tipus d'ulleres per nen 15 mesos
- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
tipus d'ulleres per nen 15 mesos
Hola, obro un post perquè no n'he trobat cap que parlés exactament del dubte que tinc.
El meu nen de 15 mesos li han detectat hipermetropia (3 i 3,5 dioptries) i ha de portar ulleres. L'oftalmòloga ens va ensneyar com havien de ser, i eren de silicona totes elles, amb el pont baix, agafades amb goma per darrera del cap.... El cas és que vam anar a l'òptica universitària i ja vam encarregar-ne unes així i suposo que la setmana que ve ja les tindrem. Són bastant grans i lletges, sembla que vagi a nedar.... per això després he anat mirant a altres òptiques, i només a una d'elles he trobat aquest estil d'ulleres (fins i tot un model més maco que el que ja tenim encarregat, però què hi farem...).
A totes les altres en tenien de pasta o de titani, especials per nens també, més primetes, i passen més desaparcebudes... els de les òptiques m'han dit que no tenen les de silicona perquè són molt lletges i no es venen gaire, inclús una m'ha dit que al ser de silicona els vidres es mouen més... Però no sé fins a quin punt les de titani o de pasta anirien bé pel nen, per si se li clavarien les varilles o algo.
Per què l'oftalmòloga no ens va dir que hi havia aquestes altres ulleres?? Són per nens més grans?? Estic feta un embolic!!
A les mares que heu hagut de posar ulleres als nens amb poc més d'un any, quin tipus d'ulleres els heu posat?? Quins pros i contres heu trobat??
Moltes gràcies!!!
El meu nen de 15 mesos li han detectat hipermetropia (3 i 3,5 dioptries) i ha de portar ulleres. L'oftalmòloga ens va ensneyar com havien de ser, i eren de silicona totes elles, amb el pont baix, agafades amb goma per darrera del cap.... El cas és que vam anar a l'òptica universitària i ja vam encarregar-ne unes així i suposo que la setmana que ve ja les tindrem. Són bastant grans i lletges, sembla que vagi a nedar.... per això després he anat mirant a altres òptiques, i només a una d'elles he trobat aquest estil d'ulleres (fins i tot un model més maco que el que ja tenim encarregat, però què hi farem...).
A totes les altres en tenien de pasta o de titani, especials per nens també, més primetes, i passen més desaparcebudes... els de les òptiques m'han dit que no tenen les de silicona perquè són molt lletges i no es venen gaire, inclús una m'ha dit que al ser de silicona els vidres es mouen més... Però no sé fins a quin punt les de titani o de pasta anirien bé pel nen, per si se li clavarien les varilles o algo.
Per què l'oftalmòloga no ens va dir que hi havia aquestes altres ulleres?? Són per nens més grans?? Estic feta un embolic!!
A les mares que heu hagut de posar ulleres als nens amb poc més d'un any, quin tipus d'ulleres els heu posat?? Quins pros i contres heu trobat??
Moltes gràcies!!!
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Re: tipus d'ulleres per nen 15 mesos
Hola soclamarga,
El meu fill ara té gairebé 2 anys i mig, i porta ulleres des dels 19 mesos perquè també té hipermetropia i astigmatisme.
T'he llegit aquest matí al post de l'oftalmòleg pediàtric, però no tenia temps de respondre't.
La nostra oftalmòloga (la doctora Wattiez, de l'Institut Català de la Retina) tampoc és que ens hagi explicat moooltes coses, però sí que ens van informar del tema de les gotes per dilatar la pupil·la, i ens va explicar que tots els nens normalment tenen unes 2 diòptries d'hipermetropia que es van corregint amb el temps.
Els nens que de petits no tenen aquesta mica d'hipermetropia, va dir, de més grans tendeixen a tirar cap a l'altre costat, és a dir, cap a la miopia.
El Guillem, doncs, teòricament, té 5 diòptries d'hipermetropia, que en realitat vindrien a ser unes 2,5- 3 diòptries. La hipermetropia a aquestes edats, ens va dir que, més que corregir-se, pot ser que variï.
Quant a les ulleres, ens va recomanar que li abarquessin tot l'ull (perquè no mirin per damunt de la muntura) i que no ens gastéssim un dineral en els vidres (que pot ser que s'hagin d'anar canviant sovint). No ens va dir res que haguessin de ser de silicona ni que haguessin de dur la gometa al darrera (tot i que deu ser més còmode per segons quins nens).
Nosaltres, al Guillem, com que hi havia moltes ulleres que no ens van agradar, vam acabar comprant-n'hi unes de més modernes, normals (podrien ser d'adult). Francament, les que ens van agradar com li quedaven, i els vidres també li vam reduir una mica.
Mira, ho vam provar; ens feia una mica de por que les trenqués de seguida i que no guanyéssim per ulleres...
, però vam pensar que si les trinxava ja en compraríem de les altres. Encara porta les mateixes (fa 10 mesos) i, tot i que s'han trencat uns quants cops (sempre a l'escoleta) sempre les hem pogut salvar.
Ell gairebé no se les treu mai (es nota que hi veu millor..), i no va voler mai la goma al darrera. A vegades sí que li baixen una mica pel nas, però ell mateix ja se les puja.
La doctora, quan les va veure, no ens va dir pas que no fossin adequades. Tampoc li ho vam preguntar, però suposo que ens ho hauria dit...
No ho sé, suposo que deu dependre dels metges. De tota manera, les que has posat a la foto són ben bufones!
Les que vaig veure jo d'aquest estil eren molt pitjors!!
El meu fill ara té gairebé 2 anys i mig, i porta ulleres des dels 19 mesos perquè també té hipermetropia i astigmatisme.
T'he llegit aquest matí al post de l'oftalmòleg pediàtric, però no tenia temps de respondre't.
La nostra oftalmòloga (la doctora Wattiez, de l'Institut Català de la Retina) tampoc és que ens hagi explicat moooltes coses, però sí que ens van informar del tema de les gotes per dilatar la pupil·la, i ens va explicar que tots els nens normalment tenen unes 2 diòptries d'hipermetropia que es van corregint amb el temps.
Els nens que de petits no tenen aquesta mica d'hipermetropia, va dir, de més grans tendeixen a tirar cap a l'altre costat, és a dir, cap a la miopia.
El Guillem, doncs, teòricament, té 5 diòptries d'hipermetropia, que en realitat vindrien a ser unes 2,5- 3 diòptries. La hipermetropia a aquestes edats, ens va dir que, més que corregir-se, pot ser que variï.
Quant a les ulleres, ens va recomanar que li abarquessin tot l'ull (perquè no mirin per damunt de la muntura) i que no ens gastéssim un dineral en els vidres (que pot ser que s'hagin d'anar canviant sovint). No ens va dir res que haguessin de ser de silicona ni que haguessin de dur la gometa al darrera (tot i que deu ser més còmode per segons quins nens).
Nosaltres, al Guillem, com que hi havia moltes ulleres que no ens van agradar, vam acabar comprant-n'hi unes de més modernes, normals (podrien ser d'adult). Francament, les que ens van agradar com li quedaven, i els vidres també li vam reduir una mica.
Mira, ho vam provar; ens feia una mica de por que les trenqués de seguida i que no guanyéssim per ulleres...
, però vam pensar que si les trinxava ja en compraríem de les altres. Encara porta les mateixes (fa 10 mesos) i, tot i que s'han trencat uns quants cops (sempre a l'escoleta) sempre les hem pogut salvar. Ell gairebé no se les treu mai (es nota que hi veu millor..), i no va voler mai la goma al darrera. A vegades sí que li baixen una mica pel nas, però ell mateix ja se les puja.
La doctora, quan les va veure, no ens va dir pas que no fossin adequades. Tampoc li ho vam preguntar, però suposo que ens ho hauria dit...
No ho sé, suposo que deu dependre dels metges. De tota manera, les que has posat a la foto són ben bufones!
- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
L'Ada porta ulleres des dels 15 mesos, són de pasta i amb els vidres quadradets. Fa poc li vam fer les segones per si de cas i les vam agafar molt semblants. A nosaltres l'oftalmòloga no ens va donar cap indicació en particular, i en les visites posteriors tampoc no ha fet cap observació sobre aquest tema. L'Ada té la carona molt petita i amb les de silicona sembla el Rompetechos, però ara volem mirar de fer-li'n unes així per la llar d'infants, bàsicament perquè ha caigut un parell o tres de vegades i s'ha clavat la muntura... Ella és molt moguda i ens fa por que un dia prengui mal de veritat. Sempre les ha portat amb una gometa al darrera i només se les treu quan s'enfada o té son, en el seu cas la diferència de visió és notable perquè té una miopia important, així que es troba decididament millor amb les ulleres.
A l'òptica ens van dir també que és important que les ulleres cobreixin tot l'ull i que no ens gastéssim gaires diners en vidres especials perquè a aquesta edat la graduació pot canviar molt sovint.
A l'òptica ens van dir també que és important que les ulleres cobreixin tot l'ull i que no ens gastéssim gaires diners en vidres especials perquè a aquesta edat la graduació pot canviar molt sovint.
Ideal que siguin de silicona, totalment flexibles, que abarquin tot l'ull, que portin una extensió darrera o una goma per que no es moguin, que els vidres siguin de plàstic (els menys pesants posibles).
Hi ha moltes marques que les fan, desde fisher price fins chupa-chups en el seu moment.
Espero haber estat d'ajuda.
Hi ha moltes marques que les fan, desde fisher price fins chupa-chups en el seu moment.
Espero haber estat d'ajuda.

