Què en penseu?
- formiga
- :: cèrvol

- Entrades: 545
- Membre des de: dv. set. 15, 2006 10:20 am
- Ubicació: Terrassa, catalunya
Què en penseu?
La meva nena va començar dimecres amb un gra a la galta. Semblava una picada de mosquit i no vam pensar res. A mi de sobte, se'm va encendre la llumeta pensant que podia ser la varicel·la. Fa 5 mesos que ja no va a la guarderia perquè m'he acabat demanant una excedència.
Dijous, el de la cara se li va posar molt lleig amb líquid a dins i n'hi vaig veure un parell més al braç. Avui, hem anat al pediatre i ens ha dit que no és la varicel·la. No ha tingut gens de febre, no ens ha dit que li piquin gens els grans ni l'hem vist gratar-se. Ens han dit que són MOLLUSCUM, però jo no les tinc totes.
Algú sap si es poden confondre aquestes dues malaties? No li han sortit més granets, de moment...
Dijous, el de la cara se li va posar molt lleig amb líquid a dins i n'hi vaig veure un parell més al braç. Avui, hem anat al pediatre i ens ha dit que no és la varicel·la. No ha tingut gens de febre, no ens ha dit que li piquin gens els grans ni l'hem vist gratar-se. Ens han dit que són MOLLUSCUM, però jo no les tinc totes.
Algú sap si es poden confondre aquestes dues malaties? No li han sortit més granets, de moment...
formiga l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 09, 2011 12:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Re: Què en penseu?
Goga, sí tenen líquid dins, els grans de la varicel·la. És com aigueta.
Ho sé per que jo la vaig passar fa pocs anys i ho recordo perfeeeeeeeeeectament.
Ho sé per que jo la vaig passar fa pocs anys i ho recordo perfeeeeeeeeeectament.
Jo vaig tenir febre la nit abans de llevar-me amb la cara, el cap i el cos ple de grans.
Jo encara vaig tenir sort, però una altra noia que també es va contagiar del meu nebot, tenia grans fins i tot a la llengua......
Diuen que és millor passar-ho de petit, que de gran es pitjor.
Jo encara vaig tenir sort, però una altra noia que també es va contagiar del meu nebot, tenia grans fins i tot a la llengua......
Diuen que és millor passar-ho de petit, que de gran es pitjor.
Si, és cert,tenen una mica d'aigüeta a la punta del granet.
Hi ha varicel.les molt lleus, que només fan pocs grans i poca o gens de febre.
Si no estàs del tot contenta amb el diagnòstic demana una altra opinió.
De totes maneres crec que hi ha alguna manera de saber si has passat o no la varicel.la...suposo que seria una analítica. No dic que li facis,òbviament, però si mai li has de fer per qualsevol cosa, allà ho sabràs.
Hi ha varicel.les molt lleus, que només fan pocs grans i poca o gens de febre.
Si no estàs del tot contenta amb el diagnòstic demana una altra opinió.
De totes maneres crec que hi ha alguna manera de saber si has passat o no la varicel.la...suposo que seria una analítica. No dic que li facis,òbviament, però si mai li has de fer per qualsevol cosa, allà ho sabràs.
L'esperança és el somni dels que estan desperts
http://www.fertilityfriend.com/home/31aa35
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!

http://www.fertilityfriend.com/home/31aa35
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!

- formiga

Moltes gràcies, em sembla que demanarem una altra opinió. El tema és que segur que no és varicel·la perquè no n'hi han sortit més (o com diu el meu marit, és el rècord mundial de varicel·les lleus), però tampoc estem segurs que sigui MOLUSCUM: els granets no tenen l'aspecte que es veuen a les imatges del Google (sí, ja sé que no ens hauriem de mirar aquestes imatges i diagnòstics)...
Formiga, jo et diria que fessis cas del teu pediatre i no miressis res sobre malalties a internet!!, bé és un consell

Doncs jo trobo que fent servir el sentit comú i mirant a pàgines amb certa credibilitat sí que està bé mirar per internet. Si és una eina que tan de bo haguéssim tingut fa anys!! L'hem de saber fer servir, està clar, però no sé per què dieu que està malament mirar-ho
I més si no està tranquil.la amb el diagnòstic que li ha donat el pediatre. Que de primeres sempre hem de confiar amb els pediatres, està clar, només faltaria però, ei, que també es poden equivocar (com tothom) però jo tampoc hi confio cegament sempre, penso que estar bé tenir un criteri. Per tant, jo a vegades si tinc dubtes d'alguna cosa consulto per internet , més que res perquè m'agrada molt informar-me de tot i saber de coses que potser si no hi hagués internet no coneixeria ,i també he mirat fotografies de reaccions cutànies justament. Quan l'Adrià va tenir l'eccantema víric em va anar molt bé veure fotografies semblants.Per tant jo crec que a vegades pot ser una ajuda.
El que si crec que a vegades pot haver-hi gent que veu coses on no n'hi ha, o que poden haver-hi molts bulos, per això dic que s'ha de tenir seny per navegar.
Bé, és una opinió eh!
Ara me'n recordo que hi ha una web d'un pediatre on va penjant casos que li arriben a la consulta, amb fotografies i diferents estudiants de pediatria van posant comentaris sobre què pensen que pot ser. Al cap d'uns dies, el pediatra explica què era i com han pogit solucionar el cas. Ho vaig trobar MOLT interessant, hi ha tantes coses que desconeixem! sempre penso que potser algun dia et pot servir , com bé diuen: el saber no ocupa lloc
Què n'opineu?
Formiga, ja ens diràs siuplau què t'han dit si demanes una altra opinió!!
I més si no està tranquil.la amb el diagnòstic que li ha donat el pediatre. Que de primeres sempre hem de confiar amb els pediatres, està clar, només faltaria però, ei, que també es poden equivocar (com tothom) però jo tampoc hi confio cegament sempre, penso que estar bé tenir un criteri. Per tant, jo a vegades si tinc dubtes d'alguna cosa consulto per internet , més que res perquè m'agrada molt informar-me de tot i saber de coses que potser si no hi hagués internet no coneixeria ,i també he mirat fotografies de reaccions cutànies justament. Quan l'Adrià va tenir l'eccantema víric em va anar molt bé veure fotografies semblants.Per tant jo crec que a vegades pot ser una ajuda.El que si crec que a vegades pot haver-hi gent que veu coses on no n'hi ha, o que poden haver-hi molts bulos, per això dic que s'ha de tenir seny per navegar.
Bé, és una opinió eh!
Ara me'n recordo que hi ha una web d'un pediatre on va penjant casos que li arriben a la consulta, amb fotografies i diferents estudiants de pediatria van posant comentaris sobre què pensen que pot ser. Al cap d'uns dies, el pediatra explica què era i com han pogit solucionar el cas. Ho vaig trobar MOLT interessant, hi ha tantes coses que desconeixem! sempre penso que potser algun dia et pot servir , com bé diuen: el saber no ocupa lloc
Què n'opineu?
Formiga, ja ens diràs siuplau què t'han dit si demanes una altra opinió!!
Hola,
jo faria cas del teu pediatra i seguiria el seu pla.Paralel·lament pots anar a demanar una segona opinió.
Per molt que tinguem el "cap moblat" i poguem tenir capacitat critica de cara a la informació que poguem llegir d'internet, no som metges i la salut és un tema que fa respecte.
t'explico:
Tinc una companya de feina que precisament no li van diagnosticar el que el teu fill i li van dir que era una petita al·lèrgia i mira...
Aquesta enfermetat és com un fong i s'han de treure ( si s'escampa) un a un els granets perquè és molt contagiòs. A més litreien amb visturi. El pobret en tenia tants que es van passar més de dos mesos anant cada setmana a cures.
Si realment té això no ho deixeu passar.
jo faria cas del teu pediatra i seguiria el seu pla.Paralel·lament pots anar a demanar una segona opinió.
Per molt que tinguem el "cap moblat" i poguem tenir capacitat critica de cara a la informació que poguem llegir d'internet, no som metges i la salut és un tema que fa respecte.
t'explico:
Tinc una companya de feina que precisament no li van diagnosticar el que el teu fill i li van dir que era una petita al·lèrgia i mira...
Aquesta enfermetat és com un fong i s'han de treure ( si s'escampa) un a un els granets perquè és molt contagiòs. A més litreien amb visturi. El pobret en tenia tants que es van passar més de dos mesos anant cada setmana a cures.
Si realment té això no ho deixeu passar.
Laure, evidentment per internet tenim molta informació a la mà i jo faig servir molt aquesta eina d'informació, però l'únic tema del que sempre aconsello no mirar gaire és sobre la salut, la medicina és molt complexa i trobo que per molt que sigui crítica i tingui "el cap moblat" i tingui els meus instins o raonaments, no sóc metge. Sé on arriben els meus límits i amb la salut no hi jugo i menys amb la dels meus fills. Cadascú que fagi la seva feina per la qual ha estudiat i s'ha format, i jo si no hi estic d'acord, pels motius que sigui, buscaré una segona opinió.
Sobre el cas d'aquest post, si mires per internet pots trobar milions de tipus de grans o eczemes o al.lèrgies...i qui millor ho pot diferenciar és un METGE, no les fotos que surten per internet, perquè apart dels granets els metges sempre necessiten més informació per poder fer un diagnòstic acurat i poder trobar-ne la solució el més ràpid possible.
Tinc una amiga enfermera i m'explica molts casos de nens que els han d'ingressar per "negligència" dels pares, resulta que ara està molt de moda saber més que el metge, el mestre o l'arquitecte, el cas més comú és el de les infeccions, pares que no creuen que els seus nens hagin de prendre antibiòtic i al cap d'una setmana els han d'hospitalitzar perquè l'infecció s'ha escampat, i vinga antibiòtic a dojo per via i a fer patir el nen sense necessitat...bé és un exemple, però te'n podria posar més i d'encara més seriosos, però no és el post adeqüat, jo només m'he volgut explicar per la resposta que has donat.
Sobre el cas d'aquest post, si mires per internet pots trobar milions de tipus de grans o eczemes o al.lèrgies...i qui millor ho pot diferenciar és un METGE, no les fotos que surten per internet, perquè apart dels granets els metges sempre necessiten més informació per poder fer un diagnòstic acurat i poder trobar-ne la solució el més ràpid possible.
Tinc una amiga enfermera i m'explica molts casos de nens que els han d'ingressar per "negligència" dels pares, resulta que ara està molt de moda saber més que el metge, el mestre o l'arquitecte, el cas més comú és el de les infeccions, pares que no creuen que els seus nens hagin de prendre antibiòtic i al cap d'una setmana els han d'hospitalitzar perquè l'infecció s'ha escampat, i vinga antibiòtic a dojo per via i a fer patir el nen sense necessitat...bé és un exemple, però te'n podria posar més i d'encara més seriosos, però no és el post adeqüat, jo només m'he volgut explicar per la resposta que has donat.

