Els làctics. Són realment necessaris?

Teòricament poden menjar de tot.

Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Els làctics. Són realment necessaris?

EntradaAutor: Ponioleta » dj. nov. 03, 2011 12:54 pm

Avui en un blog que segueixo han penjat aquesta entrada:http://www.sergicaballero.com/2011/11/03/deja-la-leche-de-vaca/
Personalment trobo que està força bé, tot i que jo hi ahuria afegit un apunt explicant que les llets vegetals no tenen els mateixos nutrients que la llet de vaca. Amb això, no vull dir que siguin pitjors. Jo penso que tenim una cultura molt "lletera" i que necessitem substituir la llet (si decidim no prendre'n) a nivell culinari i social (estem acostumats a prendre llet per esmorzar, a fer pastissos o beixamel amb llet etc). Però no crec que sigui necessari trobar un substitut de la llet que sigui igual nutricionalment que la llet, ja que els aports de proteïnes, calci etc que ens pugui donar la llet els podem extreure d'altres bandes.

A part, vull destacar aquest paràgraf de l'enllaç que us deixo perquè explica millor el que un dia vaig dir jo en aquest fil però no vaig saber concretar i devia quedar una mica patillero...
En tercer lugar, hay que destacar que el aporte de calcio de la leche es solo un mito infundado. La industria lechera se ha esforzado en remarcar un aporte que no resulta ser lo que se quiere vender. El calcio presente en vegetales, algas y frutos oleaginosos es asimilado muy bien por nuestro organismo, pero los productos lácteos no son bien asimilados debido a sus contenidos en caseína y la relación calcio/fósforo. El alto contenido en fósforo de la leche de vaca acidifica el PH sanguíneo, lo cual hace que nuestro organismo coja el calcio de nuestros propios huesos. A la larga, esto genera osteoporosis.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dj. nov. 17, 2011 1:57 pm

Bona tarda,

Com us vaig dir fa dies, tenia les regles irregulars, quan sempre les havia tingut als 28/29 dies, doncs bé, després de deixar de beure soja, avui a dia 28 del meu cicle, la meva regla està a punt de caramel, vull dir que ja començo a tacar, no se si serà casualitat o que, pero potser si que era la soja que em destirotava els cicles, a veure com va el mes que ve.
noviachuky l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 17, 2011 2:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
Danu
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

EntradaAutor: Danu » dj. nov. 17, 2011 2:12 pm

noviachuky ha escrit:Bona tarda,

Com us vaig dir fa dies, tenia les regles irregulars, quan sempre les havia tingut als 28/29 dies, doncs bé, despré de deixar de beure soja, avui a dia 28 del meu cicle, la meva regla està a punt de caramel, vull dir que ja començo a tacar, no se si serà casualitat o que, pero potser si que era la soja que em destirotava els cicles, a veure com va el es que ve.

Me'n alegro molt! :ok: :p-) :p-) :-()-) Què curiós, no? ?-)
xaviaska
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dc. set. 28, 2011 4:28 pm

EntradaAutor: xaviaska » dl. nov. 21, 2011 1:33 pm

Danu ha escrit:
noviachuky ha escrit:Bona tarda,

Com us vaig dir fa dies, tenia les regles irregulars, quan sempre les havia tingut als 28/29 dies, doncs bé, despré de deixar de beure soja, avui a dia 28 del meu cicle, la meva regla està a punt de caramel, vull dir que ja començo a tacar, no se si serà casualitat o que, pero potser si que era la soja que em destirotava els cicles, a veure com va el es que ve.

Me'n alegro molt! :ok: :p-) :p-) :-()-) Què curiós, no? ?-)

M'alegro molt que treure't la soja t'hagi ajudat! Però és clar que la soja, per l'alt contingut que té en fitoestrògens, potencialment pot afectar el cicle menstrual, ja que no deixa de ser hormones... Per això jo recomano molt la soja en dones menopàusiques, però no en nens ni en dones fèrtils...
-|-;-|- ||*|| Imatge
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dl. nov. 21, 2011 1:39 pm

Per cert, us explico una curiositat que m'ha passat: després de tot el que hem parlat en aquest fil, vaig decidir comprar llet fresca, per provar-la. L'única marca que vaig trobar al súper va ser Puleva, i la vaig comprar sencera (em sembla lògic que si compres llet fresca sigui sencera, no?). Personalment n'he tret 2 conclusions:
1.- De gust la trobo exactament igual que una llet sencera de bona qualitat (potser fins i tot m'agrada més el gust de la llet Ato normal).
2.- Al dia següent de prendre-la, vaig tenir força molèsties intestinals. Podria ser que no tingués res a veure amb la llet, però el tipus de molèsties eren les habituals en la intolerància a la lactosa... Ho trobo estrany, però jo diria que em va sentar malament la lactosa de la llet fresca... Sabeu si la llet fresca porta més lactosa que la llet que ha seguit el tractament habitual? Ho desconec, però explicaria que m'hagués sentat malament, tenint en compte que és la primera vegada a la vida que m'ha sentat malament la llet...

No tinc clar que la causa del meu malestar fos la llet fresca, però el que tinc clar és que no en tornaré a comprar, ja que si de gust la trobo igual que la llet ATO, no em justifica pagar el doble... I si a sobre sospito que em va sentar malament...

Què en penseu?
-|-;-|- ||*|| Imatge
Lau
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » dj. des. 29, 2011 2:13 pm

xaviaska ha escrit:
De tota manera, com també s'ha dit, compte si sou de raça negra, o teniu un nen adoptat de raça negra, ja que aleshores sí que heu de prendre vitamina D, ja que genèticament esteu adaptats per viure molt més al sud!

Com es pot saber si hi ha mancança de vitamina D? s'ha de fer alguna analitica? el meu fill té la pell negra, i el pediatre mai m'ha comentat que hagi de donar-li suplements d vitamina D. Li he de donar per sistema? o primer he de verificar si n'hi falta o no?

Interessantissim post.
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dj. des. 29, 2011 3:26 pm

xaviaska ha escrit:Per cert, us explico una curiositat que m'ha passat: després de tot el que hem parlat en aquest fil, vaig decidir comprar llet fresca, per provar-la. L'única marca que vaig trobar al súper va ser Puleva, i la vaig comprar sencera (em sembla lògic que si compres llet fresca sigui sencera, no?). Personalment n'he tret 2 conclusions:
1.- De gust la trobo exactament igual que una llet sencera de bona qualitat (potser fins i tot m'agrada més el gust de la llet Ato normal).
2.- Al dia següent de prendre-la, vaig tenir força molèsties intestinals. Podria ser que no tingués res a veure amb la llet, però el tipus de molèsties eren les habituals en la intolerància a la lactosa... Ho trobo estrany, però jo diria que em va sentar malament la lactosa de la llet fresca... Sabeu si la llet fresca porta més lactosa que la llet que ha seguit el tractament habitual? Ho desconec, però explicaria que m'hagués sentat malament, tenint en compte que és la primera vegada a la vida que m'ha sentat malament la llet...

No tinc clar que la causa del meu malestar fos la llet fresca, però el que tinc clar és que no en tornaré a comprar, ja que si de gust la trobo igual que la llet ATO, no em justifica pagar el doble... I si a sobre sospito que em va sentar malament...

Què en penseu?