- petitaemma
- :: girafa

- Entrades: 2229
- Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm
Nosaltres vam tenir el mateix problema, ens van aconsellar les de silicona, l'Abril té miopia i astigmatisme, degut a la seva prematuritat, ella amb uns 13/14 mesos, no recordo molt bé, ella té la cara molt petita, llavors més.
Nosaltres vam anar al Aflellou i vam agafar les lletges i horribles de silicona i unes de més mones com de pasta, però poc pesants i finetes. Allà ens van aconsellar lo que dieu, que no ens gastéssim molt als vidres, ja que els hi pot canviar més aviat la graduació, i no vam agafar antireflexants.
Això sí, les de silicona només les porta a casa, les iaies ja es cuiden de no equivocar-se, perquè pobreta està horrible amb les de silicona
Te fico un parell de fotos!
Per cert, crec que al Aflellou t'entren els canvis de vidres durant un any, no estic segura com anava, eh! i no es per fer propaganda d'ells que a mi no m'agraden les que tenen per adults, però per l'Abril vam encertar!
També portem tireta per darrere, ella se les treu com l'Ada si té soneta o li piquen els ullets o s'emprenya i estira, estira fins que les treu de l'elàstic
Després he vist un nen que portava unes ulleretes molt mones, sense elàstic i la patilla agafava com tota l'orella per darrera, això em va semblar súper bona idea!
Nosaltres vam anar al Aflellou i vam agafar les lletges i horribles de silicona i unes de més mones com de pasta, però poc pesants i finetes. Allà ens van aconsellar lo que dieu, que no ens gastéssim molt als vidres, ja que els hi pot canviar més aviat la graduació, i no vam agafar antireflexants.
Això sí, les de silicona només les porta a casa, les iaies ja es cuiden de no equivocar-se, perquè pobreta està horrible amb les de silicona
Te fico un parell de fotos!
Per cert, crec que al Aflellou t'entren els canvis de vidres durant un any, no estic segura com anava, eh! i no es per fer propaganda d'ells que a mi no m'agraden les que tenen per adults, però per l'Abril vam encertar!
També portem tireta per darrere, ella se les treu com l'Ada si té soneta o li piquen els ullets o s'emprenya i estira, estira fins que les treu de l'elàstic
Després he vist un nen que portava unes ulleretes molt mones, sense elàstic i la patilla agafava com tota l'orella per darrera, això em va semblar súper bona idea!
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
- Elidé

Amb els ullassos que té, l'Abril està guapa porti el que porti, però és ben cert que les ulleres de silicona són horribles, no sé per què les fan totes tan enormes... Jo m'havia resistit fins ara perquè el binomi audiòfons i ulleres de silicona fa feredat, però considerant la darrera caiguda en comprarem unes de silicona per a les hores de llar i quan arribi a casa li posarem les boniques 
- petitaemma

Sí súper ullassos!!!! el problema és quan plora amb les ulleres, perquè també té unes pestanyes que deunidó! i necesita los limpias! jajaja.
L'altre dia vam anar a la piscina i totes les pestanyes txorrejant, jaja, si és que no se pot ser guapa
L'altre dia vam anar a la piscina i totes les pestanyes txorrejant, jaja, si és que no se pot ser guapa

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
nunus ha escrit:Hola soclamarga,
... De tota manera, les que has posat a la foto són ben bufones!Les que vaig veure jo d'aquest estil eren molt pitjors!!
Jejeje, ja.... són les que vaig veure després d'haver-li encarregat les altres que sí que són més lletges...
petitaemma ha escrit:Després he vist un nen que portava unes ulleretes molt mones, sense elàstic i la patilla agafava com tota l'orella per darrera, això em va semblar súper bona idea!
Sí!! Aquestes les vaig veure al Natural Optics i em van dir que les compren molt aquestes! No li quedaven malament al nen, la montura és moooolt primeta. Els de l'Aflelou també hi vaig entrar, i també vaig veure això del canvi de vidres gratis... de fet, el pac de 2 ulleres em sortia per uns 140 euros, que no està malament (les segones ulleres si pagava 1 vidre que són 25 euros aprox, me les feien amb el vidre reduit, sinó eren més groixuts). A veure què fem quan tinguem les que ja té encarregades, ens costarà decidir a on li fem les segones, si és que li fem!
Per cert, que guapa l'Abril!! Felicitats!
Bé, molts gràcies a totes per les respostes!! veig que realment no hi ha problema amb les ulleres que no són de silicona,excepte per això que dieu de les caigudes (l'Oriol també cau molt...).
- Elidé

soclamarga ha escrit:ens costarà decidir a on li fem les segones, si és que li fem!
Nosaltres aquesta tarda hem encarregat les terceres, i totes estan en actiu

- petitaemma

Doncs avui ha tocat sortir de casa amb les de silicona, ja que ahir va caure un vidre a les xulis...
Així que, sí, aconsellable tenir-ne dos!
Així que, sí, aconsellable tenir-ne dos!

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |