Ja no vol verdura!!

Teòricament poden menjar de tot.

tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: tineta14 » dg. feb. 21, 2016 8:40 pm

Estem desesperats... i és que la nostra filla de 20 mesos, de cop i volta ja no vol menjar verdura! Ella dina com nosaltres: pasta, arròs, llegum, etc., però per sopar és quan li fem puré de verdura, amb truita o peix, pa amb tomàquet, etc. Hem provat de fer-li a trossets, xafada, sense xafar...però res, no hi ha manera, i insistim fins que a vegades es provoca arcades i vomita una mica...!! Ara es passa el sopar treient-se fils o trossets de verdura, cosa que abans mai ho feia! Abans és fa dues setmanes aproximadament... Coincideix amb que li surten 3 queixals i li fa mal, però si fos per això no voldria res, ni dinar, ni galetes, ...

Què podem fer??
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: Maroa » dg. feb. 21, 2016 9:45 pm

Doncs no preocupar-te i omplir-te de paciència. La verdura no és imprescindible per créixer. Tu ves-n'hi donant una miqueta i no t'hi estressis. Tot són etapes. :-o00m
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: FloR » dg. feb. 21, 2016 11:17 pm

Totalment d'acord amb la maroa, dona-li alguna altre cosa que sí mengi de gust i ja tornarà a menjar verdura més endavant..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: Ninus » dl. feb. 22, 2016 6:06 am

El mateix et dic! Són èpoques i crec que com més forcem, pitjor.
Tu li fas i que ho tingui al davant. Si li ve de gust que ho agafi i sinó que mengi una altra cosa.
Crec que també és avorrit per ells menjar sempre el mateix.
A mi també em passa que hi ha èpoques que menjo més verdura o pasta i altres que no em ve tant de gust!
Ànims!
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: nivalis » dl. feb. 22, 2016 7:58 am

A nosaltres ens va passar el mateix. Abans se la menjava bé i ara ja no tant. Però va a èpoques... Jo, per sopar en faig quan toca i a l'escola també li donen quan toca. A vegades en menja una mica, a vegades gens. Doncs passem al segon plat. Però l'important és seguir-li posant i que vegi que vosaltres en mengeu...
També, a part del dia que toca verdura, altres dies n'hi dono més disfressada i llavors si que en menja (truita d'espinacs, truita de carabassó, arròs amb verdures, llentilles amb verdures. Se la menja sense adonar-se'n.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: Clara13 » dl. feb. 22, 2016 8:47 am

No hi ha problema en que no vulgui verdura, amb el temps es tornen molt més selectius. Pots oferir altres aliments que tinguin les mateixes propietats.

El meu té 18 mesos i ja fa bastant que ha deixat de menjar coses que abans li pirraven, o ens sorprén un dia menjant algo que la resta de setmana rebutja. És de bojos, jeje!

Ànims!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: jaruma » dt. feb. 23, 2016 6:27 am

Estic d'acord amb les companyes, jo també li poso el plat i el convido a tastar, i si no vol més, doncs ja en menjarà un altre dia (o un altre mes!). Insistir molt és contraproduent.

Dit això, he trobat una manera (a part de les truites amb verdura) en què se la menja bé: bullo verdura, la trituro molt ben triturada, li afegeixo brou, i amb això faig una sopa. Li encanta!
Avatar de l’usuari
laneta
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dt. nov. 12, 2013 12:05 pm

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: laneta » dj. feb. 25, 2016 10:17 am

No et rallis i com t'ha dit tothom lo important és no forçar i que no vegi que és un problema!

Si mengeu junts i veu que vosaltres en mengeu, tard o d'hora veuràs com sí que ho voldrà :)
tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: tineta14 » dj. feb. 25, 2016 2:59 pm

Ostres jaruma, he provat això de fer puré de verdura i després aigualir-lo amb caldo per fer sopa i GENIAL!! el fet de trobar-hi arròs o pasta de sopa li fa més gràcia que no pas la verdura sola.. Sí, teniu raó, per un dia no passa res, però jo no vull rendir-me en aquests temes perquè sinó es malacostumen i després no hi ha manera que mengin coses sanes! clar que prefereix pasta amb tomàquet, galetes, petit suisse... però trobo important que cada dia mengi algo de verdura i fruita, com a mínim oferir-li i que en mengi una mica! El problema era amb el puré a seques, o verdura aixafada.. perquè quan li fem arròs o pasta amb verdures, s'ho menja molt bé!

Gràcies noies! >.-<:
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Ja no vol verdura!!

EntradaAutor: jaruma » dv. feb. 26, 2016 2:23 am

tineta14 ha escrit:Ostres jaruma, he provat això de fer puré de verdura i després aigualir-lo amb caldo per fer sopa i GENIAL!! el fet de trobar-hi arròs o pasta de sopa li fa més gràcia que no pas la verdura sola..


M'alegro que t'hagi funcionat! La idea és de la meva mare, però ella el que fa és bullir verdura i carn, triturar-ho, i amb el que surt fer sopa. Jo faig la versió "light" :-)

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::