Tartamudeja? L'haig de dur al logopeda?

Alèrgies, otitis, problemes..

Immami
:: zebra
Entrades: 1886
Membre des de: dc. gen. 30, 2008 4:20 pm
Contacta:

Re: Tartamudeja? L'haig de dur al logopeda?

EntradaAutor: Immami » dv. feb. 04, 2011 6:10 pm

Hola Marta,

Doncs, tranquil·la, que tot acabarà bé, ja ho veuràs. L'Aina gairebé no ho fa ja, només quan està molt cansada, o molt estressada (per Nadal hi va tornar una miqueta). ho hem parlat amb la mestra i és molt normal: el seu cap corre més que la seva llengua i fins que l'un i l'altre no agafen el ritme, doncs són coses que passen.

Tant les pediatres com les mestres m'ho han reptit mil vegades: NI CAS!!! El fet que tu li posis nom a això que fa ho converteix en una cosa. Pot ser que ella ni se n'adoni (l'Aina se'n va adonar perquè parlava molt bé i de cop i volta no podia expressar-se i tenint en compte que és una nena tant sensible!!! uix!). Cal donar-los temps a que ho puguin dir i ajudar-la. Per exemple diu: vull a-a-a-ai... doncs tu, mmm em penso que ja ho sé vols aquella cosa que beus en el gotet de color rosa? Espera't a veure si me'n recordo de com es diu... És difícil, però poc a poc millorarà.

també, si parleu molt de pressa (jo vaig a tota castanya) intenteu parlar més a poc a poc, contes a mansalva, cançons i parlar cara a cara, no aquelles converses que de vegades tenim els adults sense mirar a la cara... Ah! i també no interrompre, ni a ella ni entre vosaltres. Els adults tenim aquesta costum, perquè molts cops ja sabem què diran els altres (i més els nens que se'ls hi veu a la cara).

El bolquer també ens va costar treure'l, el canvi de llit no tant, però vam tenir un germanet quan ella només tenia 20 mesos i l'excés del Nadal...

Vaig patir molt, molt!! Però ben encarrilada i sense fer-ne un gra massa, en un percentatge molt, molt gran només és una altra etapa del seu desenvolupament.

Sort, i no pateixis, molt de carinyo i molta paciència i, si cal, li preguntes si necessita ajuda. tots en necessitem alguna vegada, oi? Jo no sé dir bé arbit? arbrit? és que no sé com es diu!!! :ok: :ok:

Edito per dir: jolín, m'he qeudat descansada. Quin rotllo que he fotut!!
Imatge
Imatge
Imatge
Immami
Contacta:

EntradaAutor: Immami » dl. ago. 29, 2011 9:33 pm

Doncs des de fa una setmana, s'hi ha posat el Pau. Exactament a la mateixa edat: 2 anys i tres mesos....

El quequeig que fa el pau és diferent, però, és curiós. Seguirem el mateix procediment que amb l'Aina i veure si també se'n surt...
Imatge
Imatge
Imatge
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

EntradaAutor: marta_mum » dl. ago. 29, 2011 11:47 pm

Hola!

Com que ara ets tota una mare experta doncs ja t'ho pots prendre amb més clama, oi?
La Marta només ho fa molt de tant en tant quan està molt excitada o molt cansada.
evawin
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

EntradaAutor: evawin » dt. ago. 30, 2011 11:20 am

Jo vaig anar a una xerrada d'un pediatra a l'escola bressol i va dir que era completament normal tartamudejar al principi i que no ens havíem d'amoïnar perqué ja passaria. El meu petit també ho fa a vegades i és com si no trobés la paraula adecuada. Cada vegada ho fa menys.
Imatge
Immami
Contacta:

EntradaAutor: Immami » dt. ago. 30, 2011 4:04 pm

És cert, ja m'ho va dir la meva mare: ara ja saps que això se li passarà. Repetir els passos i ja està. L'Aina, de vegades, li costa arrencar la frase, però és ben bé això: no sap el què vol dir i busca les paraules... En fi, no deixa de ser curiós que els dos els hagi passat a la mateixa edat, no?

Gràcies per ser-hi!
Imatge
Imatge
Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dc. feb. 27, 2013 10:07 am

Aquest post és molt antic, però m'ha ajudat molt llegir les vostres experiències i el pujo per si pot ajudar algú més. Fa quasi 3 setmanes que l'Arnau ha començat amb el caqueig i, ostres, es passa fatal i ell també ho passa molt malament, es frustra molt veient que no li surten les paraules. Ja havia sentit a parlar del tartamudeig evolutiu a aquesta edat, però no he pogut evitar preocupar-me. Dilluns a la tarda tenim hora amb la Pediatra per un altre tema i li comentarem, però m'he quedat més tranquil.la llegint-vos.
La setmana passada li vaig comentar a la mestra i em va dir que, com que només feia dues setmanes, no m'havia comentat res per això, perquè segurament sigui evolutiu i tots hem de tenir paciència. El problema, és l'entorn, doncs la gent té la mania d'acabar-li les frases :ufs: . Als avis ja els hi hem dit que paciència i que actuïn com si res.
Esperem que aquesta etapa passi aviat!

Gràcies!
Immami
Contacta:

EntradaAutor: Immami » dc. feb. 27, 2013 7:08 pm

Si has llegit tots els rotllos que he anat escrivint i els de les altres companyes, saps que passarà. Fan molta pena i jo vaig plorar molt! Ara ja tenen 5 anys llargs i 3, gairebé 4 i no hi ha déu que els faci callar. Ens en sortirem!!!
Imatge
Imatge
Imatge
xuxu
:: peixet
:: peixet
Entrades: 285
Membre des de: ds. abr. 19, 2008 10:06 pm

EntradaAutor: xuxu » dj. març 07, 2013 8:44 pm

Anims que això passa. Jo també m'ho vaig passar malament i vaig plorar moot, pobret, tan be que parlava i de cop... Zero. Pero ara, 3 anys més tard, es un nen amb un vocabulari ben fluid i cap problema!
Imatge
Imatge
Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. març 15, 2013 4:00 pm

Moltes gràcies, noies! Estem moooolt contents perquè ja no ho fa! Pensàvem (ja estàvem mentalitzats) que li duraria molt més, però finalment no ha arribat a les 3 setmanes i un bon dia va deixar de fer-ho, inclús parla millor que abans i tot! m'ho va comentar la mestra i nosaltres també ens hem adonat a casa.
Marta81
Entrades: 184
Membre des de: dc. juny 10, 2009 9:16 am

EntradaAutor: Marta81 » dv. maig 10, 2013 9:16 am

Que bé m'ha anat llegir-vos!!

Estem bastant "ratllats" pel tema aquest, ja que el meu nen també li passa i bastant últimament. I el que dieu, fan patir molt pobrets.

Nosaltres quan s'encalla tant, també li diem si vol que l'ajudem o a vegades li diem, que pari i que torni a començar. Es que a vegades...de tant que s'encalla al començament, ..acaba oblidant el que volia dir!!

Inclús ho hem comentat a la llar per què li parin atenció. Elles també troben que ho fa sovint, però ja m'han dit que a vegades passa i que no pateixi.

Esperem que passi ràpid aquesta etapa!!

Res, només això, que m'ha anat molt bé trobar aquest post.
ImatgeImatgeImatge
jugapa
Entrades: 1455
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:36 pm

EntradaAutor: jugapa » dc. set. 04, 2013 11:37 am

Hola noies,

A mi també m'ha anat molt bé llegir-vos. A la Paula li passa el mateix. Fa una setmana que s'encalla i pobreta, em fa una pena.
Seguiré els vostres consells i a veure si passa aviat.
Imatge

Imatge
MartaMorera
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dt. gen. 14, 2014 4:35 pm

EntradaAutor: MartaMorera » dl. des. 01, 2014 11:43 am

Hola bon dia, sóc la Marta Morera Pedagoga i logopeda.En primer lloc voldria dir que no es considera un nen tartamut fins als 7 anys quees quant ja ha assolit el lenguatge.
El que pot estar passant als nens més petits que s´entrebanquen es un retras del desenvolupament, que estan insegurs en el llenguatgei fins que no troben la paraula amb la que es volen expresar, dubten i s´encallen
Com han dit les altres logoedes, canvis de rutines, diferents situacions emocionals o ambiental poden produir aquesta parla entretellada.
Als set anys si això continua aneu al logopeda perquè el valori
marta morera
pedagoga i logopeda
blog www.edukatio.org
itzel
Entrades: 1782
Membre des de: dj. juny 07, 2007 12:06 pm

EntradaAutor: itzel » dc. gen. 14, 2015 2:42 pm

Doncs jo estic preocupada perque el meu nen ja té gairabé 4 anys i segueix tartamudejant. No ho fa sempre, li va a temporades però quan ho fa és molt exagerat, i no és que no recordi la paraula, fins i tot per dir mama ja ho fa i fins i tot fa ganyotes per no sortir-li les paraules. L'he dut al logopeda, però quan m'han donat hora sempre ha estat quan menys ho feia.
Tinc hora pel neuropediatra pel febrer però fa patir molt. I de vegades com que s'entrabanca tant després ja no s'enrecorda del que volia dir. A més, els nens, sense mala intenció, o bé l'imiten o riuen o bé em pregunten que perquè el Nil parla així i tinc por que això a la llarga li faci mal. A algú li passa?
Imatge

Imatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::