Com treure pipí d'una nena per a una anàlisi
Com treure pipí d'una nena per a una anàlisi
Hola volia saber si alguna de vosaltres algun cop l'ha hagut de fer una anàlisi a la seva petita, i com li han tret el pipí per a l'anàlisi,
la meva nena té 19 mesos i per tant fa servir bolquers i no demana fer el pipí encara. En el metge m'han donat unes bosses de plàstic molt incòmodes amb una pega per enganxar en els genitals, ja he gastat 4 i sense èxit, la hi pego gairebé sempre quan dorm perquè és el moment que més quieta està, però quan vaig a mirar- está tota la pega mullada la borsa buida i el bressol tota pixada, així que no sé com recullir amb aquestes bosses, he provat de asseure-a l'orinal i el cas és que ella s'està asseguda, vaig jugant amb ella i hem arribat a estar gairebé 45 minuts però no fa res, he de portar el pipí i no sé com recullir algú que hagi passat per això? com li poso la borsa? com controlar-quan fa pipí, si está tot el dia amb el bolquer? no sé com fer-ho algú em assessora?
Gràcies
la meva nena té 19 mesos i per tant fa servir bolquers i no demana fer el pipí encara. En el metge m'han donat unes bosses de plàstic molt incòmodes amb una pega per enganxar en els genitals, ja he gastat 4 i sense èxit, la hi pego gairebé sempre quan dorm perquè és el moment que més quieta està, però quan vaig a mirar- está tota la pega mullada la borsa buida i el bressol tota pixada, així que no sé com recullir amb aquestes bosses, he provat de asseure-a l'orinal i el cas és que ella s'està asseguda, vaig jugant amb ella i hem arribat a estar gairebé 45 minuts però no fa res, he de portar el pipí i no sé com recullir algú que hagi passat per això? com li poso la borsa? com controlar-quan fa pipí, si está tot el dia amb el bolquer? no sé com fer-ho algú em assessora?
Gràcies
Re: Com treure pipí d'una nena per a una anàlisi
Bones,
tot i que fa temps que us segeuixo aquesta és la meva primera aoprtació... quins nervis!!
La meva nena te 19 mesos també i quan era mes petita li van ahver de fer analítiques d'orina, fins hi tot un sondatge.. uf quin patir!! Però bé...això ja està passat... a nosaltres per fer l'analítica també ens van donar aquestes bosses i el que feiem era posar-li i amb el bolquer no gaire apretat i cada 15 minuts miravem si hi havia pipi, doncs ens van dir que no la podia portar més d'una hora seguida.. i si ens va costar i en varem fe servir unes quantes però al final va fer pipi. Això si li anavem donant aigua molt sovint per estimular el pipi..
Bé espero que tot et vagi bé i segur que us en sortiu d'agafar una mostra!
tot i que fa temps que us segeuixo aquesta és la meva primera aoprtació... quins nervis!!
La meva nena te 19 mesos també i quan era mes petita li van ahver de fer analítiques d'orina, fins hi tot un sondatge.. uf quin patir!! Però bé...això ja està passat... a nosaltres per fer l'analítica també ens van donar aquestes bosses i el que feiem era posar-li i amb el bolquer no gaire apretat i cada 15 minuts miravem si hi havia pipi, doncs ens van dir que no la podia portar més d'una hora seguida.. i si ens va costar i en varem fe servir unes quantes però al final va fer pipi. Això si li anavem donant aigua molt sovint per estimular el pipi..
Bé espero que tot et vagi bé i segur que us en sortiu d'agafar una mostra!
A la farmacia vene uns bosses de plàstic especial per recollir orina. Li poses la bossa i el bolquer a sobre. Compren més d'una perquè de vegades consta una mica
LLoguem casa de poble a Blanes i pis a LLança : viewtopic.php?f=61&t=30010
Hola Susana!
t'he escrit al post de novembreros.
Ànims i petonets per a totes dues!
t'he escrit al post de novembreros.
Ànims i petonets per a totes dues!
Gràcies thalasa! i que no sigui la teva última aportació que després d'aquesta facis moltes més!! es fan moltes amistats per aquí i es resolen molts dubtes, a mi és que em van dir que no li posés bolquer perquè se li desenganxa la borsa i així va ser es va desenganxar, però seguirem intentant
gerginag-les bosses de la farmàcia són com les que et donen el el pediatre? potser si fossin d'una altra manera em anirien millor ja ho miraré gràcies
Eva ara mateix ho miro gràcies!!
gerginag-les bosses de la farmàcia són com les que et donen el el pediatre? potser si fossin d'una altra manera em anirien millor ja ho miraré gràcies
Eva ara mateix ho miro gràcies!!
- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Jo la setmana passada en vaig gastar cinc... Al final el que vaig fer va ser donar-li un biberó de llet per berenar en comptes de la fruita i portar-la a la cuina amb la bossa i el bolquer posat, encendre-li l'aixeta una bona estona perquè s'inspirés i després portar-la al canviador, fer-li un massatge a l'alçada de la bufeta i dir pssssssssssssssssssssssssss fins que es va decidir a fer pipí amb el bolquer obert i la bossa posada. Va funcionar!

Elidé, amb el bolquer ja ho he provat però se li desenganxa, lo de l'aixeta oberta és bona idea crec que ho faré posant-la en la pica perquè vagi jugant amb aigua a veure si la entretinc però intentaré posar-li sense bolquer perquè amb ell se li desmunta, és que quines bosses!! a sobre és llarga i molt aparatosa
intentaré tot el diumenge a veure si ho puc a portar a primera hora del matí del Dilluns
Gràcies Elidé
intentaré tot el diumenge a veure si ho puc a portar a primera hora del matí del Dilluns
Gràcies Elidé
A la meva li van haver de recollir al neixer i el que feien era tallar el bolquer amb un cuter i la bossa passava entremig... pero no hi havia manera que fes nomes pipi... al final la llevadora ho va aconseguir fent-li un massatget a l'esquena. per tant jo crec que pots provar el tema massatget...
bona idea Bipa doncs també provaré a tallar-li el bolquer potser aguanti una mica más.Merci!!!
A les meves els hi han hagut de fer diverses vegades, però sempre a urgències. I recordo que tallaven el bolquer, com t'han dit, i passaven la bossa entremig perquè no s'arrugués, suposo. Els hi donaven líquid, que li engegués l'aixeta i una noia em va dir que li mulles la planta dels peus... no sé ben bé perquè, però una de les vegades que no hi havia manera, ho vaig fer tambié.
Això sí... no pot tenir més d'una hora la bossa i, abans de posar-la, s'ha de netejar molt bé la zona per no "contaminar" la mostra.
Per les escapades extres, pots fer servir un empapador.
I no t'han explicat res de com fer-ho? I perquè no t'acostes al CAP o a la infermera i que t'ajudi a posar-li la bossa i recollir-ho etc?
Això sí... no pot tenir més d'una hora la bossa i, abans de posar-la, s'ha de netejar molt bé la zona per no "contaminar" la mostra.
Per les escapades extres, pots fer servir un empapador.
I no t'han explicat res de com fer-ho? I perquè no t'acostes al CAP o a la infermera i que t'ajudi a posar-li la bossa i recollir-ho etc?
A la meva nena li van fer i t'explico com li van fer a ella per colocar-li la bossa.
Primer se li posa la bossa i es doplega una mica.
S'agafa un bolquer, se li va un tall vertical més o menys a l'altura de la bossa i se li col.loca el bolquer
Llavors es busca la bosseta de manera, s'estira una mica sense que es desenganxi del culet de manera que la bossa en part li sobresurti pel tall fet al bolquer i així la nena pot fer pipi (quan li dóna la gana és clar). T'aconsello recollir-li la mostra de dia, aprofitant quan estigui dreta o asseure-la, ja que si ho fa adormida la bossa no recolliria bé la mostra de pipi, per estar estirada.
espero haver-me explicat!
sort i moooooooooooooolta paciència! recollir pipi per fer anàlisi en un nadó és una tortura pel bebé i pels pares!
Primer se li posa la bossa i es doplega una mica.
S'agafa un bolquer, se li va un tall vertical més o menys a l'altura de la bossa i se li col.loca el bolquer
Llavors es busca la bosseta de manera, s'estira una mica sense que es desenganxi del culet de manera que la bossa en part li sobresurti pel tall fet al bolquer i així la nena pot fer pipi (quan li dóna la gana és clar). T'aconsello recollir-li la mostra de dia, aprofitant quan estigui dreta o asseure-la, ja que si ho fa adormida la bossa no recolliria bé la mostra de pipi, per estar estirada.
espero haver-me explicat!
sort i moooooooooooooolta paciència! recollir pipi per fer anàlisi en un nadó és una tortura pel bebé i pels pares!
Mulla-li els peuets! És un truc que ens van dir a nosaltres i perfecte!!!
LA nostra nena devia ser un pèl més petita que la teva quan li van fer, però va anar molt i molt bé.
Sort!
LA nostra nena devia ser un pèl més petita que la teva quan li van fer, però va anar molt i molt bé.
Sort!