Hola formiga!
Jo sóc mestra i ja tinc l'ull "entrenat" per veure els grans de varicel·la i els de muluscos (a l'escola tenim piscina i sovint els nens n'agafen). Els muluscos semblen granets normals,però més blancs i surten en una zona en concret i se'n van fent més ( no surten per tot arreu de cop com una erupció, sinó per zones properes).
M'extranya que si el metge t'ha dit que són moluscos no t'hagi dit res de que s'han de treure, perquè com bé t'han dit, s'han de treure sense anastesia i si no es treuen aviat (i amb constància així que n'apareix un de nou) no acabes mai!
Pots demanar una segona opinió, i si també et diu moluscos, no t'ho pensis i treu-los abans que se'n facin més.
No és greu, però és pasat d'eliminar.
Jo sóc mestra i ja tinc l'ull "entrenat" per veure els grans de varicel·la i els de muluscos (a l'escola tenim piscina i sovint els nens n'agafen). Els muluscos semblen granets normals,però més blancs i surten en una zona en concret i se'n van fent més ( no surten per tot arreu de cop com una erupció, sinó per zones properes).
M'extranya que si el metge t'ha dit que són moluscos no t'hagi dit res de que s'han de treure, perquè com bé t'han dit, s'han de treure sense anastesia i si no es treuen aviat (i amb constància així que n'apareix un de nou) no acabes mai!
Pots demanar una segona opinió, i si també et diu moluscos, no t'ho pensis i treu-los abans que se'n facin més.
No és greu, però és pasat d'eliminar.
Tens raó Julyet , només dic que tampoc trobo malament consultar-ho .
Per exemple ara la CUCA exposa que si el metge li ha dit que eren moluscs, aleshores li estranya que no li hagi dit que s'han de treure.
No sabem si li ho ha dit o no (que s'havien de treure). Però si no li ho ha dit, la Formiga ho llegira aquí (a un fòrum d'internet) i preguntarà a un altre pediatre o al mateix si s'han de treure o no. (que jo no ho sé)
En aquest cas per exemple estem parlant de la salut al socpetit i ens és d'ajuda,no? Jo com a complement de les visites al METGE, ho veig bé.
Per exemple ara la CUCA exposa que si el metge li ha dit que eren moluscs, aleshores li estranya que no li hagi dit que s'han de treure.
No sabem si li ho ha dit o no (que s'havien de treure). Però si no li ho ha dit, la Formiga ho llegira aquí (a un fòrum d'internet) i preguntarà a un altre pediatre o al mateix si s'han de treure o no. (que jo no ho sé)
En aquest cas per exemple estem parlant de la salut al socpetit i ens és d'ajuda,no? Jo com a complement de les visites al METGE, ho veig bé.
- formiga

Jo no volia despertar aquesta mena de debats, senzillament, preguntava si es pot confondre aquesta malaltia amb qualsevol altra: varicel·la, berrugues, etc. La pediatra no ens va dir de treure-les en cap moment, però us he de dir que no sóc a Espanya. Dimecres arribem a casa i anirem al pediatre privat de confiança a fer-li la revisió dels dos anys, esperarem a veure què ens diu.
Jo sóc partidària de mirar per internet perquè a informació, ben utilitzada no pot fer mal a ningú. Evidentment que no automedicaré al meu fill ni usaré aquesta informació sense l'opinió d'un professional, però també penso que són persones, i durant molts anys, hem tingut als metges en un pedestal, com si fossin déus.
El nostre dubte sorgeix perquè l'aspecte (i descripció) dels MOLLUSCUM a internet, no coincideix massa amb el tipus de granets que té l'Aleix. És veritat que no és varicel·la perquè no n'està ple, però tampoc són blanquinosos. Segurament n'hi ha de diferents tipus...
Ah, la pediatra ens va dir que la varicel·la pot ser que no doni febre.
Jo sóc partidària de mirar per internet perquè a informació, ben utilitzada no pot fer mal a ningú. Evidentment que no automedicaré al meu fill ni usaré aquesta informació sense l'opinió d'un professional, però també penso que són persones, i durant molts anys, hem tingut als metges en un pedestal, com si fossin déus.
El nostre dubte sorgeix perquè l'aspecte (i descripció) dels MOLLUSCUM a internet, no coincideix massa amb el tipus de granets que té l'Aleix. És veritat que no és varicel·la perquè no n'està ple, però tampoc són blanquinosos. Segurament n'hi ha de diferents tipus...
Ah, la pediatra ens va dir que la varicel·la pot ser que no doni febre.
Formiga, suposo que el fet de posar en dubte l'opinió d'un metge perquè has vist per internet altres coses, ja és un tema de debat, no?

en fi, que cadascú fagi el que cregui millor

en fi, que cadascú fagi el que cregui millor

Jo també demanaria una segona opinió si no t'has quedat tranquil·la amb la que t'ha donat la teva pediatra.
El meu Aleix va passar la varicel·la fa un parell de mesos i li van sortir 5 grans comptats repartits entre el cos i les exremitats. A la cara cap. Així que si està vacunat podria ser que la passes tant fluixa que fos això i prou. De tota manera confirma-ho amb un metge.
El meu Aleix va passar la varicel·la fa un parell de mesos i li van sortir 5 grans comptats repartits entre el cos i les exremitats. A la cara cap. Així que si està vacunat podria ser que la passes tant fluixa que fos això i prou. De tota manera confirma-ho amb un metge.
- formiga

Torno a ser jo amb un diagnòstic definitiu i català. Ho dic perquè no vaig explicar que estava vivint fora de Catalunya quan vaig escriure el tema. La pediatre que va visitar el meu fill no és pas la meva de sempre, també, per això dubtàvem.
No era ni varicel·la (cosa que jo ja sabia i que aquella doctora també va encertar) ni Molluscum (cosa que imaginàvem). Senzillament uns porus que es van infectar i enquistar (no se sap perquè), amb una crema antibiòtica se'n van anar tal i com van aparèixer.
Per la meva experiència... mirar internet per saber més de les malalties dels nostres fills no està pas gens malament si t'ho mires amb precaució.
No era ni varicel·la (cosa que jo ja sabia i que aquella doctora també va encertar) ni Molluscum (cosa que imaginàvem). Senzillament uns porus que es van infectar i enquistar (no se sap perquè), amb una crema antibiòtica se'n van anar tal i com van aparèixer.
Per la meva experiència... mirar internet per saber més de les malalties dels nostres fills no està pas gens malament si t'ho mires amb precaució.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |