IDEES PER MENJAR NEN DE 2 ANYS

Teòricament poden menjar de tot.

estiuenca
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: ds. set. 15, 2007 8:23 pm

IDEES PER MENJAR NEN DE 2 ANYS

EntradaAutor: estiuenca » dt. feb. 17, 2009 1:53 pm

Hola,

Tinc un nen de quasi dos anys i estic una mica aburrida amb el tema menjar perque no sé q fer pq menji carn i verdura. Ell només menjaria macarrons, arrós, truita, etc... pero clar ha de menjar verdures i carn i no ho vol de cap manera.
Em podeu donar idees o explicar com ho feu vosaltres?

Quins "dinars" els hi feu??? ell ja esta avorrit de les papilles i tampoc les vol ni veure...

Quins menus feu???

Moltes gràcies!!
Carme74
:: zebra
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

Re: IDEES PER MENJAR NEN DE 2 ANYS

EntradaAutor: Carme74 » dt. feb. 17, 2009 5:45 pm

Estic amb l'Anna, ja pot menjar de tot!
Però també entenc que hi ha nens que els costa més adaptar-se al menjar dels adults. Això li passava a la meva nena gran. La manera de menjar verdures era a través de sopa (Amb molt formatgets), o amb els bunyolets d'espinacs, o amb purés.
I la carn... Mandonguilletes i hamburgueses fetes a casa, croquetes, i ara ja pots entrar a l'era dels arrebossats, que salven tants àpats!! Pollastre, carn magra primeta, vedella...
I amb el peix com ho porteu? A la meva nena li encanta i sobretot el bacallà amb patates!
Imatge

Imatge
sol
:: girafa
Entrades: 2907
Membre des de: dg. des. 18, 2005 12:36 pm

EntradaAutor: sol » dt. feb. 17, 2009 9:14 pm

MIRA HOY PRECISAMENTE TENIA ESPINACAS EN CASA Y HE PENSADO QUE SI SE LAS DABA TAL CUAL ME LAS TIRARIA POR LA CABEZA ASI QUE LAS HE HERVIDO CON GUISSANTES QUE DESPUES HE CHAFADO Y LO HE SALTEADO TODO CON SALCHICHA DE FRANKFURTS PEQUEÑITAS Y HA SIDO UN EXITO TOTAL!!!!!!
D.J.
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm

EntradaAutor: D.J. » dt. feb. 17, 2009 11:33 pm

Con Maia no tengo ningun problema con las comida,le gusta todo,pero quizas la carne es lo que mas le cuesta,pero entonces le hago salchichas,de pollo,de ternera,en la plaza me las hacen para ella,y al menos no le cuesta tanto,en las sopas le añado la carne de pollo o pavo que haya puesto para hacerlo cortada chiquitita.
Lo de las verduras no se que decirte porque Maia se las come todas y lo de las espinacas sin aliñar como dices Sol a mi me sorpendio un dia que las tenia para freirlas con un poquito de jamon y un ajo y no me dio tiempo,le encanta asi tal cual,jajaja.
A lo que iva has probado a ponerle pasta o arroz en el pure,quiero decir que note los trocitos,o si haces la carne sucadita en el pure a la Maia le encanta y si es pure de patatas con salchichas ni te cuento,o quizas te sirva lo que me comentaba el otro dia una chica,cuando hacia caldo para la sopa,le trituraba la verdura y le ponia en la sopa a la niña,como esta disuelta no se daba cuenta y se comia la verdura asi.
Y lo que te han dicho con dos año ya puede comer lo mismo que vosotros,nosotros ahora comemos mas sano y todo ;-)
ImatgeImatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dc. feb. 18, 2009 8:26 am

Naltros menjem tots igual de de que el pediatra ens va dir que podia menjar de tot... l'unica cosa que no li doncs són espinacs i blede... basicament per que a nosaltres no ens agraden gaire....
Quan està poc verdulero, li faig col i flor o broquil amb beixamel o guacamole, que totes dues coses li encanten... i si no menja, doncs no li insisteixo, perque normalment vol dir que li passa algo.
ImatgeImatge
estiuenca

EntradaAutor: estiuenca » dc. feb. 18, 2009 9:16 am

ei moltes gràcies noies, aniré provant cosetes q heu dit a veure què... pero hi ha dies que em te negre pq li he arribat a donar 3 coses diferents i no vol res... ho escup tot i no hi ha manera.

Ahir li vaig fer arrós i li vaig posar vedella talladeta molt petita i no s'en va enterar...

tb tinc pensat deixar-lo al cole a dinar, pq estic segura q amb extranys menjaria... el q passa es que em sap greu... pero em sembla q m'ho hauré de replantejar pq sino...
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dc. feb. 18, 2009 1:47 pm

una altre cosa... jo tinc la teoria de que els nens han de perseguir el menjar, no el menjar perseguir els nens... no se si m'explico.
Tots els nens del meu entorn que mengen malament és perque les mares es preocupen massa pel menjar... N'he vist que fins i tot persegueixen al nen per tota la casa amb la cullera a la ma.
Jo crec que els nens no són tontos i si tenen gana, mengen i si no, no mengen... I si veuen que tene poder, sobre de les mares a l'hora de menjar, doncs exerciran aquest poder...
Jo potser em passo de nazi... pero quan no te gana, o quan està tonto i no vol menjar, doncs no li donc menjar... encara que l'hagi de posar a dormir sense haver menjat res. Ho passo fatal, s'em escapa una llagrimeta... pero el dia seguent ja no tinc drama a l'hora de sopar...

Vam passar una època molt dolenta amb el menjar l'any passat... i ho vam solucionar menjant tots junts. Aixó si, fem uns horaris rarissims! imagina't que sopem a quarts de 8... pero ens hi hem acostumat, i així tenim temps per nosaltres quan el nen ja està al llit.
ImatgeImatge
estiuenca

EntradaAutor: estiuenca » dv. feb. 20, 2009 11:39 am

em consola veure que no sóc jo sola la q tinc problemes amb el menjar...

hi ha coses, com diu l'apanona, que no les vol ni provar, ara li acabo de fer mongetes q se les ha menjat la mar de bé i una salsitxa de pollastre que ni ha provat... nomes veurela ja m'ha dit q no... jo tampoc he insistit pq havia menjat molt bé el primer plat, ja li enxufare per sopar amb una mica de pa amb tomaquet... jo no em pensava q fos tant complicat això d'anar introduint aliments... potser pq el meu nen tb es una mica maniatic menjant... pero tampoc puc dir res pq jo era pitjor q ell... o sigui q em toca callar...

i de deixar-los al cole que en penseu??? jo m'ho plantejo en el moment q fa la marranada q el portaria de seguida pero llavors s'em passa i em fa pena...
Carme74
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm

EntradaAutor: Carme74 » ds. feb. 21, 2009 12:57 pm

apanona ha escrit:Ah estiuenca, jo menjava i menjo de toooot! M'ha tocat pagar el pato i tampoc puc dir res! :r)

Igual que a mi!!!!
Jo que menjo de tot i de gust, que no faig fàstics a res!!! M'ha tocat una princesa que encara no sap quin gust tenen la meitat de les coses que hi ha a taula. Uff! I el pitjor és que en tastar-les li agrada! Per què es nega a provar res nou?
I sobre el menjador, jo tampoc el deixaria si no fos imprescindible. Encara li posaries més neguit al tema. Potser tu no hi series per veure-ho però qui ho passaria malament és ell.
Imatge

Imatge
Blanca07
:: poltre
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dc. març 11, 2009 11:22 am

Jo amb el que tinc realment problemes es amb la fruita. No la sorpota, no la pot veure ni en pintura i segons la digestòloga sino menja ens deixarà de veure ( té un problema amb les caques i el sistema digestiu) al principi s'ho menjava pero a mesura que es va anar fent gran comaçava a dir que no i l'enganyaves ensenyant-li algun llibre i s'ho menjava però ara (amb tot això era tooooot triturat) no la vol veure es posa histèrica a cridar i a dir que no, que no, que no i quita, quita ,quita i no hi ha manera....

El tema de manjar a trocets tmb ho tenim una mica complicat, per dinear sempre li dono verura amb peix o carn i tot triturat (180 cc)i un iogurt natural (125cc), per la nit ara intento donar-li coses que pugui masticar: sopa de verdura super petita (més liquid que trocets), alguna croqueta, algun trocet de pollastre, truita amb champinyons, sopa de boletes, el pessols amb pernil li encanten, peix a la planxa a trocets, carchofa al forn (nomes la part de baix sense els pèls), espinacs amb patata i ou dur ratllat (però una mica aigualit perque li costi menys empassar-s'ho)... però nomes un plat, no es gaire menjadora i amb poquet que mengi ja em conformo aixi que hem de tenir paciència molta paciència.

Pero lo que mes gracia em fa es que dona-li alguna porqueria (tipus patates fregides de bossa, alguna chucheria, chocolata...etc etc) que llavors no té cap problema per maticar 50 mil vegades o més... Em sembla que em pren el pel aquesta nena!!
LAUMAR
Entrades: 15
Membre des de: dc. des. 17, 2008 8:29 pm

EntradaAutor: LAUMAR » dv. març 20, 2009 11:02 pm

Nenes, com us entenc!!!! jo tinc un nen de 7 anys i una nena de 2 i mig i... .avui mateix ella s'ha anat a dormir sense sopar, i ell..... ains quina pena l'hora dels àpats! la temo!!!! són tots 2 menudets peró es una lluita perque mengin, fins i tot he arribat a fer-li proves al nen per si tenia parasits, només veu el plat i ... 's'estaria hores i hores. no pot ser! que he fet malament, a la que els poso alguna cosa nova... fins i tot vomitaria, li fa fastic!. La petita, els té cuadrats, si diu que no es que no, jo tinc comprobat si dina no sopa i si sopa no dina l'endemà! a l'escola ja m¡ho diuen també. Jo els he fet de tot, però ja estic veient que no els treure de menjar el mateix, i crec que, al final també s'en cansen i es una roda. Vec que també teniu probleme amb aquest tema. a mi , m'engoixa molt, però.... veig que no es posen malalts i.. la pediatra no diu rés en contra aíxi que .. seguim, encara que, tindria de ser més estricta i fer el que dieu , sino menja fora plat i al mateix l'endem'a i .. "!sense postre!" perque són molt llestos.. i gens tontos!, però al ser tan petits i baix de pes.. no m'he atravit mai, i això que tinc permís de la metgessa, però... jo no puc posar-los a dormir sense menjar rés!
us llegeixo!
Immami
Entrades: 1886
Membre des de: dc. gen. 30, 2008 4:20 pm
Contacta:

