presentació i dubtes

Teòricament poden menjar de tot.

sònia-2
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

presentació i dubtes

EntradaAutor: sònia-2 » dv. maig 22, 2009 9:42 pm

Molt bones a totes.

Em presento, fins fa poc escrivia en l'apartat de 0-12 mesos, però com ara la Aran ja té un anyet, ens hem traslladat a aquí.

De mica en mica espero que ens anem coneixent i puguem intercanviar experiències.

Em sap greu, però començo ja explicant uns dubtes que tinc.

És en relació al tema esmorzar i berenar.

En el berenar ja no sé què fer. Estic provant la fruita des dels 6 mesos i no hi ha manera: crua, cuita, amb cereals, en trossets, amb galeta... abans a vegades sí que es menjava una mica de pera o pera i pruna, però ara sempre m'aparta la cullera.
He provat de donar-li iogurts, tampoc li agraden. Llavors, últimament es pren suc de taronja i una galeta, però no em sembla bé que cada dia prengui això. Alguna alternativa?

I en l'esmorzar, estic deixant de donar-li el pit i he comprat llet d'arròs com a substitutiu, ni freda, ni calenta, ni amb cereals... res!, al final pren suc de taronja i una galeta també, i no m'agrada gaire que sempre sigui això.
Pà amb tomàquet quelcom sí que menja, però el formatge no l'ha volgut... alguna alternativa?
Fa 2 dies que faig això, potser és aviat, però teniu algun truc?

Em sap greu començar amb aquesta parrafada.
Imatge
Imatge
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: presentació i dubtes

EntradaAutor: ametista » dv. maig 22, 2009 10:44 pm

Hola Sònia-2!!!! :lleo: benvinguda!!!!!!!!!!! :r)

si menja una mica de pa amb tomàquet jo tiraria per aquí, amb pernil dolç per exemple i poc a poc seguir intentant-ho amb la fruita, el iogurt...iogurt amb fruita, iogurt amb galeta, galeta amb fruita.. :r)

sobre la fruita, quines menja? ho dic perquè ara que comença la temporada de moltes fruites que potser no ha provat....igual li agraden! (albercocs, cireres, nespres....)
mamavi
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

EntradaAutor: mamavi » ds. maig 23, 2009 9:54 pm

prova diferents tipus de formatge. A la meva nena vaig començar amb el de burgos, despres el tendre i ara li agraden tots.
Però la llet, res de res. Encara li donc el pit però intento que begui de la de continuació i res de res. Fins al 18 mesos el pediatra m'ha dit que no li dongui de normal. Però vaja, amb el nen ja em va passar. Passat un temps ja li agrada.

Per esmorzar: LM i papilla de cereals o galetes i yogur o formatge
Per berenar: fruita, per sort li agraden varies.
Blanca07
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dt. maig 26, 2009 9:52 am

bon dia

jo per esmorzar li dono bibi amb cereals... he provat a donar-li en un got llet amb galetes però casi no en menja així que primer li dono el bibi i despres que vagi provant amb coses diferents pero primer el que faig es omplir-li l'esmòmag pq sino agafa unes emprenyes per que te gana impressionanst i per berenar si estic a casa li dono un altre bibi (el pediatra em va dir que havia de pendre 500 cc de llet al dia i aixi ho intento).

Jo la fruita li dono despres de dinar per obligació tampoc li agrada pero li he d'obligar ja que sino no fa caca (cada dia ha de menjar un kiwi i una pera tot triturat sino no s'ho menja) pero si estic fora compro "pan de leche" i li poso philadelphia amb pernil dolç i un cacaolat... i s'ho menja mitjanament bé... o un donuts, o bimbo amb tomaquet ( que es molt tendre) ... prova galetes amb nocilla...

Jo veig molt bé que es vegi un got de suc de taronja per berenar ja li estas donant algo de fruita i galeta que son cereals! Si vols donar-li fruita a mi em va passar que com no li agradava vaig deixar de donar-li i llavors la digestiva em va obligar a donar-li i per començar va ser horroros... vaig començar primer amb potitos que son mes dolços i depres cada dia anava introduint fruita amb potito fina que al final nomes li dono fruita i res de potito.. i han vegades que li poso sucre a la fruita pq se la megi millor... Ara estem a la fase de "chantaje" "te daré un polo si te comes la fruta"

Per esmorzar tmb ho veig bé pero crec que hauries d'incloure llet per algun puesto... prova donar-li un iogurt despres de dinar, o petit suise... al Mercadona venen uns iogurts que porten boletes de chocolata que potser li agraden molt...
Ja ens aniras comtant... tingues en compte que això crec que ho em passat totes... jo ara mateix estic intentant que mengi de tot i NO triturat i es mega complicat pq hi han vegades que diu que masteguis tu, o té son i em demana directament el bibi o no pot menjar tot llo rapid que vol i s'emprenya pq té gana i li costa omplir l'estòmag... PACIÈNCIA!!
sònia-2
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

EntradaAutor: sònia-2 » dv. maig 29, 2009 10:11 pm

Molt bones.

Moltes gràcies Blanca07 per compartir les teves estratègies jeje :trona:

Ara hem millorat una mica l'esmorzar, quan es lleva ja li ofereixo el suc, perquè amb la sed que té, si no vull que s'emprenyi, la calmo amb el suc, llavors ja està més receptiva, i comença la lluita per asseure-la a la trona, quan ja ho he aconseguit, és horrorós!!!, li preparo un plat de cereals amb llet d'arròs o d'avena i he aconseguit que en mengi, per ara no s'ho acaba però menja força, fins i tot les últimes cullerades que vol prendre em demana la cullera i l'agafa ella i agafa cereals i se'ls posa a la boca, bé, el que encara no ha anat caient pel pitet, està més mona! i llavors la felicito i li dono una galeta, li encanten! o si després estic esmorzant jo el pa amb tomàquet me'n demana i li dono, i també en menja. Tema esmorzar, anem millorant.

Tema berenar, ai!!! tema berenar, no hi ha manera amb el berenar. He provat de donar-li fuites noves: préssec, albercoc, meló, maduixes, kiwi... res! és que no ho vol ni tastar!!!, i és el que em fa ràbia!. perquè si almenys ho tastés.

Iogurts, Petit Suisse, formatge, indiot, potitos.... res de res.

Algun cop rossega algun tros de poma.

Ara he optat en ja no triturar-li més la fruita, aniré fent trossets i que vagi tastant. Però per ara el berenar segueix sent suc de taronja amb galetes.

Seguirem fent experiments....
Imatge
Imatge
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dl. juny 01, 2009 8:54 am

Pufff.... el tema fruita veig que es igual que el Roger,... pero ell ni a trossets... i mira que se la menjava que donava gust
montserratt
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

EntradaAutor: montserratt » dt. juny 02, 2009 7:21 am

truc:
talla la fruita a trocets petits, petits i dona-li un escuradents perque intenti menjar sola
(trigara un xic a entendre i a desenvolupar la motricitat fina.... pero menjara fruita!)
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dt. juny 02, 2009 11:39 am

montserratt ha escrit:truc:
talla la fruita a trocets petits, petits i dona-li un escuradents perque intenti menjar sola
(trigara un xic a entendre i a desenvolupar la motricitat fina.... pero menjara fruita!)

Ei aquest truc m'ha agradat molt!! Nosaltres ho provarem!!! que guay, pot tenir bon resultat.
La Paola també es menjava la fruita súper bé quan era més peque, triturada. Fa un temps va dir que prou fruita i ara la forma que se la mengi és després dels àpats i compartint amb el seu papa una peça de fruita a mossegades (ara mossega la nena, ara el papa, ara la nena....) Bé, almenys en menja. Provarem amb l'escuradents.
Els berenars també son suc de fruita i galetes que la tornen boja, i ara fa un parell de setmanes que també es menja un petitsuisse d'aquells "beguts" que van amb una espècie d'ampolla (però que no és una ampolla, és de plàstic i tou) i ella soleta se'l va bebent, crec que el que més li agrada és poders'ho beure soleta. Sònia prova amb aquests petitsuisse, jo ho he aconsellat a moltes mares i ara al parc on anem cada tarda van tots els peques amb el seu petitsuisse jejejej :love:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
montserratt
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

EntradaAutor: montserratt » dc. juny 03, 2009 7:17 am

isa nosaltres tambe bevem d'aquests iogurts pero enlloc de comprar-ne, li netejo el pot i li poso iogurt natural amb fruita triturada (ho faig jo)
perque em dona la sensacio que menja mes sa

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::