BLW i us de coberts

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
dolly
:: rateta
:: rateta
Entrades: 159
Membre des de: dl. març 24, 2014 6:25 pm

BLW i us de coberts

EntradaAutor: dolly » dt. set. 11, 2018 9:09 pm

Hola!
Enceto tema pq no he vist cap amb la resposta que busco...
Tinc una nena de gairebé 14mesos, fem BLW des dels inicis que vam Introduir sòlids, sempre ha volgut agafar ella el menjar i posar-se’l a la boca, només consenteix que el iogurt li donem amb cullera nosaltres... coordina be ma-boca, però no fa servir coberts pq li resulta mes fàcil amb les mans.
Les que heu fet BLW en quin moment heu introduït o fet servir coberts?
Jo li dono una cullera o forquilla petita pq vagi provant, però normalment només l’agafa I hi juga... el problema q hi veig de cara al hivern si vull fer sopa o crema d verdures... no domina gaire el tema cullera (sense empastifarse tota) i no vol que li dongui jo...
com podem fer per a que practiqui?
Potser demano massa, a quina edat van començar a menjar be amb cullera sopes o cremes els vostres petits?
Gràcies!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: BLW i us de coberts

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 11, 2018 9:29 pm

Bones guapa!
Nosaltres no vam fer BLW, però et comento que perquè adquireixi habilitat l'única manera és que vagi practicant. és a dir, un bon pitet i deixar que s'embruti. L'Isaac cap allà a l'any i mig, que ja havíem començat a introduir els trossos i tal, va voler començar a menjar sol i s'empastifava molt. Poc a poc, ha anat guanyant, tot i que ara té 3,5 i encara s'embruta i fem anar pitet! Jo vaig trobar al Carrefour unes culleres de plàstic bastant fondes, i les va utilitzar fins que vaig creure que podia utilitzar bé les metàliques. Encara ara menja la major part de plats amb cullera, també la verdura i tal, i hem introduit la forquilla per la fruita i tal. A mi el que em feia més por era la sopa, però vaig decidir posar-li més pasta que suc, i encara s'ho menja ara així, perquè li agrada.
Molta paciència!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: BLW i us de coberts

EntradaAutor: crunchi » dj. set. 13, 2018 8:47 pm

Dolly, guapa, com vas?

Nosaltres si que hem fet BLW (pero sense ser estrictes, si a casa feiem sopa o puré per nosaltres a ell tb li en donava) i desde fa un mes o aixi, el minicrunchi vol agafar la cullera ell sol, com el cas de la teva nena. Un dia li vaig deixar la cullera i el iogur i va acabar de iogur fins les orelles :-D

Jo depen del menjar el deixo experimentar amb la cullera o no, depen de si tinc temps per recollir, si el tinc recent canviat de roba... no sé, depèn. Jo tinc les tipiques de plastic petites, pero com diu l'Anna Maria hi ha algunes especialitzades en plan "cullera d'aprenentatge" que poden ser útils. TAmbé pots mirar els pitets aquests de plastic amb manigues per un menor impacte de bruticia ;-)))

I el que comentes de l'edat no sé que dir-te. Però jo crec que encara és d'hora per que ells sols ho facin tan bé com un adult. Jo crec que ens podem donar per contentes que amb 14 mesos els nostres ja tinguin interés en agafar la cullera, perque conec casos de nens mes grans que no tenen interés. Així que res, deixar que practiquin i s'embrutin (molta paciemcia), adequar la vestimenta, i sentit comú (No sempre es podem empastifar... nosaltres valorem si és el lloc i moment o no).

I a l'hivern ja es veurà, qui sap poder son experts amb la cullera jejeje no sé, temps al temps. :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: BLW i us de coberts

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 14, 2018 5:43 am

bones de nou,
jo vaig enganxar aquests pitets a l'Ikea per anar a dinar fora:
https://kk.org/wp-content/archiveimages ... 951_S4.JPG
de mànigues llargues, el tapava molt, arrambadet a la taula del restaurant per protegir els pantalons de la part de més avall.
No sé si encara els venen, però em sona com si els hagués vist a l'amazon.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: BLW i us de coberts

EntradaAutor: Ganga » ds. set. 15, 2018 2:55 pm

Bones!
Hola Dolly i companyia! jo amb els meus tres fills també he fet el que ara es diu BLW i el que sempre vaig fer a partirde que els vaig seure a la trona ( quasi 7 mesos el gran i 7,5 el mitjà i 6 la petita) va ser posar una cullereta i una forquilleta normals, no de plàstic de postres al lloc dels meus fills. Al principi ni se la miraven i després hi jugaven i amb el temps l'han fet servir com nosaltres. No els vam introduïr de dir mira avui tindràs coberts sinó que paravem la taula amb tots els estris per igual. (tovalló, got, forquilla, cullera i plat).
Normalment els meus no volien ser peixats i els hi vaig deixar que mengessin sols i al veure que els hi queia, els vam explicar que (el papa i la mama) els hi donariem amb una cullerada sopera i després en farien ells una de postre de manera que van menjant amb la que tu els hi dones i ells van practicant també. Els "hi vam fer entendre" que la sopa i puré era així. La resta com iogur , postres o de menjar trossejat ells sols decidien quan agafeven coberts encara que jo crec que amb 2 anys (és la meva opinió) per exemple ja han de menjar més amb coberts que amb les mans. Per tant cap a la segona meitat del primer any (+18m) jo ja insisitiria i aplaudiria i elogiaria quan mengen amb coberts.
Tot i així dir una edat és complicat perquè si filo prim...el de 7 no però el de 5 i mig li haig de dir depèn què menja..home amb les mans no rei...tens coberts i la petita de 28 mesos si et despistes quan porta estona per anar més ràpid fa servir les pinces (els dits vaja)..llavors li recordes o depèn del que sigui li deixes...quan aprenen a menjar així va molt bé perquè quan dines fora ja són molt autònoms amb el seu plat (botifarra amb patates per exemple) i seuen a la cadira i aprenen a dinara fora tranquilamentells sols..
Uff no sé si t'he embolicat més!! paciència i ànims! :-()-)
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::