6 mesets i poc també vam començar amb les rutines, bàsicament a l'hora d'anar a dormir perquè li donava el pit i el menjar i els 2 sonets de durant el dia no eren mai a l'hora exacta.
D'haver-la adormit seeempre en braços va passar en poques setmanes a adormir-se tota soleta al seu llitet sense masses drames. va anar molt bé.
A hores d'ara, que ja quasi té 3 anys continúa despertant-se a les nits. Hi vas, la calmes, i torna a dormir com una soca. Però es desperta, sísí (vaja, alguuuna nit del tiron hi ha però poques poques)
Perquè? Ai no sé, ja no ho sé. Sí que somnia molt i molt però vaja, ara per sort ja és al llit gran i baixa soleta, es fica al nostre llit i nosaltres descansem per no haver-nos d'aixecar.
espero que tingueu més sort
Hola noies, a veure, no vull que ningú se senti molesta eh? Crec que les rutines estan molt bé, però una cosa és aprendre una rutina i una altra buscar l'escalforeta de la mare... Una criatura de sis mesos és una criatura molt petita! De nit no només tenen gana de menjar, també tenen gana de seguretat, gana d'amor i ens toca anar a agafar-los i consolar-los. Per a mi aquest plor és un reclam de necessitat, i el fet de contestar a aquest reclam amb els nostres pits, els nostres braços, la nostra abraçada, el que fem és ajudar-los a sentir-se segurs, ajudem que creixin amb confiança, perquè saben que sempre serem allà (i us asseguro que arriba un dia que dormen solets al seu llit! no és qüestió que estiguem sempre al peu del seu llit pensant-nos que fan de nosaltres el que volen, també hem de posar límits...).
Jo tinc dues filles i amb les dues hem collitat. La gran ja té 4 anys i als dos i mig ja dormia al seu llit (això sí, va costar eh? però amb moooolta paciència i rutina s'aconsegueix). La petita encara dorm amb nosaltres, a voltes la nit sencera, a voltes només una part.
En fi, bàsicament el que vull dir és que és normal que es despertin plorant, és el més normal del món.
També vull dir que els malsons solen començar més tard, cap als dos anys, que aleshores ja és una altra història.
I que anem tots rebentats de son també ;)
Jo tinc dues filles i amb les dues hem collitat. La gran ja té 4 anys i als dos i mig ja dormia al seu llit (això sí, va costar eh? però amb moooolta paciència i rutina s'aconsegueix). La petita encara dorm amb nosaltres, a voltes la nit sencera, a voltes només una part.
En fi, bàsicament el que vull dir és que és normal que es despertin plorant, és el més normal del món.
També vull dir que els malsons solen començar més tard, cap als dos anys, que aleshores ja és una altra història.
I que anem tots rebentats de son també ;)
llegint aquet post e trobal que al meva nena li pasa una cosa semblant, la mva a les 9:00h de la nit s´adorm al seu llitet, ( ella es dorm molt millor al llit que als braços, amb aixo vull dir que no li poso per rotina a de dormirse soleta sino que es ella qui ho prefereix) de fet algun dia si es queda dormida als, braços o agafada al pit, i jo encantada., pero a les 12:00 comença a plorar, pero la meva no es desperta, plora dormida li donc el pit i ja continua tranqulia (aqui ja li paso al nostre llit a dormir amb els papis), fins la 1:00 que tornar a plorar i no vol pit, ni res, a vegades al braços calla, pero no sempre, i aixi cada hora fins a las 7 que ja no vol dormir
be, aixi que ella si dorm, pero crida i plora,i jo ja no se que ferli. per que gana no es, i als papis ens te al costat, "pell amb pell" ( si la deixo al seu llitet es pitxor). pot ser que tingui por a la nit?
be, aixi que ella si dorm, pero crida i plora,i jo ja no se que ferli. per que gana no es, i als papis ens te al costat, "pell amb pell" ( si la deixo al seu llitet es pitxor). pot ser que tingui por a la nit?
doncs nosaltres collitem i la nena plora, nomes dorm al seu llitet quan la mama fa el sopar , sopem i recull, a la que la nena es desperta i torna a demanar la teti sobre les 12 ja la pasem al llit amb nosaltre que es quan consigueixo tenir tot recullit i puc ficarme al llit.
A veure, les meves nenes no han estat de plorar mai (he tingut molta sort, sí ;)), però sí conec molta gent que tot i collitar els seus bebès han plorat. Jo crec que en aquests casos, en criatures que ploren tot i collitar, per a la mare és molt més fàcil i descansat tenir el bebè al costat, perquè no t'has d'aixecar del llit constantment per anar a calmar el bebè quan és en una altra habitació i que el bebè plori és senzillament per caràcter.
Penso que cal saber trobar un equilibri entre les necessitats del bebè i les de la mare (tot i que a parer meu, la balança l'inclino molt més cap a les necessitats del bebè). També conec casos de mares i bebès que han collitat i que la mare ha acabat al cap dels mesos realment esgotada perquè el bebè mama 10, 11, 12 vegades a la nit...i això penso que tampoc ha de ser així si la salut de la mare ha de córrer perill.
Penso que cal saber trobar un equilibri entre les necessitats del bebè i les de la mare (tot i que a parer meu, la balança l'inclino molt més cap a les necessitats del bebè). També conec casos de mares i bebès que han collitat i que la mare ha acabat al cap dels mesos realment esgotada perquè el bebè mama 10, 11, 12 vegades a la nit...i això penso que tampoc ha de ser així si la salut de la mare ha de córrer perill.
hola!!! jo collito amb la meva nena que té ara 8 mesets... i tambè té nits que es desperta plorant... de fet aquesta és una d'aquestes nits
res... li ofereixo teta o bracets... el que calgui per calmar-la... no sé per què ho fa... pe`ro estic d'acord amb la cueta que són molt petitets com per voler posar tantes rutines... necessiten de nosaltres, saber que hi som, és normal...
jo el que sí us recomano a totes es que no volguem fer-los grans de cop... no sé, penso que són unes criaturetes massa petites com per haver de suportar la soledat... per aixo jo faig collit... no nomes per la lactancia materna sino per tenir-la al meu costat... per a que se senti segura i protegida com quan estava dins la meva panxa.
res... li ofereixo teta o bracets... el que calgui per calmar-la... no sé per què ho fa... pe`ro estic d'acord amb la cueta que són molt petitets com per voler posar tantes rutines... necessiten de nosaltres, saber que hi som, és normal...
jo el que sí us recomano a totes es que no volguem fer-los grans de cop... no sé, penso que són unes criaturetes massa petites com per haver de suportar la soledat... per aixo jo faig collit... no nomes per la lactancia materna sino per tenir-la al meu costat... per a que se senti segura i protegida com quan estava dins la meva panxa.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |