PEIX BLAU

Teòricament poden menjar de tot.

ametista
:: dinosaure
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

PEIX BLAU

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 20, 2009 7:42 pm

hola noies!
tinc un dubte amb el peix blau, quan vam introduir el peix blanc les indicacions del CAP van ser 60 gr 3 cops per setmana, però amb el peix blau les indicacions van ser zero patatero i ara no sé si donar-li a més a més del blanc (o sigui 3 dies blanc i un dia blau) o en comptes del blanc (2 dies blanc i un blau per exemple) o.....no sé, vosaltres com ho feu? quants dies mengen peix i de quin tipus?
sí ja ho sé, és un dubte una mica tonto :-:) :r) però si a vosaltres us van donar alguna orientació més o millor que a mi us agrairia molt que m'ho expliquessiu!!! :ok: :ok: :ok: :love: :love:
pigadeta
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: PEIX BLAU

EntradaAutor: pigadeta » dc. oct. 21, 2009 8:22 am

Nosaltres de moment hem començat amb un dia a la setmana amb peix blau! Vaja portem 2 setmanes...
isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dc. oct. 21, 2009 9:01 am

Mmm i quin peix blau els doneu? Ostres jo de moment no he passat del rap i el lluç...em fa por donar-n'hi un altre on pugui trobar una espina, aquests són els únics que me'n refio... Es que vaig tenir una experiència horrorosa fa anys, casi me voy pal otro barrio amb una espina, i ara em fa pànic!
Ho trobeu molt heavy que no comenci encara a donar-n'hi? Igual li fa falta al seu organisme no? Aix... :sogra:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
nisana
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: ds. des. 13, 2008 3:43 pm

EntradaAutor: nisana » dc. oct. 21, 2009 9:35 am

El meu nen té 16 mesos i no li dono peix blau perquè el meu pediatre em va donar una pauta alimentària i no hi era. També és veritat que no li faig cas a la pauta al 100%, vaig fent la meva però el peix blau m'esperaré a la visita dels 18 mesos per preguntar-li. De totes formes si ja li has donat i li ha sentat bé doncs no veig problema, no?
Ara que penso ...el meu fill sí que ha menjat peix blau perquè a l'escola li donen bunyols de bacallà i això és peix blau. I si a l'escola li donen deu ser que no hi ha cap problema.
pigadeta
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dc. oct. 21, 2009 10:54 am

Nosaltres hem probat bacallà i salmó!!! després ja afegirem sardines, i otros i per últim la tunyina (que es el mes dificil de digerir)

Jo soc molt fastigosa, amb el peix, vaja no m'agrada gens pel tema espines, pero Isa n'hi ha més al peix blanc que al blau, almenys jo crec que so més facils de treure.

Nosaltres el pediatra ens ho va comentar a partir dels 18 mesos, per tant tampoc no creguis que vam començar inmediatament, ja et dic fa un parell de setmanes
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 23, 2009 9:46 pm

hola guapes!
gràcies per respondre, nosaltres també hem començat fa un parell de setmanes pigadeta :r) i de moment fem això, un cop a la setmana, el que dubtava és si llavors li dono tres cops més a la setmana peix blanc (o sigui en total quatre dies peix) o li dono dos dies peix blanc (i per tant en total 3 dies peix a la setmana) vosaltres com ho feu?
isa no trobo gens heavy que encara no hagis començat a donar-li peix blau a la Paola, ja veus que les altres mamis de febrer hem començat fa poquet! :r) :ok: nosaltres també ens paranoiem molt amb les espines i el que fem des que menja a trossets és que el peix li seguim triturant però tot sol, com si fos carn picada...doncs peix picat! :r)
nisana jo sempre he sentit que el peix blau és a partir dels 18 mesos per això hem començat ara (de fet ens ho hem pres amb caaaaalma :r) ) i suposo que quan aneu a la revisió ja us ho diran....o sigui que podries xivar-me la pauta que et diguin nooooo? :r) (de quantitat, cops a la setmana, etc) jo tampoc sóc de fer-ne cas al 100% però una orientació sempre va bé i a mi no me'n van donar cap!!!!!!
Goga provaré això dels seitons i les sardines! :ok: :ok:
portagambas
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 4:28 pm

EntradaAutor: portagambas » ds. oct. 24, 2009 8:44 pm

Amb un any i mig no importa quants dies li dones peix blau i quants blanc, pot menjar peix 2 cops per setmana o cada dia i del tipus que més us agradi, que no li afectarà al creixement. Si al llarg d'una setmana va probant ou, peix, pollastre, vedella, etc. ja va be i l'important és que comenci a acostumar-se a la forma que menjen els adults de la seva família.Les quantitats tampoc son importants perquè les vitamines i minerals que els calen son en poca quantitat.És com un joc d'anar experimentant i ampliant sabors
Lluna
:: gosset
:: gosset
Entrades: 485
Membre des de: dl. març 05, 2007 7:58 pm

EntradaAutor: Lluna » dt. oct. 27, 2009 6:49 am

A mi em va dir la pediatra, que amb moderació, més peix blanc que blau, 1 cop per setmana... Vaig fer varis intents i no li agrada, vaig provar salmó, i no el va voler, i tonyina i només en va menjar una mica. Es que el peix en general no li agrada, li dono llenguado, que és el que es menja mes o menys bé, tb li havia donat rap i se' l menjava bé, però va arribar un dia que va dir que no en volia ... Ara vaig provant però de moment llenguado, i res de blau pq ni el tasta :ufs:
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Didac
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

EntradaAutor: Didac » dc. oct. 28, 2009 4:08 pm

Nosaltres per introduir el peix blau vam fer servir un truco que ens va dir la peixatera (mare d'un nen d ela mateixa edat que el nostre). Comprem seitons i els deixem ven nets, fora cap, espina y budells acaba quedant dos filets units per la cua (viguileu que no quedin espines).

Es posen els seitons uns 20 minuts en llet, despres els pases per farina i ou (en aquest ordre) i a fregir amb oli ben calent (es fan molt rapid). Al nostre menut li van encantar i va ser una forma d'entrar el gust, mes fort, del peix blau d'una forma suau.
Imatge
Imatge
isa
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dj. oct. 29, 2009 12:06 pm

Didac ha escrit:Nosaltres per introduir el peix blau vam fer servir un truco que ens va dir la peixatera (mare d'un nen d ela mateixa edat que el nostre). Comprem seitons i els deixem ven nets, fora cap, espina y budells acaba quedant dos filets units per la cua (viguileu que no quedin espines).

Es posen els seitons uns 20 minuts en llet, despres els pases per farina i ou (en aquest ordre) i a fregir amb oli ben calent (es fan molt rapid). Al nostre menut li van encantar i va ser una forma d'entrar el gust, mes fort, del peix blau d'una forma suau.

Et copiaré la idea segur, la setmana que vé m'hi llenço. El que em fa por és lo de les espines.....demanaré a la peixetera que mel's netegi ella, hi confio més que en mi mateixa en netejar peix....
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::