Mocar-se

Alèrgies, otitis, problemes..

Alesta
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Mocar-se

EntradaAutor: Alesta » dj. oct. 13, 2011 4:58 pm

La meva peke sovint està amb mocs i, és clar, nosaltres li hem d'anar aspirant. :ufs: No és la cosa més agradable del món però tampoc em molesta fer-ho. El cas és que ens agradaria que aprengués a treure ella sola els mocs pel nas, o sigui, que aprengui a mocar-se. Ja seé que les comparacions són odioses, però quan veig altres nens de la seva edat que es moquen penso que també ho podria fer ella... Crec que seria molt més efectiu que aprengués a mocarse que no pas que li aspirem els mocs nosaltres. :-:)
És un tema que em porta una mica de cap perquè l'any passat, amb un mes i mig, va agafar una bronquitis de campionat que li va durar 4 mesos! i després, un cop recuperada, va estar a punt d'agafar la segona amb 7 mesos però es va quedar en "principi de bronquitis". Des d'aleshores cada vegada que té mocs estic amb l'"ai a veure com acabarà això...?" i penso que si aprèn a mocar-se anirem més bé. :-o00m
De fet el que vull saber és com us ho feu per ensenyar-los a mocar-se???? Nosaltres ens moquem davant d'ella (o ho fem veure...) i després li diem que bufi, que es moqui... però ella només fa que apartar la cara del mocador i dir que no amb el cap i posar-se a cridar... vaja, que no hi ha manera!!! i clar, hem d'acabar amb l'aspirador (cosa que tampoc li agrada gens...) :ufs:
Algun "truquillo" per ensenyar-la a mocar-se??? A quina edat ho acostumen a aprendre?
TXETA
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3580
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:54 pm

Re: Mocar-se

EntradaAutor: TXETA » dj. oct. 13, 2011 5:16 pm

Jo crec que encara és petita... l'Aleix ha après ara a mocar-se, ho hem fet jugant, tapava la boca i li deiem que bufés pel nas, i a còpia d'anar fent es moca bé. Ves provant, algun dia et sorpendrà! :ok:
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dj. oct. 13, 2011 5:37 pm

Jo no recordo quan ho va començar a fer exactament. De seguida li donava un mocador a ella, n'agafava un jo i li deia "mira,com la mama, 1, 2 i 3!" i ho va pillar... (però hi ha coses, com veure amb canyeta, que amb 21 mesos no en sap, així que tot és provar-ho). Ah, el mocador l'agafa ella, no jo, tot i que algun cop li faig jo per anar ràpid.

Jo no li he aspirat mai els mocs perquè algun cop que ho havíem provat era un desastre... però no hem tingut (per sort) cap complicació.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dj. oct. 13, 2011 8:11 pm

La meva filla no ha aprés a mocar-se fins gairebé els tres anys i fins aleshores sempre els he aspirat. A la que comença amb els mocs, raig de suero fisiològic i aspirar. Però tot i saber mocar-se, quant té molts mocs sempre acabo recorrent a l'aspirador per acabar de treure'ls del tot.
petazetas
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

EntradaAutor: petazetas » dv. oct. 14, 2011 8:31 am

La meva filla té 3 anys i encara no se sap mocar sola. i a sobre ara no els hi podem aspirar per que no es deixa...
ens limitem a "intentar" que bufi pel nas i eixugar el que raja. :ufs:
La Lia ja és tota una princesa!
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » ds. oct. 15, 2011 9:31 pm

Vaja noies, això no m'anima gaire... :ufs: per no dir gens!!! :-D Bé, pel que veig haurem d'aspirar i aspirar fins que la peke decideixi bufar pel nas... quin rotllo!!!
Goga, avui ha fet la gran vomitada!!! mira si ha sigut que estàvem a prop de St. Joan de Déu i al final l'hem portat allà i tot! (bé, perquè era l'únic centre mèdic que coneixíem per la zona...jeje). La seva doctora ens va receptar el Bisolmed... el prospecte diu que és per la bronquitis, però no sé si talla els mocs del nas i per això ha acabat traient-ho tot amb la vomitada ?-)
Bé, segueix amb mocs però sembla que els roncs ja li estan marxant... a veure com anirà!!! I espero que aprengui a mocar-se aviat!!! (no em veig amb 3 anys aspirant-li mocs,... si ara no es deixa llavors encara es deixarà menys!!! ai ai ai...)
Moltes gràcies a totes, (tot i que no m'hagi agradat el que m'heu dit!!! ):-o00m

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::