A algú li passa el mateix??

Teòricament poden menjar de tot.

xaan
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: dv. set. 10, 2010 7:24 am

A algú li passa el mateix??

EntradaAutor: xaan » dj. març 15, 2012 11:59 am

Hola a tothom!!
Us volia comentar una cosa que em té súper amoïnada....A veure si a algú li passa el mateix.
El meu nen té 13 mesos i mig, i és un nen sa, rialler, espabilat...però que no menja res de res sòlid! Des de fa mesos vaig insistint i no hi ha manera! Però és que arriba a l´extrem de que no menja ni trossets de pa, ni galetes, ni res de res....Quan li dono les coses, se les apropa a la boca, les xupa una mica i les llença al terra! No hi ha manera que rosegui res de res amb les dentetes (i en té 4 a dalt i 4 a baix!).
No sé si és normal...suposo que cada nen té el seu ritme, però és que veig altres nens més petitets que van pel carrer menjant un palito de pa o una galeteta...i el meu, li dura a les mans 1 minut i ja ho llença a terra!
L´únic que si que li encanta és la sopa amb fideuets o pasta maravilla, però és clar, això no és sòlid!
Com ho veieu?
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: A algú li passa el mateix??

EntradaAutor: PICASSA » dj. març 15, 2012 1:11 pm

Jo no li donaria massa importància tampoc... com tu dius, cada nen té el seu ritme... recordo que al meu fill també li va costar molt comentaçar a rosegar, encara que fossin trossets de pa... jo deixaria que anés fent al seu ritme, ja li entrarà la curiosistat per tastar! :ok:
Imatge
Imatge
karla
:: papallona
Entrades: 136
Membre des de: dj. juny 10, 2010 9:20 am

EntradaAutor: karla » dj. març 15, 2012 9:53 pm

Hola!
uffff, com em sona això! Els meus fills no van menjar trossos fins els 20 mesos!!!! i quan tenien l'edat dels teus, feien exactament igual que això que dius, no mostraven cap interès ni pel pa, ni pels palitos, galetes, res! i jo veia els altres nens i em fotia una ràbia!!!
A més, el Marc, amb l'agreujant que a la que li entrava qualsevol tros del que fos a la boca, vomitava immediatament. Em vaig agobiar molt, és veritat, però també ho és que passa i arriba un dia que sí, que mengen de tot.
En el meu cas, va ser molt bèstia... el primer dia que els vaig deixar a dinar a la llar (ja et dic, tenien 20 mesos), vaig escriure una nota llarguíssima a l'educadora explicant el tema, el que feien, que si vomitaven, que si paciència, que si això, que si allò. Quan els vaig anar a recollir em van dir 's'ho han menjat tot. Si no arribes a explicar-nos que tenien problemes no ho haguéssim dit mai'. Vaig flipar en colors.
I fins avuil
Ànim que tot passa!
Imatge
neaa
:: pantera
:: pantera
Entrades: 885
Membre des de: dt. ago. 24, 2010 5:22 pm
Contacta:

EntradaAutor: neaa » dj. març 15, 2012 10:42 pm

El Genís tot just fa 3 dies q he conseguit q sopi peix, croquetes i nuguets i te 14 mesos i mig. Cada nen te el seu ritme, la seva germana amb 10 mesos i sense dents ja menjava de tot així q ja veus....
Al migdia com li dona el papi i no te paciència menja triturat.

Conclusió: No hi ha cap nen q als 18 anys encara s'ho menji tot triturat.

Paciència :-o00m . Al meu li ha fet gràia veure q no li cau de la forquilla i s'ho pot menjar sol al seu ritme. Jo espero poder donar-li de tot aviat, però tampoc em preocupa.
Laetitia
:: lleona
:: lleona
Entrades: 934
Membre des de: dc. juny 24, 2009 1:55 pm

EntradaAutor: Laetitia » dv. març 16, 2012 8:18 am

jo vaig descobrir que quan més m'amoinava més es bloquejava ella i anavem a pitjor amb el tema sòlids i vaig pensar "no conec cap adult que menji triturats (excepte els avis, jeje) i vaig donar prioritat a que s'alimentés bé així que el que feia era posar-li en un costat del plat alguna cosa a trossos i a l'altre costat el seu puré de sempre i jo no deia res. ella mateixa quan em veia em deia "eto no!" (va parlar molt d'hora) i jo li deia "no, no si no vols no" treient-li importancia al tema. i jo només em dedicava al puré. els primers dies no tocava res dels trossets. després d'uns dies va començar a jugar i remenar els trossos al plat (suposo que per familiaritzar-se amb ells) . després poquet a poquet agafava un i el llepava i el tornava a deixar. després d'uns dies començava a fer alguna mossegadeta d'ocellet, a vegades ho tornava a escupir i a vegades no. així va anar treient-se la por de sentir-se obligada i va veure que allò era si ella volia. als 18 mesos amb aquest sistema ja menjava sola puré i alguns trossets! jo no deixava de posar-li el puré perquè el que menjava de trossets encara no era prou per alimentar-la però al menys menjava trossos!!! i de mica en mica sense adonar-me (justament perquè vaig treure tota importancia a això dels trossos) ara amb dos anys menys de TOT i tan si són trossos com si és puré com si és sopa, etc. podem anar al restaurant i demanar-li macarrons o carn o el que sigui que s'ho menja.

Així que el meu consell "treu-li importancia al teu cap!!!!" però segeuix presentant-li els trossets perquè vegi que no és una guerra simplement venen amb el plat i si en vol ho pot provar i si no en vol no.
Tots, fins i tot els adults, quan ens sentim obligats a alguna cosa fem tot el contrari pk ens rebotem, jeje

Ànims i pensa que encara es molt petit
ImatgeImatge
xaan
Entrades: 64
Membre des de: dv. set. 10, 2010 7:24 am

EntradaAutor: xaan » dv. març 16, 2012 11:23 am

Moltes gràcies per les vostres respostes! :ok:
Intentaré no agobiar-me amb el tema....i aniré insistint poquet a poquet i sense pressionar-lo. El que també li passa al meu (ho comentàveu alguna de vosaltres) és que qualsevol coseta sòlida que li entra a la gola el fa vomitar (fa arcades i arcades fins que acaba treient el trosset!).
MENTA78
Entrades: 57
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 2:48 pm

EntradaAutor: MENTA78 » dj. abr. 12, 2012 1:20 pm

Bones
per si alguna li serveix de consol ( que no crec) , la meva filla ha fet 23 mesos i encara no menja res sencer. És una desesperació, em provat tot i més, i res de res. Inclús la vaig portar a la guarderia a veure si és que ens prenia el pel i el mateix, no mejava res en tot el dia, fins al punt que la vam haver de treure i deixar-la amb una cangur.
No sabem que fer, la pediatra comença a dir-nos que això no pot ser i que em de insistir , però que més podem fer?????
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » dl. abr. 16, 2012 9:20 pm

Abans de tenir a la nena pensava que aquesta era una qüestió que tenia molt a veure amb la mare (por a l'ofegament, angoixes per si menja menys o no) i ara que sóc mare, no negaré que clar que hi tenim "influència" però no tant com jo em pensava. La nostra quasi sempre ha menjat a trossos i deseguida li va agradar fer-ho, la sopa petita mai l'ha volgut i li em donat sempre sopa de la grossa, la verdura se la menjava millor a trossos que triturada i si algun trosset no cola ella es fa tossir i el treu, però passa poques vegades. Jo crec que és perquè ella és així i prou, diria que fins i tot deu ser una cosa física, igual que al teu li molesta qualsevol cosa dura o gran a la boca a la meva el triturat sembla que li fa mania(no sempre), com a mi, he de dir. És com la gent a qui li costa tragar-se un gelocatil i jo me'l prenc sense aigua si cal, no em molesta però entenc que hi hagi gent que no pugui fer-ho. Mentre li vagis donant l'oportunitat a verure si agafa interès...

La meva menja tot sencer però mai mai s'ha menjat un galeta sencera i mira que n'he portat al bolso però no les vol i no crec que no se les mengi pel sabor si no més per la textura.

Ara que bé l'estiu potser començi amb la fruiteta fresca no? mummm
MENTA78
Entrades: 57
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 2:48 pm

EntradaAutor: MENTA78 » dv. abr. 20, 2012 10:21 pm

ojalá! el dia que mengi , encara que sigui un tall de poma, em cauren llàgrimes d' alegria, t' ho garanteixo, jeje :content:
wana
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dv. jul. 02, 2010 1:38 pm

EntradaAutor: wana » dv. abr. 27, 2012 2:42 pm

Jo no em preocuparia gaire perquè has vist a nens de 4 o 5 anys que no mengin sòlids? si no menja trossets ara, ho farà més endavant. tranquil.la.
manoli37
Entrades: 102
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 8:12 pm

EntradaAutor: manoli37 » ds. maig 19, 2012 12:32 pm

Hola noies, dons el meu nen te 14 mesos quan es menja un basto d pa es fica trossos molt grossos i em fa patir, pero de mica en mica em vaig acostumant perque el problema el tinc jo, em fa por que s'ofegui.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::