Cistoureterografia

Alèrgies, otitis, problemes..

marjani
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dt. març 20, 2012 1:41 pm

Cistoureterografia

EntradaAutor: marjani » dj. ago. 11, 2016 6:30 pm

Hola!

La meva filla de 14 mesos va tenir dues infeccions d'orina, una als 3 mesos i l'altra als 12. Per protocol la pediatra ens va derivar a St. Joan de Déu perquè valoressin si calia fer una cistoureterografia (cums) per descartar que tingui reflux d'orina. La uròloga ens va dir que el protocol ara és que a la segona infecció d'orina el nen/nena es faci la prova.

Sé que és una prova molesta i que a més representa que li facin radiografies. L'última infecció va ser fluixeta i el metge naturista al que anem ens va dir que ell esperaria a una tercera infecció, que creu que no tornarà a arribar mai perquè el punt dèbil d'ella era el sistema digestiu i ja l'hem reforçat molt.

Després de la primera infecció d'orina li van fer una ecografia de.ronyons i va sortir tot bé, tot i que la uròloga va veure que un ronyó era un centímetre més petit que l'altre i li vol repetir.

Que li fagin la eco no em fa res, però m'emprenya fer-la passar per l'altra prova si després, pel que he llegit, si veuen que tenen refluxe d'orina tampoc els tracten pq en principi es cura sol si no és molt greu.

Alguna de vosaltres s'ha trobat en una situació similar? No sabem què fer, uns ens diuen que la fem i així estarem més tranquils, que no és una prova gaire invasiva, i d'altres ens diuen que esperem, que potser no torna a fer infecció d'orina mai més i que ha estat mala sort que n'hagi tingut dos.

Agraïré que compartiu les vostres experiències i accepto opinions!

Gràcies mil!!
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Cistoureterografia

EntradaAutor: petipe » dv. ago. 12, 2016 9:23 am

Li heu comentat a l'uròloga que preferiu esperar a fer la prova? Pel que dius, entenc que abans el protocol no feia la prova amb només dues infeccions. Comenteu-li a l'uròloga que no us sentiu còmodes havent de fer la prova i que tenint en compte que la segona va ser fluixeta, que preferiríeu esperar una mica. I més, si dius, que en principi, encara que ho diganostiquin no s'acostuma a fer res. En tot cas, ella és la que us podrà explicar millor els pros i contres de retrassar la prova.
marjani
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dt. març 20, 2012 1:41 pm

Re: Cistoureterografia

EntradaAutor: marjani » dc. ago. 17, 2016 9:01 am

Gràcies petipe. Ja ho vam comentar amb ella però es clar, per ella aquesta prova no és res. I a les radiografies li'n deia fotos. Ens explicava que sonden als petits per posarli's un líquid a dins completament inocu i que després els fan fotos. I jo que pregunto: fotos? voldràs dir radiografies no? Sí però unes de molt fluixetes, em diu ella. No sé...
Abans ens va dir que feien aquesta prova a la primera infecció d'orina, tampoc sé si creure-m'ho...

No sé, no hi confio gaire en la medecina convencional i potser el que fem es fer-li la eco primer i, si tot surt normal, no fer la cums. Cas que sortís alguna cosa rara ja estem allà per canviar d'opinió i fer-li.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::