Ganxitos, patates, ...

Teòricament poden menjar de tot.

lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: lavidaesbonica » dt. des. 15, 2015 7:09 am

Ja fa temps que veig que nens de la "quinta" de la meva filla (18 mesos) menjen ganxitos o patates d'aquestes de bossa. Més d'una vegada li han ofert i jo he dit que no, que no en menjava. La veritat és que no tinc cap pressa perquè ho provi, però he volgut compartir-ho per aquí per preguntar què en penseu del tema! Quan se suposa que en podria menjar? Tampoc voldria passar-me d'estricte perö penso que com tampoc sap el que és doncs ansia no en tindrà... Veig molts nens que amb 18 mesos aprox menjen ketchup, maionesa, patates, xocolata, xupa-xups, nocilla, ... I em pregunto "A veure si seré jo la rara..?" jajaja! Tot i que a vegades millor ser "la rara" en certes qüestions..no?
Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: Boniqueta » dt. des. 15, 2015 8:06 am

Ufff mare meva 18 mesos!! Si tu tens clar que no vols que mengi aquestes coses doncs segueix amb la mateixa convicció. Mira, la meva peque ara farà 2 anys i mig i no sé si em creuràs però no sap el que és un caramel. Alguna vegada li han donat una piruleta o un xupa-xup i després de jugar-hi m'ho dona perquè no sap el que és i la veritat, jo no tinc cap pressa perquè ho sàpiga. Va menjar per primera vegada xocolata amb el seu pastís del segon aniversari. Ara ja ha començat a menjar patates xips i aquestes coses perquè clar és inevitable.....si anem a algun aniversari de cosinets o algun amiguet doncs tampoc li puc prohibir però ja et dic que només és en aquestes ocasions.
He de conviure amb les crítiques de cunyades, iaies (sobretot paterna que li donaria totes les merdes possibles), tietes, amics...etc. Em diuen que la nena ha d'experimentar gustos nous, però jo tinc clar que no vull que experimenti gustos greixosos, ni plens d'additius, ni fregits.....A casa no som vegetarians ni res de tot això però si que tinc molt clar que lluito perquè tingui una educació alimentària el més sana possible. Estic molt orgullosa de dir que tant bé es pot menjar un super plat de bledes com un super plat de macarrons. Li encanta, per exemple, el peix i les llenties i menja molta molta fruita. A vegades li dóno a triar entre hamburguesa o verdura i tria la verdura i jo contenta com un jínjol.....
Sóc de la opinió que ja tindrà temps de menjar totes les altres coses, perquè es farà gran i arribarà un moment que jo no ho podré controlar tot, però vull que sàpiga el que és més sa i el que no ho és tant.
Em diuen que sóc molt exagerada però treballo en el món dels additius alimentaris i veig moltes coses que no m'agraden.
Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: lavidaesbonica » dt. des. 15, 2015 8:23 am

Doncs mira, totalment d'acord amb tu! I de criticons n'hi ha a tot arreu..... :-:)
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: noviachuky » dt. des. 15, 2015 8:35 am

Hola!

Jo no recordo quan en van menjar els meus per primera vegada però als 18 mesos segur que no, també pq amb segons kines patates es poden ofegar...

Als meus els hi hem donat quan es alguna festa o cap de setmana, entre setmana no.

Trankila que de rara no en tens res

Petons!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: marta9 » dt. des. 15, 2015 8:56 am

Apa, doncs per donar una mica de varietat al post, aquí una que sí dóna marranades a la canalla!

Potser és perquè els vostres són el primer fill. Jo a la meva primera li vaig introduïr els aliments de forma absolutament ortodoxa, tal com deia el metge. I clar, res de xuxes, ni patates... Però ara, per exemple, tinc una tercera que aviat farà dos anys, amb germans de 6 i 10 anys. I clar, si ells mengen xuxes o fem tots un aperitiu els dissabtes em fa pena deixar la petita plorant sense dorar-n'hi. Evito algunes coses concretes com els cacauets, pel risc d,ofegament, per exemple. I nosaltres mengem molt sà, a casa no n,hi ha mai ni begudes tipus coca cola, ni sucs, ni patates, ni carmels... És més una cosa de festius, fa festa fer l,aperitiu els dissabtes!
Les xuxes per evitar la cantinella diària de "coooompra maaaamaaa", ténen dia oficial: els dimarts. I a més en compro poquetes, pobrets, 5 a cadascún i 2 a la petita (i dues per mi també!)...

Al final, ho considero un tema de " normalitat", vull dir que en general a la vida no pots fugir eternament de les coses insanes, cal fer bondat cada dia i saltar la norma de tant en tant...
Imatge
Imatge
Imatge
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: petipe » dt. des. 15, 2015 9:58 am

Jo tampoc no he tingut cap pressa perquè ho tastin. Per què donar-los una cosa que després et passes tota la vida sentint que és dolentíssim?

A mi m'han fet comentaris del tipus "només s'és nen una vegada i han de passar-s'ho bé!". Però és que una criatura de 18 mesos no associa "llaminadura-xocolata-gelat-patates..." a passar-s'ho bé o a estar menjant una cosa boníssima!

No es tractar de fugir, sinó d'allargar el màxim possible el temps de no menjar-ne, i com a mínim, de no fomentar-ne el consum. És evident, que n'acabaran menjant. És més, és que és impossible que no ho facin. A la meva primera filla, especialment, li ofereixen carmelos dia sí dia també. Si no són familiars, a les botigues o on sigui. No me n'havia adonat mai, però és una barbaritat la quantitat de carmelos que li arriben a regalar!!

Estic d'acord que amb el primer és més fàcil evitar-ho. Jo també en tinc una altre i clar, quan veu sa germana menjant alguna cosa, en vol. De tota manera, miraré de fer el mateix. Allargar tant com pugui la "introducció" del sucre, patates, etc...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 15, 2015 10:12 am

Bones,
jo he vist a una mare d'un nen d'uns 6 mesos entaforar-li ganxitos... i dic entaforar-li perquè el nen no feia pinta que li estigués agradant... a veure, jo penso esperar tot el que pugui, però cadascú amb els seus fills que facin, el problema es la pressió social, però jo ja estic acostumada a ser la rara: no li dono xocolata, no li he posat sabates fins que s'ha posat de peu i de les toves... jejeke
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: lavidaesbonica » dt. des. 15, 2015 10:43 am

Anna Maria ja en som dos!! Jaja! A mi també em deien coses pel fet que no li posés sabates fins tan tard, es posaven les mans al cap!! Perö jo resisitia.. i la nena quan va caminar ho va fer la mar de bé! I ara amb el tema televisió igual.. s'estranyen quan els dic que la nena no coneix el MIC ni el club Super3, bàsicament perquè trobo que ara és el moment perquè jugui, amb imaginació, jocs que potencïin la seva creativitat, cognició.. Ja tindrà temps de mirar la tv..mare meva! Si tenim tecnologia per tot arreu! I el ClubSuper3 m'encanta, de fet ja n'és sòcia,jeje, però la televisió per més endavant.
Crec que malgrat tot, li estic agafant el gust a això de ser "la rara" en molts temes relacionats amb la criança ;). Precisament penso que hi ha molta ignorància i que la gent opina sense criteri.. a vegades simplement perquè és el que fa la majoria i els estranya que tu no ho facis..
Estic d'acord amb que no pots impedir que mengin "porqueries" eternament..clar que no! Però com bé dieu, com més tard millor. I està clar que amb germans pel mig serà més difícil, però el més important és el que inculques de base.. Que vegin que menjar patates,xuxes,etc no és saludable però tampoc una prohibició. I de fet, la clau penso que també és que no en vegin per casa..si no n'hi ha a casa la temptació serà menor!
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: nivalis » dt. des. 15, 2015 11:41 am

El meu amb 18 mesos ja en va menjar perquè ma cunyada n'hi va donar. Com que te nens més grans i ells en mengen...
De tota manera, jo no n'hi dono mai. Ara que te 2 anys i mig, si fem l'aperitiu prefereixo que mengi patates xips, ja que al menys això sé el que és. Als ingredients de les que jo compro posa: patates, oli de girasol i sal. Res més. Per tant, penso que de tant en tant en pot menjar... També li deixo menjar olives farcides, escopinyes (que li encanten) Els ganxitos, en canvi, són una porqueria. Llegeixes la llista d'ingredients i no saps ni el que són...
No se... Penso que si mengen coses d'aquestes, al menys que siguin el més naturals possible.
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: petitajo » dt. des. 15, 2015 2:03 pm

Ostres!! Si q sou radicals!! :-o00m

La meva te 18 mesos i de tant en tant menja patates xips, xocolata i alguna vegada ha menjat un xupa-xup.

Sempre ha menjat a trossos i ha tingut molt d'interes pel menjar, menja de tot i molt be. Els dies de festa si fem vermut a casa i tots menjem patates xips i olives pq no en pot menjar ella????? Ni molt menys es cada dia!!! Aixo si, nomes patates xips, res de gusanitos o ganxitos ( a casa mai en menjem d'aixo), suposo q si ens veies menjar-ne en voldria pero no es el cas.
Li posem 4 patatones al plat i ella la mar de contenta i despres el q toca per dinar o sopar i s'ho menja tot, vaja com fem els adults.
Tambe he de reconeixer q jo soc molt de deixar-li provar-ho tot si ella ho demana, a casa ha brindat amb cava i tot!! >.-<: >.-<:

No vec on es el problema. Si un nen menja be (fruita, verdura, peix, carn, llegums....) per un dia puntual q mengi 4 patates, un tros de xocolata com algo excepcional i llepi un xupa xup durant 10 min abans no se li caigi a terra o se'n cansi per ell mateix no crec q sigui massa nociu per ell. Aixo si q no ho faci cada dia, q tambe he vist casos q deu ni do, despres es queixen les mares de q no menja res!!

I del tema tele, no li posem gairebe mai, tampoc hi te interés, pero vaig flipar amb la cara q se li posava i encara se li posa quan veu el mic, no se q s'imagina :love: :love: realment li agrada tot i q aguanta la cançoneta i alguns minuts mes.

No crec q hi hagi mares rares, cada una de nosaltres intentem ensenyar i transmetre el millor als nostres fills, fent les coses amb les millors intencions posibles. :ok:

La meva teoría es deixar experimentar i provar tot allo q li vingui de gust :-:) :-)
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: neuetes » dc. des. 16, 2015 5:59 pm

petitajo, brindar amb cava??

Jo no sóc gens radical, però el meu sentit comú em diu que per molt que els nens han de provar de tot, hi ha coses que simplement NO vull que s'hi acostumin i en aquest rànking hi ha les patates, les xuxes i els xurrupets de vi o cava en celebracions familiars. Per mi, que "mengi de tot" és que provi la col, la coliflor o demés verdures "complicades", però que sigui algo nutritiu i no porcades com ganxitos, patates o xuxes. Tinc la sort que la meva gran no li entusiasmen les xuxes ni les patates i no li criden l'atenció, però crec que no va tastar ganxitos o patates fins als tres anys. I la petita aquest estiu va provar les patates (no per mi, sino que li van entaforar).

Si hi ha gana una peça de fruita que són les "xuxes" de la natura.
Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: Ninus » dc. des. 16, 2015 7:07 pm

Bones! Jo sóc del parer de la petitajo!
El meu fill té 13 mesos i ha menjat algun dia puntual aspitos i ganxitos.
Tinc una nena de 3 anys que també en menja però poquíssim! Cada dues o tres setmanes mengen algo tipo llaminadura o patates.
Els dos mengen molt sa, verdura cada dia, fruita, pasta, llegums... Per un dia que mengin algo així crec que no passa res.
Lo de la tele doncs no la posem gaire però al petit li encanta el mic!! Es posa a ballar!! Així que algun dia li poso i es distreu! A més, a la gran li deixem mirar un ratet la tele cada dia i l'altre s'anima!
Amb lo de les sabates vaig fer igual! No en va portar fins que no es va posar dret!!!
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: lavidaesbonica » dc. des. 16, 2015 7:33 pm

Totalment d'acord amb tu, neuetes!!! neujor:-)
Però ei! que aquest fil no és per jutjar a ningú ni molt menys! sinó que el meu dubte inicial era més o menys quan acostumaven a provar aquest tipus de "menjar", però per simple desconeixença! som pares primerencs! :r) , i evidentment que cadascú fa el que creu millor pels seus nens.
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: petitajo » dj. des. 17, 2015 8:04 am

lavidaesbonica ha escrit: el meu dubte inicial era més o menys quan acostumaven a provar aquest tipus de "menjar", però per simple desconeixença! som pares primerencs! :r) , i evidentment que cadascú fa el que creu millor pels seus nens.

Doncs aixo, el moment es quan el nen en mostra interés i els pares lliurement ho volen

neuetes ha escrit:el meu sentit comú em diu que per molt que els nens han de provar de tot, hi ha coses que simplement NO vull que s'hi acostumin

No pateixis per un dia q es mulli els llavis amb cava o li ofereixis una patata no s'hi acostumara


Per cert, nosaltres sempre menjem junts a taula, inclus en les reunions familiars, em adelantat horaris per tal de fer l'apat junts. Com us ho feu per negar-li alguna cosa q vosaltres menjeu i q ella vol probar?? Nosaltres el q ens funciona (a vegades) es preguntar-li quantes dents te, ens les ensenya i li diem q li falten encara un munt per poder menjar el q menjen el papa i la mama :love: :love: Normalment cola :-D
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: neuetes » dj. des. 17, 2015 10:19 am

petitajo ha escrit:
neuetes ha escrit:el meu sentit comú em diu que per molt que els nens han de provar de tot, hi ha coses que simplement NO vull que s'hi acostumin

No pateixis per un dia q es mulli els llavis amb cava o li ofereixis una patata no s'hi acostumara



Si, fins aqui hi arribo. Però l'alcohol i nens petits, encara que sigui una mulladeta de llavis, des del meu punt de vista, simplement no.

A les festes familiars els nens dinen amb nosaltres i el menú igual que el nostre i normalment no es fa aperitiu, i si es fa és a base de canapés. Però ja he dit abans que les patates no els hi criden l'atenció (tampoc ho hem fomentat).
aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: aloma_biel » dj. des. 17, 2015 10:28 am

El meu nen farà 18 mesos (24/12) i ha menjat alguna patata xip si hem anat a algun dinar on n'hi havien d'aperitiu i tothom n'agafava però no perd el cul. De xocolata, hi ha un dia a l'escola bressol, cada tres setmanes, que mengen coca de forner amb fils de xocolata i poca cosa més. A la tassa de llet al matí n'hi poso una mica (poquíssim) de cacau en pols d'aquests de nestlé que diu que porta cereals, indicat a partir d'un any. Ja tindran temps de tastar coses noves no tan sanes! Canviant de tema però també d'aliments, els doneu pernil salat? Jo no ho he fet encara.
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: pucpuc » dv. des. 18, 2015 2:57 pm

Totalment d'acord amb la neuetes l'alcohol NO amb nens!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: jaruma » dg. des. 20, 2015 2:02 pm

Jo com a "ganchito" sa li compro uns cereals a l'herboristeria, que tenen la mateixa consistència però només porten blat o espelta i sal.

Els normals els hi vaig deixar tastar fa temps (ara té 18 mesos, potser tenia un any llavors) però no n'hi he donat més. Si hi ha alguna festa no tinc problema en què en mengi SI VOL, el que em fa mooolta ràbia és que tothom n'hi ofereixi. Si és evident que no l'entusiasmen!
O amb els dolços igual. Jo sí que li he començat a donar xocolata (el del calendari d'advent), i me'l demana ell perquè li agrada. Però quan fem una festa familiar amb pastís, la meva família està obsessionada amb donar-n'hi, i no fan més que dir que li encanta. "Com li agrada el dolç!", i " pobreeet" quan dic que ja prou. Però és que no és cert! Es menja el pastís, però ara per ara té interès a tastar-lo i prou. Si li dius que prou, no protesta, perquè el dolç, de moment, el cansa. Doncs no, segons la meva família, li emcanta, i com a nen que és, se n'hi ha de donar. Argh!
El que li encanta ara són els tomàquets, els agafa ell de la verdulera. Doncs que mengi tomàquets, que són més sans! Ja li vindrà el gust per lo dolç!

Quan una cosa que mengem nosaltres ell no la pot menjar (com avellanes, per exemple), li ho diem i ho accepta. Però quan no és perillós que ho tasti, com el te, n'hi deixo tastar, i com que no li sol agradar, ja no ho demana més! Ara, amb l'alcohol no ho he fet. Segur que per mullar-se els llavis no passa res, però prefereixo no provar. D'aquí dos o tres anys sí, perquè estic segura que no li agradarà i s'oblidarà del tema també.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: jaruma » dg. des. 20, 2015 2:07 pm

aloma_biel ha escrit:Canviant de tema però també d'aliments, els doneu pernil salat? Jo no ho he fet encara.


Jo sí que n'hi dono, de tant en tant. El pernil, tant dolç com salat, intento evitar-lo pels conservants, però potser un cop cada deu dies o així en menja. I el pernil dolç, si és natural fet per la carnisseria, sí que en menja força.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Ganxitos, patates, ...

EntradaAutor: Clara13 » dl. des. 28, 2015 8:57 am

Ostres doncs el meu no és gens de provar coses noves. Si li dono una galeta se la dona al gos, així que imagineu...nosaltres hem fet blw des de el principi, no sé si això podrà tenir a veure. Té 17 mesos i només ha provat un cop patates de bossa i una mica de xocolata i si sembla agradar-li, però com evitem tenir-ne a casa doncs pràcticament no sap el que és. De ganxitus no n'ha provat mai. Penso que de forma esporádica no passa res, però si es pot evitar aquest tipus d'aliments millor.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::