Destetar o no

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
mvillpa
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dv. set. 13, 2013 5:18 pm

Destetar o no

EntradaAutor: mvillpa » dt. maig 28, 2019 9:52 am

Bon dia,

la meva filla te 3 anys i fa temps que vaig pensant que voldria deixar de donar-li el pit ja que fa un temps que quan en fa va de teta a teta i ja ho fa de costum i de vici més que aliment ni altres coses. El que passa que també els seus moments (quan es lleba de la migdiada que no ens hem vist de tot el dia, per anar dormir, a mitja nit perquè dormim juntes...) són molt agafats i per molt que li llegeixo la festeta i li dic que el deixarem veig que no hi te cap interés.
Ahir al vespre jugant hem va mossegar a sobre la teta i hem va fer mal i vaig dir-li que la teta s'havia enfedat i que ja no n'hi hauria... Però quan vam ser al llit les buscava amb desespero i anava dient que volia teta!! Jo li anava dient que la teta s'havia enfedat molt amb la mossegada i que ja no volia sortir més i ella anava dient que en volia i plorava. Al final després d'aguantar bastant li vaig dir que sortiria però fins a contar 20 (ho vaig llegir per aquí el foro) i si va fer una teta vaig contar a 20 després va voler l'altra i a 20 no la deixava però li vaig dir que així havíem quedat i la va deixar. Li va costar molt més adormir-se però al final va passar i ha dormit tota la nit sense fer teta.

No sé si seguir i aprofitar per intentar fer el destete o seguir i trobar un altra moment. A mi m'agradaria que el destete no sigui una mala experiència per cap de les 2 i quan la sentia plorant dient que volia teta se'm trencava el cor tot i que vaig aguantar bastant perquè ha d'entendre que no pot mossegar i que si diem que no després al cap de res no potser que si però que dur aguantar pobreta...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Destetar o no

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. maig 28, 2019 10:23 pm

Hola mvillpa,

Jo tinc dos nenes, una que aviat farà 4 anys i una de 17 mesos. Vaig tenir clar que volia fer tàndem però va resultat ser més dur del que esperava perquè va apareixer la maleïda agitació. Només pensar o sentir que la gran feia teta ja m'entrava mala llet i tots els mals i ganes de treure-me-la de sobre de qualsevol manera. És una sensació horrible!!!! No he sentit mai res semblant en cap altre situació, horrorós, no ho desitjo a ningú. Perquè a més saps que ella no en té la culpa i sap molt greu i acabes sentint culpabilitat etc.

Total, que quan vaig començar a senti-me així tot i el greu que em sabia (i havent-hi la petita fent teta davant seu...) vaig iniciar un destete progressiu, tan progressiu que ara encara a vegades demana teta, però ella mateixa fa 4 xupades i ho deixa, i moltes vegades (a no ser que jo tingui els pits molt plens) no recorda ni com es fa i no li surt llet (ella mateixa m'ho confirma...). Jo vaig començar dient-li que no podien fer teta les 2 juntes perquè no m'anava bé, m'enfadava i em sabia greu. I li deia que com ella era la gran havia d'esperar (i ho acceptava més o menys bé). Llavors va resultar que al cap de poques setmanes de fer-ho així hi havia vegades que demanava la petita i ella no (quan va néixer la petita feia pit les mateixes vegades durant el dia!!), si veia que allargava massa les preses li deia això de contar: "ara contarem fins a 10 i després ja n'hi haurà prou eh?" i normalment ho acceptava. I llavors ja vaig passar a si alguna vegada no em venia de gust explicar-li i oferir-li alternatives (que ens donéssim la mà i una abraçada...) o bé dir-li, si ara fem teta es farà tard per anar al parc, vols teta o parc? I sovint triava parc per exemple, i ja no pensava més en la teta.

No sé, jo crec que el millor és parlar-ho i fer-ho de manera progressiva. Amb 3 anys entenen més del que ens pensem i "es pot negociar", almenys una mica.

A veure si algú et pot donar algun consell.
RobertoElizondo
Entrades: 2
Membre des de: dl. jul. 25, 2022 5:04 pm

Re: Destetar o no

EntradaAutor: RobertoElizondo » ds. jul. 30, 2022 6:04 pm

Estimada mvillapa,

Tot i que està entrada l'escrit fa més de quatre anys, aquest és un problema actual que, com Salus professional, veiem i comentem diàriament amb les nostres pacients, amigues i família. Esperem que tu i la teva filla hagin superat aquesta etapa tan difícil amb molt d'ànim i d'esperança. Dit això, deixem la nostra opinió aquí plasmada, per a les actuals i futures mares que puguin llegir aquesta entrada al fòrum.

El més important és valorar la part emocional mútua, la dependència que s'hagi produït a causa de la lactància materna “donar la teta” i tenir clar si vols o no continuar amb un deslletament. Quan hagis pres la decisió, independentment del tipus de deslletament que escullis realitzar, has de ser ferm amb la teva decisió i no abandonar-la malgrat les dificultats que això pugui portar. A més, és important que facis saber al teu nadó el que està passant. Encara que no ho sembli, ells són molt llestos i entenen tot quan se'ls explica.

Per la nostra experiència, ens sona a nosaltres que en el seu moment vas començar a fer un deslletament respectuós. Més avall et deixem certs tipus de com aquest tipus de deslletament es pot dur a terme de la millor manera, perquè el teu nadó i tu no pateixin: 1) Evitar la lactància a demanda, 2) Introduir un horari i 3) Mantenir-se Ferm a la decisió. Com a punt addicional, però no necessari, podeu introduir les preses alternes.

https://encantadoradebebes.es/destete/#destete-respetuoso

Esperem que ajudi les actuals i futures mares en el seu procés de deslletament.
Amb molt d'amor,
L'encantadora de nadons

mvillpa ha escrit:Bon dia,

la meva filla te 3 anys i fa temps que vaig pensant que voldria deixar de donar-li el pit ja que fa un temps que quan en fa va de teta a teta i ja ho fa de costum i de vici més que aliment ni altres coses. El que passa que també els seus moments (quan es lleba de la migdiada que no ens hem vist de tot el dia, per anar dormir, a mitja nit perquè dormim juntes...) són molt agafats i per molt que li llegeixo la festeta i li dic que el deixarem veig que no hi te cap interés.
Ahir al vespre jugant hem va mossegar a sobre la teta i hem va fer mal i vaig dir-li que la teta s'havia enfedat i que ja no n'hi hauria... Però quan vam ser al llit les buscava amb desespero i anava dient que volia teta!! Jo li anava dient que la teta s'havia enfedat molt amb la mossegada i que ja no volia sortir més i ella anava dient que en volia i plorava. Al final després d'aguantar bastant li vaig dir que sortiria però fins a contar 20 (ho vaig llegir per aquí el foro) i si va fer una teta vaig contar a 20 després va voler l'altra i a 20 no la deixava però li vaig dir que així havíem quedat i la va deixar. Li va costar molt més adormir-se però al final va passar i ha dormit tota la nit sense fer teta.

No sé si seguir i aprofitar per intentar fer el destete o seguir i trobar un altra moment. A mi m'agradaria que el destete no sigui una mala experiència per cap de les 2 i quan la sentia plorant dient que volia teta se'm trencava el cor tot i que vaig aguantar bastant perquè ha d'entendre que no pot mossegar i que si diem que no després al cap de res no potser que si però que dur aguantar pobreta...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::