Peix en llauna

Teòricament poden menjar de tot.

nini8852
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

Peix en llauna

EntradaAutor: nini8852 » dc. març 31, 2010 7:53 am

Hola a tots,

tinc un dubte i és que a la meva filla de 22 mesos, l'altre dia per sopar li varem donar sardinetes amb oli d'oliva, d'aquestes en conserva i no sé si li és bo. Ho dic perquè això li vaig donar dilluns per sopar i ahir i avui a anat bastant fluixa de la panxa.
Jo sempre he sentit que tant les sardinetes com la tonyina en llauna son molt sanes (les conserves de peix en general) i he vist la única manera de donar-li peix blau sense patir per les espines (els talls de tonyina queden descartats perquè no li agraden), però ara no sé si vaig fer bé.

Algú em pot dir alguna cosa?

Gràcies i salut!!!
Imatge
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Peix en llauna

EntradaAutor: mireiafor » dc. març 31, 2010 10:22 am

Jo suposo que l'inconvenient de les conserves industrials pot ser els conservants i colorants que portin, per la qual cosa no serien bones per un nen (en realitat ni per els grans) però si compres marques de qualitat i t'assegures que els ingredients siguin naturals, en principi no tenen perquè tenir contraindicacions :ok:
Imatge

Imatge
mamavi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

EntradaAutor: mamavi » dc. març 31, 2010 12:57 pm

Aiss no estic segura (és que no em va massa el peix blau) però crec que no gaire bo donar peix blau a menors de 2 o 3 anys. Si li dones que sigui de tan en tan, no com una cosa habitual.
:***:
perla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

EntradaAutor: perla » dc. març 31, 2010 1:52 pm

La meva nena, que avui fa 20 mesos, devora la tonyina amb oli, no sé, mai no li ha fet mal i a ella li encanta, mai no he provat de donar-li sardines, però bàsicament perquè jo no en compro, no crec que li pugui fer cap mal.

Si va una mica fluixa no vol dir necessariament que les sardines li hagin sentat malament, no?, igual ha menjat molta fruita o llegum o vés a saver...

Jo no em preocuparia garie :ok:
Imatge
Imatge
mireiafor

EntradaAutor: mireiafor » dc. març 31, 2010 3:11 pm

Perdona no havia vist l'edat del teu nen :camio: :camio: :camio: Sí que és veritat que recomanen no menjar peix blau abans dels 2 anys però quan el meu ja començava a tenir l'edat del teu jo feia com tu, de vegades li deixava tastar tonyina, salmó... i mai cap problema :ok:

També crec el que et diuen les companyes, que és millor no abusar de les conserves però suposo que ja ho donem per sentat, com el fet de no abusar de fregits, arrebossats, etc...
Imatge

Imatge
Momo
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dc. març 31, 2010 3:20 pm

Crec que el problema del peix blau és que solen ser peixos molt grans (tonyina, emperador...) i quan més gran és el peix, més temps ha tingut d'agafar coses toxiques del mar (metalls pesants sobretot).
Per tant, crec que és millor menjar sardines que tonyina en conserva.

Això m'ho va explicar la meva dietista en la última visita. Em va dir que en mengi, però amb moderació i que procuri prioritzar els peixos petits.
En els nens no sé si és per lo mateix, però en teoria a partir de l'any poden menjar de tot (en quant a aliments) això em fa pensar que deu ser per aquest altre motiu que ho deuen desaconsellar.
mireiafor

EntradaAutor: mireiafor » dj. abr. 01, 2010 12:56 pm

No ho havia sentit mai Momo, moltes gràcies és molt interessant!! I com va la panxolina?? :oset: :oset: :oset:
Imatge

Imatge
Momo
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dj. abr. 01, 2010 3:57 pm

La panxeta molt bé, gràcies Mireiaflor. Encara no he tingut temps d'actualitzar el post de l'Aleix. Us tinc en asqües, com sempre... ho sento molt.
A veure si aquesta nit m'hi puc posar un momentet.
nini8852

EntradaAutor: nini8852 » dt. abr. 06, 2010 9:57 am

Ostres, doncs anava ben equivocada, doncs jo tenia entès que el peix en conserva era molt bo, doncs portava molt ferro i iode en contra del que pugui semblar....
La pediatra em va dir que a partir de l'any podia menjar de tot, peix blau inclòs. si no n'hi he donat ha estat per tema espines.

Moltes gràcies per les vostres respostes, si n'hi dono, serà poquet i de tant en tant.

Salut!!!
Imatge
vallpresona
:: tortuga
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:36 am
Ubicació: Alt Empordà

EntradaAutor: vallpresona » dt. abr. 06, 2010 12:49 pm

hola guapa!
Doncs jo també tenia entès que el peix blau és per nens més grandets que la teva! De totes maneres, cada pediatra segueix les seves pautes. La nostra si que ens va marcant els diferents aliments que anem introduint en cada visita!
Per cert, com es troba la Jordina?
Imatge
vallpresona
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:36 am
Ubicació: Alt Empordà

EntradaAutor: vallpresona » dt. abr. 06, 2010 12:54 pm

per cert... és avall hi ha un post que parla del peix blau...
Imatge
nini8852

EntradaAutor: nini8852 » dc. abr. 07, 2010 10:18 am

Hola guapa!!

doncs si, cada pediatra diu la seva, suposo que depèn del nen també. La nostra també ens dona pautes, però des de que va fer l'any ens va donar via lliure a tot els aliments, amb seny, és clar!

Com que d'aquí a dos mesos anem a fer la revisió del dos anys, ja li preguntarem bé. Per ara potser li donarem algún pessic de tonyina o alguna sardineta petita i prou.

Ara busco el post del peix blau.

Un petonàs!! :-()-)
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::