Què mengen els vostres petits? (menú i quantitat)
Què mengen els vostres petits? (menú i quantitat)
Hola marones!
El meu barrufet és molt poc menjador i té un percentil baix (entre 5 i 10). Té 16 mesos i ja menja trossets molt de gust, però com que és poc menjador i triga taaaant, li trituro el primer, i va picant de lo nostre de segon.
Us faig cinc cèntims del que menja:
- matí: li preparo un biberó de 240ml. i mai no se l'acaba (deixa 40-50 ml.)
- 1/2 matí a l'escola pren un iogurt, o galetes, o una peça de fruita...
- migdia: pren 250 gr. de verduretes amb carn o peix tot triturat. De segon pica alguna cosa nostra, però en té més que prou. Mai no pren postres, "ja no li queda gana"
- tarda: berena un iogurt, o una papilla de fruites triturades (li agrada la fruita a trossets, però triga taaant i mai no se les acaba.)
- 1/2 tarda sempre pica algun bastonet de pà, o galeta...
- per sopar una truiteta pelada, o una mica de pernil dolç amb pà, o si no ha menjat gaire durant el dia, li dono un potito tipus "buenas noches" que sí se'l menja. Si no ha sopat gaire o està molt cansat li dono un bibi de cereals com el del matí, i tampoc MAI no se l'acaba.
M'agradaria conèixer una mica els hàbits i menús dels vostres petits, ja que realment em preocupa que el meu nen no menja gaire i a més costa mooooooolt, sempre haig d'estar distraient-lo!!
Gràcies!!
El meu barrufet és molt poc menjador i té un percentil baix (entre 5 i 10). Té 16 mesos i ja menja trossets molt de gust, però com que és poc menjador i triga taaaant, li trituro el primer, i va picant de lo nostre de segon.
Us faig cinc cèntims del que menja:
M'agradaria conèixer una mica els hàbits i menús dels vostres petits, ja que realment em preocupa que el meu nen no menja gaire i a més costa mooooooolt, sempre haig d'estar distraient-lo!!
Gràcies!!
Re: Què mengen els vostres petits? (menú i quantitat)
Hola Shila,
a continuació t'explico que menja el Marc. En realitat, no és tan diferent al que feu vosaltres, la principal diferència és que continua fent pit. Tot i així, jo no crec que la diferència de pes sigui només pel pit. No pot ser alguna cosa genètica? vull dir, nosaltres som grans, el meu fill és gran (fa un percentil 90-95). Com sou vosaltres? potser no sou gaire alts o sou prims i per això és així el vostre fill??
Llegint que menja el teu fill, no em sembla que menja poc. I el meu la primera meitat la menja bé, la segona normalment també amb distraccions (va jugant i li continuo donant...).
Esmorzar: formalment, no esmorza res. Jo crec que és degut a que durant la nit continua fent pit sovint, i s'aixeca sense gana. Li he donat de tot i res. Com a molt menja mitja galeta, 3 boletes de cereals o 6 granets (tipus chocapic, imaginat que poc...).
Mig matí: normalment tampoc menja gaire: un tros de pa.. i una mica de pit.
DInar:pasta (pot ser arròs,fideus,sopa de lletres...coses així)i carn. De quantitats, no ho calculo però vindria a ser unes dues cullerades de pasta (en cru)i de carn, p.exemple: si son croquetes no gaire grans, es menja dues, o dues mandonguilles normals... Sï que fa postres, habitualment una taronja.Després una mica més de pit abans de la migdiada.
Berenar: un iogurt.
Sopar:Puré de verdures i peix o truita(d'un ou).I de postres li faig una papilla de fruites(quantitat:3 galetes,1 pera i mig plàtan).
I per dormir de nou pit.
I durant la nit:pit.
Ja veus, no és tan diferent al que menja el teu, després sempre picoteja del que mengen nosaltres, però per provar-ho, no grans quantitats... el volum de pit és dificil calcular-ho!
Està bé de salut el teu fill?li han descartat infecció d'orina, o altres problemes? sí es així, tu tranquila, les mares només que sabem patir!!una abraçada!
a continuació t'explico que menja el Marc. En realitat, no és tan diferent al que feu vosaltres, la principal diferència és que continua fent pit. Tot i així, jo no crec que la diferència de pes sigui només pel pit. No pot ser alguna cosa genètica? vull dir, nosaltres som grans, el meu fill és gran (fa un percentil 90-95). Com sou vosaltres? potser no sou gaire alts o sou prims i per això és així el vostre fill??
Llegint que menja el teu fill, no em sembla que menja poc. I el meu la primera meitat la menja bé, la segona normalment també amb distraccions (va jugant i li continuo donant...).
Esmorzar: formalment, no esmorza res. Jo crec que és degut a que durant la nit continua fent pit sovint, i s'aixeca sense gana. Li he donat de tot i res. Com a molt menja mitja galeta, 3 boletes de cereals o 6 granets (tipus chocapic, imaginat que poc...).
Mig matí: normalment tampoc menja gaire: un tros de pa.. i una mica de pit.
DInar:pasta (pot ser arròs,fideus,sopa de lletres...coses així)i carn. De quantitats, no ho calculo però vindria a ser unes dues cullerades de pasta (en cru)i de carn, p.exemple: si son croquetes no gaire grans, es menja dues, o dues mandonguilles normals... Sï que fa postres, habitualment una taronja.Després una mica més de pit abans de la migdiada.
Berenar: un iogurt.
Sopar:Puré de verdures i peix o truita(d'un ou).I de postres li faig una papilla de fruites(quantitat:3 galetes,1 pera i mig plàtan).
I per dormir de nou pit.
I durant la nit:pit.
Ja veus, no és tan diferent al que menja el teu, després sempre picoteja del que mengen nosaltres, però per provar-ho, no grans quantitats... el volum de pit és dificil calcular-ho!
Està bé de salut el teu fill?li han descartat infecció d'orina, o altres problemes? sí es així, tu tranquila, les mares només que sabem patir!!una abraçada!
EL meu farà 14 messos i està a un percentil 50. En quant al que menja crec que es exactament el mateix que el teu, amb les mateixes quantitats aprox, deixant sempre el culet del bibi, el bibi de cereals si està cansat a la nit... Únicament que jo després de sopar sempre li faig un bibi de llet de 120 o 180, de resopó... Jo li vaig fer pit a demanda i exclusiu fins als 6 messos. A partir d'aquí vam combinar la LM amb AC fins als 10 messos que va dir adéu al pit, encara no sé perquè. Des de llavors fem biberó amb llet de fòrmula.
Jo no em preocuparia. El més important és que si ell és de percentil 5, es mantingui, i evol·lucioni dins del pes del seu percentil. Si és així ja està!
Jo no em preocuparia. El més important és que si ell és de percentil 5, es mantingui, i evol·lucioni dins del pes del seu percentil. Si és així ja està!
Hola,i gràcies per les respostes.
La veritat és que el meu fill és molt actiu, no para en tot el dia, està sa i alegre. Em vaig llegir el llibre del Carlos Gonzàlez i em vaig sentir identificada quan va dir que per totes les mares, els seus fills sempre mengen menys del que elles creuen que haurien de menjar.
Andresa, tal i com tu preguntes, el meu marit i jo som d'estatura mitjana... del monton que es diu. Veig que tens un tiquer on posa el pes del teu fill en néixer. El meu pesava, exactament, 1 jkgr. menys que el teu. És a dir, que de sortida ja anava amb menys pes. I el pediatre mai no li ha fet gaire cas.
la_rodri, m'has donat una idea amb això de fer-li un bibi petit de ressopó desprñes de sopar. Fins ara només li feia si no havia sopar gaire, però ara ho provaré... a veure què tal.
Veig que, més o menys, mengen igual que els vostres. Això em tranquilitza. Però és que costa taaaant que mengi, sempre l'haig de distreure amb jocs, contes, moneries mil!!
El meu marit pensa que ja és hora de treure la papilla triturada i que mengi del nostre, però és que llavors menja mooolt menys. I si ja va per un percentil baix, la ingesta de calories baixarà SEGUR, i tenim por de que perdi pes.
Uiggggg, que difícil és això de ser pares!!!!
Una abraçada.
La veritat és que el meu fill és molt actiu, no para en tot el dia, està sa i alegre. Em vaig llegir el llibre del Carlos Gonzàlez i em vaig sentir identificada quan va dir que per totes les mares, els seus fills sempre mengen menys del que elles creuen que haurien de menjar.
Andresa, tal i com tu preguntes, el meu marit i jo som d'estatura mitjana... del monton que es diu. Veig que tens un tiquer on posa el pes del teu fill en néixer. El meu pesava, exactament, 1 jkgr. menys que el teu. És a dir, que de sortida ja anava amb menys pes. I el pediatre mai no li ha fet gaire cas.
la_rodri, m'has donat una idea amb això de fer-li un bibi petit de ressopó desprñes de sopar. Fins ara només li feia si no havia sopar gaire, però ara ho provaré... a veure què tal.Veig que, més o menys, mengen igual que els vostres. Això em tranquilitza. Però és que costa taaaant que mengi, sempre l'haig de distreure amb jocs, contes, moneries mil!!
El meu marit pensa que ja és hora de treure la papilla triturada i que mengi del nostre, però és que llavors menja mooolt menys. I si ja va per un percentil baix, la ingesta de calories baixarà SEGUR, i tenim por de que perdi pes.
Uiggggg, que difícil és això de ser pares!!!!
Una abraçada.
Hola Shila, has provat de fer-li cremes de verdures o sopa de pasta petita per sopar? A en Pau li encanta, i és el que es menja millor quan té poqueta gana.
Ell després de sopar sempre es beu un bibi de llet sola.
Ell després de sopar sempre es beu un bibi de llet sola.
Hola!
Doncs la meva nena té 13 mesets i hem hagut de fer un menú penjat a la nevera per tenir una mica el control dels seus àpats! No se vosaltres, però per mi és mooooolt complicat i és l'única manera de seguir una dieta equilibrada.
Dilluns
Esmorzar: 240 de llet amb 4 o 5 de Multicereals
Mig matí: 2 Galetes María
Dinar: Arròs amb pastanaga, peix i fruita
Berenar: Papilla de Fruites
Mitja tarda: Formatget
Sopar: Carbassó amb pollastre i iogurt
Dimarts
Esmorzar: 240 de llet amb 4 0 5 de Cereals de Galeta María
Mig matí: Fruita
Dinar: Crema de verdures amb pit de pollastre i Iogurt
Mitja tarda: Pernil dolç
Sopar: Crema de carabassa amb peix i fruita
Resopó: 180 de llet
Dimecres
Esmorzar: 240 de llet amb 4 0 5 de Multicerals amb Mel
Mig matí: Iogurt
Dinar: Sopa de pasta amb vadella
Berenar: 240 de llet amb Cereals de Fruita
Mitja tarda: Galetes o bastonets
Sopar: Crema de verdures (mongeta tendra, pastanaga, patata etc...) amb gall d'indi i fruita
Dijous
Esmorzar: 240 de llet amb 4 0 5 de Multicereals
Mig matí: Galetes
Dinar: Crema de pastanaga amb pollastre iogurt
Mitja tarda: Pernil o bastonets
Sopar: Sèmola de pasta o arròs, amb carn i fruita
Divendres
Esmorzar: 240 de llet amb Cereals
Mig matí: Formatget
Dinar: Crema de Verdures amb carn i petit suise
Berenar: 240 de llet amb cerelas de fruita
Mitja tarda: Pernil, galeta o bastonets
Sopar: Crema de Cigrons amb verduretes, pollastre i fruita
Els caps de setmana variem una mica segons creiem.... i també val a dir, que no sempre ho seguim a raja tabla! normalment introduïm llenties... cigrons... pasta... una mica segons criteri propi i també depenent del que dinem o sopem nosaltres. Sempre intenten que faci al dia el 500l de llet i hi han dies que ho debora tot... en canvi d'altres... que això de menjar es un suplici!!
Ànims!
Roser.
Doncs la meva nena té 13 mesets i hem hagut de fer un menú penjat a la nevera per tenir una mica el control dels seus àpats! No se vosaltres, però per mi és mooooolt complicat i és l'única manera de seguir una dieta equilibrada.
Dilluns
Esmorzar: 240 de llet amb 4 o 5 de Multicereals
Mig matí: 2 Galetes María
Dinar: Arròs amb pastanaga, peix i fruita
Mitja tarda: Formatget
Sopar: Carbassó amb pollastre i iogurt
Dimarts
Esmorzar: 240 de llet amb 4 0 5 de Cereals de Galeta María
Mig matí: Fruita
Dinar: Crema de verdures amb pit de pollastre i Iogurt
Mitja tarda: Pernil dolç
Sopar: Crema de carabassa amb peix i fruita
Dimecres
Esmorzar: 240 de llet amb 4 0 5 de Multicerals amb Mel
Mig matí: Iogurt
Dinar: Sopa de pasta amb vadella
Berenar: 240 de llet amb Cereals de Fruita
Mitja tarda: Galetes o bastonets
Sopar: Crema de verdures (mongeta tendra, pastanaga, patata etc...) amb gall d'indi i fruita
Dijous
Esmorzar: 240 de llet amb 4 0 5 de Multicereals
Mig matí: Galetes
Dinar: Crema de pastanaga amb pollastre iogurt
Mitja tarda: Pernil o bastonets
Sopar: Sèmola de pasta o arròs, amb carn i fruita
Divendres
Esmorzar: 240 de llet amb Cereals
Mig matí: Formatget
Dinar: Crema de Verdures amb carn i petit suise
Berenar: 240 de llet amb cerelas de fruita
Mitja tarda: Pernil, galeta o bastonets
Sopar: Crema de Cigrons amb verduretes, pollastre i fruita
Els caps de setmana variem una mica segons creiem.... i també val a dir, que no sempre ho seguim a raja tabla! normalment introduïm llenties... cigrons... pasta... una mica segons criteri propi i també depenent del que dinem o sopem nosaltres. Sempre intenten que faci al dia el 500l de llet i hi han dies que ho debora tot... en canvi d'altres... que això de menjar es un suplici!!
Ànims!
Roser.
Jo aquests dies he après que els petits i petites van passant per diferents etapes... Fins fa tres setmanes la nostra petita pràcticament no menjava res, semblava que havia aburrit la verdura, els cereals, els petit suis i tot allò que es menjava sempre tant bé... Després de passar unes quants dies "durillos" al veure que no vol menjar gaire (ni jugant, cantant, amb contes, etc...) vem prendre la decisió d'aparcar la cullera i que mengés tot a trossets, semblava que era el que més la motivava. Cert és que els primers dies menjava "una misèria", però de mica en mica ha anat augmentant la quantitat del que menja. Té les seves manies amb el menjar, però de mica en mica sembla que també les anem solucionant. per exemple, fins ara no volia res de pasta, arròs, etc. i només volia o carn o peix. Aquesta setmana va acceptant menjar una mica del primer plat, ha menjat macarrons, sopa, ha tornat a voler cereals per sopar un dia, ha tornat a menjar fruita i iogurts.
A veure quan dura aquesta nova etapa i podem tornar a gaudir dels àpats, ja que havia arribat a ser desesperant...
A veure quan dura aquesta nova etapa i podem tornar a gaudir dels àpats, ja que havia arribat a ser desesperant...
ajulia ha escrit:..., ja que havia arribat a ser desesperant...
Òstres, quanta raó tens, jo sento el mateix a vegades "arriba a ser desesperant "!!!!
Ara fa dies que torna a no menjar gairebé res. No sé si coincideix, però està refredat, fa les cacones clares, i li han sortit 2 queixals més (pobret, se li ajunta tot).
Fa temps que li dono el seu plat triturat amb cullera, i després menja amb nosaltres el mateix que nosaltres, i a trossets. Però no en menja gaire, ni del primer, ni del segon. I res de postres. Ara per berenar, serà una altre baralla, i finalment guanyarà ell, i no menjarà res de res!!
Ufffff, a veure quen li passa aquesta etapa i menja una miqueta més.
Per cert, m'ha agradat veure que, tot i menjar a trossets, progressivament va menjant més.
Siau!
Shila, has provat a deixar que mengi del teu plat? Si li agrada, després pots posar el seu platet al costat del teu, i que vegi com traspasses part del menjar. És a dir, que vegi que menja el mateix que vosaltres. A nosaltres ens ha funcionat.
La meva filla sempre ha estat molt bona menjadora, però als 10 mesos es va declarar en vaga de tot, de cop va deixar de menjar de tot, fins i tot la llet la rebutjava, els iogurts que li encantaven, etc. La solució va ser començar a donar-li el mateix que menjem nosaltres, sencer, sense triturar, i si hi ha risc d'ofegament fer-li molt petit o no donar-li. Però les coses toves (verdures, pasta, etc) li donem senceres i les va mossegant.
L'altre part del secret és deixar que mengi sola, obviament al costat nostra a la taula (a la seva trona), però de manera autònoma. Li donem una forquilla i cullera de plàstic i entre això i les mans se les va arreglant, cada cop millor. No cal dir que gran part del menjar cau a terra i que és una marranada netejar-ho després, però amb un pitet molt gran d'aquells de plàstic amb mànigues ella no s'embruta. Deu trigar uns 20minuts o més en acabar dos plats, però està encantada, no deixa que l'ajudem gens i ara amb 18 mesos ja domina molt la forquilla i fa mesos que menja els iogurts sola. El bibi el vam deixar també als 10 mesos, i ara pren llet de la nostra (sencera), d'un got de plàstic o en bricks petits amb canyeta. Al matí li posem una mica d'Eko a la llet, així creu que pren café amb llet com nosaltres. Li donem galetes Maria i les suca al "café amb llet", com nosaltres també. Estem tots encantats, perquè a més a més no cal fer dos dinars diferents. Les úniques coses que no li donem són marisc i fruits secs, de la resta menja de tot.
La meva filla sempre ha estat molt bona menjadora, però als 10 mesos es va declarar en vaga de tot, de cop va deixar de menjar de tot, fins i tot la llet la rebutjava, els iogurts que li encantaven, etc. La solució va ser començar a donar-li el mateix que menjem nosaltres, sencer, sense triturar, i si hi ha risc d'ofegament fer-li molt petit o no donar-li. Però les coses toves (verdures, pasta, etc) li donem senceres i les va mossegant.
L'altre part del secret és deixar que mengi sola, obviament al costat nostra a la taula (a la seva trona), però de manera autònoma. Li donem una forquilla i cullera de plàstic i entre això i les mans se les va arreglant, cada cop millor. No cal dir que gran part del menjar cau a terra i que és una marranada netejar-ho després, però amb un pitet molt gran d'aquells de plàstic amb mànigues ella no s'embruta. Deu trigar uns 20minuts o més en acabar dos plats, però està encantada, no deixa que l'ajudem gens i ara amb 18 mesos ja domina molt la forquilla i fa mesos que menja els iogurts sola. El bibi el vam deixar també als 10 mesos, i ara pren llet de la nostra (sencera), d'un got de plàstic o en bricks petits amb canyeta. Al matí li posem una mica d'Eko a la llet, així creu que pren café amb llet com nosaltres. Li donem galetes Maria i les suca al "café amb llet", com nosaltres també. Estem tots encantats, perquè a més a més no cal fer dos dinars diferents. Les úniques coses que no li donem són marisc i fruits secs, de la resta menja de tot.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
A mi m'agradaria tenir uns tres o quatre menús setmanals i anar-los combinant...algú em pot donar idees? em costa molt pensar això què li faig per berenar? o sopar? m'agradaria tenir-ho escrit...la Laia també és petitona, té un percentil tres, i ara té 14 mesos...mai ha estat una gran menjadora, però des de que ha començat l'escola s'ha espavilat molt...Ella fa més o menys això:
esmorzar: 270 de cereaals i després s'emporta una magdalena, pà de pessic, brioix mentre va al cle.
Dinar: al cole combinen ( i jo a casa també) verdura amb arròs, pasta...amb tall i fruita
berenar: iogurt, petit suis o fruita
sopar: truita o sopa, o crema de verdures...mai no se si el sopar és poc, pot ser menjaria algo de tall, aleshores hi afegeixo alguna croqueta...
i abans d'anar a dormir li dono un biberó de llet.
Teniu menús?
gràcies!!!
esmorzar: 270 de cereaals i després s'emporta una magdalena, pà de pessic, brioix mentre va al cle.
Dinar: al cole combinen ( i jo a casa també) verdura amb arròs, pasta...amb tall i fruita
berenar: iogurt, petit suis o fruita
sopar: truita o sopa, o crema de verdures...mai no se si el sopar és poc, pot ser menjaria algo de tall, aleshores hi afegeixo alguna croqueta...
i abans d'anar a dormir li dono un biberó de llet.
Teniu menús?
gràcies!!!
Boira
15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
Hola!!
Ja veig que aquest últim comentari és de novembre, però m'agradaria compartir amb vosaltres el que menja la meva nena.
Les quantitats ni en parlem... Ella menja moooooooolt menys del que mengen els vostres, però més o menys tenim planificat un menú setmanal amb categories d'aliments. És a dir, en el menú diu: verdura, i un dia li faré mongetes, un altre pèsols i un altre bròquil... I com això tot.
A veure si em doneu la vostra opinió i què us sembla. Portem gairebé un mes aplicant-lo i de moment molt bé. Ho hem començat a fer des de que ja no menja res triturat.
*Edito per dir que el dilluns al migdia és lliure perquè és el nostre dia de festa i mai sabem si som a casa o on estem.
Ja veig que aquest últim comentari és de novembre, però m'agradaria compartir amb vosaltres el que menja la meva nena.
Les quantitats ni en parlem... Ella menja moooooooolt menys del que mengen els vostres, però més o menys tenim planificat un menú setmanal amb categories d'aliments. És a dir, en el menú diu: verdura, i un dia li faré mongetes, un altre pèsols i un altre bròquil... I com això tot.
A veure si em doneu la vostra opinió i què us sembla. Portem gairebé un mes aplicant-lo i de moment molt bé. Ho hem començat a fer des de que ja no menja res triturat.
*Edito per dir que el dilluns al migdia és lliure perquè és el nostre dia de festa i mai sabem si som a casa o on estem.
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Quina edat té la teva filla?
Boira
d'acord!!! és que la Laia en té 18 i ha fet un canvi, ara ja menja primer i segon plat per dinar i per sopar...està molt bé com a orientació però!
Boira
El meu fill te 13 mesos i ja no menja triturat( nomes algun dia a sopar si esta molt cansat o no em dona temps a preparar res). Aixo de tenir un planning dels apats esta molt be, haure de fer un copiar i pegar, je je!
L'Arlet menja molt poquet de moment. Per dinar si que fa primer i segon (poca quantitat, però), però per sopar amb un plat ja en té prou.. Quan posa per exemple croquetes, en menja 3 o màxim 4, i quan posa sopa és un bol amb molta pasta i poc caldo.
De moment no em preocupen pas les quantitats, jo sóc de les que pensa que l'AC és això, complementària, i a poc a poc ja anirà menjant-ne més.
De moment no em preocupen pas les quantitats, jo sóc de les que pensa que l'AC és això, complementària, i a poc a poc ja anirà menjant-ne més.
- Mireia&Didac
- :: rateta

- Entrades: 193
- Membre des de: dj. oct. 25, 2012 5:51 pm
Hi ha una pagina web www.pequerecetas.com que publican mensualment un menu depenent de l'edat dels petits. Segur que podeu trobar moltes idees.
Jo per sort, el meu petit es un tragaldaves i menja molt i variat.
Jo per sort, el meu petit es un tragaldaves i menja molt i variat.
Hola noies,
la nena em menja molt bé, per ara, però no se si ho faig bé.
La pediatra em va dir que per esmorzar menjar molt bé, dinar bé, berenar bé i sopar poc.
Matí vas de llet de 270ml amb 5 cullerades de cereals, mig matí 2 galetes, dinar sopa o verdura un plat de postre, de segon carn o peix, 80gr, 3 dies carn( pollastre, corder, vedella), 4 dies peix (lluç, dorada, lenguado, rap, un dels dies es per sopar pq per dinar li he fet llegums sense tall)suc de taronja; berenar iogurt i una peça de fruita o dos iogurts o pa amb pernil/formatge, per sopar un plat de postre de verdura o sopa, o pa amb truita a la francesa i 180ml de llet amb 2 cullerades de cereals, no menja tall per la nit.
Com ho veieu??¿?¿¿?
És menjadora, però em faria por que li faltessin proteines;
Gràcies.
Per ara de pes està normal, te 17 mesos i està sobre els 11kg.
la nena em menja molt bé, per ara, però no se si ho faig bé.
La pediatra em va dir que per esmorzar menjar molt bé, dinar bé, berenar bé i sopar poc.
Matí vas de llet de 270ml amb 5 cullerades de cereals, mig matí 2 galetes, dinar sopa o verdura un plat de postre, de segon carn o peix, 80gr, 3 dies carn( pollastre, corder, vedella), 4 dies peix (lluç, dorada, lenguado, rap, un dels dies es per sopar pq per dinar li he fet llegums sense tall)suc de taronja; berenar iogurt i una peça de fruita o dos iogurts o pa amb pernil/formatge, per sopar un plat de postre de verdura o sopa, o pa amb truita a la francesa i 180ml de llet amb 2 cullerades de cereals, no menja tall per la nit.
Com ho veieu??¿?¿¿?
És menjadora, però em faria por que li faltessin proteines;
Gràcies.
Per ara de pes està normal, te 17 mesos i està sobre els 11kg.
Jo també estic feta un mar de dubtes amb això del menjar. Abans de l'any anàvem súper pautats i al fer els 12 mesos el pediatre ens diu que ja pot menjar de tot i au! espavila't!
I ara els meus dubtes són: llegum, quants cops per setmana? i arròs? i pasta? de verdures n'hi dóno cada dia, combinades amb els llegums, arròs o pasta del dia. I els segons plats també em fan parar boja: pollastre, vedella, peix, ou... ara per ara intento fer 2 dies pollastre, 2 vedella (o carn vermella), 2 peix i 1 ou.
De sopar, de moment, només fem bibi amb cereals, és el que em va dir el pediatre, encara que veig que cap de vosaltres ho fa.
Com ho veieu?
I ara els meus dubtes són: llegum, quants cops per setmana? i arròs? i pasta? de verdures n'hi dóno cada dia, combinades amb els llegums, arròs o pasta del dia. I els segons plats també em fan parar boja: pollastre, vedella, peix, ou... ara per ara intento fer 2 dies pollastre, 2 vedella (o carn vermella), 2 peix i 1 ou.
De sopar, de moment, només fem bibi amb cereals, és el que em va dir el pediatre, encara que veig que cap de vosaltres ho fa.
Com ho veieu?
El Jan té 11 mesos, menja el que menjem nosaltres i la llet a demanda.
Així que procuro fer una dieta equilibrada però tampoc sense ratllar-me ni comptar vegades exactes, etc...
Si que procuro fer truita un cop per setmana, per exemple.
I proteines animals fem un cop al dia, normalment per dinar. Per sopar si menja "amanida" doncs una mica de formatge, un altre dia un iogur, però carn o peix normalment només al migdia.
Llegint al basulto ara necessiten molts més hidrats, així que bastanta pasta i arròs.
Llegum faig 1-2 cops, un dia llenties o mongetes i un altre pèsols o faves.
I cada dia per suposat fruita i verdura, aixó no falla mai. Fruita d´esmortzar i postre sempre i verdura per dinar i sopar, crua i cuita.
Nosaltres hem fet BLW des del principi així que lo dels "cereals" no ho hem fet amb llet, peró els cereals en biberó estan totalment desaconsellats
Es l´unic que et puc dir.
El Jan abans d´anar a dormir pren un biberó de llet.
Així que procuro fer una dieta equilibrada però tampoc sense ratllar-me ni comptar vegades exactes, etc...
Si que procuro fer truita un cop per setmana, per exemple.
I proteines animals fem un cop al dia, normalment per dinar. Per sopar si menja "amanida" doncs una mica de formatge, un altre dia un iogur, però carn o peix normalment només al migdia.
Llegint al basulto ara necessiten molts més hidrats, així que bastanta pasta i arròs.
Llegum faig 1-2 cops, un dia llenties o mongetes i un altre pèsols o faves.
I cada dia per suposat fruita i verdura, aixó no falla mai. Fruita d´esmortzar i postre sempre i verdura per dinar i sopar, crua i cuita.
Nosaltres hem fet BLW des del principi així que lo dels "cereals" no ho hem fet amb llet, peró els cereals en biberó estan totalment desaconsellats
Es l´unic que et puc dir.
El Jan abans d´anar a dormir pren un biberó de llet.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, montsekit