No li creix el perímetre cranial
- minimandarina
- :: papallona

- Entrades: 132
- Membre des de: dl. jul. 27, 2009 12:13 pm
No li creix el perímetre cranial
Tinc una nena que ha fet un any i a la revisió dels 12 mesos el pediatre ens ha espantat una mica perquè ens , en definitiva el cap. Diu que té les fontaneles gairebé tancades i que per tant li hauria d'haver crescut més. Ens ha aconsellat que anem a un neuròleg infantil.
A algú de vosaltres li ha passat? Què us han dit? Què heu hagut de fer? Sabeu neuròlegs infantils de St Joan de Déu?
La veritat és que estic una mica moixa, tornàvem de vacances i tot super bé i avui això! Ja sé que segurament no serà res però ara estic una mica espantada!
Moltíssimes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!!
A algú de vosaltres li ha passat? Què us han dit? Què heu hagut de fer? Sabeu neuròlegs infantils de St Joan de Déu?
La veritat és que estic una mica moixa, tornàvem de vacances i tot super bé i avui això! Ja sé que segurament no serà res però ara estic una mica espantada!
Moltíssimes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: No li creix el perímetre cranial
Hola Minimandarina,
fins ara he estat sent únicament lectora del Soc.Petit. Avui, llegint el teu missatge, he decidit participar-hi també escrivint.
El meu fill gran, amb només 5 mesos ja ens van dir que se li havient pràcticament tancat les fontaneles precoçment i, a més, estava amb un percentil de PC super baix; fora de les corves estandard de creixement. En fi, tot un espant; ho vaig passar fatal, plors, m'imaginava el pitjor, sempre pendent de la seva evolució i les seves habilitats (gateig, caminar, ...)
Ara té 3 anys i és un nen SANÍSSIM.
Vam anar al neuròleg als 6 mesos aprox, amb el dr. Jaume Campistol (nosaltres anem de forma privada a Girona, crec que ell treballa a St Joan de Déu, diria que és precisament, o era, el cap de neurologia infantil). Un gran professional. Li va fer una radiografia craneal per comprovar si realment les fontaneles estaven totalment soldades o no i una exploració neurològica (reflexes, habilitats psicomotrius, comunicació verbal,...). Cada 6-8 mesos li fa una visita de seguiment, per controlar que no hi hagi estancament en el creixement del PC (ell té el cap menut, però li segueix creixent dins el seu percentil).
Estigues tranquila, el teu fill ja té 12 mesos; no és un tancament taaaan precoç. Segur que tot anirà bé.
fins ara he estat sent únicament lectora del Soc.Petit. Avui, llegint el teu missatge, he decidit participar-hi també escrivint.
El meu fill gran, amb només 5 mesos ja ens van dir que se li havient pràcticament tancat les fontaneles precoçment i, a més, estava amb un percentil de PC super baix; fora de les corves estandard de creixement. En fi, tot un espant; ho vaig passar fatal, plors, m'imaginava el pitjor, sempre pendent de la seva evolució i les seves habilitats (gateig, caminar, ...)
Ara té 3 anys i és un nen SANÍSSIM.
Vam anar al neuròleg als 6 mesos aprox, amb el dr. Jaume Campistol (nosaltres anem de forma privada a Girona, crec que ell treballa a St Joan de Déu, diria que és precisament, o era, el cap de neurologia infantil). Un gran professional. Li va fer una radiografia craneal per comprovar si realment les fontaneles estaven totalment soldades o no i una exploració neurològica (reflexes, habilitats psicomotrius, comunicació verbal,...). Cada 6-8 mesos li fa una visita de seguiment, per controlar que no hi hagi estancament en el creixement del PC (ell té el cap menut, però li segueix creixent dins el seu percentil).
Estigues tranquila, el teu fill ja té 12 mesos; no és un tancament taaaan precoç. Segur que tot anirà bé.
- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
La meva filla també té el cap petitet i he estat francament obsessionada per aquesta qüestió, tot i que he de dir que és una preocupació meva, cap pediatra ha tret mai el tema. A ella el perímetre li va creixent dins la seva corba, però deu estar en el percentil quatre... És prematura extrema i ens van dir que moltes vegades els queda el capet una mica més petit.
Sé que en cas de tancament precoç de les fontaneles es pot intervenir i se soluciona. No et puc aconsellar cap neuròleg però et diria que et tranquil·litzessis, ja veuràs com tot sortirà bé!
Sé que en cas de tancament precoç de les fontaneles es pot intervenir i se soluciona. No et puc aconsellar cap neuròleg però et diria que et tranquil·litzessis, ja veuràs com tot sortirà bé!
La meva nena també té el cap petit (bé, jo no li noto, però en un percentil no gaire alt) i també ens va passar que en un període de temps no li va créixer. A mi només em van dir que si en la següent visita (al cap d'uns mesos) no li havia crescut ho miraríem, però que si no hi hagués hagut aprenentatge durant aquell temps seria senyal de problema, però el seu desenvolupament és totalment normal. Li va créixer, poquet però algo, i em van dir que aleshores és que té el cap petit i prou.
I curiosament jo sempre he tingut "complexe" de cap petit en proporció al cos :P.
I curiosament jo sempre he tingut "complexe" de cap petit en proporció al cos :P.
- minimandarina
- :: papallona

- Entrades: 132
- Membre des de: dl. jul. 27, 2009 12:13 pm
Moltes gràcies a totes! Llegir les vostres opinions i situacions m'ajuda, de veritat! Aquesta nit no he dormit gaire només pensant en això! Com que tampoc conec gaires casos estic super desinformada!
El meu home diu que ell sempre s'ha sentit cap gros i que pensi que la nostra filla no tindrà aquest complexe!
Tissa com que ara he de buscar neuròleg infantil miraré aquest doctor a veure on visita!
Altra vegada, moooooltes gràcies!
El meu home diu que ell sempre s'ha sentit cap gros i que pensi que la nostra filla no tindrà aquest complexe!
Tissa com que ara he de buscar neuròleg infantil miraré aquest doctor a veure on visita!
Altra vegada, moooooltes gràcies!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |