Taller de Fotografia!

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dt. maig 19, 2015 4:47 pm

em penso que per aquí hi ha unes quantes mamis aficionades a la fotografia, no? he pensat que podríem muntar una espècie de Curs-Taller de Fotografia però amb un concepte més obert que els Tallers de receptes, Club de lectura, Cosim plegades... (on cada mes es fa una cosa concreta i pots sentir-te amb més compromís de participar) la idea seria anar obrint una sèrie de posts amb una temàtica concreta on cadascuna hi anem posant les fotografies que anem fent però quan vulguem i sense seguir explícitament un ordre, la qüestió és que ens serveixi per aprendre, practicar, compartir... hi hauria uns quants posts amb conceptes bàsics per les que comencen de zero (diafragma, velocitat d'obturació, control de l'exposició, ISO...) amb una mica de teoria i proposta d'exercicis a fer i després posts temàtics on anar posant fotos (per exemple fotos de siluetes, paisatges...) aquí les que ja són expertes podrien penjar directament fotos en manual i les que comencen en automàtic i amb el temps anar-ne posant en manual i veure l'evolució... com veieu la idea és que sigui molt flexible perquè pugui participar tothom i que cadascú faci una mica la seva, i mentrestant anem comentant la jugada, compartint dubtes, consells...

espero que us agradi la idea si no... potser ho faig igualment! :r) :r) així em serveix per practicar... és que vaig fer un parell de cursos però ja fa anys i els conceptes van quedant enrere i em trobo que vaig a fer una foto i estic un munt d'estona pensant en tot el que he de tenir en compte per disparar en manual... i al final, no sé ben bé en què fallo però últimament em surten les fotos com apagades de color... i moltes vegades acabo disparant en automàtic també, perquè si no perdo el moment que vull captar! (nens rient, posta de sol...) vaja que vull fer un repasset i si el comparteixo amb vosaltres molt millor, serà més divertit i segur que m'ensenyeu moltes coses! i si alguna està com jo o tot just s'inicia en aquest món compartim camí >.-<: >.-<:

què us sembla, us apuntaríeu?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: shibi » dc. maig 20, 2015 9:51 am

Jo m'apunto!!! : lasito :

M'encanta el món de la fotografia. Mai he fet cap curs, però una amiga m'hi va aficionar.
Fa anys vaig comprar la meva primera Reflex i aquesta amiga em va ensenyar una mica tot el tema de la velocitat d'obturació, Iso... disparar en manual etc etc
Després em vaig quedar embarassada, va néixer la meva nena... i vaig apartar una mica aquest tema. I és com tot, si no practiques...ho perds... Ja fa temps que també acabo posant l'automàtic i ale.
Tot i així , ara he començat a tornar a aficionar-me. Tinc dos amigues embarassades i estic practicant amb elles. Com que no hi ha pressa, puc passar estona probant i investigant. I algo ha sortit...
Però veig que em costa i hi han coses que he oblidat. Així que m'agradaria començar de zero i repassar tots els conceptes bàsics ;-)))
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
amca
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: ds. des. 20, 2008 10:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: amca » dc. maig 20, 2015 10:00 am

M'interessa!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dc. maig 20, 2015 11:10 am

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

que bé!!!!!!! doncs li diré al Toni que ens faci un apartadet per nosaltres i començo a muntar posts! :ok: :ok: :ok:

shibi veig que estem una mica igual! a veure si entre totes anem refrescant conceptes, jo posaré una mini base teòrica als posts però totes podeu aportar i ampliar el que calgui, d'acord? >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: shibi » dc. maig 20, 2015 11:22 am

Perfecte ametista !!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
septiembre
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 9:12 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: septiembre » dv. maig 29, 2015 10:18 pm

OHH, este tema me gusta, a mi siempre me ha gustado la fotografia, y mi marido hace cosa de un año y medio me regalo la reflex, y este año para reyes un objetivo nuevo, del que estoy encantada, un 50mm, 1.8, que maravilla.!!!!!
En cuanto a cursos, he hecho dos online, uno especializado en niños y otro de edición, y en septiembre empece un proyecto, un 52 semanas en familia, así me obligo cada semana a hacer fotos a la peque, e encanta este mundo, y aprender cositas viene de lujo.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dg. maig 31, 2015 6:44 pm

hola septiembre, benvinguda! :--/)

que bé un 50 mm! >.-<: jo és d'aquells que tinc a la llista de pendents (bé, jo necessitaria el 35mm perquè la meva càmera no és FF) potser algun dia.... :content:

noies, ja li vaig dir al Toni que ens muntés un apartat i em va dir que sí però aquests dies deu estar enfeinat, si veig que no s'hi posa ja li recordaré ;-)))

mentrestant estic muntant posts, la idea que tinc, a veure què us sembla, és que no sigui un taller amb objectius temporals (fer cada setmana una foto per exemple) sinó que hi haurà diversos temes oberts i cadascú els anirà fent segons el temps que tingui i les ganes (o sigui, alguna pot fer 5 fotos a la setmana i una altra una al mes, serà flexible) Penso que així pot anar millor per no estressar-nos amb haver de complir, es tracta de gaudir-ho i anar compartint les nostres fotos, comentar-les... i així si en qualsevol moment s'afegeix gent nova pot anar fent el mateix, el Taller sempre estarà obert :ok:

l'estructura que he pensat pel Taller és:

- un apartat de conceptes bàsics: hi haurà diferents temes amb una mica de teoria i exercicis (per exemple un sobre el diafragma, un altre sobre ISO...)

- un apartat de composició: temes amb regles bàsiques de composició i exercicis per practicar

- un apartat de tractament de la imatge: per aprendre a fer anar programes estil photoshop per fer retocs, panoràmiques, etc.

- un apartat per fer fotos: per anar posant fotos amb temàtiques concretes, per exemple macrofotografia, paisatges....


a partir d'aquí hi ha diferents opcions a l'hora d'anar fent els exercicis dels dos primers apartats:

- seguir l'ordre "Conceptes bàsics" (per aprendre a disparar en manual) i després "Composició" (per millorar els enquadraments)

- començar per "Composició" (en mode automàtic o mode P) i fer després els "Conceptes bàsics" per aprendre a disparar en manual (ja amb les regles bàsiques de composició clares)

- començar per "Composició" (en automàtic o mode P) seguir amb els "Conceptes bàsics" i després repetir els posts de "Composició" en mode completament manual (així es veuen les diferències i l'evolució)

el tercer apartat de tractament de la imatge és el que menys controlo, ja anirem fent mica en mica entre totes, no?

i les fotos al quart apartat es poden posar des del primer dia, disparant en el mode que vulguem (les que ja en saben en manual, les que no en automàtic i les que mig mig segons el dia hehehe) La gràcia és que al cap del temps si les hem fet en automàtic o programes semi-automàtics puguem posar més fotos al mateix tema en manual i veure la nostra evolució :ok:

això sí, MOLT IMPORTANT en totes les fotos que publiquem afegir SEMPRE la informació de la captura, això ens ajudarà a prendre consciència de què fem i a entendre també les fotos que fan les altres. La informació que hauríem de posar és:

marca de la càmera, distància focal que hem fet servir, ISO si és diferent de 100 (ja que 100 seria l'estàndard i no cal que sempre la posem)
mode de dispar (automàtic, P, manual...) diafragma, velocitat d'obturació, exposició si és diferent de 0
balanç de blancs (si no és automàtic)

per exemple:
Sony, 80 mm, ISO 200
AUTO, f 5,6 1/500

(aquesta informació la podeu veure a la pantalla de la càmera o al PC: propietats de l'arxiu-detalls)

com ho veieu? :()():::: :()():::: :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. nov. 01, 2015 3:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: shibi » dl. juny 01, 2015 9:13 am

quina currada ametista!
M'encanta :) Estic d'acord amb tota l'estructura pel taller i per la flexibilitat d'anar seguint el curs i anar fent les fotos :ok:
Tema de com anar fent els exercicis... potser millor primer "composició" i després "conceptes bàsics"???

Tinc ganes de començar! >.-<:
Imatge

Imatge
la_lluna_rodona
:: peixet
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dg. set. 14, 2014 9:22 am

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: la_lluna_rodona » dl. juny 01, 2015 2:08 pm

Ooooohhhh!!! Q guay'!! Jo també tinc moltes ganes d'aprendren!!!

Visca!!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dl. juny 01, 2015 2:55 pm

shibi ha escrit:Tema de com anar fent els exercicis... potser millor primer "composició" i després "conceptes bàsics"???

com tu vulguis!! :ok: :ok:


m'alegro que us agradi! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: Koaleta » dl. juny 01, 2015 4:20 pm

Ei! Que xulo! M'apunto al taller. Després que naixés el meu primer fill em van regalar la reflex amb un tele objectiu i un objectiu de 35 mm (equivalent a 50 mm en fullframe). M'hi he aficionat molt, sobretot fent fotos al petit! Però necessito refrescar coneixements. Em quedo per aquí!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dt. juny 02, 2015 3:10 pm

hola koaleta benvinguda! i tu també la_lluna_rodona, que no t'havia dit res! ara coincidirem per aquí, eh? :content:

doncs noies, jo he començat a muntar algun post per poder-los obrir un cop el Toni ens faci el nostre subfòrum (que espero que no triguiiiiiiii) així ja podrem començar a fer alguna foto i jo mentrestant aniré fent, intentaré anar obrint nous temes cada setmana :ok:

ja estic impacient! :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » ds. juny 20, 2015 1:42 pm

bé noies, doncs el Toni va molt enfeinat i no hi ha manera :-:) i com que ja fa UN MES que estem a l'espera he decidit que començo a obrir ja algun tema, almenys podrem començar a fer alguna coseta, no? comencem con la calma a fer algunes fotos i si veig que triga gaire més a muntar-nos l'apartat començarem també amb la teoria...què us sembla?

doncs les primeres fotos temàtiques que farem seran aquestes:

- L'estiu ja començaaaaa :***: :***: :***: :***: obriré temes de cada estació, així que en aquest podrem posar fotos durant tooooot l'estiu fins que obri el de la tardor (i l'any que ve torne-m'hi!)

- Sant Joan una bona ocasió per fer fotos xules!

...i passat Sant Joan ja n'obriré més, de moment ja tenim feina >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: shibi » dl. juny 22, 2015 8:38 am

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
septiembre
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 9:12 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: septiembre » dt. juny 23, 2015 3:43 pm

Ametista, las fotos las vamos colgando aquí, mismo.?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dt. juny 23, 2015 4:50 pm

septiembre si cliques damunt les paraules de color blau vas a parar als posts corresponents i allí anem posant les fotos de cada tema!

- L'estiu

- Sant Joan
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
septiembre
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 9:12 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: septiembre » dc. juny 24, 2015 2:58 pm

Ok, no lo habia visto.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dj. juny 25, 2015 4:23 pm

compis fotogràfes!

vau fer fotos per Sant Joan? jo ho vaig intentar :r) n'he posat algunes al post de Sant Joan però no és que llueixin gaire :-:) o-o:)

i ja he obert un parell de temes més i també el "Fem fotos!" que és el lloc que tindrem en aquell apartat (quan el Toni ens el montiiiiiii) per anar comentant la jugada :content:

de moment vaig obrint temes una mica genèrics perquè encara no hem fet res de teoria :-o00m hauré "d'acosar" al Toni una mica més a veure si s'hi posa ;-))) ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: ametista » dg. juny 28, 2015 4:55 pm

eeeeeeeeeeeeei el Toni ja ha començat a ordenar el subfòrum de fotografia, ja tenim apartat propi pel Taller!! :b-))) :b-))) :b-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Taller de Fotografia!

EntradaAutor: shibi » dl. juny 29, 2015 8:51 am

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge

Torna a “Taller de Fotografia”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::