Monnier-Si veig que no hi ha manera de poder fer-ho doncs sí parlaré amb la infermera però uff cada vegada que la veu li dóna el pànic a la nena, no se si es deixaria... aquest diumenge vaig a intentar-ho tot.
eli75-si, també intentaré lo del tall al bolquer, crec que potser se li aguanti una mica més,
Carme74-igual per distreure.la una mica la posaré a jugar amb aigua a la pica, o potser li remulli els peus en un gibrell a veure que tal moltes gràcies a totes demà diumenge provaré tot, m'heu donat moltes idees a veure que tal!!
eli75-si, també intentaré lo del tall al bolquer, crec que potser se li aguanti una mica més,
Carme74-igual per distreure.la una mica la posaré a jugar amb aigua a la pica, o potser li remulli els peus en un gibrell a veure que tal moltes gràcies a totes demà diumenge provaré tot, m'heu donat moltes idees a veure que tal!!
Noies! Fantàstic!!
li he posat el bolquer amb el tall per treure la bossa, el bolquer lligat molt fluixet, li he ficat els peus en un gibrell amb aigua
(que l'hi ha passat pipa!!) i després l'he deixat descalça per casa. Anava mirant la borsa fins que l'he vist gairebé plena!!!
que pipís fan aquests petits jo creia que no feien tanta quantitat!!
Moltes Gràcies pels consells de no haver estat per vosaltres no hauria sabut que fer!
Ara a esperar que l'anàlisi surti tot bé això esperem.!
li he posat el bolquer amb el tall per treure la bossa, el bolquer lligat molt fluixet, li he ficat els peus en un gibrell amb aigua
(que l'hi ha passat pipa!!) i després l'he deixat descalça per casa. Anava mirant la borsa fins que l'he vist gairebé plena!!!
que pipís fan aquests petits jo creia que no feien tanta quantitat!!
Moltes Gràcies pels consells de no haver estat per vosaltres no hauria sabut que fer!
Ara a esperar que l'anàlisi surti tot bé això esperem.!
Hola Susanna!
Me n'alegro que hagi anat tan bé i que la nena hagi fet un super-pipi!
Me n'alegro que hagi anat tan bé i que la nena hagi fet un super-pipi!

Que bé! Espero que les analítiques no siguin per res greu i tot surti bé. De totes maneres... ja et podrien haver orientat una mica, no? Vull dir que el mateix que t'hem dit, que ho sabem perquè ho hem "viscut", t'ho podrien haver dit al cap
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
A la meva nena també li van haver de fer una anàlisi d'orina, però clar estàvem a urgències...
Li van enganxar la bosseta, li van posar el bolquer tallat pel mig i van treure la bosseta per entremig. La vem seure al cotxet pq no es mogués i vem esperar (1 hora i mitja va trigar). Com anava sols amb el bolquer li vaig posar una "manteta" molt primeta sobre les cametes (feia fred, ara no cal, clar!), i li anava controlant el trosset de bossa q sortia. Ens van dir q ho vigiléssim constantment i tan aviat fes una miqueta q avisséssim, pq si fan dos pipís ja no els serveix la mostra... és pesat, però si mai ho hem de tornar a fer, ho farem igual.
Sort!
Ostres, edito per dir q ja veig q ho has aconseguit! No havia acabat de llegir el post, sorry!
Espero q tot surti ok!
Li van enganxar la bosseta, li van posar el bolquer tallat pel mig i van treure la bosseta per entremig. La vem seure al cotxet pq no es mogués i vem esperar (1 hora i mitja va trigar). Com anava sols amb el bolquer li vaig posar una "manteta" molt primeta sobre les cametes (feia fred, ara no cal, clar!), i li anava controlant el trosset de bossa q sortia. Ens van dir q ho vigiléssim constantment i tan aviat fes una miqueta q avisséssim, pq si fan dos pipís ja no els serveix la mostra... és pesat, però si mai ho hem de tornar a fer, ho farem igual.
Sort!
Ostres, edito per dir q ja veig q ho has aconseguit! No havia acabat de llegir el post, sorry!
Espero q tot surti ok!
gràcies Itac!! la veritat quee estava molt perduda i no tenia ni idea de com fer-ho
Monnier-a l'ambulatori, la pediatra em va dir ves abaix a recepció et donaran unes bosses i ja t'explicaran ... i avall em van donar les bosses però res més! no em van explicar res encara sort que per aquí em poden aclarir tantes coses!
Monnier-a l'ambulatori, la pediatra em va dir ves abaix a recepció et donaran unes bosses i ja t'explicaran ... i avall em van donar les bosses però res més! no em van explicar res encara sort que per aquí em poden aclarir tantes coses!
Hola Susana-12,
M'lagero que finalment hagis pogut resoldre el tema del pipi. A veure que tal surt l'análitica.. segur que tot estarà bé...
Per cert, això de mullar els peus per estimular que facin pipi, me l'apunto.... quina bona idea
Salut!
Per cert, això de mullar els peus per estimular que facin pipi, me l'apunto.... quina bona idea
Salut!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |