A algú li passa el mateix??
A algú li passa el mateix??
Hola a tothom!!
Us volia comentar una cosa que em té súper amoïnada....A veure si a algú li passa el mateix.
El meu nen té 13 mesos i mig, i és un nen sa, rialler, espabilat...però que no menja res de res sòlid! Des de fa mesos vaig insistint i no hi ha manera! Però és que arriba a l´extrem de que no menja ni trossets de pa, ni galetes, ni res de res....Quan li dono les coses, se les apropa a la boca, les xupa una mica i les llença al terra! No hi ha manera que rosegui res de res amb les dentetes (i en té 4 a dalt i 4 a baix!).
No sé si és normal...suposo que cada nen té el seu ritme, però és que veig altres nens més petitets que van pel carrer menjant un palito de pa o una galeteta...i el meu, li dura a les mans 1 minut i ja ho llença a terra!
L´únic que si que li encanta és la sopa amb fideuets o pasta maravilla, però és clar, això no és sòlid!
Com ho veieu?
Us volia comentar una cosa que em té súper amoïnada....A veure si a algú li passa el mateix.
El meu nen té 13 mesos i mig, i és un nen sa, rialler, espabilat...però que no menja res de res sòlid! Des de fa mesos vaig insistint i no hi ha manera! Però és que arriba a l´extrem de que no menja ni trossets de pa, ni galetes, ni res de res....Quan li dono les coses, se les apropa a la boca, les xupa una mica i les llença al terra! No hi ha manera que rosegui res de res amb les dentetes (i en té 4 a dalt i 4 a baix!).
No sé si és normal...suposo que cada nen té el seu ritme, però és que veig altres nens més petitets que van pel carrer menjant un palito de pa o una galeteta...i el meu, li dura a les mans 1 minut i ja ho llença a terra!
L´únic que si que li encanta és la sopa amb fideuets o pasta maravilla, però és clar, això no és sòlid!
Com ho veieu?
Re: A algú li passa el mateix??
Jo no li donaria massa importància tampoc... com tu dius, cada nen té el seu ritme... recordo que al meu fill també li va costar molt comentaçar a rosegar, encara que fossin trossets de pa... jo deixaria que anés fent al seu ritme, ja li entrarà la curiosistat per tastar! 
Hola!
uffff, com em sona això! Els meus fills no van menjar trossos fins els 20 mesos!!!! i quan tenien l'edat dels teus, feien exactament igual que això que dius, no mostraven cap interès ni pel pa, ni pels palitos, galetes, res! i jo veia els altres nens i em fotia una ràbia!!!
A més, el Marc, amb l'agreujant que a la que li entrava qualsevol tros del que fos a la boca, vomitava immediatament. Em vaig agobiar molt, és veritat, però també ho és que passa i arriba un dia que sí, que mengen de tot.
En el meu cas, va ser molt bèstia... el primer dia que els vaig deixar a dinar a la llar (ja et dic, tenien 20 mesos), vaig escriure una nota llarguíssima a l'educadora explicant el tema, el que feien, que si vomitaven, que si paciència, que si això, que si allò. Quan els vaig anar a recollir em van dir 's'ho han menjat tot. Si no arribes a explicar-nos que tenien problemes no ho haguéssim dit mai'. Vaig flipar en colors.
I fins avuil
Ànim que tot passa!
uffff, com em sona això! Els meus fills no van menjar trossos fins els 20 mesos!!!! i quan tenien l'edat dels teus, feien exactament igual que això que dius, no mostraven cap interès ni pel pa, ni pels palitos, galetes, res! i jo veia els altres nens i em fotia una ràbia!!!
A més, el Marc, amb l'agreujant que a la que li entrava qualsevol tros del que fos a la boca, vomitava immediatament. Em vaig agobiar molt, és veritat, però també ho és que passa i arriba un dia que sí, que mengen de tot.
En el meu cas, va ser molt bèstia... el primer dia que els vaig deixar a dinar a la llar (ja et dic, tenien 20 mesos), vaig escriure una nota llarguíssima a l'educadora explicant el tema, el que feien, que si vomitaven, que si paciència, que si això, que si allò. Quan els vaig anar a recollir em van dir 's'ho han menjat tot. Si no arribes a explicar-nos que tenien problemes no ho haguéssim dit mai'. Vaig flipar en colors.
I fins avuil
Ànim que tot passa!
El Genís tot just fa 3 dies q he conseguit q sopi peix, croquetes i nuguets i te 14 mesos i mig. Cada nen te el seu ritme, la seva germana amb 10 mesos i sense dents ja menjava de tot així q ja veus....
Al migdia com li dona el papi i no te paciència menja triturat.
Conclusió: No hi ha cap nen q als 18 anys encara s'ho menji tot triturat.
Paciència
. Al meu li ha fet gràia veure q no li cau de la forquilla i s'ho pot menjar sol al seu ritme. Jo espero poder donar-li de tot aviat, però tampoc em preocupa.
Al migdia com li dona el papi i no te paciència menja triturat.
Conclusió: No hi ha cap nen q als 18 anys encara s'ho menji tot triturat.
Paciència
. Al meu li ha fet gràia veure q no li cau de la forquilla i s'ho pot menjar sol al seu ritme. Jo espero poder donar-li de tot aviat, però tampoc em preocupa.Re: A algú li passa el mateix??
jo vaig descobrir que quan més m'amoinava més es bloquejava ella i anavem a pitjor amb el tema sòlids i vaig pensar "no conec cap adult que menji triturats (excepte els avis, jeje) i vaig donar prioritat a que s'alimentés bé així que el que feia era posar-li en un costat del plat alguna cosa a trossos i a l'altre costat el seu puré de sempre i jo no deia res. ella mateixa quan em veia em deia "eto no!" (va parlar molt d'hora) i jo li deia "no, no si no vols no" treient-li importancia al tema. i jo només em dedicava al puré. els primers dies no tocava res dels trossets. després d'uns dies va començar a jugar i remenar els trossos al plat (suposo que per familiaritzar-se amb ells) . després poquet a poquet agafava un i el llepava i el tornava a deixar. després d'uns dies començava a fer alguna mossegadeta d'ocellet, a vegades ho tornava a escupir i a vegades no. així va anar treient-se la por de sentir-se obligada i va veure que allò era si ella volia. als 18 mesos amb aquest sistema ja menjava sola puré i alguns trossets! jo no deixava de posar-li el puré perquè el que menjava de trossets encara no era prou per alimentar-la però al menys menjava trossos!!! i de mica en mica sense adonar-me (justament perquè vaig treure tota importancia a això dels trossos) ara amb dos anys menys de TOT i tan si són trossos com si és puré com si és sopa, etc. podem anar al restaurant i demanar-li macarrons o carn o el que sigui que s'ho menja.
Així que el meu consell "treu-li importancia al teu cap!!!!" però segeuix presentant-li els trossets perquè vegi que no és una guerra simplement venen amb el plat i si en vol ho pot provar i si no en vol no.
Tots, fins i tot els adults, quan ens sentim obligats a alguna cosa fem tot el contrari pk ens rebotem, jeje
Ànims i pensa que encara es molt petit
Així que el meu consell "treu-li importancia al teu cap!!!!" però segeuix presentant-li els trossets perquè vegi que no és una guerra simplement venen amb el plat i si en vol ho pot provar i si no en vol no.
Tots, fins i tot els adults, quan ens sentim obligats a alguna cosa fem tot el contrari pk ens rebotem, jeje
Ànims i pensa que encara es molt petit
Moltes gràcies per les vostres respostes!
Intentaré no agobiar-me amb el tema....i aniré insistint poquet a poquet i sense pressionar-lo. El que també li passa al meu (ho comentàveu alguna de vosaltres) és que qualsevol coseta sòlida que li entra a la gola el fa vomitar (fa arcades i arcades fins que acaba treient el trosset!).
Intentaré no agobiar-me amb el tema....i aniré insistint poquet a poquet i sense pressionar-lo. El que també li passa al meu (ho comentàveu alguna de vosaltres) és que qualsevol coseta sòlida que li entra a la gola el fa vomitar (fa arcades i arcades fins que acaba treient el trosset!).
Bones
per si alguna li serveix de consol ( que no crec) , la meva filla ha fet 23 mesos i encara no menja res sencer. És una desesperació, em provat tot i més, i res de res. Inclús la vaig portar a la guarderia a veure si és que ens prenia el pel i el mateix, no mejava res en tot el dia, fins al punt que la vam haver de treure i deixar-la amb una cangur.
No sabem que fer, la pediatra comença a dir-nos que això no pot ser i que em de insistir , però que més podem fer?????
per si alguna li serveix de consol ( que no crec) , la meva filla ha fet 23 mesos i encara no menja res sencer. És una desesperació, em provat tot i més, i res de res. Inclús la vaig portar a la guarderia a veure si és que ens prenia el pel i el mateix, no mejava res en tot el dia, fins al punt que la vam haver de treure i deixar-la amb una cangur.
No sabem que fer, la pediatra comença a dir-nos que això no pot ser i que em de insistir , però que més podem fer?????
Abans de tenir a la nena pensava que aquesta era una qüestió que tenia molt a veure amb la mare (por a l'ofegament, angoixes per si menja menys o no) i ara que sóc mare, no negaré que clar que hi tenim "influència" però no tant com jo em pensava. La nostra quasi sempre ha menjat a trossos i deseguida li va agradar fer-ho, la sopa petita mai l'ha volgut i li em donat sempre sopa de la grossa, la verdura se la menjava millor a trossos que triturada i si algun trosset no cola ella es fa tossir i el treu, però passa poques vegades. Jo crec que és perquè ella és així i prou, diria que fins i tot deu ser una cosa física, igual que al teu li molesta qualsevol cosa dura o gran a la boca a la meva el triturat sembla que li fa mania(no sempre), com a mi, he de dir. És com la gent a qui li costa tragar-se un gelocatil i jo me'l prenc sense aigua si cal, no em molesta però entenc que hi hagi gent que no pugui fer-ho. Mentre li vagis donant l'oportunitat a verure si agafa interès...
La meva menja tot sencer però mai mai s'ha menjat un galeta sencera i mira que n'he portat al bolso però no les vol i no crec que no se les mengi pel sabor si no més per la textura.
Ara que bé l'estiu potser començi amb la fruiteta fresca no? mummm
La meva menja tot sencer però mai mai s'ha menjat un galeta sencera i mira que n'he portat al bolso però no les vol i no crec que no se les mengi pel sabor si no més per la textura.
Ara que bé l'estiu potser començi amb la fruiteta fresca no? mummm
ojalá! el dia que mengi , encara que sigui un tall de poma, em cauren llàgrimes d' alegria, t' ho garanteixo, jeje 

Jo no em preocuparia gaire perquè has vist a nens de 4 o 5 anys que no mengin sòlids? si no menja trossets ara, ho farà més endavant. tranquil.la.
Hola noies, dons el meu nen te 14 mesos quan es menja un basto d pa es fica trossos molt grossos i em fa patir, pero de mica en mica em vaig acostumant perque el problema el tinc jo, em fa por que s'ofegui.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |