llet i mocs....

Teòricament poden menjar de tot.

petaro
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: ds. març 17, 2007 10:53 pm

llet i mocs....

EntradaAutor: petaro » dt. feb. 23, 2010 9:06 am

relament creieu que te relacio??¿¿¿¿
nbadeli
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 10:53 am

Re: llet i mocs....

EntradaAutor: nbadeli » dt. feb. 23, 2010 9:16 am

Jo havia sentit dir que sí. I quan tenia mocs la meva filla li donava llet de soja o sense lactosa. Però últimament ja he llegit pediatres (crec que C. González entre ells, però no recordo on, així que ho afirmo de puntetes) que no té res a veure una cosa amb l'altra, que és un fals mite.
Una vegada que vaig anar al CAP d'urgències, la meva filla tenia molts i molts mocs, i em va receptar llet sense lactosa, de les que es venen a la farmàcia en pols. Així que suposo que és un d'aquests temes que uns diuen una cosa i altres altra, a falta d'estudis rigorosos.

A veure què diuen les altres mamis, que aquest tema m'interessa.
Imatge

Imatge

Imatge
GLG
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dt. feb. 23, 2010 9:19 am

Segons a qui preguntis, sembla ser que hi ha dos teories i no es posen d'acord....

Jo per si de cas, li trec la lactosa, li dono llet i iogurts de soja, que li agraden
Laiala
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 10:16 am

EntradaAutor: Laiala » dt. feb. 23, 2010 9:21 am

Doncs no ho sé i també m'interessa molt el tema.
Pel que m'han explicat, la proteïna de la vaca té una estructura que en assimilar-la fa que es creï mucositat. Es veu que amb la de la cabra o ovella no passa tant.
De fet, per recomanació d'una metge homeòpata, fa 15 dies que li he substituït la llet de fórmula per llet de cabra al meu fill de 17 mesos (tenia molts mocs que acabaven en otitis). De moment no et puc dir que els resultats siguin convincents. Esperarem un parell de setmanes més....
Quant a la llet de soja, m'han dit que de forma puntual està bé, però donar-n'hi cada dia, quan són tan petits, no és recomanable (per qüestions hormonals, penso). Que complicat!
La vida és com anar en bicicleta. Si no avances, caus.
Xana
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

EntradaAutor: Xana » dt. feb. 23, 2010 9:23 am

Doncs jo n'estic convençuda!! Sé que se n'han fet estudis i no acaben de decidir si és pel Ph de la llet i derivats (tirant a àcid) o per les proteines de la llet.
En qualsevol cas, quan els meus micos estan encostipats els hi canvio durant uns dies per llet de soja (quan eren petitons els hi donava Isomil) i afegeixo una micona més de ceba als purés (que va molt bé per alleugerar els mocs i eliminar-los). I com diuen mano de santo!
Imatge

Imatge
ester21
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 5:31 pm

EntradaAutor: ester21 » dt. feb. 23, 2010 9:34 am

Hola,

Mira jo amb el meu primer fill, ja desesperada del tema mocs que després li baixaven al pit, i seguint els consell de que la llet de vaca afavoreix la producció de mucositat, li vaig substituir durant més de mig any per llet de soja. Resultat: negatiu, el nen seguia tenint molts mocs i sempre estavem igual. En el meu cas no va funcionar.

Ara que tinc el segon fill i també fabrica molts mocs, ni se m´ha passat pel cap canviar a cap altre llet que no sigui la de vaca, els mocs els han de tenir perque són una defensa per ells, i si bé, és un pal, és el que ens toca, fins que no es facin grans. El que sí que us puc assegurar és que acostumen a tenir més mocs quan els estan sortint les dents, això sí que és veritat.

Entenc que el tema mocs que es compliquen amb otitis o bronquitis és molt angoixant, però a mí, la pediatre en el seu moment em va dir que la llet és molt necessaria i que la més adequada pel creixement i per la calç i per tot plegat és la llet de vaca.

Per tant, paciència, molta paciència i a passar les èpoques de mocs el millor possible!
petaro

EntradaAutor: petaro » dt. feb. 23, 2010 9:53 am

ceba????¿¿¿¿¿
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

EntradaAutor: Lluma » dt. feb. 23, 2010 10:03 am

Hola!!

jo només puc parlar des de la meva experiència personal, doncs he estat amb una bronquitis durant 1 mes i no hi havia manera de treuremela de sobre. El que més ''nosa'' em feia eren aquests mocs tant odiosos a la gola. Doncs va ser deixar la llet i notar una diferència descomunal! es pot dir que pràcticament em van desaparèixer! I si feia un cafè amb llet, al matí, al cap duna estona, ja estava amb mocs altre cop.

Potser unes persones sóm més sensibles a altres. Jo, per si de cas, quan en Pau té molt moc, li dóno llet sense lactosa i llet darròs.
Imatge
Xana
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

EntradaAutor: Xana » dt. feb. 23, 2010 10:29 am

La ceba, els alls i els porros són molt bons antimucolítics naturals!!
Fa molt vaig trobar aixó tafanejant per internet (sorry, no recordo d'on penjava, però si que em va semblar una font prou seriosa per copiar-ho)

"Alimentos como el ajo, la cebolla o los puerros están especialmente indicados en casos de exceso de mucosidad, ya que poseen efectos expectorantes y mucolíticos, es decir, tienen la propiedad de disolver o destruir la mucina, un mucopolisacárido o glucoproteína constituyente principal del moco, gracias a la presencia en su composición de compuestos azufrados. Esto hace que contribuyan a que la congestión nasal desaparezca, facilitando de este modo la respiración.
Es aconsejable además, llevar a cabo una dieta rica en líquidos que ayude a eliminar las mucosidades, así como propiciar un ambiente húmedo mediante el uso de humidificadores. De éste modo se puede conseguir que los catarros y las alergias sean un poco menos molestos y no impidan llevar a cabo las actividades cotidianas habituales. "

A més d'augmentar-ne la quantitat al menjar, jo els hi poso una ceba talladeta dins d'un bol amb una micona d'aigua i prop del radiador. Fa una pudoreta bastant desagradable, però els ajuda a respirar per la nit. zz:-)
Imatge

Imatge
ANNNA
:: zebra
Entrades: 1356
Membre des de: dt. set. 25, 2007 4:50 pm

EntradaAutor: ANNNA » dt. feb. 23, 2010 11:08 am

Noies, la meva filla pren llet de cabra fa 3 mesos i s'han acabat els mocs com de la nit al dia!
Compro uns briks de llet ecològica de 1/2 litre, i així es gasten ràpid i no es fan malbé.

Tampoc vull privar-la de la llet de vaca i de tant en tant pren iogurs, però almenys la llet del matí del vespre ja l'hem canviat i de moment funciona.

Penseu que per molts mocs que provoqui també han de prendre llet d'origen animal per l'aliment que porta, no sé, tot de soja ho trobo fluix...! Si la vaca no va bé buscar un altre animal, però tant petits passar-ho tot a vegetal no sé si deu ser gaire bo, i amb perdó dels vegetarians!! neujor:-)
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. feb. 23, 2010 11:36 am

Bé, sobre la llet i els mocs, a mi (que no sóc cap bebé!) me'n produeix. Quan tinc èpoques de mocs o d'asma deixo de prendre llet i noto millora. Però també és cert que cada cos és un món i que no tothom assimila igual la llet.

I sobre el que comentava algú que és tant important prendre llet pel tema del calci, hi ha estudis que relacionen (negativament) el consum de llet amb l'osteoporosi. La llet de vaca, que té una composició de nutrients pensada per fer créixer un vedellet, no és gaire adequada pel nostre sistema digestiu (a l'igual que no és gaire adequat alimentar una vaqueta amb llet humana!). El que tinc entès (i que consti que sóc de lletres) és que per digerir-la, el nostre estòmac necessita utilitzar calci per "combatre" l'acidesa de la llet, pel que al final gastem més calci que el que la llet ens aporta.

Penso que si un nadó pot prendre pit fins a certa edat (passat l'any) després no té necessitat de prendre llet de vaca. Si es desteta abans (pel motiu que sigui) llavors no m'hi fico, però penseu que llavosr es donen llets adaptades que realment no tenen res a veure amb la composició de la llet de vaca!

Bé, és un punt de vista diferent sobre el consum de llet de vaca (i que consti que jo en consumeixo una mica, però intentaré que el meu fill no en prengui, com a mínim tal qual, iogurts i formatges potser sí...)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dt. feb. 23, 2010 7:14 pm

La nostra experiencia tambe diu que si... que els lactics fan augmentar la mucositat... o millor dit, treient els lactics millorem la situacio. Vaig estar buscant informacio i vaig veure un parell d’articles en els que es debatia si aixo era degut al pH de la llet o be a la composicio proteica de la llet de vaca... pero sembla ser que alguna relacio hi ha.
Quan la Julia esta refredada, ella mateixa rebutja qualsevol tipus de lactic... o sigui que per algo sera :ok:

I pel que diu la Ponioleta, hi estic d`acord. Hi ha diverses teories que apunten a que el consum de llet de vaca en edat adulta no es ni necessari ni util. Jo en continuo prenent, perque m’encanta la llet, pero reconec que no te perque ser del tot bo. Som dels pocs animals que prenem llet en edat adulta, aixi que estrictament necessaria pel desenvolupment no es.
juda
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 9:54 pm
Ubicació: (Anoia)

EntradaAutor: juda » dg. feb. 28, 2010 9:43 pm

Jo també parlo per experiència propia, quan em noto molts mocs a la gola estic uns dies sense prendre
llet i desapareixen com per art de màgia. Però l'únic que em trec és la llet, la resta de làctics els continuo
prenent igual.
Si per mi va bé m'imagino que també ha d'anar bé pel meu fill.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
petaro

EntradaAutor: petaro » dc. març 03, 2010 12:47 pm

i el formatge llavors???
GLG

EntradaAutor: GLG » dc. març 03, 2010 12:54 pm

Tots els lactics: llet, formatge, iogurts....
petaro

EntradaAutor: petaro » dc. març 03, 2010 1:57 pm

i llavors de substitutiu de formatge que els hi doneu??
itzel
Entrades: 1782
Membre des de: dj. juny 07, 2007 12:06 pm

EntradaAutor: itzel » dc. març 03, 2010 10:18 pm

Ostres doncs ho provaré amb mi mateixa perque porto gairabé un mes amb mocs i no hi ha manera de treure'ls. Demà no prendré llet i a veure que passa!
Imatge

Imatge
GLG

EntradaAutor: GLG » dj. març 04, 2010 9:04 am

La soja. Jo li faig els cereals amb llet de soja, i li dono els iogurts de soja.
petaro

EntradaAutor: petaro » dj. març 04, 2010 9:19 am

quan temps te GLG???
el meu te 15 mesos
li puc donar soja??
GLG

EntradaAutor: GLG » dj. març 04, 2010 11:43 am

I tant que li pots donar!!! La meva té 20 mesos gairebé, però amb 16 mes o menys ja li donava (els hiverns són molt durs i amb molts mocs!). Pensa que la soja és vegetal.

De tota manera, consulta-ho amb el teu pediatre.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::