JAPONÈS O SUAHILI???

Gatejar, caminar, correr i saltar.

hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

Re: JAPONÈS O SUAHILI???

EntradaAutor: hiolambda » dt. des. 28, 2010 9:36 am

El meu no fa massa que s'ha soltat a parlar i té un vocabulari propi i que poca gent enten...

a part de mamà, papa, aigua, hola, nene, sí, no, pipi, caca...

Alé...: adéu
Ala...: quan veu alguna cosa que el sorprén "aaalaaa".

Glin-glin... : guitarra
cu-cu...: tren (suposo que per tren xu-xu)
brum brum: cotxe o moto. Això també serveix per a dir que el papà o la mamà se n'han anat a treballar, perque clar, marxen amb el cotxe.
Caco...: casc
coco...: un cop
dela...: tele o radio, o música en general. Això no sé perquè ho diu així. Suposo que és una derivació de tele...
També diu algunes parts del cos... mà o dit, per exemple.
Cagó...: cargol
Soool...: sol
Caaalle...: cavall
Babau...: gos
Pé...: peix
Pop...: pop
Abú...: autobús
No pú...: no puc
achá...: allá, aquí...
eteta...: lleteta
ateta...: pasteta
teta...: piloteta
Pa...: pa, però també és croissant o algun tipus de bolleria.
xixa...: carn
Tetes...: sabatetes
Su...: suc
Tete...: xumet
Nino...: danonino o un nino també
meme...: crema

Ara aquests dies ja ha començat a dir "tonc", que és el tronc de Nadal, "papá o o o ", que és el Pare noël. Lo de Ho Ho Ho fa molta gràcia i encara no sé del cert d'on ho ha tret. Suposo que els meus pares tenen alguan cosa a veure.
Reis també ho ha aprés a dir...

Una que també em fa molta gràcia... "Tito", a part de ser el seu tiet, és el Sant Jordi. Tenim el conte a casa i li encanta que li llegim cada nit. Resulta que el meu cunyat és diu Jordi i sempre vol el conte del "tito". Jo ara li he ensenyat que si el "tito" és Sant Jordi, la princesa és la "tita". La meva germana és pixa de riure.
El drac és "aaaaaaargh"

Tito, també és "patito".
Titi...: són els ocellets, però també és el conte del Gegant del Pi, perquè a la tapa hi ha uns ocells dibuixats.
I una cosa que diu massa últimament... "ichi Pau", que vol dir "és del Pau". Li ha sortit una vessant molt possessiva...
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Tara
:: zebra
Entrades: 1327
Membre des de: dv. feb. 27, 2009 10:32 am

EntradaAutor: Tara » dj. feb. 17, 2011 9:07 am

Al meu peque de 2 anys i 9 mesos li encanta la " cululata" - xocolata,i té una gran afició pels " numrurus " - números. :love:
nuscka
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » ds. març 12, 2011 6:30 am

ai... el meu fill m'està fregint el cervell!
té una veueta molt aguda, i no para de xerrar... fa frases llargues, peró no diu les paraules senceres, només els finals... i quan no l'entenc es dedica a repetir i repetir la mateixa frase, cada cop amb una veueta més aguda...
us prometo que acabo amb mal de cap!
Ahir va estar mitja hora amb
"llella esma a casa no ve" "llella esma a cola si ve" (la vella quaserma no ve casa, la vella quaresma si que ve a l'escola)... i aixó que l'havia entès a la primera!
i després va començar amb el carnetoltes... "catotes no ta" "catoltes crema plaça", "catoltes a casa no ve" " catoltes a cola si ve"... i hasta el infinito i màs allà.... un atavalament!
ImatgeImatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » ds. març 12, 2011 6:36 pm

la Julia tampoc calla ni un segon, i tambe te un to de veu molt alt i agut!! i nosaltres, que entenem la meitat del que diu tambe acabem amb un mal de cap :-D ara xerra molt, pero barrejant tots els idiomes... aixi que ens hem d'esforcar molt per entendre que diu... pero esta molt divertida. Domina els tres idiomes pero els utilitza indistintament, i barreja el que calgui :-D
Irina
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » ds. març 12, 2011 6:59 pm

:-D :-D :-D
la Hana quan compta en catala va de dos en dos... no li deuen agradar els impars :-:) i va allargant les sil.labes: dooooo, quaaaaaca, siiiii, i d'aqui salta al nou i para de comptar. No ho entenc perque sempre compto d'un en un!
En angles ho ha pillat mes be...de l'1 al 6 de carrerilla.
Tambe li ha donat per anomenar la mermelada "cua", tot i que enten perfectament si li dius mermelada o jam... no se d'on s'ho treu!

tambe es passa el dia dient Oh dear!... "oh deah!" :-:) :-:)
tolinso

EntradaAutor: tolinso » ds. març 12, 2011 7:10 pm

Irina ha escrit:tambe es passa el dia dient Oh dear!... "oh deah!" :-:) :-:)

:-D :-D :-D :-D

La Julia domina molt mes l'angles qua qualsevol altra, aixo esta clar! sobretot els colors... no hi ha manera que els encerti ni en catala ni castella! hem optat per sacrificar la llengua i nomes dir-los en angles... perque sino, ni en angles! :-D

la Julia es passa el dia dient... DON'T BE SILLY :-D es un fart de riure!! pero el dia que arribi i digui "AWESOME", emigrem :-D :-D
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » ds. març 12, 2011 7:48 pm

Us estava llegint i em petava de riure de lo creatius que són els vostres peques. La meva encara és mooooolt petita i li queda encara per dir coses, però ja ha après els tons i li fot cada bronca als ninos o a l'estoreta de jocs o al drapet, mare meva, no vull ni pensar quan se sàpiga les paraules!!! Us mantindré informades <:-) Mentre tant, us seguiré llegint :p-)
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Irina
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dg. març 13, 2011 11:30 am

tolinso ha escrit:
la Julia es passa el dia dient... DON'T BE SILLY :-D es un fart de riure!! pero el dia que arribi i digui "AWESOME", emigrem :-D :-D

:-D :-D :-D :-D uiiiii, AWESOME! mes america no pot sonar!!! :-D :-D ja me l'imagino!
tinc una amiga aqui que tambe es catalana, casada amb un irlandes, a casa parlen catala i no saben d'on ho ha tret pero el seu nen de dos anys i mig ha comenc,at amb OH MY GOD! i cap dels pares ho diu... :-D

amb els colors, nosaltres tot just hem comenc,at a jugar, i de moment sap discrimanar-los i agrupar objectes per colors, pero no te ni idea dels noms. Sap que blau, groc, verd... son noms de colors i prou. Quan li pregunto de quin color es alguna cosa, tot es "bau", de quin color es el Haggis (el gat)? bau! i les gallines? bau!
amaiam
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: ds. oct. 25, 2008 11:54 am

EntradaAutor: amaiam » dg. març 13, 2011 3:19 pm

A casa tot és vemei menys el paraigües de la iaia que és tonnncha.

Amaiam
Imatge
NOVETATS SOBRE L'EMBARÀS DEL GUIU A:
9mesets.blogspot.com
ImatgeImatgeImatgeImatge
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dg. març 13, 2011 11:30 pm

Irina i Tolinso, m'ha fet molt gracia les diferencies culturals plasmades en el parlar de les vostres nenes. neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-)
L'Aleix també se sap els colors i els noms de tots, però a la seva manera:
El blau el diu perfecte, però el rosa és "nenes", el taronja és "iaia"(per un pijama que li va regalar de color taronja fosforito que li encanta, ara a tot lo taronja li diu iaia), el blanc és el "no tinta"... i ara no en recordo més.
Cada dia parla millor el meu reiet. Ja forma frases amb sentit, llargues i correctament. >.-<:
tolinso

EntradaAutor: tolinso » dl. març 14, 2011 2:14 pm

Momo ha escrit:Irina i Tolinso, m'ha fet molt gracia les diferencies culturals plasmades en el parlar de les vostres nenes. neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-)

es ben veritat :-D no se si es pitjor el OH DEAR o el AWESOME :-D :-D
cullareta
Entrades: 1048
Membre des de: dc. nov. 19, 2008 11:33 am

EntradaAutor: cullareta » dv. maig 27, 2011 1:00 pm

M'encanta aq post!!!

En Julio ja comenca a dominar l'italia i com a consequencia fa unes barrejes de catala-castella-italia....

Fa uns dies, que ha decidit canviar-se de nom. Dir Julio li costa molt i pocs cops ho diu, es refereix a ell mateix com "el nene", pero ara quan li preguntem com es diu ens respon Carlos xq li agrada molt en Karlos Arguinano...!!
Imatge

Imatge

Imatge
amaiam
Entrades: 546
Membre des de: ds. oct. 25, 2008 11:54 am

EntradaAutor: amaiam » dv. maig 27, 2011 5:00 pm

Jeje cullereta li hauries de canviar el nom llavors.

El Guiu a part del seu idioma particular (pimpi=pinya, itina=gelatina, goga=sorra) és un mentider!!

S'inventa les coses. Us passa??

Amaiam
Imatge
NOVETATS SOBRE L'EMBARÀS DEL GUIU A:
9mesets.blogspot.com
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::