Tornar a menjar.

Teòricament poden menjar de tot.

garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Tornar a menjar.

EntradaAutor: garota » dl. gen. 19, 2015 5:01 pm

Bones familia del socpetit!

Necessito una micona d'ajuda,....
Us explico:
El meu petit té 18 mesos i mig. Vam fer LME fins els 7 mesos i mig pràcticament, i respectant la seva inquietud i interès pel menjar, vam fer BLW. Als 10 mesos menjava pràcticament de tot, variat, sòlid i estavem encantats, ell i els papis jijiji.
Als 14 mesos el van operar, i arrel d'una complicació d'aquesta operació, va patir una infecció a la sang. Entre una cosa i l'altra, ingressat a l'hospital i ben bé un mes que no es va trobar bé, sort en vam tenir del pit. Ell encara fa pit de fet, sobretot matí i nit, i alguna presa durant el dia segons el dia.
Bé, el fet és que a partir de l'operació, no sé si atribuïr-ho a això o que és una etapa, ha deixat de menjar forces coses. He de dir que és un nen que està sa, creix, és molt actiu, alegre, xerra,...vaja que ni molt menys em preocupa en excés que mengi tan poc,....però m'agradaria conèixer altres experiències, quan han fet un canvi, com ho feu,...
La verdura no la vol ni veure i ja no sé com presentar--li. Ni carn vol, res de pollastre ni vedella,....ni peix que li encantava,....
Sort de la sopa, plàtans, sucs, pa, pernil, formatge de cabra i d'ovella,...pasta a la carbonara( que jo hi poso de tot, carbassa, ceba, ou jejeje) ,...i quan li pica tasta alguna cosa però ha perdut la curiositat que tenia i em sap greu.
Fem tots els àpats amb ell, esmorzo amb ell cada dia ( és l'àpat que més bé fa) , dino amb ell i sopem amb ell. ( menys quan està tan cansat que s'adorm a les 8...
En fi, això, he llegit molt sobre el tema, no ho comentaré al Cap perque me'ls conec i em diran animalades. Llegir Carlos Gonzalez, Basulto,..etc em tranquilitza, i ja us dic que tampoc m'agobio, està sa i fort. Però a veure si algú em pot comentar la seva experiència.
Moltíssimes gràcies!!!
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: charito » dl. gen. 19, 2015 7:51 pm

Hola! Si pot ser que hagi canviat, no se pas si te explicacio cientifica pero sembla que de mes petits tenen curiositat i la ment oberta a tot. Amb el temps es curios que poden arribar a menjar moltes menys coses que quan eren mes petits. El quim menja de tot i li agrada pero de petit menjava molt millor. Ara vol macarrons dia si dia tambe (que no li faig es clar) i per exemple la paella que menjava super be de peque ara no la vol ni tastar... suposo que deu ser normal
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: garota » dl. gen. 19, 2015 8:17 pm

Gràcies Charito! I el que no vol li ofereixes igual i s'ho acaba menjant? És q amb el meu això no funciona jeje. No l'he forçat mai ni ho faré, però m'agradaria una micooooona més de varietat jeje
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: charito » dt. gen. 20, 2015 6:30 am

Buenoooo depen del dia si jo crec que toca verdura doncs verdura si o si l'unic que si no la vol no l'obligo pero no hi ha res mes, no li faig macarrons perque no es mengi la verdura que a mes se que se la menja perfectament. A vegades es dur veure que menja poc pero si tingues mes gana se la menjaria. Tambe el que faig es fer un segon que se segur que triomfa i aixi com a minim menja un plat. O a l'inreves.

I despres quan ha sigut mes gran hem pactat que tot ho provi com a minim una cullarada, els bolets, les faves.... sino li agrada no s'ho ha de menjar pero si tastar-ho i a vegades es un exit. I anem fent, suposo que es trobar el que millor funcioni a cada casa.
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: garota » dt. gen. 20, 2015 7:08 am

Gràcies maca! El meu encara és peque per negociar...! A veure com seguim..! Gràcies!!
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: Cayena » dc. gen. 21, 2015 8:46 am

Garota, t'explico el nostre cas.
El meu nen també té 18 mesos i també hem fet BLW i fa força pit encara (sort del pit!!!). Ell, al contrari que el teu peque, mai ha mostrat gaire interès pel menjar. Vull dir, va començar a menjar "algo" passats els 8 mesos, mai ha tingut dessig de provar coses noves, no l'interessa, vamos (val a dir que jo era igual de mal menjadora de petita...)
La verdura mai mai mai l'ha volgut. Si per casualitat li entra algo verd a la boca ho escup. Increible l'habilitat que té. El que faig és quan preparo arros o cuscus, pasta, truites, croquetes, l'hi poso verdura (la que hi hagi per casa) rallada. Així camufladeta algo entra. Ja se que no és l'ideal però noia, és l'única forma de que en mengi algo vegetal. Això si, continuo oferint-li sempre verdura tal qual, vull dir a trossos que ell pugui identificar i triar si vol o no vol menjar (sigui al forn, al vapor, en tempura, cuinada amb els plats que siguin...) perquè penso que tard o d'hora algo acabarà provant i menjant... (sense gaire èxit encara...)
El que si et puc dir és que ell ha passat per fases de voler sobretot proteïna (sigui carn o peix, que li encantava) a fases, com ara, que bàsicament el que més li agrada són hidrats. Ara el peix, que abans devorava, no el vol ni veure... La fruita, també passa per fases. Fins fa poques setmanes odiava el plàtan, per exemple, fins i tot li donava repelús tocar-lo. Ara el devora, veu un plàtan i sembla un mico, diu "paaaatan" i o li dones un o monta un pollo. Amb el raïm li va passar, li encantava i ara ni fu ni fa. Amb les patates igual. No les volia i ara viuria de patates en totes les seves versions. Amb els cigrons mas de lo mismo...
Vull dir-te amb això que tenen fases, almenys és el que jo puc apreciar amb el meu. El que avui li encanta potser la setmana que ve odiarà a mort i a l'inrevès. Són així jejeje
Jo el que faig és oferir-li sempre algo que se que li agrada a cada àpat i anar posant la resta de coses que, o be ni fu ni fa o be no es menja. Però almenys que hi hagi algo que es mengi més o menys bé. A casa es fa un menu, no un per a cada membre de la família, però procuro que algo hi hagi a gust de tots.
Jo et puc dir que el meu fill ha tingut èpoques de pes molt baix, fins i tot ha baixat de percentil 3 en algun moment puntual de gastroenteritis i demàs virus de guarderia (i per això estem amb el tema de les alèrgies alimentàries) i hi ha hagut dies que m'he preocupat molt i molt pel tema menjar.
Anims. Crec que és una fase. Si està be de pes i el veus sa i actiu és el més important :ok:
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: garota » dc. gen. 21, 2015 12:20 pm

Moltes gràcies Cayena!

Sí, m'ho prendré com una etapa,.....el meu tb es torna boig pels plàtans ara jejejeej. La llàstima del meu, és que per exemple la truita, que donaria molt joc a barrejar-hi coses, no la vol ni en pintura,...ains. Poc a poc suposo. Però és que menjava tan bé ( poca quantitat) però variat,...que ho enyoro jejej
En fi, jo li vaig oferint igualment....
Mercii!
Avatar de l’usuari
noyja
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: noyja » dv. feb. 06, 2015 1:46 pm

Jo crec que també són etapes. La meva no és gaire comilona i tampoc té molt d'interès amb el menjar. Jo crec que menja per sobreviure i res més. Té 13 mesos i pesa 8,100 Kgs. També fem teti i la cosa va a èpoques. Jo crec que també influeix molt que hi ha dies que està amb les dentetes i no vol res de menjar, uns altres ha sortit d'estar malaltona i tampoc vol.. a vegades és desesperant perquè hi ha diues que s'alimenta d'una o dues cullerades. Si que va menjant galetes, fruita....però els àpats més contundets no. No se si perquè ja arrivem a ells amb son o jo què sé però he decidit no forçar-la gens perquè després és pitjor. En canvi, hi ha dies que menja com una lima i no saps com acertar ni què li passarà...

Us passa també a vosaltres..?
Imatge
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: inger_0 » ds. feb. 07, 2015 2:43 pm

Sí noyja, el meu fill que ja té 2 anys fa igual: a vegades menja molt poquet i a vegades menja tant que el freno perquè em fa por que acabi vomitant. I a vegades un aliment li encanta i en menja molt i quan li torno a donar al cap d'uns dies no el vol ni veure, no hi ha res segur!! Tot això ho fa des de fa temps, intento fer memòria i crec que des des de poc després de fer un any...
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: garota » dl. feb. 16, 2015 11:55 am

Gràcies per respondre!
El meu petit va tornar a fer un canvi i va tornar a voler menjar força i tornar a tastar coses noves... Així que anem tancant etapes jeje
I tb fa això , un dia menja molt, altres no tant, un dia li entusiasma alguna cosa i al cap d'uns dies ja no....aix jeje
De fet com els adults..
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: charito » dl. feb. 16, 2015 1:39 pm

El meu que es tornava boig per les maduixes ara no les vol tastar es frustrant... ja li dic que cada dia menja pitjor :-(
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: Clara13 » dc. feb. 10, 2016 7:39 am

Hola noies!

El meu bitxo té 18 mesos i des de els 15 aproximadament, que va començar a deixar de menjar tant com abans. Nosaltres també hem fet blw, i al principi era al·lucinant, menjava de tot, excepte peix i verdures. D'un temps cap aquí, i des de que va començar amb les dents i amb una colitis infecciosa que encara arrossega, no menja ni de lluny com feia abans. Hi ha dies que m'agobio bastant, o ve perque ha menjat poc, o ve perque em dona la sensació que menja casi sempre el mateix (li encanta la sopa). Abans menjava el plàtan que donava gust, llegums de tot tipus (que m'anaven de conya per no donar carn cada dia),fruites, carns, truita de patates...doncs ara res de res, només es menja la sopa de pasta i una mica de carn, algun yogur i sobretot, pa. Com veieu, ha restringit molt les seves preferències. Tot va començar amb la sortida de les dents i posar-se malalt. També és cert que de vegades em desconcerta, perque ara vol aliments que abans no probava, com ara la truita. Imagino que és una etapa però pel que comentem amb altres mares és més llarga del que em pensava. Per sort fem teti a demanda i pesa 11kg. Tinc entés que quan van creixent es tornen molt més selectius amb el que els agrada, però pensava que hi hauria una mica més de varietat en els seus gustos, la veritat.

En fi, paciència.

:content:
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: Marga33 » dc. feb. 10, 2016 9:13 am

Guapaa!! El meu té casi 15, els fa divendres de la setmana q ve, i pel q he vist, van canviant de gustos amb el temps.. També fem BLW i pit a demanda quan hi sóc, passo fora 8hores. Nosaltres també hem notat q no menja el q menjava abans.. el q fem es oferir i oferir. I sobretot com q s'atipa amb poc, oferir només coses saludables. I si alguna cosa ara no la vol, un altre dia et sorpren i l'agafa i la menja! Per exemple, el plàtan o l'alvocat, va haver una època q no els volia però no deixem d'oferir i ara va i s'ho cruspeix q dóna gust!
Si està content, juga i va agafant pes, tu tranquila!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: Maria V. » dc. feb. 10, 2016 12:46 pm

Jo faria el que diu la Charito. Els sogres em van explicar que el meu home, de petit, només volia unes quantes coses i la meva sogra es va acostumar a acceptar-li els gustos i donar-li només les coses que li agradaven. Afortunadament entre aquestes coses hi havia verdura, fruita, llet i ous (convidat a un bateig, va rebutjar els llagostins i deia que volia sèmola; ja era grandet). Ara, als seus 76 anys, menja de tot però sense ganes; li costa esforç. Per gust, tindria un repertori de menjars molt limitat.
Quan els meus fills eren petits, de vegades els donava el dinar la meva sogra i s'entossudia a fer-los acabar el plat. Quan ella se'n tornava al poble, a mi em menjaven poquíssim. Aleshores vaig optar per donar-los sistemàticament, durant uns tres dies, racions una mica curtes. El primer dia no s'ho acabaven, els dies següents sí, i al quart dia menjaven normal.
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Tornar a menjar.

EntradaAutor: garota » dg. feb. 14, 2016 7:17 pm

Gràcies noies! Ara ja té més de 2 anys i mig i bé, com a mínim tasta coses, i és menjador quan vol que ja està bé.però maleeixo el dia que el van operar perquè hi ha coses que no ha volgut tornar a provar mai més, tot i oferir-li mil vegades. En fi,... Ell està perfecte, saníssim, actiu, juganer, xerraire,...que és el que compta! Merciiiiii

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::