Doncs mira, a mi m'ha passat exactament el mateix que tu. Vaig provar la llet fresca LETONA, la vaig comprar sencera. Al cap de pocs dies tambè vaig tenir molèsties intestinals. Dedueixo que va ser la llet, ja que després de prendre-la em vaig començar a sentir molt rebotida, amb molts gasos i a la nena també, ja que es va negar en rodó en beure'n més (només en bebem nosaltres dos, el marit no en beu). És el primer cop que em feia mal la llet i només amb la fresca, ja que la Ato o les altres que he provat, no les he notat aquestes molèsties.La nostra experiència amb la llet fresca va durar un parell de setmanes, hem tornat a la llet sencera ATO, que ja era la nostra llet de tota la vida a casa nostra abans de voler fer aquest experiment.

Edito: ara he pensat una cosa... podria ser que les llets fresques costessin més de digerir al principi si sempre has consumit llets homogenitzades?? com si el cos necessités acostumar-s'hi a un augment de lactosa o de greix, però després es toleressin bé... com la nicotina quan entra al primer moment al cos, que les primeres cigarretes et marejen però després no. Perdoneu la comparació, però no trobava un símil més adient per fer-vos entendre el que volia dir.
Danu

EntradaAutor: Danu » dj. des. 29, 2011 10:11 pm

Curiós... i per aquesta línia, no podria ser que ens haguéssim acostumat als additius artificials (bé, o no propis) de la llet pasteuritzada (vitamines, greix...), i ara no suportessim els originals de la llet? Provaré a beure-la jo fresca, a veure què tal...
ametista
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dv. des. 30, 2011 5:14 pm

Ponioleta ha escrit:vull destacar aquest paràgraf de l'enllaç que us deixo perquè explica millor el que un dia vaig dir jo en aquest fil però no vaig saber concretar i devia quedar una mica patillero...
En tercer lugar, hay que destacar que el aporte de calcio de la leche es solo un mito infundado. La industria lechera se ha esforzado en remarcar un aporte que no resulta ser lo que se quiere vender. El calcio presente en vegetales, algas y frutos oleaginosos es asimilado muy bien por nuestro organismo, pero los productos lácteos no son bien asimilados debido a sus contenidos en caseína y la relación calcio/fósforo. El alto contenido en fósforo de la leche de vaca acidifica el PH sanguíneo, lo cual hace que nuestro organismo coja el calcio de nuestros propios huesos. A la larga, esto genera osteoporosis.

recupero aquest text que va posar la Ponioleta perquè tot i que tinc clar que la llet és una bona font de calci (no imprescindible perquè també es pot obtenir d'altres aliments) no és el primer cop que sento teories d'aquest tipus i no sé fins a quin punt poden ser certes o no...
i Ponioleta, que consti que no et qüestiono, eh? és que tot plegat fa dubtar i si tenim per aquí un metge com el xaviaska o altres persones que també ens poden aportar informació fiable doncs m'agradaria poder concretar una mica més perquè una al final ja no sap si ha de beure llet desnatada de vaca, deixar-la i prendre només iogurts, deixar totalment els làctics.....

a més a més jo tinc moltes al·lèrgies respiratòries i a vegades em pregunto fins a quin punt l'alimentació hi pot influir... l'al·lergòleg que em porta de moment no m'ho ha aclarit però sí que en la última analítica que em va fer tenia el calci una mica per sota del normal...i no sé si pot ser perquè fa relativament poc que he deixat de donar pit (tres anys seguits i em sona haver llegit el Carlos González que les lactàncies de llarga durada poden repercutir en una baixada inicial del calci però més endavant sembla que protegeix contra la osteoporosi) o si pot ser per alguna altra cosa, com ara algun aliment que prenc/no prenc i això dificulti l'absorció del calci... perquè aliments amb calci en prenc a diari -làctics i no làctics- i vitamina D si amb l'exposició normal al sol n'hi ha prou...què pot ser? el tema aquest del fòsfor? buf, tot plegat és un embolic!

ah i sobre això que els humans som l'únic mamífer que beu llet quan som adults.....bé, jo puc afirmar que he vist com vaques adultes mamen assíduament llet de les altres vaques.... o sigui que tampoc som tan estranys en la naturalesa neu:-D
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. des. 30, 2011 6:50 pm

Neuetes, jo vaig estar prenent llet directa de la vaca (bullida a casa) tota la meva infantesa i principi de l'adolescència. Sempre m'havia resultat pesada.
Quan vaig començar a beure llet UHT es van acabar les dolències estomacals matutines.
Recordo que la llet directa de la vaca s'havia de consumir en dos o tres dies en canvi la uperisada pot durar setmanes.... és evident que alguna cosa li falta.... no sé si és la lactosa, bacteris, microorganismes o què, però alguna cosa perd en el procés.
Per tant el que comentes de l'adaptació a la llet fresca en el meu cas no va ser així.
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. des. 30, 2011 9:05 pm

Entrerius, jo de petita també vaig beure molta llet fresca de vaqueria i bollida a casa, però era molt petita (potser quan en vam deixar de beure tenia 6 anys) i no recordo les molèsties, si és que en vaig tenir (podria preguntar a ma mare si se'n recorda). Però m'ha sorprés aquest "malestar" amb la llet fresca que he tingut d'adulta i que no em fa la llet uperisada (perquè ara bevem ATO).
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » dl. gen. 02, 2012 1:35 pm

ametista ha escrit:recupero aquest text que va posar la Ponioleta perquè tot i que tinc clar que la llet és una bona font de calci (no imprescindible perquè també es pot obtenir d'altres aliments) no és el primer cop que sento teories d'aquest tipus i no sé fins a quin punt poden ser certes o no...
i Ponioleta, que consti que no et qüestiono, eh? és que tot plegat fa dubtar i si tenim per aquí un metge com el xaviaska o altres persones que també ens poden aportar informació fiable doncs m'agradaria poder concretar una mica més perquè una al final ja no sap si ha de beure llet desnatada de vaca, deixar-la i prendre només iogurts, deixar totalment els làctics.....

Doncs no t'ho puc aclarir... Jo també he llegit tot això del quocient fòsfor-calci, però no està demostrat que acidifiqui la sang, ni que afavoreixi l'osteoporosi... Simplement, si un metge partidari dels làctics fa l'estudi, els resultats són que prevé l'osteoporosi. Si l'estudi el fa un metge contrari als làctics, resulta que acifidica la sang, i que provoca osteoporosi. Evidmentment, que sempre queda el dubte, ja que els estudis són contradictoris.

Però em semblen més seriosos els estudis que parlen del paper del calci provinent dels làctics en la prevenció de l'osteoporosi, que els estudis de l'altre "bàndol"...
Potser d'aquí a uns anys la cosa ha canviat, però de moment, pel que he pogut llegir, sembla que no hi ha motius per defensar les "llets" vegetals com a aliment majoritari (sí en casos puntuals), més enllà dels interessos econòmics de les empreses que les produeixen.

Però responent directament a la teva pregunta, no t'ho puc aclarir. Només t'explico que jo també tinc dubtes, però resumint, la meva opinió és tot això que he anat dient al llarg de tot aquest fil...

1.- En casos puntuals, llet de soja, hidrolitzada, o altres, estudiant cada cas.
2.- Nens fins a 2 anys: llet materna ó llet d'inici alternant amb làctics "normals" (ni "mi primer danone", ni hòsties, que no us estafin).
3.- A partir de 2-3 anys, llet desnatada per a tothom (tret d'al.lèrgies o problemes puntuals). I tota la resta, per a mí, no són més que opinions personals...
-|-;-|- ||*|| Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 02, 2012 3:04 pm

xaviaska gràcies per la resposta :ok:
continuaré amb la llet desnatada doncs i pel tema del calci baix més endavant tornaré a fer-me una analítica i a veure què...
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » ds. gen. 07, 2012 10:39 am

Però has de tenir clar (de vegades ho donem per suposat, i la gent això no ho sap), que tenir el calci baix a l'analítica no té res a veure amb prendre prou calci, o poc calci... Potser intuitivament t'ho pot semblar, però el calci en sang depèn d'una sèrie d'hormones que regulen el metabolisme del calci. Res a veure amb que no prenguis prou calci...
-|-;-|- ||*|| Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 07, 2012 5:25 pm

aaaaah! doncs ja estava confosa jo!! així ja em quedo més tranquil·la (...suposo :r))
gràcies per l'aclariment :ok:
Lau

EntradaAutor: Lau » ds. gen. 07, 2012 5:59 pm

Lau ha escrit:
xaviaska ha escrit:
De tota manera, com també s'ha dit, compte si sou de raça negra, o teniu un nen adoptat de raça negra, ja que aleshores sí que heu de prendre vitamina D, ja que genèticament esteu adaptats per viure molt més al sud!

Com es pot saber si hi ha mancança de vitamina D? s'ha de fer alguna analitica? el meu fill té la pell negra, i el pediatre mai m'ha comentat que hagi de donar-li suplements d vitamina D. Li he de donar per sistema? o primer he de verificar si n'hi falta o no?

Interessantissim post.

xaviaska segurament no vas veure aquest missatge... em pots respondre aquestes preguntes?

Gràcies.
xaviaska

EntradaAutor: xaviaska » ds. gen. 07, 2012 9:48 pm

En principi no cal fer determinació de Vitamina D. No està recomanada de rutina, només en cas de sospita de raquitisme.
Si el teu fill té la pell negra i viu a Catalunya, és molt convenient que prengui vitamina D de forma preventiva. Però això no vol dir necessàriament que li donis suplements. La vitamina D està present de forma natural en molts aliments, per exemple la llet de vaca (i tots els làctics derivats), el peix (i marisc), els ous, i els bolets (també els xampinyons).
¿Quina edat té el teu fill? ¿Ja pren llet de vaca?
Només en el cas que el teu fill no prengui làctics normals, i tampoc no prengui quantitats suficients de peix, ous i bolets, seria necessari que li donessis suplements. Però com que no ho has comentat, imagino que no és el cas.
Si el teu fill és un nadó de pocs mesos, convé que vagis al pediatra i li comentis el cas. Molts pediatres tenen com costum receptar de forma rutinària suplements de vitamina D a tots els lactants petitets, independentment del color de la pell, ja que el raquitisme és la carència vitamínica més habitual al nostre medi.
Però si ja és grandet, i ja pren altres coses a més de pit, si no té cap intolerància i li pots donar de tot, no cal ni que ho comentis amb el pediatra. Potser no has entès bé el meu comentari dins el context d'aquest fil; jo només m'estava referint a nens que no prenguin làctics! (el fil es va començar arran de la necessitat o no de prendre làctics)
Espero haver-te solucionat el dubte!
-|-;-|- ||*|| Imatge
Lau

EntradaAutor: Lau » dg. gen. 08, 2012 6:23 pm

Hola xaviaska, moltes gràcies.

Ok, no havia entès això de que només fós en cas que no prengués làctics... ell beu llet de cabra, menja bastant formatge i de peix en menja moltissim perquè li encanta.

Té 3 anys i mig i ha crescut 16 cm aquest ultim any així que raquitisme... no! jejeje.

Moltes gràcies.

Lau.
socpetitona
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

EntradaAutor: socpetitona » dl. feb. 06, 2012 10:42 pm

Estic alucinant!
Es veritat segur segur aixo de la llet semi, desnatada i entera??
Sempre havia pres semi a casa, fins que els nens van tenir edat de beure llet de vaca i el pediatre em va dir que havia de ser entera! Que els productes que li posaven a la llet, precisament per fer-la desnatada no eren massa bons pels nens... I es un pediatre força naturista...
Ara si em quedo parada... Seguiré investigant i preguntant...
Imatge
Danu

EntradaAutor: Danu » ds. abr. 14, 2012 10:51 pm

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::