EntradaAutor: Immami » dv. abr. 03, 2009 1:10 pm

Doncs amb l'AIna hem anat millorant molt des que es va quedar a dinar al cole i li fem menjar de gran (bé, hem adaptat la nostra dieta a la seva i mengem saníssim!!). L'única cosa que fem horaris diferents i això em fot una mica, però clar, tampoc vull dinar a les 12.30 i sopar a les 20.00 hores.

A l'Aina no li agradava la fruita, però des que podem donar maduixes (li xiflen), i la poma i pera i plàtan se'ls menja a trossets anem fent bé. No la castiguem mai, això sí, hi ha el que hi ha: avui llenties, truita i flam. No vols més llenties? Vaaaale, passem a la truita (se n'ha menjat mitja), no vols més truita??? weeeeeeeno, passem al flam (se n'ha menjat més de mig).

No sé on vaig llegir que no se'ls ha de castigar en plan: si no t'ho menges, no et donarem el iogur per postres, ja que així els hi estàs dient "sé que és fastigós menjar verdura, tant de bo només mengessim iogur!, i al contrari "si t'ho menges, et donaré un croissant de xocolata"... Es veu que el menjar és una de les seves armes preferides per a fer-nos xantatge...

Ara estic molt tranquil·la i em sembla que anem molt bé, però de debò que les hem passat canutes (sobretot quan menjava triturat, no el podia ni veure). El que em costa més és fer menjars que li puguin agradar i no siguin difícils de mastegar sense repetir-me excessivament... Avui no sé què fer-li per sopar...
Imatge
Imatge
Imatge
Didac
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

EntradaAutor: Didac » dl. abr. 06, 2009 2:17 pm

El nostre fill també ens ha sortit molt dur en lo del menjar. Quan era més petit l'entreniem amb jogines o videos per la tele per poder enchufar l'hi la papilla.

Mes endavant lo de las jogines ja no funcionava i, com menjaba sempre amb un video dels seus a la tele, l'amenaçavem amb que el Pocoyo o el Caillou només estaven amb els nens que menjaven, si no feia cas ho posavem en pausa i si seguia així ho apagavem.

Una vegada vaig arribar a mengar el seu yogurt de postre davant seu (el petit adora el yogurt esta tot el menjar esperant que arribi el moment del Yogurt), la cara que posava partia el cor el pobre no s'ho podia creure. Va estar bramant un bon rato despres de posar-l'ho al llit, sense postre es clar. Sincerament em sembla que encara no m'ho ha perdonat :gat: :-(( . A vegades la mare, els dies que li dona ella i el nen li toca la moral, li diu "que t'ho donara el pare!!!" i el nen deixa d'emprenyar i menga.

Finalment (ara te 2,5 anys) sembla que ja comença a aceptar que lo que hi ha a taula s'ha de mengar i ja menga solits ell solet (carn, peix, arros..), les verdures encraa se les hem de donar pero anem avançant. ara el molt punyetero lo que li agrada (arros,carn.. s'ho menga a tota maquina i si intentes donar-s'ho et treu la cullera i et diu "NEN" (vol dir que ho fa ell, el nen). Y totes les chuches, patates de churreria, chocolata, carmels se'ls menja com si res.

Si es que tenen uns picarols....
Imatge
Imatge
aran00
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dj. ago. 16, 2007 11:20 am

EntradaAutor: aran00 » dc. maig 13, 2009 3:19 pm

A la nostra filla li agrada molt menjar de lo que veu que estem dinant nosaltres, així que procuro quan coincidim per dinar, fer cosetes que ella pugui menjar i gairebé s'acaba menjant el meu sopar..
Igualment, va haver una temporada que no volia menjar i com diu la Nuscka, doncs no passa res.. no vols menjar ara.. ja tindras gana després.. Va passar un parell de dies fent el tonto però quan va veure que no n'hi havia res a fer, es menjava el que hi havia. També es veritat que jo no tinc molts problemes per fer-la menjar, de fet, ara estem començant a passar de tot puré a ser pure + un segon solid i .. li encanta!! Aixó de poder agafar ella el menjar ho porta genial!!
Potser podeu intentar posar una mica de tomàquet a la carn per a que no quedi molt seca, per exemple o si li doneu peix, mirar un peix estil rap que no sap tant a peix.. No se! Són idees!!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::