suc d fruita

Teòricament poden menjar de tot.

Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

suc d fruita

EntradaAutor: Tutty29 » dl. abr. 15, 2013 10:37 pm

Hola wapes!! Quan es pot començar a donar suc de fruita? El meu petito te 14 mesos. Que els doneu per berenar?
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: suc d fruita

EntradaAutor: montsecm » dt. abr. 16, 2013 9:03 am

Jo al meu petit vaig començar a donar-li suc de taronja ben aviat, i de fet ara li encanta (té 2 ansy i mig) no només beure'l que ho fa en un segon sinó també ajudar-me a fer el suc. Els envasats no m'entusiasmen gaire peró son una bona alternativa per algun berenar o a vegades quan vas a prendre alguna cosa. Els nens de P2 de la nostra escola bressol quan surten molts en prenen de sucs.
Amb 14 mesos jo ja li en donaria, especialment sucs naturals, que són boníssims.
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: toska » dt. abr. 16, 2013 10:40 am

A la meva filla ara no li agrada la fruita i el meu pediatre ens ha dit que provem de donar-li amb sucs naturals, clar que ell esta totalment en contra dels sucs envasats!!!

No se si hi ha alguna marca que sigui millor que altres per donar-li quan no pot ser natural?????

Al suc de taronja natural li poseu sucre????
ImatgeImatge
mamenTGN
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: mamenTGN » dt. abr. 16, 2013 12:20 pm

Hola,
n'hi ha uns sucs de fruita al Mercadona que els hi encanten, son uns que els venen individualment, n'hi ha de molts gustos i son fruita-fruita, vull dir que no són concentrats de néctar ni res d'això. No van en tetrabrik, van amb una cosa que s'ho poden prendre ells mateixos xuclant.
Crec que la marca HERO també en té uns de similars
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. abr. 16, 2013 1:23 pm

Gracies wapis!!!!!
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

EntradaAutor: catalanna » dt. abr. 16, 2013 8:06 pm

Tutti jo algun cop li he donat els sucs hero nanos, que van amb un sistema sense canya que els hi va bé als més petits. Tot i això, jo intento minimitzar els sucs envasats... Diuen que no són gens sans! Tinc ganes que aprengui a fer servir la canya per portar-li llet en bric petit!
eternitat
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dt. abr. 16, 2013 11:49 pm

Fa poquet vaig estar en una xerrada al CAP on treballo, feta per una nutricionista de no sé quin departament de la generalitat, sobre falsos mites en l'alimentació i actualitzacions en les recomanacions de les majories de societats de nutrició a nivell mundial i dels sucs no en va parlar gens bé. Sé que flipareu tant com vaig flipar jo, però que costi que ens va ensenyar documentació de multiples societats científiques que ho avalaven. A més, sé que em direu que la vostre infermera/pediatre us ho ha recomanat. Jo, com a metge, abans d'aquesta xerrada també ho havia fet.
-els sucs es consideren begudes superflues, equiparables als refrescos tipus cola, fanta... I tant els naturals com els comprats!
Perquè? Doncs, els comprats per l,important excés de sucres que contenen. I els naturals? És igual que menjar una taronja, vaig dir jo. NO! Resposta: menjar una taronja implica una estona d'estar menjant, digerint... Provoca una certa sacietat i fa que no mengis res més o mengis menys de berenar o del que sigui perquè ja t'omple un xic. En canvi un suc, encara que sigui natural, te'l prens en segons, no dona sensació de sacietat, ho prens per plaer no per "atipar-te". Així t'estàs prenent el sucre de 1 (o normalment 2 o 3) taronges (i això si no hi afegueixes alguna cullerada extra de sucre) i menjaras exactament el mateix berenar o esmorzar o el que sigui... Que t'hauries menjat si no t'haguessis pres el suc. Per tant, en definitiva, encara que sigui molt més natural, és igual de superflu que prendre't un refresc, perquè no deixa de ser un extra al que menges.
No sé si us he sabut transmetre bé el que aquella noia ens va explicar. Ja us dic que encara flipo! Però ens va aconsellar que, als nostres fills (i nosaltres mateixos) o els donem una fruita (taronja, xindria o el que vulguis que es mengi en suc) o els fem veure aigua. I que ho recomanem així als pacients.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dv. abr. 26, 2013 10:22 pm

eternitat, per casualitat en tens referencies? aixi els hi podria fer llegir a les avies, q no hi ha manera q entenguin aixo, precisament...
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
mdemare
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dg. abr. 28, 2013 7:50 am

Homr, si pero tampoc no n'hi ha per tant. No crec que pasi res, tots n'hem pres i estem bé. I es millor això encara que sigui superflu que no una cocacola. Necessitem aquests petits dolços a la nostra vida. Això em recorda al peix blau o l'ou, que se'ls va demonitzar i ara tornen a ser súper bons. Ara un aliment es súper sà i després és mooolt dolent per després resultar a ser boníssim una altra vegada.
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dg. abr. 28, 2013 4:00 pm

per suposat q es millor un suc q una coca-cola, i tampoc es tracta q no en prenguin maia, pero tampoc cal abusar-ne i igual q jo no prenc coca-coles cada dia, no crec q calgui beure suc cada dia. per passar la set, millor aigua!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dl. abr. 29, 2013 12:01 pm

mdemare ha escrit:Homr, si pero tampoc no n'hi ha per tant. No crec que pasi res, tots n'hem pres i estem bé. I es millor això encara que sigui superflu que no una cocacola. Necessitem aquests petits dolços a la nostra vida. Això em recorda al peix blau o l'ou, que se'ls va demonitzar i ara tornen a ser súper bons. Ara un aliment es súper sà i després és mooolt dolent per després resultar a ser boníssim una altra vegada.

Totalment d'acord Carbasseta! (et busco les referències i les penjo)

Mdemare, la nostre dieta està plena de coses que sabem que són superflues: refrescos, dolços, carmels, gelats, embotits... (et recomano mirar-te la darrera piràmide d'alimentació publicada per l'agència catalana de seguretat alimentaria) però no vol pas dir que els haguem de recomanar o haguem d'incitar a ningú, especialment els nostres fills, a prendre-ho. Si en prenen de tant en tant, obviament no passa res, però a diari no és aconsellable. És cert que que les recomanacions dietètiques canvien amb els anys però perquè els temps són diferents i l'alimentació global també és diferent. Fa anys, no hi havia un excés calòric a la ingesta com els múltiples estudis fets a Catalunya i a la resta dels païssos "desenvolupats" mostren que actualment i des de ja fa divesros anys hi ha. És per això que les recomanacions han canviat, i ara, s'aconsella evitar aquest excès calòric innecessari.
mdemare

EntradaAutor: mdemare » dl. abr. 29, 2013 2:17 pm

Noies, es que en cap cas dic que ens hem d'alimentar només de coses superflues. No he mencionat ni bollicaos, ni pastissets, ni croissant ni res de l'estil. Estic totalment d'acord en una dieta equilibrada i variada en la que també hi té cabuda aquests aliments (i això que no vec Coca-cola). Simplement em sembla molt exagerat lo del suc de fruita natural que es planteja en aquest post. A més, aquestes coses les apliquem als petits només, els grans ens fotem de tot.
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. abr. 29, 2013 2:37 pm

Hola
bé, mdemare, es tracte de menjar sa tots, no només els nostres fills. De fet penso que el més important (i l'única manera de fet) d'inculcar hàbits sans és predicar amb l'exemple. Dir-li a un nen que begui aigua mentre el pare o la mare beuen coca-cola, cervesa etc no és massa coherent i de fet el nen segur que només té ganes de fer-se gran per poder comprar-se una coca-cola... :ufs:

Jo penso que els sucs de fruita, refrescos, cacaolats i companyia no s'haurien de prendre de forma habitual (per exemple, cada dia per berenar o per esmorzar). Si un dia, per exemple el diumenge, vas de passeig i pares a un bar, doncs et prens una cervesa, una coca-cola o el que sigui i el teu fill si vol un suc o similar, perfecte.

I penso el mateix de les galetes (maria, amb xocolata etc) i madalenes, croissants, donuts... Hi ha nens que CADA DÍA berenen per exemple Oreos i un suc. Millor que mengin pa amb tomàquet, tortitas d'aquelles d'arròs, fruita, fruits secs,... no?

Nosaltres a casa hem deixat de comprar moltes d'aquestes coses (no totes) i al mateix temps que intentem que el nostre fill no en mengi, tampoc en mengem nosaltres. Fem excepcions, eh? i tant! però intentem tenir uns hàbits que siguin sans.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
mdemare

EntradaAutor: mdemare » dl. abr. 29, 2013 8:40 pm

Com dóna de si el tema del suc de fruita. Jo parlava del fet de fer del suc de fruita natural la nova arma de destrucció alimentaria no de la piràmide de l'alimentació, perquè amb el tema de la alimentació estic bastant d'acord amb vosaltres. Repeteixo, no he parlat en cap moment de mals hàbits alimentaris ni de beure cada dia un cacaolat ni una cocacola. És més, no en prenc. De cervesa ja m'agradaria prendre'm però donant el pit no puc (més ara que arriba el bon temps). Però ja que heu tret el tema... parlem-ne.

Tot depèn de com ho enfoquis. Per a que un dia donis un suc de fruita natural (no de pot), o pel matí cada día, tampoc és tan alarmant com prendre's una Coca-Cola al dia. Vamos, jo no ho trobo així, com tampoc donar un dolç el cap de setmana o llevar-se el diumenge i menjar una xocolata amb xurros. Tampoc prendre una cervesa o una copa de vi davant del teu fill farà que agafi mal exemple, una cosa es agafar un pet un dia si i un altre també. I si en un bar un dia beu una fanta de llimona o es menja una bossa de patates, tampoc. Mentre hi hagi verdura i fruita cada día, es mengi peix i la carn i la pasta es mengi amb moderació... per deixar menjar un dolç un cop a la setmana no es crearà cap mal hàbit. Jo crec que a la llarga en tindrà de bons. Crec que és pitjor prohibir radicalment, llavors si que es llençarà de cap quan no hi siguis.

Un altre tema es la gent que esmorça i berena bolleria industrial i dina i sopa pasta i carn i no ha vist una tomata en la seva vida (que n'hi ha molts). Però això ja és un altre debat.
eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dl. abr. 29, 2013 9:12 pm

Simplement jo vaig comentar, que tot i que obviament no és el mateix una coca-cola que un suc de taronja natural, a la pràctica es consideren ambdós begudes superflues totalment prescindible i que és millor menjar una taronja que un suc de taronja, que no són equivalents.

I ja que toqueu el tema pasta, que sapigueu que se'n pot menjar cada dia. El problema és com la guarniu
xirimoia
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: xirimoia » ds. set. 21, 2013 8:30 pm

Hola!

Si us interessa el tema, no només dels sucs de fruita si no de l'alimentació en general, us recomano un llibre que es diu "Se me hace bola", d'un nutricionista (Julio Basulto). Entre altres coses, parla dels sucs de fruita, i tal com diu l'eternitat, no recomana que es prenguin habitualment.
Evidentment, donar esporàdicament un suc als nostres fills, fins i tot si és de bric, no és res dolent. Però els hem de considerar més una alternativa puntual que no pas una beguda de cada dia.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::